Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Zondag 2 februari a.s.,

16.45u.:


AJAX - PSV

 

+1/-0

De lamme tegen de blinde op het moment

 

+1/-1

Als je deze verliest heb je 4 ploegen achter je binnen 8 punten met Utrecht uit als volgende wedstrijd.
Met uitzondering van Willen 2 gaan ze allemaal weer in een kampionschap geloven en terecht.
Het is natuurlijk nog niet zo ver en ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat we thuis van het huidige Psv verliezen maar dat zijn dan vaak juist weer de gevaarlijkste gedachten omdat het dan wel gebeurd

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 27 januari 2020 om 07:47:

(...)
Het is natuurlijk nog niet zo ver (...)



Je haalt het terecht aan, want dat scenario is niet ver weg. En heel reëel.

Drie maal verloren in de laatste vijf competitiewedstrijden. Cijfers van een kelderclub.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 27 januari 2020 om 07:47:

Als je deze verliest heb je 4 ploegen achter je binnen 8 punten met Utrecht uit als volgende wedstrijd.
Met uitzondering van Willen 2 gaan ze allemaal weer in een kampionschap geloven en terecht.
Het is natuurlijk nog niet zo ver en ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat we thuis van het huidige Psv verliezen maar dat zijn dan vaak juist weer de gevaarlijkste gedachten omdat het dan wel gebeurd



Als Bergwijn gaat dan verwacht ik dat PSV deze week Van Aanholt binnenhaalt wat gewoon een goeie is. Daarnaast zullen ze dan ook ergens een spits vandaan toveren. Zul je zien dat ze zondag ineens met fris elan voor de dag komen.
En wij staan echt geparkeerd nu.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 27 januari 2020 om 11:34:

(...)
En wij staan echt geparkeerd nu.



Goed en netjes verwoord. B)

 

+1/-0

Psv is als een bokser die al 3 keer in de touwen heeft gehangen. Die kun je deze week op 2 manieren keihard raken. Eerst de ontevreden Ihattaren (vanwege ontslag Bommel) halen en vervolgens zondag dik winnen.
Gerucht gaat dat de Spurs een bod hebben gedaan op vd Beek. Ik zou zeggen, 50 miljoen plus Vertonghen (zeker als het ernaar uitziet dat het nog lang gaat duren met Blind). Kan Martinez weer een linie naar voren en heb je met Ihattaren meer voetbal in de ploeg dan met vd Beek. Problemen opgelost. En je houdt nog veel geld over.
Na gisteren heb ik gek genoeg toch vertrouwen in een duidelijke zege zondag.
De wedstrijd van gisteren nog eens de revue laten passeren. Was voor 90% een mentaliteitskwestie. Natuurlijk moet ook Siem niet spelen. Als we tegen (op papier) sterkere ploegen spelen is dat doorgaans geen probleem. Dan geven ze wel alles.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 januari 2020 om 12:22:

Psv is als een bokser die al 3 keer in de touwen heeft gehangen. Die kun je deze week op 2 manieren keihard raken. Eerst de ontevreden Ihattaren (vanwege ontslag Bommel) halen en vervolgens zondag dik winnen.
Gerucht gaat dat de Spurs een bod hebben gedaan op vd Beek. Ik zou zeggen, 50 miljoen plus Vertonghen (zeker als het ernaar uitziet dat het nog lang gaat duren met Blind). Kan Martinez weer een linie naar voren en heb je met Ihattaren meer voetbal in de ploeg dan met vd Beek. Problemen opgelost. En je houdt nog veel geld over.
Na gisteren heb ik gek genoeg toch vertrouwen in een duidelijke zege zondag.
De wedstrijd van gisteren nog eens de revue laten passeren. Was voor 90% een mentaliteitskwestie. Natuurlijk moet ook Siem niet spelen. Als we tegen (op papier) sterkere ploegen spelen is dat doorgaans geen probleem. Dan geven ze wel alles.



