Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] AZ - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 mei 2022 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Drumtom schreef op 04 mei 2022 om 09:24:

(Mij wel als echte Ajax fan. Mooi voetbal en grote overwinningen, dat is Ajax!!)

Ik ben al fan van Ajax toen ik 10 was das inmiddels 54 jaar, ik heb finales gezien tot in Rome toe, met mooi en slechtvoetbal, nu gaat het wat stroever dan in het begin van de competitie, toen wonnen we met mooi voetbal en grote uitslagen , nu winnen we met inzet en een beetje geluk,
Tuurlijk wil ik ook mooi voetbal zien ook dat is ajax,als alle clubs zich ingraven en wachten op fouten wordt het wel lastig en zul je iets anders moeten verzinnen, de eredivisie is geen CL,



Betere spelers en een trainer die wel een plan B en C in huis heeft. En een betere technisch directeur.


Door te veranderen van systeem heeft hij toch een plan B?
Van 4-3-3 naar 4-4-2 is voor Ajax begrippen een hele ommezwaai.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 05 mei 2022 om 11:55:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 mei 2022 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Drumtom schreef op 04 mei 2022 om 09:24:

(Mij wel als echte Ajax fan. Mooi voetbal en grote overwinningen, dat is Ajax!!)

Ik ben al fan van Ajax toen ik 10 was das inmiddels 54 jaar, ik heb finales gezien tot in Rome toe, met mooi en slechtvoetbal, nu gaat het wat stroever dan in het begin van de competitie, toen wonnen we met mooi voetbal en grote uitslagen , nu winnen we met inzet en een beetje geluk,
Tuurlijk wil ik ook mooi voetbal zien ook dat is ajax,als alle clubs zich ingraven en wachten op fouten wordt het wel lastig en zul je iets anders moeten verzinnen, de eredivisie is geen CL,



Betere spelers en een trainer die wel een plan B en C in huis heeft. En een betere technisch directeur.


Door te veranderen van systeem heeft hij toch een plan B?
Van 4-3-3 naar 4-4-2 is voor Ajax begrippen een hele ommezwaai.



Dat noem ik geen plan B, of misschien een slecht plan B. Eerder A- plan. Zit totaal geen diepgang in. En geen explosieve speler die op de eerste meters zijn tegenstander met verbazing achterlaat.
4-4-2 is Ajax onwaardig.

Probleem is dat de spelers te veel opgezadeld worden met opdrachten. De spontaniteit is eruit gehaald.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 mei 2022 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 05 mei 2022 om 11:55:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 mei 2022 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Drumtom schreef op 04 mei 2022 om 09:24:

(Mij wel als echte Ajax fan. Mooi voetbal en grote overwinningen, dat is Ajax!!)

Ik ben al fan van Ajax toen ik 10 was das inmiddels 54 jaar, ik heb finales gezien tot in Rome toe, met mooi en slechtvoetbal, nu gaat het wat stroever dan in het begin van de competitie, toen wonnen we met mooi voetbal en grote uitslagen , nu winnen we met inzet en een beetje geluk,
Tuurlijk wil ik ook mooi voetbal zien ook dat is ajax,als alle clubs zich ingraven en wachten op fouten wordt het wel lastig en zul je iets anders moeten verzinnen, de eredivisie is geen CL,



Betere spelers en een trainer die wel een plan B en C in huis heeft. En een betere technisch directeur.


Door te veranderen van systeem heeft hij toch een plan B?
Van 4-3-3 naar 4-4-2 is voor Ajax begrippen een hele ommezwaai.



Dat noem ik geen plan B, of misschien een slecht plan B. Eerder A- plan. Zit totaal geen diepgang in. En geen explosieve speler die op de eerste meters zijn tegenstander met verbazing achterlaat.
4-4-2 is Ajax onwaardig.

Probleem is dat de spelers te veel opgezadeld worden met opdrachten. De spontaniteit is eruit gehaald.


