Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - SC Heerenveen

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Tegen Heerenveen wordt meestal wel veel gescoord.
Hoop op een Europese ambiance in het stadion
De winnende in blessure tijd zou wel het verhaal van een matige 2e seizoenshelft bevestigen.
Maar daar gaan we niet van uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 mei 2022 om 13:05:

Waarom zou dat de sfeer temperen? Is maar één minuut. (...)



Het tempert minimaal één minuut de sfeer. Het leidt af.
En die spelers hebben het al zo moeilijk om gefocust te blijven.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 10 mei 2022 om 11:16:

Wordt gewoon weer lastig. (...)



Ja.
Niets in de afgelopen 10 (!) eredivisieduels wijst nl. op het tegendeel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 mei 2022 om 19:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 mei 2022 om 13:05:

Waarom zou dat de sfeer temperen? Is maar één minuut. (...)



Het tempert minimaal één minuut de sfeer. Het leidt af.
En die spelers hebben het al zo moeilijk om gefocust te blijven.



Kom op zeg dit is wel erg ver gezocht. Na die minuut een orkaan van geluid en het is vergeten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 mei 2022 om 22:23:

Kom op zeg dit is wel erg ver gezocht. Na die minuut een orkaan van geluid en het is vergeten.



Ze spelen met een rouwband, er is 90 minuten lang permanent 'iets in beeld' dat niets met een feest te maken heeft. Ik vind het allemaal niet passen bij een kampioens-/feestwedstrijd.

En natuurlijk mag het geen invloed hebben. Maar dat vind ik ook van Heerenveen en de voorgaande 10 tegenstanders in de competitie.

 

+2/-0

Vanavond gewoon kampioen worden. Ondanks het kansloze voetbal van de laatste weken/maanden uiteindelijk toch “rustig” gebleven ondanks alle commotie.

- Vertrek overmars
- de daaraan gekoppelde negatieve publiciteit jegens Ajax
- Onrust rond Promes
- onrust rond Onana
- Onrust rond het uitblijven van contractverlengingen Mazraoui, Gravenberch etc.
- Blessures laatste maanden (hebben meer teams last van overigens)
- Maandenlange ge-etter rondom Man UTD en ten Hag
- er zullen vast nog wel meer dingen zijn.

Afijn, er zal zeker door geselecteerd moeten worden zodat er volgend jaar een frisse groep én een frisse trainer staat, want je krijgt het idee dat dit team totaal uitgeblust is én de chemie verdwenen is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 mei 2022 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 10 mei 2022 om 11:16:

Wordt gewoon weer lastig. (...)



Ja.
Niets in de afgelopen 10 (!) eredivisieduels wijst nl. op het tegendeel.



Precies.
Is moeilijk voor te stellen dat we vanavond ineens als een geoliede voetbalmachine in een wervelende voetbalshow over het zich massaal ingravende Heerenveen heenwalsen.

Ik laat me graag verrassen maar in een elftal dat al de grootste moeite heeft om een bal fatsoenlijk van A naar B te spelen heb ik nu eenmaal weinig vertrouwen.

Daarnaast maakt het niet uit of Mazraoui dan wel Rensch start betreffende inzetbaarheid: na een uur moeten ze er weer licht geblesseerd uit.
Brobbey verwacht ik niet inzetbaar waardoor we wederom met een voorhoede starten met een snelheid welke lager ligt dan bij Lucky Ajax. Haller is niet alleen traag maar kan ook geen bal vasthouden...

Een middenveld met Alvarez, Klaassen en Taylor...dan moet je niet verwachten dat er even wat subtiele passjes tussen de linies worden gegeven. Taylor is van die drie daar nog het meeste toe in staat maar is vaak ook slordig qua laatste bal, al moet gezegd dat zijn wat langere dieptebal wel beter is. (goals Brobbey en Tadic).
Achterin kan het ook vriezen en dooien. Steek redde super tegen NEC maar blijft kwetsbaar bij hoge ballen en luie afstandsschoten. Blind is aardig aan de bal als CV maar het is wachten op het moment dat er een gretige tegenstander in staat is om dat ding van zijn voeten af te plukken. En zoals we vorige week hebben gezien bij die 2-1 (en ook beetje bij de eerste goal) is de afstemming achterin qua dekken ook verre van optimaal.

Alles bij elkaar zijn er wat mij betreft teveel variabelen om vooraf zeker te kunnen zijn van een titel. Ik hou het op 65-35.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 mei 2022 om 22:54:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 mei 2022 om 22:23:

Kom op zeg dit is wel erg ver gezocht. Na die minuut een orkaan van geluid en het is vergeten.