Ihattaren zit nu bij Raiola dus vergeet het maar. Of het moet zijn dat Minootje zo pissig op leiding PSV is (omdat hij Markje pijpt) dat hij even zijn afkeer tegen Ajax parkeert en PSV een hak wil zetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 januari 2020 om 12:22:

(...)
De wedstrijd van gisteren nog eens de revue laten passeren. Was voor 90% een mentaliteitskwestie. (...)
Als we tegen (op papier) sterkere ploegen spelen is dat doorgaans geen probleem. Dan geven ze wel alles.



Dat is dan niet best. Dan komen er nog pakweg 10 wedstrijden aan die ze kunnen verknallen op basis van inzet en mentaliteit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 januari 2020 om 20:20:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 januari 2020 om 12:22:

(...)
De wedstrijd van gisteren nog eens de revue laten passeren. Was voor 90% een mentaliteitskwestie. (...)
Als we tegen (op papier) sterkere ploegen spelen is dat doorgaans geen probleem. Dan geven ze wel alles.



Dat is dan niet best. Dan komen er nog pakweg 10 wedstrijden aan die ze kunnen verknallen op basis van inzet en mentaliteit.



Dat klopt. Daarom zijn Blind en Ziyech naast hun voetballende kwaliteiten zo belangrijk. Die kunnen de zaak op scherp zetten. Vd Beek lult er achteraf wel over en zegt dat het voor de wedstrijd ook op is gehamerd maar als ik hem zien sjokken zie ik daar tijdens de wedstrijd niks van terug. Niet qua uitstraling maar ook niet in de coaching.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 28 januari 2020 om 08:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 januari 2020 om 20:20:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 januari 2020 om 12:22:

(...)
De wedstrijd van gisteren nog eens de revue laten passeren. Was voor 90% een mentaliteitskwestie. (...)
Als we tegen (op papier) sterkere ploegen spelen is dat doorgaans geen probleem. Dan geven ze wel alles.



Dat is dan niet best. Dan komen er nog pakweg 10 wedstrijden aan die ze kunnen verknallen op basis van inzet en mentaliteit.



Dat klopt. Daarom zijn Blind en Ziyech naast hun voetballende kwaliteiten zo belangrijk. Die kunnen de zaak op scherp zetten. Vd Beek lult er achteraf wel over en zegt dat het voor de wedstrijd ook op is gehamerd maar als ik hem zien sjokken zie ik daar tijdens de wedstrijd niks van terug. Niet qua uitstraling maar ook niet in de coaching.



Wat er zondag gebeurde heeft niets met instelling te maken. Is gewoon een gevolg van te weinig voetballend vermogen door de domme opstelling van Ten Hag

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 januari 2020 om 10:13:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 28 januari 2020 om 08:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 januari 2020 om 20:20:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 januari 2020 om 12:22:

(...)
De wedstrijd van gisteren nog eens de revue laten passeren. Was voor 90% een mentaliteitskwestie. (...)
Als we tegen (op papier) sterkere ploegen spelen is dat doorgaans geen probleem. Dan geven ze wel alles.



Dat is dan niet best. Dan komen er nog pakweg 10 wedstrijden aan die ze kunnen verknallen op basis van inzet en mentaliteit.



Dat klopt. Daarom zijn Blind en Ziyech naast hun voetballende kwaliteiten zo belangrijk. Die kunnen de zaak op scherp zetten. Vd Beek lult er achteraf wel over en zegt dat het voor de wedstrijd ook op is gehamerd maar als ik hem zien sjokken zie ik daar tijdens de wedstrijd niks van terug. Niet qua uitstraling maar ook niet in de coaching.



Wat er zondag gebeurde heeft niets met instelling te maken. Is gewoon een gevolg van te weinig voetballend vermogen door de domme opstelling van Ten Hag



Als je zag hoe vd Beek en Gravenberch verdedigden bij de tegendoelpunten is dat louter een gebrek aan goede wedstrijdinstelling. Een schande zoals die aan schijn verdedigen deden. Ze sjokte plichtmatig over het veld en deden niks om de voorzet/pass te blokkeren.
Heeft niks met voetballend vermogen te maken.