Ik snap dat niet zo, waaruit blijkt dat de spelers te veel opgezadeld worden met opdrachten?
Af en toe zijn er nog leuke aanvallen en leuke individuele acties te zien.
Je merkt wel dat het gewoon niet draait de laatste weken, misschien dat de situatie met Overmars en de transferperikelen hier debet aan zijn, teveel spelers zijn niet in vorm.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 05 mei 2022 om 11:55:

Door te veranderen van systeem heeft hij toch een plan B?
Van 4-3-3 naar 4-4-2 is voor Ajax begrippen een hele ommezwaai.



Als hier gesproken wordt over een 'plan B' heeft dat een heel andere insteek als dat jij aanhaalt.

'Plan B' werd hier genoemd als een alternatieve aanpak tijdens de wedstrijd. Als het tijdens de wedstrijd niet loopt en er anders gevoetbald moet worden.

'Plan B' is zeker niet het wijzigen van een systeem of tactiek om een wedstrijd mee te starten. Het gaat er juist om dat er tijdens de wedstrijd iets veranderd.

Het maakt niet uit hoe het plan van Ten Hag heet. Zijn probleem is dat hij daar de hele wedstrijd niet meer van afwijkt.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 mei 2022 om 12:47:

(...) 4-4-2 is Ajax onwaardig. (...)



Systemen interesseren bij niet veel. Ik kijk naar de dynamische, flexibele invulling van posities in het veld.

Zo starte Ajax in de jaren '80 onder De Mos en Cruijff de wedstrijd in 4-3-3 en als de show liep stond het 1-5-4 rond de 16m van de tegenstander.

Als je met individuele acties en passeerbewegingen een linie opschuift, ontstaan er ook nieuwe situaties/veldbezettingen.

 

+3/-0

Tadic, Brobbey, Daramy
Taylor, Klaassen, Álvarez
Tagliafico, Blind, Timber, Mazraoui
Stekelenburg

Haller en Berghuis zijn in mindere doen, dus Brobbey en Klaassen zijn respectievelijk de juiste keuzes op de nummer 9 en 10 posities.

Berghuis op rechtsbuiten moeten we niet meer overwegen en Haller doet het zonder Antony naast zich behorend minder. Brobbey maakt onze aanval beter, ook zonder Antony. Klaassen is duidelijk in goede doen, dus verdient een basisplaats. Taylor brengt voetbal op het middenveld en Daramy zie ik als de meest logische rechtsbuiten optie in afwezigheid van Antony.

Wat mij betreft geven we Gorter een kans maar Stekelenburg keept de laatste wedstrijden, dus dan doe ook maar tegen AZ.

 

+1/-0

Tegen AZ winnen , ze gaan ervoor bij Ajax , dat weet ik zeker, ook de spelers die wat minder in vorm zijn , al het gezwam er omheen is niet belangrijk zeker van de anti Ajax club , Ajax heeft het nog steeds in eigen hand, we zullen het zien, iedere wedstrijd is een finale geworden zoals Ten Hag het al vertelde, met 3 4 3 of 4 3 3 of desnoods een andere variant , we zullen zondag zien wat de rest doet

 

+1/-0

Het wordt een moeilijke en zware wedstrijd.

 

+3/-0

Meestal zie je bij de zogenoemde subtop ploegen geen spelers meer waarvan je echt het idee hebt dat ze op het gewenste niveau van Ajax en PSV mee zouden kunnen, maar bij AZ vind ik Wijndal, Midtsjø, Karlsson en Pavlidis vier goede spelers die ik bij Ajax ook zou kunnen zien slagen.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 08 mei 2022 om 14:12:

Meestal zie je bij de zogenoemde subtop ploegen geen spelers meer waarvan je echt het idee hebt dat ze op het gewenste niveau van Ajax en PSV mee zouden kunnen, maar bij AZ vind ik Wijndal, Midtsjø, Karlsson en Pavlidis vier goede spelers die ik bij Ajax ook zou kunnen zien slagen.



Hooguit Wijndal en zelfs daar twijfel ik aan. De rest is absoluut niet het niveau wat Ajax nastreeft.

 

+1/-0

:denk

 

+1/-0

Je ziet in de tweede helft de nonchalance er weer insluipen. Dit verbaast dus ook absoluut niet.

 

+1/-0

Toch nog 2-2. Klinkt iets beter. Je zou dan nog 1 keer gelijk mogen spelen als PSV wint vandaag.

