Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2022/2023] FC Liverpool - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Uitgaan van eigen kracht ongeacht of Liverpool nog in een dip zit of een teken van leven wil geven. Dit Ajax kan gewoon winnen op Anfield.

Wat mij betreft de eerste échte test van het seizoen. Sowieso een mooie week in aantocht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 11 september 2022 om 01:23:

Uitgaan van eigen kracht ongeacht of Liverpool nog in een dip zit of een teken van leven wil geven. Dit Ajax kan gewoon winnen op Anfield.

Wat mij betreft de eerste échte test van het seizoen. Sowieso een mooie week in aantocht.



Erg optimistisch dit. Als ze zo spelen als gisteren dan krijgen ze een paar goals tegen in de omschakeling, vooral als Blind als slot op de deur wordt gebruikt. Dat is dodelijk. Bassey moet grotendeels van de tijd daar staan en anders Timber.

Buiten dat je Liverpool echt niet zo kan vastzetten als Heerenveen en Rnagers. Daar hebben ze toch iets teveel kwaliteit voor. In vorm of niet.

 

+3/-0

Het leek wel meer een test om Blind tegen Heerenveen laag te laten staan, tegen Rangers gebeurde het tegenovergestelde. Toen stond hij vaak over Bergwijn heen. Ik mis Tagliafico wel heel erg, bedankt ETH.

Ik vind Ocampos trouwens een belabberde indruk nalaten. Van Grillitisch zag je veel meer glimpen in de beschikbare tijd.

Als laatste zou ik Kudus wel op 9 zetten tegen Liverpool.

Het wordt waarschijnlijk een wedstrijd van 1 eentje meer scoren dan je tegenstander want ik denk dat we de nul me tBlind sowieso niet gaan houden.

 

+1/-0

Er zijn wat mensjes weggevallen bij Liverpool volgens VI.nl

https://www.vi.nl/nieuws/klopp-ziet-voor-duel-met-ajax-belangrijke-schakel-wegvallen-bij-liverpoollink

 

+1/-0

Liverpool zal in de omschakeling sterker zijn dan de tegenstanders die we tot nu toe hebben gehad, dus Blind mag nooit de laatste man zijn bij eventuele balverlies.
Ben bang dat we het betere spel zullen hebben maar dat we toch niet het gewenste resultaat zullen krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 13 september 2022 om 08:35:

Liverpool zal in de omschakeling sterker zijn dan de tegenstanders die we tot nu toe hebben gehad, dus Blind mag nooit de laatste man zijn bij eventuele balverlies.
Ben bang dat we het betere spel zullen hebben maar dat we toch niet het gewenste resultaat zullen krijgen.



Helemaal eens. Ondanks alle blessures bij Liverpool is deze ploeg sterker dan alle Eredivisie ploegen en Rangers.

Ajax zal in topvorm moeten zijn om een resultaat te behalen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 11 september 2022 om 13:44:

Het leek wel meer een test om Blind tegen Heerenveen laag te laten staan, tegen Rangers gebeurde het tegenovergestelde. Toen stond hij vaak over Bergwijn heen. Ik mis Tagliafico wel heel erg, bedankt ETH.

Ik vind Ocampos trouwens een belabberde indruk nalaten. Van Grillitisch zag je veel meer glimpen in de beschikbare tijd.

Als laatste zou ik Kudus wel op 9 zetten tegen Liverpool.

Het wordt waarschijnlijk een wedstrijd van 1 eentje meer scoren dan je tegenstander want ik denk dat we de nul me tBlind sowieso niet gaan houden.



Inderdaad. Laten we voor het gemak er maar op gooien dat Ocampos nog weinig begrepen heeft wat de bedoeling is. Ik zag al wel dat het technisch geen groot wonder is. Afwachten maar of Ocampos daadwerkelijk een meerwaarde kan zijn voor het elftal als het begint te dagen bij hem.

Grillitisch heb ik afgelopen weekend helaas niet zien spelen vanwege familieomstandigheden maar ik vond het mooi om te horen waar volgens eigen zeggen zijn kwaliteiten lagen. Daar kan Ajax vast iets mee. Ik zal zijn woorden op tijdcode hier plaatsen;

https://youtu.be/F2ay5O2s5Sc?t=84link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 13 september 2022 om 11:04:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 11 september 2022 om 13:44:

Het leek wel meer een test om Blind tegen Heerenveen laag te laten staan, tegen Rangers gebeurde het tegenovergestelde. Toen stond hij vaak over Bergwijn heen. Ik mis Tagliafico wel heel erg, bedankt ETH.

Ik vind Ocampos trouwens een belabberde indruk nalaten. Van Grillitisch zag je veel meer glimpen in de beschikbare tijd.

