Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding op het seizoen 2022-2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 juli 2022 om 07:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 juli 2022 om 00:21:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 20 juli 2022 om 00:16:

Het zijn slechts oefenwedstrijden. Toch zijn voor mij al een paar dingen duidelijk. (...)



De toekomst bij Ajax voor Klaiber, Schuurs, Magallán en Pirie lijkt mij ook duidelijk. Rasmussen moet ook oppassen.


Geef hem nog wat tijd, de rest ben ik wel met je eens.

Echt vriendschappelijk was deze wedstrijd niet.



Dat is volledig op het conto van de scheidsrechter bij te schrijven. Die had al veel eerder geel en rood moeten trekken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 juli 2022 om 23:38:

Dinsdag 19 juli, Bramberg am Wildkogel, 18.30u:

Red Bull Salzburg - Ajax: 2-3



https://www.youtube.com/watch?v=DSdQmGhLwx0link

Highlights.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 juli 2022 om 07:37:

Geef hem nog wat tijd (...)



Hoeveel tijd nog ... ?

Vorig jaar in de voorbereiding viel hij mij positief op en had ik gehoopt/verwacht dat hij zou doorbreken. Dat is niet gebeurd en nu vind ik hem onzichtbaar.

 

+1/-0

Bij Rasmussen heb ik hetzelfde idee als bij Rensch, namelijk dat ze niet gemotiveerd zijn om het maximale er uit te halen. Dat ze het wel best vinden zoals het nu gaat. Geen druk, gewoon plezier hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 juli 2022 om 11:12:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 juli 2022 om 07:37:

Geef hem nog wat tijd (...)



Hoeveel tijd nog ... ?

Vorig jaar in de voorbereiding viel hij mij positief op en had ik gehoopt/verwacht dat hij zou doorbreken. Dat is niet gebeurd en nu vind ik hem onzichtbaar.


Het is aan hem om te laten zien of hij meekan met Ajax1.
Hij is nog maar 19 dus nog een paar jaar om ons te overtuigen.

 

+1/-0

En dan is het eindelijk weer zover!

Vanavond 20:00 uur Ajax - Shakhtar.

Weer heerlijk live op Ziggo!
Scheelt weer heel erg een haperende stream.

Kunnen we gewoon weer lekker even kijken of er qua spel de nodige (hopelijk) mooie ontwikkelingen zijn.

Natuurlijk ook de grote generale voor PSV dus er staat enige gezonde druk op waardoor we echt wel wat mogen verwachten, vind ik.

Ten eerste rijst bij mij de vraag, ArenA met supporters of De Toekomst?

Heeft iemand een idee?

Voor de rest nog twee punten:

1. Hopelijk mond de wedstrijd niet uit in een gefrustreerde dus ordinaire schoppartij. Is dat wel het geval, scheidsrechter grijp dan in!

2. Opvallend in de voorbereiding:

Zodra de spelers er echt zin in krijgen begint het weer goed te lopen dus het zou ultiem zijn als we daar wat van krijgen te zien in plaats van vrijblijvend oefenduel voetbal.

Dus Alfred (Schreuder) maak er wat van, you can do it want PSV zit ook niet stil!
💪😎👍

 

+1/-0

Volgens Ajax punt nl spelen ze in de Johan Cruijff Arena;-)

Ik mag hopen dat we Timber en Antony weer een in het veld zien. Dat mag tijd worden zo voor de JC schaal aan. En dat we Bassey centraal nog zien spelen.

 

+1/-1

Het middenveld bevalt me al niet met Klaassen en Alvarez. Veel te behoudend. Slechte zaak dat Klaassen waarschijnlijk op 10 speelt.

 

+2/-0

Op 10 moet een creatieve speler staan en geen Klaassen. Klaassen en Alvarez op het middenveld is niet goed.

Klaassen of Alvarez eruit. Taylor op links en Berghuis op 10. Tadic is ook geen echte spits.

 

+1/-0

Eerste helft:

Pasveer C: keept overall prima, maar moet beter gepositioneerd zijn bij het tegendoelpunt

Rensch F: wordt schandalig uitgespeeld en levert aanvallend te weinig
Timber C: te pover, moet nadrukkelijker en assertiever aanwezig zijn
Blind B+: de dirigent achterin, zie hem niet zo snel uit de basis verdwijnen
Wijndal C-: nog al eens uit positie, connectie met Bergwijn is er wel

Álvarez C+: ouderwetse stofzuiger, maar teveel balverlies
Berghuis B: beste middenvelder by far, soms nog te passief
Klaassen F: dramatisch, telkens te laat, als hij niet scoort heb je niets aan hem

Antony A-: wat een smaakmaker, nog iets meer effectiviteit en Man U komt vanavond nog met 80M over de brug
Tadic C: goed in de kleine ruimte, maar het gebrek aan diepgang is een echt probleem
Bergwijn B: er is geen reden om hem van de linkerflank af te halen om Tadic te pleasen

 

+1/-0

Beoordeling volledige wedstrijd:

Pasveer 6; Rensch 4, Timber 6, Blind 7, Wijndal 6; Álvarez 5, Berghuis 7, Klaassen 3; Antony 8, Tadic 6, Bergwijn 7.

Invallers:

Fitz-Jim 6, Schuurs 6, Baas 6, Taylor 7, Kudus 8, Conceicao 5, Brobbey 7.