Je ziet aan alles dat Ajax snakt naar het eind. Hopelijk weten ze het nog af te sluiten met het kampioenschap.

 

+2/-0

Haller had er nooit in mogen staan. Daar had een tweede snelle man moeten staan. Blind weer heel matig. Ten Hag kan ik niet vaak genoeg herhalen. Die had niet meer op de bank mogen zitten. Spelers zijn niet meer door hem te motiveren.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 mei 2022 om 16:10:

Je ziet in de tweede helft de nonchalance er weer insluipen. Dit verbaast dus ook absoluut niet.



Niets nieuws. Ten Hag is geen motivator.

 

+1/-0

Ten Hag moet zich kapot schamen. DE magneetjes man

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 08 mei 2022 om 16:28:

(...) Je ziet aan alles dat Ajax snakt naar het eind. (...)



Je ziet aan alles dat ze niet goed genoeg zijn.

 

+2/-0

Na de 2-1 werd het eindelijk veel effectiever. Daarvoor 2 schoten op doel in zo'n 70 minuten, dat kan niet echt.

Het is vaker een probleem geweest, maar het eindeloos gebrei voorin was wel erg extreem vandaag. Schiet toch gewoon wat vaker als je in de 16 bent en even vrij komt te staan. Als je op de vleugels staat, speel het niet helemaal terug naar de keeper, geef gewoon een voorzet. Toen ze dat eindelijk gingen doen na de 2-1 kregen Ajax wat echte kansen.

Brobbey was goed, verder niemand echt voldoende vond ik. Hoop dat hij woensdag weer fit is en dat hij in plaats van Haller in de basis staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 08 mei 2022 om 16:49:

Na de 2-1 werd het eindelijk veel effectiever. Daarvoor 2 schoten op doel in zo'n 70 minuten, dat kan niet echt.

Het is vaker een probleem geweest, maar het eindeloos gebrei voorin was wel erg extreem vandaag. Schiet toch gewoon wat vaker als je in de 16 bent en even vrij komt te staan. Als je op de vleugels staat, speel het niet helemaal terug naar de keeper, geef gewoon een voorzet. Toen ze dat eindelijk gingen doen na de 2-1 kregen Ajax wat echte kansen.

Brobbey was goed, verder niemand echt voldoende vond ik. Hoop dat hij woensdag weer fit is en dat hij in plaats van Haller in de basis staat.



Nou dat laatste kun je vergeten. Ten Hag wil ten koste van alles Haller in de basis hebben, zelfs als dat een ander systeem betekend en het schofferen van alle jeugdspelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 08 mei 2022 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 08 mei 2022 om 16:49:

Na de 2-1 werd het eindelijk veel effectiever. Daarvoor 2 schoten op doel in zo'n 70 minuten, dat kan niet echt.

Het is vaker een probleem geweest, maar het eindeloos gebrei voorin was wel erg extreem vandaag. Schiet toch gewoon wat vaker als je in de 16 bent en even vrij komt te staan. Als je op de vleugels staat, speel het niet helemaal terug naar de keeper, geef gewoon een voorzet. Toen ze dat eindelijk gingen doen na de 2-1 kregen Ajax wat echte kansen.

Brobbey was goed, verder niemand echt voldoende vond ik. Hoop dat hij woensdag weer fit is en dat hij in plaats van Haller in de basis staat.



Nou dat laatste kun je vergeten. Ten Hag wil ten koste van alles Haller in de basis hebben, zelfs als dat een ander systeem betekend en het schofferen van alle jeugdspelers.



Dat laatste is inderdaad het grote manco onder Ten Hag. Had allang veel meer jeugdspelers een kans in het eerste kunnen en moeten geven. Ook belachelijk dat Ihattaren er (nu al) telkens bij zit, maar Ünüvar telkens wordt genegeerd. Zelfde geldt voor Hansen.

 

+2/-0

Het zit ons niet tegen, wat een mazzel hebben we weer.
Als PSV gewonnen had dan zou een kampioenschap moeilijk worden, nu kan je lekker thuis kampioen worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] AZ - Ajax