Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax - PSV Bekerfinale seizoen 2022 - 2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Om het seizoen nog enige glans te geven, zal er zondag gewonnen moeten worden. Ik mag hopen dat Heitinga en de spelers dit goed beseffen.

 

+3/-0

Tja, net als in de halve finale kun je mazzel hebben. Maar ik denk dat het gewoon een kansloze nederlaag wordt net als vorige week. Het is een slecht elftal, zie het écht niet gebeuren dat we winnen.

 

+1/-0

Mijn voorspelling:
Alvarez is terug en Taylor nu juist geschorst. Dat worden de enige wijzigingen. Heitinga laat ze exact hetzelfde spelen met voorspelbare afloop en vlucht na de wedstrijd wederom in excuses.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 april 2023 om 11:51:

Mijn voorspelling:
Alvarez is terug en Taylor nu juist geschorst. Dat worden de enige wijzigingen. Heitinga laat ze exact hetzelfde spelen met voorspelbare afloop en vlucht na de wedstrijd wederom in excuses.



Het doet pijn om te zeggen, maar ik ben voor onze Brabantse vrienden deze zondag. Ook met de beker gaan we de CL niet in, maar het verhoogt wel de kans dat Heitinga volgend jaar voor de groep staat. Dat zie ik niet zitten.

Al de tweede keer dit seizoen dat ik dit gevoel heb. Op het einde van het trainerschap van Schreuder was ik ook steevast voor de tegenstander.

 

+1/-0

Misschien maakt het ditmaal wel een verschil voor het spel. :P
Nieuwe trainers veranderen doorgaans niet zoveel als ze halverwege het seizoen binnenvallen. Dat deed Ten Hag destijds ook niet. Ik hoop wel dat Heitinga het aandurft om bijvoorbeeld Vos een kans te geven. Het is een simpele manier om wat meer voetbal, duelkracht en persoonlijkheid aan het middenveld toe te voegen. Vond het team vooral op die vlakken echt tekortschieten afgelopen zondag. Het zag er allemaal zo uitgeblust uit. Als je PSV niet direct zo in het zadel helpt met het soort goal dat iedereen kon zien aankomen dan maak je best kans. Ik heb er alleen een hard hoofd in.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 april 2023 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 april 2023 om 11:51:


Het doet pijn om te zeggen, maar ik ben voor onze Brabantse vrienden deze zondag. Ook met de beker gaan we de CL niet in, maar het verhoogt wel de kans dat Heitinga volgend jaar voor de groep staat. Dat zie ik niet zitten.

Al de tweede keer dit seizoen dat ik dit gevoel heb. Op het einde van het trainerschap van Schreuder was ik ook steevast voor de tegenstander.



Hoe is zoiets mogelijk??? Ben jij wel een ajacied?

 

+2/-0

Ik denk dat de uitkomst van de bekerfinale geen invloed heeft op het contract van Heitinga, dat zou in ieder geval niet moeten. Daar zit de wortel van het probleem ook niet, de organisatie moet gewoon op de schop zodat er goede mensen zitten die goed beleid voeren en daar een goed eerste elftal mee opbouwen met daarvoor een bekwame trainer. Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan... (blijkbaar)

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

chrys schreef op 29 april 2023 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 april 2023 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 april 2023 om 11:51:


Het doet pijn om te zeggen, maar ik ben voor onze Brabantse vrienden deze zondag. Ook met de beker gaan we de CL niet in, maar het verhoogt wel de kans dat Heitinga volgend jaar voor de groep staat. Dat zie ik niet zitten.

Al de tweede keer dit seizoen dat ik dit gevoel heb. Op het einde van het trainerschap van Schreuder was ik ook steevast voor de tegenstander.



Hoe is zoiets mogelijk??? Ben jij wel een ajacied?



Ik snap de reactie wel. Veranderingen zullen alleen plaatsvinden als je weer niks wint. 4 of 5 potentiele blijvers volgens de TD waaronder wrs Kudus en Alvarez en Timber. Die allen weg willen denk ik.dus 8 nieuwe potentiele basisspelers?

Maar goed morgen met een ander strijdplan. Middenveld kantelen naar1 kant voorin 1 op 1 of psv moet 1 vd backs naar binnen halen.
Rulli
sanchez Timber Bassey Hato
Berghuis Alvarez Klaassen Bergwijn
Tadic Brobbey

Eventueel bergwijn achter de spitsen ivm diepte. Wisselen met Tadic en klaassen. Beetje beweging. Heel wat anders dus....misschien dat ik dan lekker kan kijken. 442 of 443 scheelt maar een paar meter vaak. Lekker compact. Ben benieuwd of ik in je ogen nog wel een Ajacied ben haha

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

marcomarco schreef op 29 april 2023 om 21:16:

open/sluit de onderstaande quote:

chrys schreef op 29 april 2023 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 april 2023 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 april 2023 om 11:51:


Het doet pijn om te zeggen, maar ik ben voor onze Brabantse vrienden deze zondag. Ook met de beker gaan we de CL niet in, maar het verhoogt wel de kans dat Heitinga volgend jaar voor de groep staat. Dat zie ik niet zitten.