Ze spelen met een rouwband, er is 90 minuten lang permanent 'iets in beeld' dat niets met een feest te maken heeft. Ik vind het allemaal niet passen bij een kampioens-/feestwedstrijd.

En natuurlijk mag het geen invloed hebben. Maar dat vind ik ook van Heerenveen en de voorgaande 10 tegenstanders in de competitie.



Ze zouden sowieso met een rouwband spelen ivm het overlijden van Henk Groot een clubicoon. Voor mij een echte held die voor Ajax heeft gespeeld.

Hebben ze een echte reden om met hun hart te spelen en als afscheid hem het kampioenschap mee te geven op zijn laatste reis.

 

+4/-0

Hoop dat ze echt volle bak op de aanval spelen vanavond. Niks meer en niks minder. Je zag het ook tegen AZ... Wanneer we even aanzetten, creëren we genoeg kansen. Overboord met het voorzichtige, saaie spel. Dan kan je een goal tegen krijgen en misschien twee, maar scoor je er nog altijd meer dan Heerenveen dat verdedigend echt niet de sterkste is op z'n zachtst gezegd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 11 mei 2022 om 16:18:

Hoop dat ze echt volle bak op de aanval spelen vanavond. Niks meer en niks minder. Je zag het ook tegen AZ... Wanneer we even aanzetten, creëren we genoeg kansen. Overboord met het voorzichtige, saaie spel. Dan kan je een goal tegen krijgen en misschien twee, maar scoor je er nog altijd meer dan Heerenveen dat verdedigend echt niet de sterkste is op z'n zachtst gezegd.



Heb jij toevallig een geluiddichte container beschikbaar?

Ten Hag ontvoeren is helaas de enige manier waarop we misschien vanavond Ajax zullen zien zoals Ajax hoort te spelen ;B

 

+1/-0

Nu hopen dat de arbitrage geen goedmaak instructies heeft gehad.

 

+3/-0

Het publiek gaat de spelers naar de overwinning schreeuwen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 mei 2022 om 16:43:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 11 mei 2022 om 16:18:

Hoop dat ze echt volle bak op de aanval spelen vanavond. Niks meer en niks minder. Je zag het ook tegen AZ... Wanneer we even aanzetten, creëren we genoeg kansen. Overboord met het voorzichtige, saaie spel. Dan kan je een goal tegen krijgen en misschien twee, maar scoor je er nog altijd meer dan Heerenveen dat verdedigend echt niet de sterkste is op z'n zachtst gezegd.



Heb jij toevallig een geluiddichte container beschikbaar?

Ten Hag ontvoeren is helaas de enige manier waarop we misschien vanavond Ajax zullen zien zoals Ajax hoort te spelen ;B



Je doelt toch niet op die martelcontainer of .... :denk ;B

 

+1/-0

We hebben hem! Het was vooral de tweede helft van dit seizoen niet fraai, maar we hebben hem!! Gefeliciteerd allemaal.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 mei 2022 om 19:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 mei 2022 om 16:43:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 11 mei 2022 om 16:18:

Hoop dat ze echt volle bak op de aanval spelen vanavond. Niks meer en niks minder. Je zag het ook tegen AZ... Wanneer we even aanzetten, creëren we genoeg kansen. Overboord met het voorzichtige, saaie spel. Dan kan je een goal tegen krijgen en misschien twee, maar scoor je er nog altijd meer dan Heerenveen dat verdedigend echt niet de sterkste is op z'n zachtst gezegd.



Heb jij toevallig een geluiddichte container beschikbaar?

Ten Hag ontvoeren is helaas de enige manier waarop we misschien vanavond Ajax zullen zien zoals Ajax hoort te spelen ;B



Je doelt toch niet op die martelcontainer of .... :denk ;B



Ik zeg niks over martelen! Ik zeg alleen dat ik vaak wedstrijden heb gezien waarin ik hoopte dat ten Hag 105 minuten lang nergens te bekennen zou zijn ... ;B

 

+1/-0

Prima uitslag!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 09 mei 2022 om 08:03:

(...) Benieuwd wie er volgend seizoen trainer is (...)



Schreuder.

 

+1/-0

Gefeliciteerd iedereen!!!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 mei 2022 om 23:39:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 09 mei 2022 om 08:03:

(...) Benieuwd wie er volgend seizoen trainer is (...)



Schreuder.



Ik ben bang van wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 mei 2022 om 12:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 mei 2022 om 23:39:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 09 mei 2022 om 08:03:

(...) Benieuwd wie er volgend seizoen trainer is (...)



Schreuder.



Ik ben bang van wel.



Waarom ben je daar bang voor?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - SC Heerenveen