Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] FC Groningen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 januari 2020 om 14:26:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 26 januari 2020 om 11:05:

Welnee, wordt gewoon een soepele 0-3.



Als je in Siem een basisspeler ziet in het huidige Ajax dan mis je toch een bepaald inzicht.
Het wordt een hele moeilijke middag.



Dat wist ik ook niet. Maar had het moeten weten, dit is inderdaad het heikele struikelblok, die man moet ontslagen worden.
:I :denk ;)

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 26 januari 2020 om 08:15:

Daar toentertijd Logicussen Co Adriaanse en Ton Pronk aan het beleid werkten, en Gerard van der Lem, Bobby Haarms en Sjaak Wolfs er ook nog in groepsproces waren bij veldmaarschalk Louis van Gaal werd winnen ook gewoonlijk logisch. Als we dan nou kijken naar Henk Veldmate en Marc Overmars, die veldmaarschalk Christian Poulsen aanstellen ter vervang van Alfred Schreuder, die dan Erik ten Hag, Michael Reiziger en Jan Siemerink meekrijgt. Want in Erik ten Hag is geen jota videoanalyse te bekennen, die is gewoon het arbeidsethos aan het opstuwen en dat is zijn maximum..

De meesteringreep voorjaar 2020 zou zijn, dat je toch Christian Poulsen laat weten dat hij uit de rangen gehaald wordt, en dat je iemand gaat aanstellen die wel iets de groep te vertellen heeft over het pakken van prijzen en winnen van vorm. Dus Don Vito, als je Overmars toch tegen het lijf denkt te lopen, begin daar dan over...

Het tevens summier decreet voor jullie liefkozende onderhoud luidt: Haal Luis Suarez niet terug.
Alleen dwtk zegt het goed. Zou Suarez komen (wat hij en zijn vrouw en kroos overigens niet willen), dan zijn Nerescampos Tadic Gravenberch Ziyehch Ekkelenkamp Castillo Unuvar Llansanabeuse klaar met een fonkelpopelend combinatiespel (nog los van het vertrek wat hun begeleiding ze adviseert) . Dan trekken elke bal vooruit naar hem, dan waggelt Suarez wel z'n mannetje voorbij en dan geeft hij de bal alleen maar af als er een net zo gekrenkt ploeggenoot met hem meeloopt. Dus let op, als Suarez zou komen zullen Lang & Labyad & Marin ook opleven, want dat zit kliekmatig het dichtst bij zijn humeur. Suarez is geen Ajax soort speler, is eigenlijk ook geen Barcelona soort speler, was ook geen Liverpool soort speler. Suarez kan op zijn drafje heel uitmuntend moordesk zijn gram halen, maar als je van Suarez houdt, hou je eigenlijk niet van souplesse, en in het afgeleide niet van Ajax. Als een tang op een varken. Het gaat niet alleen om dat er een rake knal wordt afgevuurd, het gaat ook nog eens over het waar en hoe je de etiquette van de aanval uitvoert. Ajax heet Ajax, dat heet overduidelijk geen Lazio, Porto, Inter, Valencia of Bayern..

We zouden ditmaal niet ze aanraden om 57,7 miljoen euro te vergokken aan een karrevracht aan nieuwkomers. Als je toch weer misschien dat bedrag begroot aan nieuwelingen, haal er dan 2 recordaankopen of tops 3 die het elftal een statigheid geven, en voor de rest kleine bestedingen als je nog ergens verrassende miskende jongelingen ziet lopen. Niet kopen voor de buhne maar alleen voor de Championsleaguepromotie als het eenduidige oogmerk. Ben je op tijd met de recordaankopen, dan kan het de elftaliconen uitnodigen voor een langer verblijf, maar dan moet je wel een daadwerkelijk afgemeten gerichte versterking hebben en niet uit het plaatjesboek van een mooie griet woonachtig in de Polder..

We zullen afscheid mogen nemen van Huntelaar en Veltman vermoed ik en Vandebeek. Zomaar drie herkenbare kopstukken voor de achterban, dus dan moet je al met de rest eruit komen dat ze niet weg willen. Praat dus met Onana, Ziyehch, Nerescampos en zorg dat ze alvast aankondigen sowieso langer te blijven dan de aankomende jaarwisseling. Doen zij dat, dan wil de rest ook nog niet weg.

En het verval dat jullie bespeuren bij Dusan Tadicc, terecht want hij vertoont zijn sleet, moet dus ondervangen worden vanuit de jeugd. Veel meer rouleren en de enige uit de jeugdafdeling die doet wat Tadicc doet in het samenspel heet Anass Salahedinne. Dus die moet al veel meer meetrainen en invallen. Want anders plegen ze roofbouw op Tadicc, en dat kan funest worden in de aankomende seizoenen.


