Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zondag 22 januari 2023 - 14.30 uur Rotterdam

Feyenoord - Ajax

De laatste ontmoeting in de Kuip was op 19 december 2021 en eindigde in 0-2.

 

+1/-0

Laatste kans om nog enigszins kans te maken op de titel, maar ik geloof er eigenlijk niet in. Een coach die er niks van kan, een selectie dat zonder vertrouwen speelt en de nodige kwaliteit ontbeert en dat tegen een tegenstander dat in topvorm is en het gewoon fantastisch doet als je bekijkt wat ze allemaal zijn kwijt geraakt in vergelijking met vorig seizoen.

Hopelijk leidt een slecht resultaat dan eindelijk toch naar het ontslag van Schreuder, maar dat zal wel weer wishful thinking zijn.

 

+4/-0

Ik geloof er sowieso niet meer in. En dan heb ik hier al een muziek nummer verstrooid maar het lijkt er op dat Ajax zijn ziel kwijt is met de gasten waar we aan overgeleverd zijn. En dat zijn geen gasten uit amsterdam. Al waren ze gekomen met de beste intenties, dan nog gaat het niet goed met Ajax.

Helaas geen Bobbey Haarms meer dus, Johan Cruijff, Sjaak Swart, of Louis van Gaal, maar weer eentje uit de provincie die het beste er van poogt te maken. En dan ga ik vooral voor de gasten uit de provincie staan want ik kom ook maar uit een dorp uit de provincie, daar gaat het niet om.

Wel om het voetbal wat er gespeeld word want dat lijkt nergens meer op. Het valt bijna niet meer uit te leggen hoe slecht het gaat, of in hoeverre we zijn afgegleden. Vooral dat laatste baard nog de meeste zorg en dat al voor een x aantal jaren.

Enfin. Laatse nummer dan maar en wachtende op verbetering op alle fronten binnen de gelederen van Ajax inclusief RvC: Deze maal Oscar Peterson uit Canada in dit geval ter verbetering met de hoop naar beter;

https://www.youtube.com/watch?v=tCrrZ1NnCuMlink

Met de boodschap ook al kun je niet zo spelen? neem er wel iets van mee en verbeter verdomme op eigen gebied. Waar zitten we met zijn alle eigelijk naar te kijken bij Ajax de laatste tijd? Hewt lijkt wel op een soort maakt niet uit geval van wat kan het schelen. Ik wacht alleen nog op de bevestiging want dan gooi ik alles weg. Wil ik niks meer met de voetbalclub AFC Ajax te maken hebben.

Dit bericht is gewijzigd op 16 januari 2023, 23:06:19.

 

+1/-0

Eens moeten ze weer winnen, laat het maar tegen hunnie zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 januari 2023 om 11:04:

Eens moeten ze weer winnen, laat het maar tegen hunnie zijn.



Meestal is het één van de makkelijkste uitwedstrijden van het seizoen. Dit jaar lijkt het echter echt onwaarschijnlijk dat we daar gaan winnen.

Ik zou als ik Schreuder was zoveel mogelijk mensen opstellen die de bal van A naar B kunnen spelen. Ik denk dat we daarmee al veel problemen voorkomen. Als je afgelopen zaterdag zag....daar lag het probleem voornamelijk. Twente hoefde er maar een beetje tussen te gaan staan, hoefden niet eens te jagen. Ajax kreeg tegen een soort van tafelvoetbalzone de bal er niet eens tussendoor. Beschamend.

We moeten al onze vaardige spelers opstellen. Kom niet met dat gelul dat we ballen moeten afpakken. Dat is voor later zorg. Eerst eens de bal wat vaker niet verspelen.

Rulli - Regeer, Timber, Alvarez, Wijndal - Taylor, Berghuis, Kudus - Conceicao, Bergwijn, Tadic.

Dan staan de beste voetballer er in ieder geval in.

