Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2021/2022] Ajax - Excelsior Maassluis

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Donderdag 20 januari 2022,
1/8 finale KNVB Beker,
21.00u:

Ajax - Excelsior Maassluis

 

+1/-0

Dit soort wedstrijden sla ik liever over. Ajax maakt er vaak geen voetbalshow van tegen dit soort tegenstanders, en dan is het al snel saai. Dan begint het een straf te worden om 90 minuten lang te moeten blijven kijken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 16 januari 2022 om 15:14:

Dit soort wedstrijden sla ik liever over. Ajax maakt er vaak geen voetbalshow van tegen dit soort tegenstanders, en dan is het al snel saai. Dan begint het een straf te worden om 90 minuten lang te moeten blijven kijken.



Eerst maar eens kijken wie er bij de selectie zitten en opgesteld gaan worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 16 januari 2022 om 15:14:

Dit soort wedstrijden sla ik liever over. Ajax maakt er vaak geen voetbalshow van tegen dit soort tegenstanders, en dan is het al snel saai. Dan begint het een straf te worden om 90 minuten lang te moeten blijven kijken.



Niemand verplicht je om te kijken ;)

Ik sla dit soort wedstrijden bijna altijd over. Naar een tegenstander gaan zitten kijken die zo weinig kan brengen en een Ajax dat niet teveel moeite wil doen is niet mijn idee van interessant voetbal.

 

+1/-0

Mooie gelegenheid om Gorter eens zijn debuut te laten maken. Verder graag Tagliafico, Schuurs, Rensch, Klaassen, Taylor en Daramy in de basis. En nog wat jong spul.

 

+1/-0

in dit soort wedstrijden kan je het nooit goed doen als BVO tegen amateurs.
De volgende ronde halen is het voornaamste.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 januari 2022 om 08:49:

in dit soort wedstrijden kan je het nooit goed doen als BVO tegen amateurs.
De volgende ronde halen is het voornaamste.



Ja, daarom zoveel mogelijk invallers laten spelen. Taylor, Unuvar, Rensch, Rasmussen etc

 

+1/-0

Precies. Dergelijke wedstrijden uitstekende gelegenheid om het tweede aan te laten treden.

 

+1/-0

Worden die gasten van de amateurs wel goed en vaak getest? Zo niet, dan zoveel mogelijk basisspelers uit de selectie houden. Liever met Jong-spelers spelen en evt. uit de beker dan zondag de halve selectie moeten missen door besmettingen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 17 januari 2022 om 12:03:

Worden die gasten van de amateurs wel goed en vaak getest? Zo niet, dan zoveel mogelijk basisspelers uit de selectie houden. Liever met Jong-spelers spelen en evt. uit de beker dan zondag de halve selectie moeten missen door besmettingen.



De reserves trainen gewoon samen met de basis dus dat kun je toch niet voorkomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 januari 2022 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 17 januari 2022 om 12:03:

Worden die gasten van de amateurs wel goed en vaak getest? Zo niet, dan zoveel mogelijk basisspelers uit de selectie houden. Liever met Jong-spelers spelen en evt. uit de beker dan zondag de halve selectie moeten missen door besmettingen.



De reserves trainen gewoon samen met de basis dus dat kun je toch niet voorkomen.

Nou ja, dat zou je na de bekerwedstrijd een paar dagen kunnen scheiden misschien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 17 januari 2022 om 13:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 januari 2022 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 17 januari 2022 om 12:03:

Worden die gasten van de amateurs wel goed en vaak getest? Zo niet, dan zoveel mogelijk basisspelers uit de selectie houden. Liever met Jong-spelers spelen en evt. uit de beker dan zondag de halve selectie moeten missen door besmettingen.



De reserves trainen gewoon samen met de basis dus dat kun je toch niet voorkomen.

Nou ja, dat zou je na de bekerwedstrijd een paar dagen kunnen scheiden misschien.



