Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2022/2023] Ajax - SSC Napoli

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Woensdag 4 oktober, 21:00u

Ajax - SSC Napoli

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2022, 19:06:35.

 

+1/-0

Het zal mij niet verbazen als onderstaande weer aktueel wordt:

Italianen kennen niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliezen.

 

+2/-0

We zullen minimaal vier punten moeten behalen in dit tweeluik anders wacht de Europa League.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 14 september 2022 om 23:44:

We zullen minimaal vier punten moeten behalen in dit tweeluik anders wacht de Europa League.



Met Rangers 'uit' en Liverpool 'thuis' heb je er ook al 6 punten bij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 september 2022 om 23:56:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 14 september 2022 om 23:44:

We zullen minimaal vier punten moeten behalen in dit tweeluik anders wacht de Europa League.



Met Rangers 'uit' en Liverpool 'thuis' heb je er ook al 6 punten bij.



Van waar het optimisme dat we Liverpool zouden kunnen gaan kloppen in de Arena?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 15 september 2022 om 00:29:

Van waar het optimisme dat we Liverpool zouden kunnen gaan kloppen in de Arena?



Ik weet wat er met een bal mogelijk is en ga er iedere wedstrijd maar weer vanuit dat anderen (spelers) dat ook beseffen en toepassen.
Daarom ben ik ook na de meeste wedstrijden teleurgesteld en kritisch. B)

Liverpool en Napoli in de huidige vorm zijn lastige tegenstanders en er is van alles op Ajax aan te merken, maar anderzijds acht ik ze simpelweg in staat nog 4x te winnen. Net zoals dat het vorig seizoen 6x lukte.

Ook gisteren waren er enkele momenten dat ze Liverpool, over meerdere schijven, van achteruit 'zoek tikten'. Als ze dat wat vaker en net wat dichter bij het doel kunnen doorvoeren. En alles zit mee ...

En ook zo'n statische speler als Van Dijk. Dat lijkt me heerlijk om tegen te voetballen. Let eens op zijn gestuntel bij de goal van Kudus.

Ik kan me ook nog goed de wedstrijd Ajax-Celtic herinnneren (2013, 1-0) waar Van Dijk onzichtbaar was en Schöne bij zijn goal door de achterhoede van Celtic 'wandelde'.

 

+1/-0

Nieuwe test voor de boys.
Italiaanse ploegen liggen ons niet echt, hopelijk komen we in ieder geval aan voetballen toe, wat tegen Liverpool totaal niet lukte.

 

+1/-0

Inderdaad minimaal 4 punten tegen Napoli, vervolgens nog minimaal 3 punten uit de laatste twee wedstrijden tegen Liverpool thuis en Glasgow uit en dan ben je met een beetje geluk denk ik wel door naar de achtste finale (als Napoli niet op Anfield wint). Alleen realistisch gezien wordt het erg moeilijk. Ajax zit in een lastige uitgangspositie omdat Napoli onverwachts thuis van Liverpool heeft gewonnen en Ajax zelf niet een gelijkspel uit het vuur wist te slepen bij Liverpool. De komende twee wedstrijden worden cruciaal. Veel werk aan de winkel voor Schreuder. Ben zeer benieuwd, kan alle kanten uit tegen Napoli.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 september 2022, 09:58:12.

 

+3/-0

Al die bespiegelingen. Ik heb nieuws: Ajax gaat ook dit jaar de UCL niet winnen. Laten we gewoon genieten van die wedstrijden, we zitten in een fantastische poule. Elk potje is een heerlijk affiche, omrand met een swingend stadion. Nog vier duels knallen, ons ontwikkelen en dan zien we daarna waar we staan. Is dat Europa League dan is dat ook geen schande. We ontwikkelen ons met 200 km/h in deze wedstrijden, daar gaat het vooral om.

 

+5/-1

Amen!
Er staat ons een prachtige thuiswedstrijd tegen een mooie tegenstander op het hoogste niveau te wachten.
Laten we daar eerst is van genieten, maken we daarna de balans weer op met wat er nog mogelijk is.