 

+2/-0

Rulli, Sanchez, Timber, Bassey, Wijndal, Alvarez, Taylor, Klaassen, Tadic, Brobbey/Kudus, Bergwijn

Ja ik kan wel een spannende opstelling hier neer zetten, maar dit wordt het toch. Maximale "zekerheid", "ervaring" en "controle" want meer durft het assistentje toch niet aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 januari 2023 om 13:17:

Rulli, Sanchez, Timber, Bassey, Wijndal, Alvarez, Taylor, Klaassen, Tadic, Brobbey/Kudus, Bergwijn

Ja ik kan wel een spannende opstelling hier neer zetten, maar dit wordt het toch. Maximale "zekerheid", "ervaring" en "controle" want meer durft het assistentje toch niet aan.



Ik denk dat hij net als tegen Liverpool uit en Twente op een gelijkspel gaat spelen. Als je met deze ploeg in deze vorm in de Kuip vol op de aanval gaat spelen, is de kans groot dat je er volledig vanaf gaat en dan is Schreuder zijn baan kwijt. Met een 0-0 of een 1-1 heb je toch maar mooi een resultaat gepakt uit tegen de koploper en dan verdient iedereen credits voor hoe gedisciplineerd het was. Sar en H2 zullen dan ook wel tevreden zijn.

 

+1/-0

Ik hoop dat we met 3-0 verliezen. De reden kan je zelf wel raden.

Liever denken aan de lange termijn dan nu een nipte overwinning en dan alsnog 3e of 4e eindigen met deze coach.

 

+2/-0

Wat het resultaat ook mag worden Schreuder zal blijven zitten want anders moet Van der Sar ook opstappen en dat doet hij zelf toch niet. Die komt pas in actie als de bus wordt opgewacht

 

+2/-0

Als Schreuder een normale opstelling maakt en Ajax voetbalt als een team hebben we in feite meer kans om te winnen dan Feyenoord. Rulli - Regeer, Alvarez, Timber, Wijndal - Berghuis, Taylor, Kudus - Conceicao, Bergwijn, Tadic.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 20 januari 2023 om 14:34:

Als Schreuder een normale opstelling maakt en Ajax voetbalt als een team hebben we in feite meer kans om te winnen dan Feyenoord. Rulli - Regeer, Alvarez, Timber, Wijndal - Berghuis, Taylor, Kudus - Conceicao, Bergwijn, Tadic.


Ik lees als en als.

 

+1/-0

Herstel, als Schreuder de opstelling niet maakt en niet in de Kuip aanwezig is rondom en tijdens de wedstrijd maken we nog een kans.


open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 20 januari 2023 om 14:34:

Als Schreuder een normale opstelling maakt en Ajax voetbalt als een team hebben we in feite meer kans om te winnen dan Feyenoord. Rulli - Regeer, Alvarez, Timber, Wijndal - Berghuis, Taylor, Kudus - Conceicao, Bergwijn, Tadic.[/qu

Herstel, als Schreuder de opstelling niet maakt en niet in de Kuip aanwezig is rondom en tijdens de wedstrijd maken we nog een kans.

 

+2/-0

Nou het niveautje wat we al verwachtten. Terecht met 1-0 achter bij de rust.
Wat zien we:

- Onbegrijpelijk dat we blijven opbouwen via Sánchez. Dat kan die totaal niet. Stop daarmee.
- Niet kapot van Rulli. Durft niet van zijn lijn te komen.
- Álvarez, Timber en Taylor allen op geel. Dus ons verdedigingscentrum moet voorzichtig te werk gaan de tweede helft.
- Het middenveld is volledig in handen van Feyenoord. Klaassen, Berghuis en Taylor komen in het stuk niet voor.
- Conçeicao (te licht) en Tadic (te sloom) kunnen weinig uitrichten zonder steun.
- Kudus aan de bal vaardig, maar heeft moeite met zijn rol als spits.
- Bassey zorgt soms voor plaatsvervangende schaamte. Echter doet hij ook dingen goed (duels winnen, diepgang, voorzetten op maat) en dat maakt hem in dit Ajax vandaag misschien wel de beste speler...