Niet eens zo'n gek idee. Aanstaande zondag wil je niet door domme besmettingen een paar belangrijke sleutelspelers missen. Daarvoor staat er enig belang op het spel en dergelijke waakzaamheid zouden ze ook kunnen toepassen vlak voor aanvang CL.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 17 januari 2022 om 13:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 januari 2022 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 17 januari 2022 om 12:03:

Worden die gasten van de amateurs wel goed en vaak getest? Zo niet, dan zoveel mogelijk basisspelers uit de selectie houden. Liever met Jong-spelers spelen en evt. uit de beker dan zondag de halve selectie moeten missen door besmettingen.



De reserves trainen gewoon samen met de basis dus dat kun je toch niet voorkomen.

Nou ja, dat zou je na de bekerwedstrijd een paar dagen kunnen scheiden misschien.



Het probleem is alleen dat ten Hag nooit donderdag met 100% reserves en Jong Ajax gaat spelen. Bijv. Timber hoeft er maar in te staan om vervolgend heel de basis te besmetten. Timber heeft voor zover ik weet al twee keer Corona gehad en beide keren kwam dat vanuit de familie en niet via Ajax. Daar kun je niks aan doen zonder het contact met familie een hele week te vermijden door ergens in quarantaine te gaan en dan heb je juist weer kans dat een groot gedeelte van de spelersgroep het haasje is omdat ze constant bij elkaar zitten.

Het blijft Russisch roulette.

 

+2/-0

Gorter
Rensch
Schuurs
Regeer
Tagliafico
Taylor
Labyad
Jensen

Daramy
Danilo
Van Axel Dongen


Bank:
Pasveer
Raatsie
Timber
Llansana
Blind
Baas
Klaassen
Fitz-Jim
Hansen
Ünüvar
Rasmussen
Tadic

Al ben ik eerst benieuwd wie er vanavond in Jong Ajax starten. De spelers die starten verwacht ik donderdag niet in de basis.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 januari 2022, 17:15:20.

 

+0/-0

De opstelling tegen Den Bosch:

Opstelling Jong Ajax:
Gorter; Van Gelderen, Llansana, Musampa, Baas; Warmerdam, Fitz-Jim; Van Axel Dongen, Hlynsson, Ünüvar; Rasmussen.

Wissels Jong Ajax:
Setford, Van der Sloot, Salah-Eddine, Hillen, Douglas, Yah, Martha, Hansen, Banel.

Rasmussen in de spits neem ik aan.

---
Ik vermoed dat het tegen Maassluis zoiets gaat worden:
Pasveer; Rensch, Timber, Schuurs, Tagliafico; Alvarez, Taylor, Klaassen; Antony, Danilo, Daramy.


"Fitz-Jim; Van Axel Dongen, Hlynsson, Ünüvar; Rasmussen" kijk ik persoonlijk liever naar dan "Alvarez, Klaassen; Labyad, Danilo, Daramy" :I

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 17 januari 2022 om 12:03:

Worden die gasten van de amateurs wel goed en vaak getest? (...)



Uit de duels blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 januari 2022 om 15:48:

(...)

Het blijft Russisch roulette.



Dat vind ik ook algemeen wat de opstelling betreft.

We hebben al te vaak gezien hoe kwetsbaar Ajax is als ze niet '100% zijn'.
Met 2de elftalspelers ben je niet '100%'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 januari 2022 om 17:41:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 16 januari 2022 om 15:14:

Dit soort wedstrijden sla ik liever over. Ajax maakt er vaak geen voetbalshow van tegen dit soort tegenstanders, en dan is het al snel saai. Dan begint het een straf te worden om 90 minuten lang te moeten blijven kijken.



Niemand verplicht je om te kijken ;)



Gelukkig maar. Nee, de TV staat donderdagavond uit. :)

 

+1/-1

Na de wedstrijd van JA denk ik aan het volgende:

Pasveer; Rensch, Schuurs, Vergeer, Tagliafico; Taylor, Jensen, Klaassen; van Axel Dongen, Danilo, Daramy.

Ik vraag me af of Labyad nog aan speeltijd gaat komen (is hij überhaupt fit?).

 

+1/-0

Tadic zal wel weer als extra assistent langs het veld aanwijzingen gaan geven ;)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2021/2022] Ajax - Excelsior Maassluis