Al de tweede keer dit seizoen dat ik dit gevoel heb. Op het einde van het trainerschap van Schreuder was ik ook steevast voor de tegenstander.



Hoe is zoiets mogelijk??? Ben jij wel een ajacied?



Ik snap de reactie wel. Veranderingen zullen alleen plaatsvinden als je weer niks wint. 4 of 5 potentiele blijvers volgens de TD waaronder wrs Kudus en Alvarez en Timber. Die allen weg willen denk ik.dus 8 nieuwe potentiele basisspelers?

Maar goed morgen met een ander strijdplan. Middenveld kantelen naar1 kant voorin 1 op 1 of psv moet 1 vd backs naar binnen halen.
Rulli
sanchez Timber Bassey Hato
Berghuis Alvarez Klaassen Bergwijn
Tadic Brobbey

Eventueel bergwijn achter de spitsen ivm diepte. Wisselen met Tadic en klaassen. Beetje beweging. Heel wat anders dus....misschien dat ik dan lekker kan kijken. 442 of 443 scheelt maar een paar meter vaak. Lekker compact. Ben benieuwd of ik in je ogen nog wel een Ajacied ben haha



Met een beker en een mogelijke tweede plaats wordt het seizoen toch nog enigszins positief afgesloten en zul je zien dat supporters en media minder kritisch naar Ajax zullen kijken dan als het helemaal misgaat. Zo verandert er ook niks, Heitinga zal lekker zijn kans krijgen en nog belangrijker, vd Sar kan die onzin blijven spuien dat we een lerende organisatie zijn en dat het volgend jaar vast beter gaat. Wat dan weer niet gebeurt.

Ik ben van mening dat we weer een revolutie nodig hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 28 april 2023 om 17:08:

Misschien maakt het ditmaal wel een verschil voor het spel. :P
Nieuwe trainers veranderen doorgaans niet zoveel als ze halverwege het seizoen binnenvallen. Dat deed Ten Hag destijds ook niet. Ik hoop wel dat Heitinga het aandurft om bijvoorbeeld Vos een kans te geven. Het is een simpele manier om wat meer voetbal, duelkracht en persoonlijkheid aan het middenveld toe te voegen. Vond het team vooral op die vlakken echt tekortschieten afgelopen zondag. Het zag er allemaal zo uitgeblust uit. Als je PSV niet direct zo in het zadel helpt met het soort goal dat iedereen kon zien aankomen dan maak je best kans. Ik heb er alleen een hard hoofd in.



Vind ik geen gek idee om Vos een kans te geven. Het middenveld ontbeerd enorm voetballende kwaliteit. Mis je ook Kudus nog eens dan wordt het helemaal karig. Een jonge speler erbij die wel vanuit voetbal denkt kan het team een stuk completer maken. Maar ik snap ook wel dat het voor Heitinga lastig is nu een jonge jongen op een belangrijke positie te zetten. Het team draait totaal niet en iedere fout kan genadeloos afgestrafd worden. Wat dat betreft is het een beetje een vicieuze cirkel. Je voetbalt angstig en omdat het niet loopt zet je vooral ervaren spelers erin die vervolgens weer angstig voetballen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

newbie schreef op 30 april 2023 om 11:51:

Vind ik geen gek idee om Vos een kans te geven. Het middenveld ontbeerd enorm voetballende kwaliteit. Mis je ook Kudus nog eens dan wordt het helemaal karig. Een jonge speler erbij die wel vanuit voetbal denkt kan het team een stuk completer maken. Maar ik snap ook wel dat het voor Heitinga lastig is nu een jonge jongen op een belangrijke positie te zetten. Het team draait totaal niet en iedere fout kan genadeloos afgestrafd worden. Wat dat betreft is het een beetje een vicieuze cirkel. Je voetbalt angstig en omdat het niet loopt zet je vooral ervaren spelers erin die vervolgens weer angstig voetballen.