 

+1/-0

Ajax kan ook beter zo goed mogelijk proberen te spelen en derde worden in de poule. In de Europa League heb je zo maar kans om een halve finale oid te halen. Je hebt dan de leerschool van de Champions League in je rugzak en kunt volgend jaar meer volwassen terugkeren. We moeten niet vergeten dat we 7 basisspelers kwijt zijn geraakt dit jaar. Liverpool is alleen Mane kwijt geraakt, dat is een volledig ingespeelde machine.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 15 september 2022 om 13:03:

Ajax kan ook beter zo goed mogelijk proberen te spelen en derde worden in de poule. In de Europa League heb je zo maar kans om een halve finale oid te halen. Je hebt dan de leerschool van de Champions League in je rugzak en kunt volgend jaar meer volwassen terugkeren. We moeten niet vergeten dat we 7 basisspelers kwijt zijn geraakt dit jaar. Liverpool is alleen Mane kwijt geraakt, dat is een volledig ingespeelde machine.



Ja, daar is wel wat voor te zeggen, maar CL overwintering is toch altijd het beste. Bovendien is de spririt er in de EL, behalve in 2017, vaak uit waardoor je er vroegtijdig weer uitligt. Het lijkt of er dan minder gas wordt gegeven.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 15 september 2022 om 17:23:

(...) Het lijkt of er dan minder gas wordt gegeven.



Laat ze vooral tegen AZ gas geven. Daar ligt de basis voor een nieuwe Champions League.

 

+4/-0

Napoli wint ook bij Milan.

Als ik Ajax was zou ik het accent maar leggen op de competitie.
Op Go Ahead Eagles, Volendam, Excelsior, RKC. Dat soort komende tegenstanders, waar iets te halen valt.

 

+3/-0

Gaat een kansloze missie worden, Napoli laat Ajax het spel maken en laat Ajax fouten maken. Wordt 0-2 ofzo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 oktober 2022 om 22:55:

Gaat een kansloze missie worden, Napoli laat Ajax het spel maken en laat Ajax fouten maken. Wordt 0-2 ofzo.



Dit is geen standaard Italiaanse ploeg die komt om te verdedigen. Deze mensen willen zelf aanvallen.

Op zich liggen daar wel kansen voor Ajax maar ik ben bang dat Napoli simpelweg meer kwaliteit heeft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 oktober 2022 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 oktober 2022 om 22:55:

Gaat een kansloze missie worden, Napoli laat Ajax het spel maken en laat Ajax fouten maken. Wordt 0-2 ofzo.



Dit is geen standaard Italiaanse ploeg die komt om te verdedigen. Deze mensen willen zelf aanvallen.

Op zich liggen daar wel kansen voor Ajax maar ik ben bang dat Napoli simpelweg meer kwaliteit heeft.


We gaan het zien, ze gaan niet volop op de aanval let maar op!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 oktober 2022 om 22:55:

Gaat een kansloze missie worden, Napoli laat Ajax het spel maken en laat Ajax fouten maken. Wordt 0-2 ofzo.



Dat is ook mijn verwachting. Napoli is verder dan het huidige Ajax of er moet een wonder gebeuren. De 4-0 overwinning thuis tegen Liverpool lijkt ook niet op toeval berust want Napoli blijkt gewoon een goed draaiend team. Dat kan ik van het huidige Ajax niet zeggen.

Ajax heeft ernstig veel moeite om kansen te creeeren. Als ze uiteindelijk iets creeeren loopt het telkens fout af door allerlei slorgdigheden waaronder een fatsoenlijke eindpass over vijf meter. Het lukt maar niet. Zelfs een bekeken voorzet of pass knallen ze gewoon tegen de tegenstander aan.

De voorzet van Tadic op Klaassen blijkt de enige goed uitgevoerde aanval om tot score te komen. Daarnaast werd weer zichtbaar dat Ajax geen rechterspits heeft die middels een goede voorzet of individuele actie het verschil kan maken.

Het huidige Ajax is volgens mij bij lange na niet een uitgebalanceerd elftal die CL waardig is om te overwinteren. Dinsdag krijgen we de bevestiging mee en anders er op volgend met de return wel.

 

+2/-0

Niet met meer dan 2 doelpunten verschil verliezen zou ik al een topresultaat vinden. Denk dat ik dinsdagavond wel iets anders ga doen, zal na de wedstrijd wel ergens lezen wat de uitslag geworden is.

 

+1/-3

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2022/2023] Ajax - SSC Napoli