 

+1/-0

Heren, Shakhtar heeft tussen midden-februari en vandaag welgeteld 6 (oefen)wedstrijden gespeeld. Voor hun was het de tweede wedstrijd sinds 1 mei. Die eerste wedstrijd was drie dagen geleden, tegen Fortuna Sittard (3-3), zonder Burak Yilmaz.

Laten we dingen wel in perspectief blijven zien, zoals waarom Ajax in deze fase van de voorbereiding nog oefent tegen een ploeg waarvan je geen tegenstand op niveau kunt verwachten.

 

+1/-0

Rensch was erg slecht. Er moet echt een RB komen, want alternatieven zijn er niet behalve een experiment met Alvarez. Klaassen mag NOOIT Kudus of Taylor op de bank houden en ik denk dat Anthony het beste verkocht kan worden.Vind zichzelf al de absolute ster, maar brengt te weinig rendement (vorig seizoen eigenlijk ook al).Al met al niet best wat we tot nu toe hebben gezien in de voorbereiding.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Krantenjongen schreef op 26 juli 2022 om 22:03:

(...)

Laten we dingen wel in perspectief blijven zien, zoals waarom Ajax in deze fase van de voorbereiding nog oefent tegen een ploeg waarvan je geen tegenstand op niveau kunt verwachten.



De wedstrijd was pas later ingelast t.b.v. 'een goed doel'.
Nu kwam het denk ik wel goed uit omdat de wedstrijd tegen Frankfurt werd afgelast.

En maak je over het 'perspectief' maar niet druk. Dat is er binnen twee weken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 26 juli 2022 om 22:01:

Beoordeling volledige wedstrijd:

Pasveer 6; Rensch 4, Timber 6, Blind 7, Wijndal 6; Álvarez 5, Berghuis 7, Klaassen 3; Antony 8, Tadic 6, Bergwijn 7.

Invallers:

Fitz-Jim 6, Schuurs 6, Baas 6, Taylor 7, Kudus 8, Conceicao 5, Brobbey 7.



Nou moet je me toch eens uitleggen hoe je tot die 8 voor Antony bent gekomen. Die speelde echt als een natte krant. Om vervolgens de best leuk invallende Conceicao een 5 te geven. Kan ik niet helemaal met elkaar rijmen. Dus benieuwd naar je gedachtengang :)

Je bent overigens wel nog mild voor Rensch ;)

 

+2/-0

Bergwijn was beter dan Antony. En dan bedoel ik VEEL beter. Ik snap ook niet waarom RodyTur10 Antony de uitblinker vond.
Was je zo onder de indruk van die aanname achter zijn standbeen?
Ik vond Antony, vooral in de eerste helft juist enorm tegenvallen. Tweede helft was hij wat beter maar al met al totaal geen uitblinker

Dit bericht is gewijzigd op 27 juli 2022, 06:56:50.

 

+1/-0

Matige vertoning waarbij vooral weer de organisatorische wanorde opvoel, m.n. in defensief opzicht. Aanvallend was het weer statisch. Lijkt weinig veranderd t.o.v. Ten Hag, en dat was vorig jaar al met de hakken over de sloot. Nog veel werk aan de winkel, en graag een Ajax-waardige eerste rechtsback please!

 

+3/-0

Eerste kwartier was leuk om te zien daarna zakte het niveau wat weg, en inderdaad staat het defensief nog niet zoals het hoort.
Er moet nog genoeg gebeuren om er een geheel van te maken.
Ik snap niet waarom beide backs gelijktijdig voorin te vinden zijn en dan heb je de trage Blind als laatst man staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nietzsche schreef op 27 juli 2022 om 06:48:

Bergwijn was beter dan Antony. En dan bedoel ik VEEL beter. Ik snap ook niet waarom RodyTur10 Antony de uitblinker vond.
Was je zo onder de indruk van die aanname achter zijn standbeen?
Ik vond Antony, vooral in de eerste helft juist enorm tegenvallen. Tweede helft was hij wat beter maar al met al totaal geen uitblinker



Antony geen uitblinker in zijn eerste wedstrijd sinds mei, het mag van mij.
Echter straalde de klasse er weer vanaf ook al was het rommelig. Ging zeker niet alles goed. Denk wel dat de verdedigers van Shaktar geen zin hebben om Bergwijn en Antony nog een keer te ontmoeten straks in de CL.

Het enige wat Schreuder moet doen is Antony uitleggen wanneer hij het juiste moment moet pakken, en wanneer niet. Opdat de mogelijkheid tot scoren met 50% of meer omhoog gaat.

Het beste kun je dat op zijn van Gaals uitleggen. Dat betekent 3x uitgelegd maar niet geluisterd, hetzij slecht uitgevoerd? Volgende wedstrijd er naast.

 

+1/-0

Zodadelijk om 15:00 nog een oefenwedstrijd tegen Shakhtar te zien op ajax.nl en de Ajax app. Er wordt m.i. door Ajax iets te nadrukkelijk gecommuniceerd dat het hier om de reserves gaat wat impliceert dat Schreuder het elftal van gisteren minus afwezigen als zijn basis beschouwd ... Dus zonder Taylor, Kudus of Brobbey en met Alvarez en Klaassen als sterkhouders ...

Opstelling Ajax:

Gorter; Gooijer, Schuurs, Magallán, Baas; Fitz-Jim, Taylor, Kudus; Conceição, Brobbey, Daramy.

Wissels Ajax:

Kremers, Pierie, Milovanovic, Delgado, Ünüvar, Warmerdam, Rasmussen, Hlynsson, Bandé, Hansen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 juli 2022, 14:20:36.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding op het seizoen 2022-2023