Daarnaast is hij ook vrij groot, sterk en snel, en hij kan zowel uit de voeten als verdedigende middenvelder en in een iets aanvallender ingestelde rol. Het is natuurlijk een grote wedstrijd voor hem om te starten, maar je kan met Grillitsch, Klaassen of Berghuis ervaren spelers om hem heen zetten. Erg veel heb je ook niet te verliezen.

 

+1/-0

Lekker goaltje van Bergwijn 1-0, vond ik wel humor na de poll en tussenstand ervan 🙂

 

+1/-0

Een stuk meer vechtlust deze wedstrijd met Alvarez erbij. Wel jammer dat er weer zo'n vreselijk slordige fase aan de bal is op een gegeven moment. Ik vreesde al dat PSV daarvan zou profiteren. Dat is het enige wat ze op loeren vooralsnog.

Voorin is Tadic nog wel best solide, maar verder brengen de aanvallers te weinig. Vooral van de flanken komt weinig, ook in samenspel met de backs. Brobbey is wel wat ijveriger sinds de vorige wedstrijd. Snap trouwens niet dat Heitinga niet gewoon Timber op rechts zet. Sanchez heeft het weliswaar de laatste paar weken nog niet eens zo heel slecht gedaan, maar het blijft een slechte speler. Ik zie liever Timber op de gevaarlijkste speler van PSV uit open spel. Als zij nog scoren dan komt het waarschijnlijk via hem of De Jong door de lucht. Niet ideaal dat Alvarez nu al geel op zak heeft met zo'n zwakke scheidsrechter. Die vrije trap die Alvarez vlak voor de goal tegen kreeg was absurd.

 

+1/-0

Wat een verschrikkelijke wedstrijd is dit. Heeft niets met voetbal te maken.

 

+2/-0

Ajax is in de 2e helft een masterclass "hoe wring ik counters vakkundig de nek om" aan het geven.

 

+2/-0

Als Brobbey die bal voor open doel gewoon beter inschiet wordt de rest van de wedstrijd zo veel makkelijker. Moet zeggen dat hij er de laatste twee wedstrijden wel een stuk meer energie in stopt. Vind Rensch voor Sanchez een groot verschil. Jammer dat Berghuis niet wat eerder werd gewisseld. Ajax kan over het algemeen betere invallers brengen dan PSV. Benieuwd of Heitinga nog Vos of Godts durft te brengen.

 

+2/-0

Nou, dat was beschamend. Heel de wedstrijd geen bal tussen de palen geschoten. Dat je de strafschoppenserie verliest vind ik nog niet eens zo verrassend. Je bent al het hele seizoen niet fit, en Brobbey heeft aanzienlijk langer in het veld gestaan dan gebruikelijk. Met een echte topspits had je deze pot gewonnen denk ik. Ook matig dat Godts en Vos pas in de laatste minuten werden gebracht. Dit was een goed moment met al die vermoeide spelers.

 

+1/-0

Ik vind de keuzes van Heitinga ook echt bizar slecht. Waar zitten we naar te kijken zeg? 0,0 opbouw.

Een middenveld met Grillitsch, Klaassen en Tadic. Wat triest. En dan Alvarez centraal achterin, Sanchez rechtsback... succes met voetballen.

Bergwijn die niet eens meer durft om acties te maken. Berghuis die zoals wel vaker onzichtbaar is. Brobbey die veel duels aangaat en de ballen regelmatig bij medespelers krijgt maar ook een gigantische kans kinderlijk mist en faalt bij de penalty. Het is typerend allemaal.

Een totaal gebrek aan vertrouwen, ontwikkeling enzovoorts.

Maar de keuzes van Heitinga zijn er niet op gericht om te winnen of het roer om te willen gooien. Het zijn keuzes om niet te verliezen en niet vernederd te worden. Heel behoudend, geen creatieve spelers, vasthouden aan routine en met voetbalgogme, techniek, onbevangenheid heeft het niks te maken.

Heitinga laat gewoon zien ongeschikt te zijn.

PSV was trouwens net zo slecht. De Nederlandse clubs gaan het komend seizoen heel zwaar krijgen in Europees verband. Want er is veel werk aan de winkel. Kwalificeren voor de toernooien gaat al een hele opgave worden. Het is een zooitje.

 

+2/-0

Het was minder slecht dan verwacht, maar nog steeds niet goed genoeg. Psv trouwens helemaal teleurstellend, maar dat boeit dan weer niet.
Grillitsch viel voetballend wel erg tegen btw, jammer. Er werd wel gestreden, dat is positief.
Ook opvallend: iedereen gedroeg zich als een kleuter (vooral de Jong en Simons) maar Tadic liep erg weinig te zeuren deze wedstrijd. Gelukkig maar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax - PSV Bekerfinale seizoen 2022 - 2023