Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] FC Twente - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zondag 28 mei 14:30 uur

FC Twente - Ajax

De laatste wedstrijd van het seizoen verloren op een manier dat alles zegt.

 

+2/-0

Nou kom er maar in John:

“Goed gespeeld, maar je moet de kansen afmaken”

Donder toch op man, met je kansloze kutvoetbal.

 

+1/-0

Eindelijk is dit vreselijke seizoen ten einde. Weg met loser trainer Heitinga en weg met 3/4 van deze loser selectie. Alvarez, Timber, Kudus, Klaassen, Wijndal, Rensch, Bassey en Bergwijn zijn wat mij betreft klaar bij Ajax. Hopelijk weet Mislintat een trainer a la Arne Slot aan te trekken om een goed collectief te smeden aangezien de club heeeeel veeeel transfers moet gaan doen om terug op in ieder geval een redelijk niveau te komen. Wat een walgelijke selectie hebben we toch op dit moment.

 

+2/-1

Die eerste tegengoal was wel heel bijzonder en werkt als een samenvatting van heel het seizoen. Er leken maar weinig spelers zin in te hebben vandaag. Echt beschamend om te zien dat het team vanaf de eerste seconde geen enkele intentie had om tempo te maken. Als je het een team kan noemen, want veel speelden voor zichzelf. Je zag ook steeds spelers slecht omschakelen of verkeerd staan in de opbouw of verdediging.

Het verbaasde me overigens niet dat Ajax nog op voorsprong kwam. Twente speelde je in de eerste helft vaak weg, maar ze waren zo slordig voorin dat je kon wachten op een goal van Ajax. Na die goal zie je dat ze wel best een beperkte ploeg hebben die afhankelijk is van een tegenstander die wil opbouwen van achteruit. Dat maakt het des te dommer dat je de wedstrijd na rust zo weggeeft. Wel wat ongelukkig dat Brobbey wegviel. Ook al vond ik hem niet eens zo goed, Twente had zijn handen vol aan hem en er werd wel erg veel toegelaten vond ik.

Alvarez speelde misschien wel zijn slechte wedstrijd als Ajacied. Direct in de eerste minuut al blunderen en schuldig aan twee tegengoals. Voor mijn gevoel wonnen Timber en Hato ook maar weinig duels achterin. Taylor ook weer zo zwak in de duels. Dat hij geen luchtduels wint van Zerrouki is niet zo gek, maar over de grond moet hij veel meer brengen.

 

+4/-0

Voor een "prestatie" als deze zou je eigenlijk lijfstraffen uit moeten delen. Los nog van technische kwaliteiten toont deze wedstrijd nog maar eens aan dat het mentaal niet goed zit bij deze groep. De "topsportmentaliteit" is er behalve bij Tadic en wellicht nog een enkeling niet. Op Hato na mag wat mij betreft iedereen voor een redelijk bod weg aangezien niemand echte meerwaarde voor dit team getoond heeft.

110 Miljoen geïnvesteerd en angstig naar Alkmaar moeten kijken of je wel 3e wordt. Het is een schande.

Denk dat het lot van Heitinga hiermee ook wel bezegeld is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 mei 2023 om 18:47:

Voor een "prestatie" als deze zou je eigenlijk lijfstraffen uit moeten delen. Los nog van technische kwaliteiten toont deze wedstrijd nog maar eens aan dat het mentaal niet goed zit bij deze groep. De "topsportmentaliteit" is er behalve bij Tadic en wellicht nog een enkeling niet. Op Hato na mag wat mij betreft iedereen voor een redelijk bod weg aangezien niemand echte meerwaarde voor dit team getoond heeft.

...

Denk dat het lot van Heitinga hiermee ook wel bezegeld is.



Eens, mentaliteit is ook een kwaliteit en daar wordt bij Ajax geen aandacht aan besteed. Is ook zichtbaar in de jeugd waar, net als bij het eerste, bij de eerste de beste tegenslag elke speler zich in zichzelf leert en zijn eigen wedstrijd loopt te spelen.

Mocht dat laatste niet het geval zijn dan mag Mislintat wmb ook meteen weer oprotten.

 

+2/-0

Vind het wel prima dat iemand als Alvarez vertrekt. Die had er niet veel zin in vanmiddag.

Verder is er sowieso een grote schoonmaak nodig. Miskopen als Bassey moet je kwijt zien te raken. Misschien is Everton wel wat voor hem.