 

+2/-0

* Als Bergwijn het gewedlig gaat doen bij SPurs, gaat Ajax nog spijt krijgen denk ik dat ze hem niet al eerder binne gehaald hebben misschien?
* Verder loopt er nu nog wat rond bij PSV, wat Ajax moet gaan halen just in case? Itharren is misschien wel een mooie opvolger van Ziyech toch? Wat denken jullie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 januari 2020 om 10:13:

Wat er zondag gebeurde heeft niets met instelling te maken. Is gewoon een gevolg van te weinig voetballend vermogen door de domme opstelling van Ten Hag



Ik vind alle verklaringen, waarin gesproken wordt over de "instelling", bedoeld om een gebrek aan bepaalde kwaliteiten te camoufleren en tevens dat er gefaald is door trainers en Overmars & co.

Daarnaast is de juiste wedstrijdmentaliteit (vanaf het beginsignaal tot het eindsignaal) ook een kwaliteit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 januari 2020 om 18:33:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 28 januari 2020 om 10:13:

Wat er zondag gebeurde heeft niets met instelling te maken. Is gewoon een gevolg van te weinig voetballend vermogen door de domme opstelling van Ten Hag



Daarnaast is de juiste wedstrijdmentaliteit (vanaf het beginsignaal tot het eindsignaal) ook een kwaliteit.



Eentje loopt er rond die heeft dit sowieso nooit. Je weet waarschijnlijk wel wie ik bedoel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 januari 2020 om 18:39:

Eentje loopt er rond die heeft dit sowieso nooit. Je weet waarschijnlijk wel wie ik bedoel.



Is dit een gebrek aan wedstrijdmentaliteit of een bepaalde vorm van onkunde en onvermogen op meerdere vlakken?

Als ik hem zie spelen neig ik er meer naar om te stellen dat hij algemeen tekort komt.

Waarom is hij ooit bij Ajax weggestuurd? Was dat een mentaliteitskwestie?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 januari 2020 om 19:41:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 januari 2020 om 18:39:

Eentje loopt er rond die heeft dit sowieso nooit. Je weet waarschijnlijk wel wie ik bedoel.



Waarom is hij ooit bij Ajax weggestuurd? Was dat een mentaliteitskwestie?


Ja dat is zo. Hij werd onderlaatst nog door een oud jeugdploeg genootje terecht op bepaalde negatieve zaken gewezen uit zijn jeugd. Dat ploeggenootje heeft het helaas niet gered wegens gescheurde kniebanden...… Meneertje P moest zoals gewoonlijk weer via Twitter reageren om hem uit te lachen. Gewoon een zielige reactie van een 28 jarige prof die er voetballend geen klote van kan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 januari 2020 om 19:56:

(...) een 28 jarige prof die er voetballend geen klote van kan.



Rob Rensenbrink is deze week in het nieuws ...

Ik weet niet of je hem hebt zien voetballen. Ik wel.
Maar dan is Promes wel zo'n schamele afspiegeling van een voetballer c.q. aanvaller.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 januari 2020 om 20:26:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 januari 2020 om 19:56:

(...) een 28 jarige prof die er voetballend geen klote van kan.



Rob Rensenbrink is deze week in het nieuws ...

Ik weet niet of je hem hebt zien voetballen. Ik wel.
Maar dan is Promes wel zo'n schamele afspiegeling van een voetballer c.q. aanvaller.


Nooit zien voetballen, ik ben van 1974. Rob de man van de bal op de paal tegen Argentinië, men noemde hem het slangenmens. De man die zijn hele profcarrière in België heeft gevoetbald, die 2x de Europa cup II won, zeer hoog aangeschreven in België.... Ken wel wat historische feitjes ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 januari 2020 om 20:36:


Nooit zien voetballen, ik ben van 1974. Rob de man van de bal op de paal tegen Argentinië, men noemde hem het slangenmens. De man die zijn hele profcarrière in België heeft gevoetbald, die 2x de Europa cup II won, zeer hoog aangeschreven in België.... Ken wel wat historische feitjes ;)



Gisteren, bij VI, ging het natuurlijk ook over Rensenbrink. En over Rensenbrink in België.

Gijp, die ook 3 jaar in België speelde, noemde ook Simon Tahamata als hoog aangeschreven in België. ,,Die was ook zo verschrikkelijk goed daar".

Tahamata is ook zo'n voorbeeld waarbij menig buitenspeler, waaronder Promes, een lachertje bij is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] Ajax - PSV