Als laatste zou ik Kudus wel op 9 zetten tegen Liverpool.

Het wordt waarschijnlijk een wedstrijd van 1 eentje meer scoren dan je tegenstander want ik denk dat we de nul me tBlind sowieso niet gaan houden.



Inderdaad. Laten we voor het gemak er maar op gooien dat Ocampos nog weinig begrepen heeft wat de bedoeling is. Ik zag al wel dat het technisch geen groot wonder is. Afwachten maar of Ocampos daadwerkelijk een meerwaarde kan zijn voor het elftal als het begint te dagen bij hem.

Grillitisch heb ik afgelopen weekend helaas niet zien spelen vanwege familieomstandigheden maar ik vond het mooi om te horen waar volgens eigen zeggen zijn kwaliteiten lagen. Daar kan Ajax vast iets mee. Ik zal zijn woorden op tijdcode hier plaatsen;

https://youtu.be/F2ay5O2s5Sc?t=84link



Als je Ocampos zo bezig ziet hadden we beter Kluivert kunnen terughalen. Even los van de negatieve emoties rondom zijn vertrek.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 13 september 2022 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 13 september 2022 om 11:04:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 11 september 2022 om 13:44:

Het leek wel meer een test om Blind tegen Heerenveen laag te laten staan, tegen Rangers gebeurde het tegenovergestelde. Toen stond hij vaak over Bergwijn heen. Ik mis Tagliafico wel heel erg, bedankt ETH.

Ik vind Ocampos trouwens een belabberde indruk nalaten. Van Grillitisch zag je veel meer glimpen in de beschikbare tijd.

Als laatste zou ik Kudus wel op 9 zetten tegen Liverpool.

Het wordt waarschijnlijk een wedstrijd van 1 eentje meer scoren dan je tegenstander want ik denk dat we de nul me tBlind sowieso niet gaan houden.



Inderdaad. Laten we voor het gemak er maar op gooien dat Ocampos nog weinig begrepen heeft wat de bedoeling is. Ik zag al wel dat het technisch geen groot wonder is. Afwachten maar of Ocampos daadwerkelijk een meerwaarde kan zijn voor het elftal als het begint te dagen bij hem.

Grillitisch heb ik afgelopen weekend helaas niet zien spelen vanwege familieomstandigheden maar ik vond het mooi om te horen waar volgens eigen zeggen zijn kwaliteiten lagen. Daar kan Ajax vast iets mee. Ik zal zijn woorden op tijdcode hier plaatsen;

https://youtu.be/F2ay5O2s5Sc?t=84link



Als je Ocampos zo bezig ziet hadden we beter Kluivert kunnen terughalen. Even los van de negatieve emoties rondom zijn vertrek.


Joh... dat gehaat op Justin slaat toch ook nergens op? Als je het voetbaltechnisch bekijkt zou hij er gewoon tussen passen. Hij is alleen dom geweest door zo snel naar het buitenland te vertrekken. Hij had veel eerder een stapje terug moeten doen. Middels veel speeltijd op een iets lager niveau zou hij zo weer verder kunnen komen. In het verleden heeft dit spelers als Bruma en Rekik ook goed gedaan.

Spelers maken niet altijd de meest verstandige keuzes. Dat kan een hele carrière beïnvloeden.

Overigens vrees ik Liverpool vanavond. Je weet niet welke versie je gaat zien natuurlijk. Maar het zou 1 van de tegenstanders zijn die ik vooraf liever zou ontlopen. Zeker omdat ze in de omschakeling zo snel/gevaarlijk zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 september 2022 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 13 september 2022 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 13 september 2022 om 11:04:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 11 september 2022 om 13:44:

Het leek wel meer een test om Blind tegen Heerenveen laag te laten staan, tegen Rangers gebeurde het tegenovergestelde. Toen stond hij vaak over Bergwijn heen. Ik mis Tagliafico wel heel erg, bedankt ETH.

Ik vind Ocampos trouwens een belabberde indruk nalaten. Van Grillitisch zag je veel meer glimpen in de beschikbare tijd.

Als laatste zou ik Kudus wel op 9 zetten tegen Liverpool.

Het wordt waarschijnlijk een wedstrijd van 1 eentje meer scoren dan je tegenstander want ik denk dat we de nul me tBlind sowieso niet gaan houden.



Inderdaad. Laten we voor het gemak er maar op gooien dat Ocampos nog weinig begrepen heeft wat de bedoeling is. Ik zag al wel dat het technisch geen groot wonder is. Afwachten maar of Ocampos daadwerkelijk een meerwaarde kan zijn voor het elftal als het begint te dagen bij hem.