En uiteraard niet zomaar weer 30 miljoen uitgeven zoals we deden voor renpaard Bergwijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 28 mei 2023 om 19:57:

En uiteraard niet zomaar weer 30 miljoen uitgeven zoals we deden voor renpaard Bergwijn.



Bergwijn is in feite Menig, Lukoki, Acolatse, Ebecilio, Becker, Martha, maar dan één waar je 32 miljoen + miljoenen aan salaris aan verpist hebt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 mei 2023 om 20:00:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 28 mei 2023 om 19:57:

En uiteraard niet zomaar weer 30 miljoen uitgeven zoals we deden voor renpaard Bergwijn.



Bergwijn is in feite Menig, Lukoki, Acolatse, Ebecilio, Becker, Martha, maar dan één waar je 32 miljoen + miljoenen aan salaris aan verpist hebt.



Een soort megahyper Sulejmani bedoel je ;)
Dan kan je inderdaad beter 70 miljoen voor Ziyech uitgeven dan 30 miljoen voor Bergwijn en die andere miskopen, dan weet je tenminste zeker dat je een topper binnen haalt. Maar ja, ook de terugkeer van Ziyech hebben ze vorige zomer verprutst.

 

+1/-0

Denk dat we kunnen concluderen dat Ajax een lachwekkende selectie heeft, die vandaag duidelijk heeft aangegeven dat ze niet met Heitinga verder willen. Het is dat Ajax het geld nodig heeft, of ik zou Alvarez aan zijn contract houden en volgend seizoen het gras laten maaien. Dichter bij het veld zou ik hem niet meer laten komen, want wat hij loopt te doen bij de 1-1 en 3-1 is mij een raadsel. Achterin zal er toch iets bijmoeten, want Hato is nog te jong om als 1e verdediger het seizoen in te gaan en Timber heeft concurrentie nodig.

Blij dat het seizoen eindelijk voorbij is. Dit trekken we niet recht in 1 transferperiode of 1 seizoen, ik vrees dat we niet veel moeten verwachten de komende 3-4 seizoenen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 28 mei 2023 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 mei 2023 om 20:00:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 28 mei 2023 om 19:57:

En uiteraard niet zomaar weer 30 miljoen uitgeven zoals we deden voor renpaard Bergwijn.



Bergwijn is in feite Menig, Lukoki, Acolatse, Ebecilio, Becker, Martha, maar dan één waar je 32 miljoen + miljoenen aan salaris aan verpist hebt.



Een soort megahyper Sulejmani bedoel je ;)
Dan kan je inderdaad beter 70 miljoen voor Ziyech uitgeven dan 30 miljoen voor Bergwijn en die andere miskopen, dan weet je tenminste zeker dat je een topper binnen haalt. Maar ja, ook de terugkeer van Ziyech hebben ze vorige zomer verprutst.



70 Miljoen voor Ziyech is anders ook een gestoord idee.

Ziyech wil niet terug en als wel alleen voor de hoofdprijs. Zo goed is die jongen niet en hij is al 30.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 mei 2023 om 19:57:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 mei 2023 om 18:47:

Voor een "prestatie" als deze zou je eigenlijk lijfstraffen uit moeten delen. Los nog van technische kwaliteiten toont deze wedstrijd nog maar eens aan dat het mentaal niet goed zit bij deze groep. De "topsportmentaliteit" is er behalve bij Tadic en wellicht nog een enkeling niet. Op Hato na mag wat mij betreft iedereen voor een redelijk bod weg aangezien niemand echte meerwaarde voor dit team getoond heeft.

...

Denk dat het lot van Heitinga hiermee ook wel bezegeld is.



Eens, mentaliteit is ook een kwaliteit en daar wordt bij Ajax geen aandacht aan besteed. Is ook zichtbaar in de jeugd waar, net als bij het eerste, bij de eerste de beste tegenslag elke speler zich in zichzelf leert en zijn eigen wedstrijd loopt te spelen.

Mocht dat laatste niet het geval zijn dan mag Mislintat wmb ook meteen weer oprotten.



Ik ben er een beetje bang voor met die Mislintat. Uiterlijk zegt niet alles maar het is net een zwerver als je hem op de tribune ziet. Dat kun je doen als je de status van Cruijff of van Basten hebt, maar als niemand je kent is het toch niet teveel gevraagd om een beetje representatief voor de dag te komen?

Zijn eerste aanwinst in vd Boomen stemt mij ook niet erg positief. Maar goed, nog even afwachten allemaal.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] FC Twente - Ajax