Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - Chelsea

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Het gaat om Veel geld, maar als ik in de schoenen van ten hag had gestaan zou ik mijn team van t veld gehaald hebben na die rode kaarten en de buitenspelgoal. Laat ze lekker de ****** krijgen met dat corrupte cl gedrogt. Zelden zo kwaad geweest als nu.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 05 november 2019 om 23:30:

Het onderling resultaat tussen Ajax en Chelsea is in het nadeel van ons, dus we staan tweede.



Nee. N.a.v. het onderling resultaat t.o.v. Valencia staan wij beter. Drie clubs gelijk is het doelsaldo bepalend.

 

+1/-0

Heb het in een andere topic al gezegd, we mogen ons over de arbitrage beklagen in het tweeluik met Chelsea. Een geldig doelpunt van ons afgekeurd, twee onterechte rode kaarten, een strafschop ten onrechte tegen (eerste overtreding was van Chelsea speler t.o.v. Blind; is de rest niet relevant) en imo een ongeldig doelpunt tegen (2-4).
Zullen wel weer een boete van de Uefa krijgen wegens onsportief spel. En een gedecimeerd elftal tegen Lille. Kortom, geblunder van arbitrage met enorme gevolgen.
Voor de rest, een uur prima gespeeld en na de kaarten redelijk stand gehouden met 9 man.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 06 november 2019 om 08:21:

(...)
Kortom, geblunder van arbitrage met enorme gevolgen. (...)



Als Ajax tegen Lille speelt weten ze wel de uitslag van Valencia-Chelsea ...

Dat is wellicht bruikbaar wanneer tegen Lille tactische beslissingen afgewogen moeten worden.

 

+1/-0

Lille uit met een ander centraal duo en dus ook middenveld gaat een hele zware kluif worden. Laten we niet vergeten dat Ajax thuis ook veel moeite had met Lille. Zeker die snelle spits. Nee ik kan het ze niet kwalijk nemen als ze daar niet weten te winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 06 november 2019 om 08:50:

Lille uit met een ander centraal duo en dus ook middenveld gaat een hele zware kluif worden. Laten we niet vergeten dat Ajax thuis ook veel moeite had met Lille. Zeker die snelle spits. Nee ik kan het ze niet kwalijk nemen als ze daar niet weten te winnen.



Aan de andere kant, de Uefa heeft meer baat bij Ajax in de volgende ronde, dus er zullen deze keer wel een aantal dubieuze beslissingen in het voordeel van Ajax genomen worden. En dan kan iedereen weer rustig slapen, want "zie je wel, you win some, you lose some".

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 06 november 2019 om 02:34:

https://imgshare.io/image/moiC8

Ik heb even de pixels geteld om het helemaal zeker te weten, maar het was dus geen buitenspel bij de 2-4. Martinez heft buitenspel op met zijn hak. Feel free to check my math.



Als dit klopt (ik ga vanuit dat het klopt) dan heb jij dit zeer netjes gedaan. Dan kan ik niet anders dan toegeven dat het een terechte goal was.

Het enige wat mij nog steeds verbaast is dat de VAR geen beelden tijdens of na de wedstrijd heeft uitgezonden. Verder vind ik het vreemd dat de scheidsrechter en/of VAR niet eens de moeite hebben genomen om naar een overtreding op Blind te kijken nog voordat hij zelf de overtreding maakte en geel/rood kreeg...Je ziet duidelijk dat hij gehaakt wordt en daardoor uit balans raakt... maar goed ik zal wel weer door een Ajax-bril kijken.

 

+1/-0

Ja, vooral dat laatste vind ik echt te belachelijk voor woorden. Als wij scoren tegen real uit wordt een wel of niet ingooi moment 5 minuten lang bekekenen dit gewoon niet terwijl het een opeenstapeling van negatieve situaties is.
Sterker nog, als Blind niet gehaakt wordt is hij veel eerder bij de bal en hoeft hij niet eens een sliding te maken. Het vervolg is bekend waar de penalty of niet altijd discutabel is. Dan rood geven is te gek voor woorden, zeker als je de situatie ziet vooraf en de reeds rode kaart van Blind meeneemt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MrBuijs schreef op 06 november 2019 om 09:23:

Ja, vooral dat laatste vind ik echt te belachelijk voor woorden. Als wij scoren tegen real uit wordt een wel of niet ingooi moment 5 minuten lang bekekenen dit gewoon niet terwijl het een opeenstapeling van negatieve situaties is.
Sterker nog, als Blind niet gehaakt wordt is hij veel eerder bij de bal en hoeft hij niet eens een sliding te maken. Het vervolg is bekend waar de penalty of niet altijd discutabel is. Dan rood geven is te gek voor woorden, zeker als je de situatie ziet vooraf en de reeds rode kaart van Blind meeneemt.