 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 26 januari 2020 om 16:28:

Jammer, Ajax had zeker op basis van de 2e helft een gelijkspel verdiend. Groningen scoort 2 stomme doelpunten waarbij alle geluk van de wereld gemoeid was. Buiten die 2 fases hebben ze volgens mij geen enkele kans gehad. Maar ongeconcentreerd spel kost ons alweer punten. Zeker met name Babel was vandaag toch 1 van de slechtste van het veld. Die eerste bal moet hij gewoon intikken, daar zijn geen excuses voor en dan had hij nog wel een aantal aannames waar hij de bal verliest door gebrek aan concentratie.

2e helft toch redelijk wat lichtpunten gezien. Eiting vond ik goed invallen en Ajax creeerde best wel veel kansen. Alleen moeten ze eens leren om tussen de palen te mikken, want veelal vlogen schoten alle richtingen uit, behalve het doel van de tegenstander.



Tegen PSV maar met Traore, Tadic en Promes starten. Van de Beek op 10. Siem eruit voor Eiting. Schuurs erin voor Veltman.

Maar ja, zal wel niet.

 

+1/-0

slecht voetballen kan altijd gebeuren. Wat ik echt niet te tolereren vind is de instelling waarmee een wedstrijd begonnen wordt. Na de 2-0 kan het opeens wel. Niet goed spelen maar wel de tegenstander constant onder druk houden. Ze dwingen tot het maken van fouten en zo zonder goed te spelen toch tot kansen komen.
Waarom beginnen ze zo een wedstrijd niet. Vanaf het eerste fluitsignaal laten zien dat er niks voor de tegenstander te halen is.
En daar is Ten Hag verantwoordelijk voor. Net als voor de ridicule opstelling.
Groningen krijgt 2 mazzeltjes en dat is genoeg voor verlies van ons.
Triest.
En ik zeg het nog maar eens, het is allemaal begonnen met het prutswerk van Overmars in de zomer.

Dit bericht is gewijzigd op 27 januari 2020, 08:16:05.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 26 januari 2020 om 16:43:

(...)
En ik zeg het nog maar eens, het is allemaal begonnen met het prutswerk van Overmars in de zomer.



En het gaat gewoon door met prutswerk in de winter.

Nog 5 dagen om iets te herstellen. Maar ik zie het er niet van komen.
Ondanks dat alle alarmbellen toch wel af moeten zijn gegaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 26 januari 2020 om 16:26:

Grove schande.



In dergelijke bewoordingen kan ik me wel vinden.

Wat mij het meest tegen de borst stuit is dat men het ziet aankomen, er voor waarschuwt, en toch tuinen ze er in.

En in de komende 5 dagen krijgen ze dit niet gerepareerd.
Onbegrijpelijk, deze handelswijze.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 januari 2020 om 22:47:

En het gaat gewoon door met prutswerk in de winter.

Nog 5 dagen om iets te herstellen. Maar ik zie het er niet van komen.
Ondanks dat alle alarmbellen toch wel af moeten zijn gegaan.



Hoe wil je het dan herstellen? Het is statistisch al bewezen dat transfers tijdens de winters over het algemeen geen voltreffers zijn, wat we gisteren met Babel ook konden zien (al is er nog maar 1 wedstrijd gespeeld, laat ons hopen dat het betert). Het soort spelers dat op korte termijn een versterking zijn, zijn op 1 hand te tellen. En dan valt het nog af te wachten of ze 1) betaalbaar zijn en 2) voor Ajax willen voetballen. Je kan helaas geen mirakels verwachten, dus we zullen het met deze selectie moeten doen en hopen dat spelers snel terugkomen van blessures (en niet hervallen).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 27 januari 2020 om 10:43:

Hoe wil je het dan herstellen? (...)



Door de benodigde spelers met de juiste kwaliteiten aan te trekken.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 27 januari 2020 om 10:43:

(...) Het is statistisch al bewezen dat transfers tijdens de winters over het algemeen geen voltreffers zijn, (...)



Omdat ze niet de benodigde spelers met de juiste kwaliteiten aantrekken.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 27 januari 2020 om 10:43:

(...)

Het soort spelers dat op korte termijn een versterking zijn, zijn op 1 hand te tellen. (...)



Het huidige scenario hangt al een jaar boven de club. Daar hadden ze veel eerder op in moeten spelen. En niet met Marin, Alvarez, De Jong, etc.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 januari 2020 om 22:47:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 26 januari 2020 om 16:43:

(...)
En ik zeg het nog maar eens, het is allemaal begonnen met het prutswerk van Overmars in de zomer.



En het gaat gewoon door met prutswerk in de winter.

Nog 5 dagen om iets te herstellen. Maar ik zie het er niet van komen.
Ondanks dat alle alarmbellen toch wel af moeten zijn gegaan.



Terwijl het zo simpel is. Als je Propper en Berghuis haalt is alles opgelost.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] FC Groningen - Ajax