Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax - Valencia !! 'De finale'.

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 10 december 2019 om 23:00:

(...)

Wederom lijkt de arbitrage niet in ons voordeel te hebben gezeten, iets waar Nederlandse clubs sowieso in Europa te vaak nadeel van hebben ondervonden. Dat mag best gezegd worden imo.



Ik weet niet hoe de verdeelsleutel van inkomsten voor de UEFA er uit ziet.

Maar blijkbaar hebben ze meer baat bij pakweg 10 miljoen TV-kijkers per wedstrijd in een van de vier topcompetities, dan pakweg maximaal 3 miljoen TV-kijkers in Nederland.

Belachelijk en zeer verdacht (!) dat Ajax tegen Chelsea minimaal 4 punten misloopt, ondanks de VAR.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 11 december 2019 om 00:08:

(...) Tegen Chelsea laat hij Blind en Veltman staan omdat het tempo te hoog was voor invallers. (...)



Het tempo in een wedstrijd bestaat uit weliswaar meer dan een facet.

Maar ... hahaha, loop eens de 100m tegen die twee.
Ik zet mijn geld op jou!

 

+1/-0

Iets wat helemaal buiten beeld blijft maar voor een groot deel medebepalend is voor de huidige gang van zaken is het prutswerk van Overmars. Met name hij is daar verantwoordelijk voor. In zijn kielzog natuurlijk ook Ten Hag (we hebben 16 basisspelers :D ).
Je ziet dat het niveau achteruit holt als er enkele spelers wegvallen en anderen op de tenen lopen vanwege de vele wedstrijden die ze moeten spelen omdat er te weinig kwaliteit achter de eerste 11 zit.
Aankoopbeleid afgelopen zomer banaal. Promes en Martinez zijn goed. De rest AJAX onwaardig.
Marin die door Siem blijkbaar is voorbijgestreefd, Alvarez is blijkbaar als RCV minder dan Veltman (die voorgaande jaren net goed genoeg was als RCV) en Schuurs. Als middenvelder komt hij sowieso veel te kort.
Pierie die een parodie van een verdediger is op KKD niveau, Scherpen die niet overtuigd als hij speelminuten krijgt bij Jong AJAX.
Waar is de vervanger van Dolberg? Waar is een buitenspeler met snelheid en diepgang als Promes en Neres niet kunnen spelen? Waar is de creatieve middenvelder als Ziyech noodgedwongen rechtsbuiten moet spelen?
Is iedereen aan boord en fit hebben we een goed elftal. Maar geen enkele ploeg heeft een heel seizoen die luxe. Een TD heeft ervoor te zorgen dat je blessures en/of schorsingen kunt opvangen zonder enorm kwaliteitsverlies. Niet met de 36 jarige Huntelaar, de al diverse malen uitgerangeerde Siem, niet met een gemankeerde middenvelder, niet met een overgewaardeerde jeugdspeler.
Zeker als je honderden miljoenen in kas hebt.
Vorige zomer heeft Overmars goed werk geleverd. Dat was een uitzondering.
Die bank van ons met o.a. Huntelaar, Siem, Marin is toch geen CL niveau. Niet eens EL niveau.

 

+4/-3

Daar gaan we weer. Copy paste van Renemar.....

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 11 december 2019 om 09:00:

Daar gaan we weer. Copy paste van Renemar.....



De waarheid mag gezegd worden. Verbetering begint met erkennen van fouten. Kop in het zand steken lost niks op.
Wat nu gebeurt zag ik al maanden geleden aankomen.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 december 2019 om 10:34:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 11 december 2019 om 09:00:

Daar gaan we weer. Copy paste van Renemar.....



De waarheid mag gezegd worden. Verbetering begint met erkennen van fouten. Kop in het zand steken lost niks op.
Wat nu gebeurt zag ik al maanden geleden aankomen.



Ach Rene, het voetbal is sowieso een cyclus. Je zit niet het hele jaar in dezelfde flow, dus jouw opmerking dat je dit maanden geleden al zag aankomen kun je de komende 8 jaar nog wel een paar keer herhalen. En dan heb je vast gelijk ook. Het is een beetje hetzelfde als mijn vrouw elke donderdag zegt dat we de volgende dag de weekboodschappen weer moeten gaan halen.