Zullen we het eens over 2 weken geleden hebben? Hoelang lag het spel toen niet stil om dan een beeld de wereld in te sturen dat onmogelijk te valideren is? Je kan trouwens net hetzelfde toepassen op het beeld dat Suavimani gecreerd heeft. Ik ben er zeker van dat je gerust nog 10 frames verder kunt gaan, de bal nog niet van de schoen vertrokken is en Azpilicueta buitenspel staat.

Het is werkelijk ongelooflijk dat ze erin slagen om een hulpsysteem dat eigenlijk zo simpel is, zo misbruiken. Enfin, eigenlijk ook weer niet, het ligt binnen de lijn van de verwachtingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 november 2019 om 09:35:


Het is werkelijk ongelooflijk dat ze erin slagen om een hulpsysteem dat eigenlijk zo simpel is, zo misbruiken. Enfin, eigenlijk ook weer niet, het ligt binnen de lijn van de verwachtingen.



Pff, zeg dat wel inderdaad... Dit is echt bizar en het erge is, dat de UEFA zal doen alsof hun neus bloedt. Inderdaad krijgen we wel weer een boete of zo. Ajax moet zorgen dat het in Frankrijk en thuis tegen Valencia wint, hoe moeilijk dat tegen 13 man ook gaat worden.

 

+1/-0

Maar om t ff over t spel te hebben, t was geweldig om naar te kijken. Jammer dat Veldman bij de eerste pingel onnodig sliding maakt. En hij is soms wat overmoedig aan de bal met gevaar op balverlies. Verder, weer loonsverhoging voor Ziyech.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 06 november 2019 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 november 2019 om 09:35:


Het is werkelijk ongelooflijk dat ze erin slagen om een hulpsysteem dat eigenlijk zo simpel is, zo misbruiken. Enfin, eigenlijk ook weer niet, het ligt binnen de lijn van de verwachtingen.



Pff, zeg dat wel inderdaad... Dit is echt bizar en het erge is, dat de UEFA zal doen alsof hun neus bloedt. Inderdaad krijgen we wel weer een boete of zo. Ajax moet zorgen dat het in Frankrijk en thuis tegen Valencia wint, hoe moeilijk dat tegen 13 man ook gaat worden.



Het is toch te belachelijk voor woorden dat wij bij een sportevenement geen vrijheid van meningsuiting hebben. Als één van de spelers en/of de trainer van mening is dat de scheidsrechter slecht heeft gefloten waarom mag dat dan niet gezegd worden? Die vrijheid MAG je NOOIT ontnomen worden! Hoe kritisch die ook mag zijn.
Indien je wel vrijuit spreekt dan volgen er gelijk sancties van de FIFA/UEFA en/of KNVB. Het FEIT dat je niet vrijuit mag spreken zit mij enorm dwars. Wij hebben het hier over sportevenement (in dit geval voetbal) en niet over ene of andere communistische dictatorschap land zoals N. Korea.

Ik vind het belachelijk dat je geen vrijheid van meningsuiting hebt.

 

+2/-0

Onterechte kaarten, onterechte pingel met als gevolg puntverlies. Daar weer een gevolg van zijn schorsingen die van invloed kunnen zijn op de volgende wedstrijd(en). Dát is nu competitievervalsing.

Iets waar Nederlandse clubs in Europa wel erg vaak de dupe van zijn. Het valt op en dat alleen is te erg gewoon. Of het nu tegen Real, Warschau, Milaan, Chelsea etc was, voorbeelden genoeg. Wie vult ff aan? Ook van andere clubs uit Nederland.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 06 november 2019 om 10:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 06 november 2019 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 november 2019 om 09:35:


Het is werkelijk ongelooflijk dat ze erin slagen om een hulpsysteem dat eigenlijk zo simpel is, zo misbruiken. Enfin, eigenlijk ook weer niet, het ligt binnen de lijn van de verwachtingen.



Pff, zeg dat wel inderdaad... Dit is echt bizar en het erge is, dat de UEFA zal doen alsof hun neus bloedt. Inderdaad krijgen we wel weer een boete of zo. Ajax moet zorgen dat het in Frankrijk en thuis tegen Valencia wint, hoe moeilijk dat tegen 13 man ook gaat worden.



Het is toch te belachelijk voor woorden dat wij bij een sportevenement geen vrijheid van meningsuiting hebben. Als één van de spelers en/of de trainer van mening is dat de scheidsrechter slecht heeft gefloten waarom mag dat dan niet gezegd worden? Die vrijheid MAG je NOOIT ontnomen worden! Hoe kritisch die ook mag zijn.
Indien je wel vrijuit spreekt dan volgen er gelijk sancties van de FIFA/UEFA en/of KNVB. Het FEIT dat je niet vrijuit mag spreken zit mij enorm dwars. Wij hebben het hier over sportevenement (in dit geval voetbal) en niet over ene of andere communistische dictatorschap land zoals N. Korea.