Grillitisch heb ik afgelopen weekend helaas niet zien spelen vanwege familieomstandigheden maar ik vond het mooi om te horen waar volgens eigen zeggen zijn kwaliteiten lagen. Daar kan Ajax vast iets mee. Ik zal zijn woorden op tijdcode hier plaatsen;

https://youtu.be/F2ay5O2s5Sc?t=84link



Als je Ocampos zo bezig ziet hadden we beter Kluivert kunnen terughalen. Even los van de negatieve emoties rondom zijn vertrek.


Joh... dat gehaat op Justin slaat toch ook nergens op? Als je het voetbaltechnisch bekijkt zou hij er gewoon tussen passen. Hij is alleen dom geweest door zo snel naar het buitenland te vertrekken. Hij had veel eerder een stapje terug moeten doen. Middels veel speeltijd op een iets lager niveau zou hij zo weer verder kunnen komen. In het verleden heeft dit spelers als Bruma en Rekik ook goed gedaan.

Spelers maken niet altijd de meest verstandige keuzes. Dat kan een hele carrière beïnvloeden.

Overigens vrees ik Liverpool vanavond. Je weet niet welke versie je gaat zien natuurlijk. Maar het zou 1 van de tegenstanders zijn die ik vooraf liever zou ontlopen. Zeker omdat ze in de omschakeling zo snel/gevaarlijk zijn.



Kluivert ontbreekt het aan de juiste mentaliteit. Hij zal nooit in de top kunnen spelen. Wat dat betreft lijken Lang en Kluivert wel op elkaar.

 

+1/-0

Blindje weer eens in geen velden of wegen te bekennen. Het is gewoon klaar met hem op dit niveau, maar wie gaat het lef hebben om dat te zeggen ...

 

+1/-0

Zet Ajax vroeg onder druk en we zijn meteen weer nergens tot in staat. Het bekende euvel.

 

+1/-0

Wat. Een. Pegel.

 

+1/-0

Liverpool zet ook gewoon goed druk. Bovendien staan ze compact als Ajax de bal heeft. Ik zie geen middenveld en ik zie voornamelijk lange ballen van pasveer...

Ze durven niet te voetballen.

 

+3/-0

Dit moet echt anders straks. Ajax komt eigenlijk niet in het spel voor.. nu weer Pasveer die ons redt... en weer. Al die lange ballen ook.. ga nou voetballen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 september 2022 om 21:37:

Liverpool zet ook gewoon goed druk. Bovendien staan ze compact als Ajax de bal heeft. Ik zie geen middenveld en ik zie voornamelijk lange ballen van pasveer...

Ze durven niet te voetballen.




Erger me ook aan de lange ballen. Ik hoop niet dat Schreuder straks met die lange Lucca aankomt om nog meer lange ballen te spelen..

 

+1/-0

Het is een mirakel dat het 1-1 staat, overal te laat en het heeft deze keer echt niet met een individu te maken, ze zijn overal te laat en vergeten gewoon om te voetballen. Trouwens die kopbal van Van Dijk was nooit een doelpunt geweest met die duw vooraf.

 

+2/-0

Waar is dat zogenaamde slot op de deur Alvarez?? In geen velden of wegen te bekennen.

Drama opbouw met Alvarez, Bassey, Pasveer. En het middenveld wordt overlopen.

Thiago is een geweldenaar. Alvarez ziet eruit als een verdwaald kind. Taylor, Berghuis ook niet gezien.

Als je niet durft om tussen de linies te spelen zullen ze de diepte moeten zoeken. Probeer te profiteren door de afvallende bal te veroveren en van daaruit te voetballen, want dan is er meer ruimte. Op dit moment kun je de aanvallers niks kwalijk nemen. Met die lange ballen kunnen ze niks.

 

+2/-0

Berghuis speelt als een natte krant. Taylor slordig maar wel energiek.

Grillitsch er in voor Berghuis en Taylor naar 10. Niet ideaal, maar hopelijk wel iets meer grip op het middenveld.

Ik zou ook het probleem Blind graag oplossen, maar hoe ... wie ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 13 september 2022 om 21:52:

Berghuis speelt als een natte krant. Taylor slordig maar wel energiek.

Grillitsch er in voor Berghuis en Taylor naar 10. Niet ideaal, maar hopelijk wel iets meer grip op het middenveld.

Ik zou ook het probleem Blind graag oplossen, maar hoe ... wie ...



Ik wil ook Grillitsch zien. Meer rust in de opbouw.

Als alternatief voor jouw optie kun je ook gaan voor: Grillitsch => Blind.
Dan: Rensch - Grillitsch - Timber - Bassey en middenveld ongewijzigd.

Of: Sánchez en Grillitsch => Blind en Berghuis.
Dan: Sánchez - Timber - Bassey - Rensch met Álvarez - Grillitsch ervoor.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2022/2023] FC Liverpool - Ajax