TIP

Breng Regeer, Fitz-Jim, Brobbey én Bergwijn (voor Sánchez, Berghuis, Klaassen en Tadic).

Opbouw zo:

Rulli; Álvarez, Fitz-Jim, Timber; Regeer, Kudus, Taylor, Bassey; Conceiçao, Brobbey, Bergwijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 januari 2023, 15:40:01.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 22 januari 2023 om 15:29:

Nou het niveautje wat we al verwachtten. Terecht met 1-0 achter bij de rust.
Wat zien we:

- Onbegrijpelijk dat we blijven opbouwen via Sánchez. Dat kan die totaal niet. Stop daarmee.
- Niet kapot van Rulli. Durft niet van zijn lijn te komen.
- Álvarez, Timber en Taylor allen op geel. Dus ons verdedigingscentrum moet voorzichtig te werk gaan de tweede helft.
- Het middenveld is volledig in handen van Feyenoord. Klaassen, Berghuis en Taylor komen in het stuk niet voor.
- Conçeicao (te licht) en Tadic (te sloom) kunnen weinig uitrichten zonder steun.
- Kudus aan de bal vaardig, maar heeft moeite met zijn rol als spits.
- Bassey zorgt soms voor plaatsvervangende schaamte. Echter doet hij ook dingen goed (duels winnen, diepgang, voorzetten op maat) en dat maakt hem in dit Ajax vandaag misschien wel de beste speler...



Welke voorzetten op maat heeft Bassey dan afgeleverd deze wedstrijd?

Het is echt zo slecht, niet om aan te gluren. Ze hebben geen flauw idee wat ze moeten doen in balbezit, waardoor ze de bal meteen kwijt zijn. Feyenoord zet meteen goed druk, waardoor het paniek is en de bal weggepeerd wordt of gewoon naar een Feyenoord speler gepasst wordt.

Die 1-0 spreekt echt boekdelen. Berghuis levert voor de zoveelste keer een ziekenhuisbal af, Sanchez staat te slapen en de verdediging pakt de man in balbezit niet op, waardoor hij vrij kan uithalen.

Het bizarre is dat Ajax puur op kansen eigenlijk het beter doet dan Feyenoord, want buiten dat schot (dat ik persoonlijk geen kans vindt), heeft Feyenoord eigenlijk ook nog niks klaargespeeld. Dat zal dan ook wel weer de lezing van Schreuder worden, waardoor de echte problemen niet aangepakt worden en we weer met middelmaat blijven zitten.

 

+2/-0

Het is weer dramatisch. Regelrechte schande dat er niet is ingegrepen vóór de winterstop.

Rulli als aankoop ook weer teleurstellend tot dusver.

 

+2/-0

- geweldige klassieker;
- twee ploegen die aan elkaar gewaagd zijn;
- het kon twee kanten, het dubbeltje viel dit keer de
Kant van Feijenoord op;
- geweldige reactie gezien na de 1-0
- Kudus de spits positie geweldig ingevuld;
- Je kan een keer verliezen van Feijenoord;
- ontzettend trots op de mentaliteit van de ploeg;
- de competitie is nog lang niet gespeeld;
- ik heb alle vertrouwen in mijn team;
- in Mei is Ajax kampioen;

22 januari, 16.30 uur Alfred Schreuder

 

+1/-0

Durf gewoon te voetballen en je wint hier makkelijk. Feyenoord heeft niks klaargespeeld, maar door het enorm zwakke Ajax mocht het lang hopen.

Heel veel spelers ondermaats en een trainer die ook nog steeds geen lijn of verbetering kan laten zien.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Feyenoord - Ajax