Ik vind het belachelijk dat je geen vrijheid van meningsuiting hebt.



Het hangt er grotendeels vanaf hoe je die mening uit. Naar een scheidsrechter toelopen en hem allerlei verwensingen naar het hoofd slingeren valt nu niet meteen onder de noemer "vrijheid van meningsuiting" vind ik.

Ik ben groot voorstander van het Rugby om eerlijk te zijn. Ik ken geen hol van de regels, maar daar kan wel op een beschaafde manier met een ref omgegaan worden en ze zijn heel transparent als er video hulpmiddelen gebruikt worden en leggen ook beslissingen uit, ook aan het stadion. Moesten scheidsrechters nu eens beslissingen duiden voor iedereen in het stadion, dat zou al heel wat zijn. De middelen zijn er nu, waarom niet gewoon live beelden streamen vanuit dat busje/hok? Waarom niet het overleg doorsturen naar het stadion, zodat iedereen begrijpt waarom sommige beslissingen wel of niet genomen worden?

Voetbal is zo een archaische sport, het is echt belachelijk aan het worden. Ik merk bij mezelf dat ik meer en meer mijn interesse verlies daardoor. Ik had hoop toen ze eindelijk met videobeelden gingen werken, maar het resultaat is dat er eigenlijk bitter weinig veranderd en dat je nog altijd naar iets zit te kijken waar je geen vat op hebt, waar geen moeite wordt gedaan om duidelijk te maken waarom iets gebeurt en je eigenlijk als een idioot stiefmoederlijk behandeld wordt.

En als er dan logische beslissingen genomen worden (cf. de rode kaar voor Son afgelopen weekend), wordt het dan teruggedraaid door 1 of andere dubieuze regel. Kijk in Belgie naar heel het "schandaal" die uiteindelijk als gevolg heeft dat een ploeg waarvan openlijk geweten is dat ze wedstrijden beinvloed hebben, gewoon in eerste klasse speelt door een technische fout in de regels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 november 2019 om 08:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 06 november 2019 om 08:50:

Lille uit met een ander centraal duo en dus ook middenveld gaat een hele zware kluif worden. Laten we niet vergeten dat Ajax thuis ook veel moeite had met Lille. Zeker die snelle spits. Nee ik kan het ze niet kwalijk nemen als ze daar niet weten te winnen.



Aan de andere kant, de Uefa heeft meer baat bij Ajax in de volgende ronde, dus er zullen deze keer wel een aantal dubieuze beslissingen in het voordeel van Ajax genomen worden. En dan kan iedereen weer rustig slapen, want "zie je wel, you win some, you lose some".



Waarom heeft de UEFA daar meer baat bij?

We spelen tegen ploegen uit Engeland, Spanje en Frankrijk. Alle drie vertegenwoordigen een veel grotere waarde in marketing en sponsorbelangen. De tv gelden in de PL zijn zo hoog omdat met name Azië helemaal lijp is van Engelse clubs. Die waren gisteren door het dolle heen dat ze terug in de wedstrijd werden geholpen.

Sinds Ajax - Madrid & Lyon - Zagreb kijk ik geen CL meer met uitzondering van Ajax en daar stop ik nu ook mee. Heb gisteren na de 1-1 de tv uitgezet en ben iets anders gaan doen want toe was het mij alweer duidelijk dat Chelsea niet mocht verliezen ivm de financiële belangen van de UEFA. De UEFA is één van de meest lucratieve criminele organisaties van Europa en al maakt het niets uit dan nog weiger ik nog langer onderdeel te zijn van deze mafia praktijken.

 

+2/-0

Ook ik heb met veel misbaar die ene beslissende minuut beleefd gisteren, maar ik wil toch een heel klein beetje tegenwicht bieden tegen de heersende teneur, zowel hier als bij de reacties van Ten Hag en spelers. Ik zie ook een overtreding op Blind, voordat hij zijn tackle te laat inzet. Maar de VAR mag daar geen oordeel over geven. Dat mag alleen bij: wel of niet een (1) doelpunt, (2) penalty, (3) direct rood (dus niet twee keer geel) en (4) persoonsverwisseling. Dus laten we ophouden met de VAR daar de schuld van te geven.

De penalty komt natuurlijk uiteindelijk wel hieruit voort, maar is een ander moment. De VAR had dus wel kunnen ingrijpen in de beoordeling van de handsbal van Veltman. En ja, dat had ook geen penalty kunnen zijn misschien, maar als we eerlijk zijn is dat gewoon discutabel. Oók nog geel en dus rood geven aan Veltman vind ik zelf het enige echte probleem van gisteren.