En nu? Wat schiet iemand daar precies iets mee op?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 10 december 2019 om 23:00:

En zo ga je met 10 punten,meeste goals voor en minste goals tegen alsnog de bietenbrug op en zijn de druiven wel erg zuur. Ajax verdiende op zeker de volgende ronde ,maar de 4-4 in Londen is de ommekeer geweest naar nu blijkt. Europaleaguewinst is het enige wat dit enigszins draagbaar maakt voor mij.

Wederom lijkt de arbitrage niet in ons voordeel te hebben gezeten, iets waar Nederlandse clubs sowieso in Europa te vaak nadeel van hebben ondervonden. Dat mag best gezegd worden imo.



Het mag gezegd worden, over de wedstrijden tegen Chelsea. Maar gisteravond zat je zelf aan het roer, en weet je het toch te verkloten. Tegen een niet erg opzienbarend Valencia.
En je laat je als team compleet opfukken door de Spanjaarden en de scheidsrechter. Dan ben je de CL niet waard. Dit Ajax is onvolwassen. Ipv je ding te doen, zit je vanaf de eerste minuut in de val van Valencia. Die hadden Ajax al heel snel waar ze ze wilden hebben.
Op basis van de eerste 5 wedstrijden zeker verdiend om door te gaan, maar gisteravond had je helemaal nergens recht op. Ten Hag heeft dit niet weten te managen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 december 2019 om 08:40:

Iets wat helemaal buiten beeld blijft maar voor een groot deel medebepalend is voor de huidige gang van zaken is het prutswerk van Overmars. Met name hij is daar verantwoordelijk voor. In zijn kielzog natuurlijk ook Ten Hag (we hebben 16 basisspelers :D ).
Je ziet dat het niveau achteruit holt als er enkele spelers wegvallen en anderen op de tenen lopen vanwege de vele wedstrijden die ze moeten spelen omdat er te weinig kwaliteit achter de eerste 11 zit.
Aankoopbeleid afgelopen zomer banaal. Promes en Martinez zijn goed. De rest AJAX onwaardig.
Marin die door Siem blijkbaar is voorbijgestreefd, Alvarez is blijkbaar als RCV minder dan Veltman (die voorgaande jaren net goed genoeg was als RCV) en Schuurs. Als middenvelder komt hij sowieso veel te kort.
Pierie die een parodie van een verdediger is op KKD niveau, Scherpen die niet overtuigd als hij speelminuten krijgt bij Jong AJAX.
Waar is de vervanger van Dolberg? Waar is een buitenspeler met snelheid en diepgang als Promes en Neres niet kunnen spelen? Waar is de creatieve middenvelder als Ziyech noodgedwongen rechtsbuiten moet spelen?
Is iedereen aan boord en fit hebben we een goed elftal. Maar geen enkele ploeg heeft een heel seizoen die luxe. Een TD heeft ervoor te zorgen dat je blessures en/of schorsingen kunt opvangen zonder enorm kwaliteitsverlies. Niet met de 36 jarige Huntelaar, de al diverse malen uitgerangeerde Siem, niet met een gemankeerde middenvelder, niet met een overgewaardeerde jeugdspeler.
Zeker als je honderden miljoenen in kas hebt.
Vorige zomer heeft Overmars goed werk geleverd. Dat was een uitzondering.
Die bank van ons met o.a. Huntelaar, Siem, Marin is toch geen CL niveau. Niet eens EL niveau.



Je hebt gelijk. Alvarez is ook een dikke miskoop gezien het feit dat hij gehaald is als een centrale verdediger en Schuurs en Veltman volgens Ten Hag beter zijn.
Als Ajax zijnde moet je in een situatie zoals gisteren altijd jeugdige talenten op de bank zetten. Ik neem toch aan dat bepaalde posities niet verder versterkt zijn omdat de jeugd de kans ging krijgen? Nou, zet ze dan ook in als er personele problemen zijn en kom niet met Siem.
Ik zou Siem nooit uitfluiten want die jongen heeft altijd zijn best gedaan en daarnaast vergeet ik 15 mei 2011 ook nooit meer. Alleen moet Ten Hag hem nu echt niet meer brengen en al helemaal niet als tweede breekijzer naast Klaas-Jan. Dat ziet er zo armoedig uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 december 2019 om 11:07:

Ik zou Siem nooit uitfluiten want die jongen heeft altijd zijn best gedaan en daarnaast vergeet ik 15 mei 2011 ook nooit meer. Alleen moet Ten Hag hem nu echt niet meer brengen en al helemaal niet als tweede breekijzer naast Klaas-Jan. Dat ziet er zo armoedig uit.