En laten we ook ophouden met het gewhine over buitenspel bij de 4-2 en het afgekeurde doelpunt in de thuiswedstrijd -- beide keren viel dat verkeerd uit voor Ajax, maar ja, meten is weten en het zij zo. We mogen verder ook tevreden zijn met het afkeuren van de 5-4 en het geven van slechts 4 minuten aan extra tijd.

Dit bericht is gewijzigd op 6 november 2019, 15:36:51.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 november 2019 om 15:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 november 2019 om 08:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 06 november 2019 om 08:50:

Lille uit met een ander centraal duo en dus ook middenveld gaat een hele zware kluif worden. Laten we niet vergeten dat Ajax thuis ook veel moeite had met Lille. Zeker die snelle spits. Nee ik kan het ze niet kwalijk nemen als ze daar niet weten te winnen.



Aan de andere kant, de Uefa heeft meer baat bij Ajax in de volgende ronde, dus er zullen deze keer wel een aantal dubieuze beslissingen in het voordeel van Ajax genomen worden. En dan kan iedereen weer rustig slapen, want "zie je wel, you win some, you lose some".



Waarom heeft de UEFA daar meer baat bij?

We spelen tegen ploegen uit Engeland, Spanje en Frankrijk. Alle drie vertegenwoordigen een veel grotere waarde in marketing en sponsorbelangen. De tv gelden in de PL zijn zo hoog omdat met name Azië helemaal lijp is van Engelse clubs. Die waren gisteren door het dolle heen dat ze terug in de wedstrijd werden geholpen.

Sinds Ajax - Madrid & Lyon - Zagreb kijk ik geen CL meer met uitzondering van Ajax en daar stop ik nu ook mee. Heb gisteren na de 1-1 de tv uitgezet en ben iets anders gaan doen want toe was het mij alweer duidelijk dat Chelsea niet mocht verliezen ivm de financiële belangen van de UEFA. De UEFA is één van de meest lucratieve criminele organisaties van Europa en al maakt het niets uit dan nog weiger ik nog langer onderdeel te zijn van deze mafia praktijken.


Ook ik heb gisteren de TV uitgezet na die volslagen krankzinnige één-minuut-show van die figlio di puttana en besloten géén CL duel meer te kijken. Ook niet van Ajax. Het Madrid/Zagreb/Lyon fiasco... De bullshit van twee weken geleden... De gefixte bende van gisteren... Mijn hart kan al dat onrecht niet meer aan. Ik zie naderhand de uitslag wel en dan kijk ik evt. nog een samenvatting ofzo, maar ik kap er verder mee. Frauduleuze, criminele farce van een competitie. Gadverdamme!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 november 2019 om 15:08:

Waarom heeft de UEFA daar meer baat bij?




Omdat commercieel gezien, na vorig seizoen, Ajax op dit moment interessanter is dan Lyon. Kijk voor de fun eens op Reddit (/r/soccer). Ze kennen daar geen hol van voetbal (werkelijk op het belachelijke af), maar daar wordt Ajax van nabij gevolgd. Een ploeg als Lille spreekt veel minder aan, zeker omdat ze in Frankrijk nu ook weer niet zo groot zijn.

Wereldwijd wordt de Franse competitie ook amper gevolgd, tenzij voor PSG (en zelfs dan nog).

 

+1/-0

Heb genoten van Ajax. Zelfs met 9 man probeerden ze de 4-5 er alsnog in te prikken. Wat een power en passie zit er in dit elftal.

Het enige probleem is is dat we Blind straks moeten missen. Veltman is te vervangen, maar Blind is de leider van de verdediging. Zonder hem verdwijnt er toch een soort van rust en zekerheid. Dat is dus wel even een dingetje. Het zal me benieuwen hoe Ten Hag dit gaat oplossen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 november 2019, 18:56:15.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 06 november 2019 om 18:43:

Heb genoten van Ajax. Zelfs met 9 man probeerden ze de 4-5 er alsnog in te prikken. Wat een power en passie zit er in dit elftal.

Het enige probleem is is dat we Blind straks moeten missen. Veltman is te vervangen, maar Blind is de leider van de verdediging. Zonder hem verdwijnt er toch een soort van rust en zekerheid. Dat is dus wel even een dingetje. Het zal me benieuwen hoe Ten Hag dit gaat oplossen.



Heb me inderdaad vandaag maar berust in de gedachte dat in een eerlijk gevecht, wij ze volledig van de mat gespeeld hadden. Moet zeggen dat ik bewondering heb voor de mentale rust die de jongens konden bewaren in deze situatie. Niet alleen tijdens, maar ook na de wedstrijd. Ikzelf zou wsl die scheids een tik voor zn smoel verkocht hebben.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - Chelsea