Kwaliteiten van Siem buiten beschouwing gelaten, waarom breng je een breekijzer in, 1 minuut voor tijd? Waarom gooi je er dan niet gewoon een extra spits bij in de 80e minuut? Zit Traoré daar om de plaatsen op te vullen of omdat hij ingebracht kan worden?

Al had hij half het elftal vervangen, Ajax had die goal wellicht nog niet gemaakt, maar het is niet de eerste keer dat Ten Hag er een raar wisselbeleid op na houdt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 11 december 2019 om 09:00:

Daar gaan we weer. Copy paste van Renemar.....



Logisch ...

Want wat ligt daar steeds aan ten grondslag: de 'copy-paste handelingen' van Overmars & Co.

 

+2/-1

Ach, renemar weet zijn copy paste momenten wel goed uit te kiezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 11 december 2019 om 11:11:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 december 2019 om 11:07:

Ik zou Siem nooit uitfluiten want die jongen heeft altijd zijn best gedaan en daarnaast vergeet ik 15 mei 2011 ook nooit meer. Alleen moet Ten Hag hem nu echt niet meer brengen en al helemaal niet als tweede breekijzer naast Klaas-Jan. Dat ziet er zo armoedig uit.



Kwaliteiten van Siem buiten beschouwing gelaten, waarom breng je een breekijzer in, 1 minuut voor tijd? Waarom gooi je er dan niet gewoon een extra spits bij in de 80e minuut? Zit Traoré daar om de plaatsen op te vullen of omdat hij ingebracht kan worden?

Al had hij half het elftal vervangen, Ajax had die goal wellicht nog niet gemaakt, maar het is niet de eerste keer dat Ten Hag er een raar wisselbeleid op na houdt.



Mee eens hoor. De wedstrijd schreeuwde om een type als Traoré. Maar blijkbaar heeft Ten Hag niet geleerd van zijn fouten.En van de fouten die De Boer maakte evenmin. Hij blijft ook maar volharden om Mazraoui kansen op het middenveld te geven. En dat terwijl Noussair als middenvelder het niveau heeft van pakweg Fortuna Sittard. Siem achter Klaas-Jan is als Kolbeinn achter Mike van der Hoorn. Ik dacht we die tijden achter de rug hadden...en dat zou ook zo moeten zijn met het geld dat we hebben. Genant dit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 11 december 2019 om 10:40:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 december 2019 om 10:34:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 11 december 2019 om 09:00:

Daar gaan we weer. Copy paste van Renemar.....



De waarheid mag gezegd worden. Verbetering begint met erkennen van fouten. Kop in het zand steken lost niks op.
Wat nu gebeurt zag ik al maanden geleden aankomen.



Ach Rene, het voetbal is sowieso een cyclus. Je zit niet het hele jaar in dezelfde flow, dus jouw opmerking dat je dit maanden geleden al zag aankomen kun je de komende 8 jaar nog wel een paar keer herhalen. En dan heb je vast gelijk ook. Het is een beetje hetzelfde als mijn vrouw elke donderdag zegt dat we de volgende dag de weekboodschappen weer moeten gaan halen.

En nu? Wat schiet iemand daar precies iets mee op?



Schiet je inderdaad niks mee op. Het lucht mij alleen op. Moet ergens heen met mijn woede.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 11 december 2019 om 13:46:

Ach, renemar weet zijn copy paste momenten wel goed uit te kiezen.



Is een vereiste.

 

+1/-0

Wanneer je twee van de drie thuiswedstrijden terecht of onterecht verliest is het eigenlijk logisch dat je uitgeschakeld wordt in de poulefase van de Champions League.

De twee rode kaarten in Londen tegen Chelsea zorgden ervoor dat Ajax een 2-4 voorsprong weggaf. Anders had de club zich die avond al gekwalificeerd. Het wegvallen van Quincy Promes en David Neres was vervolgens debet eraan dat Ajax zich niet alsnog kwalificeerde.

 

+1/-0

Fijn dat 'netwerk' fora weer open zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 11 december 2019 om 16:30:

Wanneer je twee van de drie thuiswedstrijden terecht of onterecht verliest is het eigenlijk logisch dat je uitgeschakeld wordt in de poulefase van de Champions League.

De twee rode kaarten in Londen tegen Chelsea zorgden ervoor dat Ajax een 2-4 voorsprong weggaf. Anders had de club zich die avond al gekwalificeerd. Het wegvallen van Quincy Promes en David Neres was vervolgens debet eraan dat Ajax zich niet alsnog kwalificeerde.



Daar heb je gelijk in. Tel daarbij de vermoeidheid op,ook opgelopen tegen Chelsea bij wijze van en de verklaring is daar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Juichtoon schreef op 11 december 2019 om 16:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 11 december 2019 om 16:30:

Wanneer je twee van de drie thuiswedstrijden terecht of onterecht verliest is het eigenlijk logisch dat je uitgeschakeld wordt in de poulefase van de Champions League.

De twee rode kaarten in Londen tegen Chelsea zorgden ervoor dat Ajax een 2-4 voorsprong weggaf. Anders had de club zich die avond al gekwalificeerd. Het wegvallen van Quincy Promes en David Neres was vervolgens debet eraan dat Ajax zich niet alsnog kwalificeerde.



Daar heb je gelijk in. Tel daarbij de vermoeidheid op,ook opgelopen tegen Chelsea bij wijze van en de verklaring is daar.



Nee, het zwaktebod is daar. Gisteren was de uittocht van Vzt. Henri P.J. Henrichs die het uitstekend heeft geregeld met Ruud Haarms.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 december 2019 om 11:07:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 december 2019 om 08:40:

Iets wat helemaal buiten beeld blijft maar voor een groot deel medebepalend is voor de huidige gang van zaken is het prutswerk van Overmars. Met name hij is daar verantwoordelijk voor. In zijn kielzog natuurlijk ook Ten Hag (we hebben 16 basisspelers :D ).
Je ziet dat het niveau achteruit holt als er enkele spelers wegvallen en anderen op de tenen lopen vanwege de vele wedstrijden die ze moeten spelen omdat er te weinig kwaliteit achter de eerste 11 zit.
Aankoopbeleid afgelopen zomer banaal. Promes en Martinez zijn goed. De rest AJAX onwaardig.
Marin die door Siem blijkbaar is voorbijgestreefd, Alvarez is blijkbaar als RCV minder dan Veltman (die voorgaande jaren net goed genoeg was als RCV) en Schuurs. Als middenvelder komt hij sowieso veel te kort.
Pierie die een parodie van een verdediger is op KKD niveau, Scherpen die niet overtuigd als hij speelminuten krijgt bij Jong AJAX.
Waar is de vervanger van Dolberg? Waar is een buitenspeler met snelheid en diepgang als Promes en Neres niet kunnen spelen? Waar is de creatieve middenvelder als Ziyech noodgedwongen rechtsbuiten moet spelen?
Is iedereen aan boord en fit hebben we een goed elftal. Maar geen enkele ploeg heeft een heel seizoen die luxe. Een TD heeft ervoor te zorgen dat je blessures en/of schorsingen kunt opvangen zonder enorm kwaliteitsverlies. Niet met de 36 jarige Huntelaar, de al diverse malen uitgerangeerde Siem, niet met een gemankeerde middenvelder, niet met een overgewaardeerde jeugdspeler.
Zeker als je honderden miljoenen in kas hebt.
Vorige zomer heeft Overmars goed werk geleverd. Dat was een uitzondering.
Die bank van ons met o.a. Huntelaar, Siem, Marin is toch geen CL niveau. Niet eens EL niveau.



Je hebt gelijk. Alvarez is ook een dikke miskoop gezien het feit dat hij gehaald is als een centrale verdediger en Schuurs en Veltman volgens Ten Hag beter zijn.
Als Ajax zijnde moet je in een situatie zoals gisteren altijd jeugdige talenten op de bank zetten. Ik neem toch aan dat bepaalde posities niet verder versterkt zijn omdat de jeugd de kans ging krijgen? Nou, zet ze dan ook in als er personele problemen zijn en kom niet met Siem.
Ik zou Siem nooit uitfluiten want die jongen heeft altijd zijn best gedaan en daarnaast vergeet ik 15 mei 2011 ook nooit meer. Alleen moet Ten Hag hem nu echt niet meer brengen en al helemaal niet als tweede breekijzer naast Klaas-Jan. Dat ziet er zo armoedig uit.



Ik vergeet zijn goal tegen Ajax ook nooit meer. Koste ons het kampioenschap. Van mij had hij hem prima naast kunnen schieten met zijn Ajax-hart.

 

+1/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax - Valencia !! 'De finale'.