Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - Fortuna Sittard

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Woensdag 22 december 2021, 21.00u:

Ajax - Fortuna Sittard

 

+1/-0

Ik kijk er al naar uit... :denk

 

+1/-0

Dit wordt weer een treurige pot: geen publiek, geen sfeer, geen motivatie. Zal weer plichtmatig zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 19 december 2021 om 22:53:

Dit wordt weer een treurige pot: geen publiek, geen sfeer, geen motivatie. Zal weer plichtmatig zijn.



Ja en als we niet snel scoren wordt het billenknijpen ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 20 december 2021 om 12:23:

(...) Ja en als we niet snel scoren wordt het billenknijpen ook.



Dat wordt het ook na een snelle 1-0 die lang op het bord blijft staan. B)

(Te zot voor woorden overigens dat we het hier over hebben en dat het nog serieus is ook.)

 

+2/-0

Dit wordt gewoon een makkelijke overwinning. Ondanks dat de moeheid binnen hjet team hard toeslaat en er een aantal blessures zijn.

 

+1/-0

Gewoon de 3 punten binnenharken, de Boyz zijn toe aan een vakantie.

 

+1/-0

De hele defensie is wel een probleem voor deze wedstrijd. Geen Mazraoui, Martinez en Rensch. Timber nog een twijfelgeval.

Timber (indien fit) - Schuurs - Blind - Tagliafico.

Als Timber niet kan spelen, ben ik benieuwd hoe we dit gaan oplossen. Alvarez zou nog een linie kunnen zakken en Klaassen/Taylor op 6.

 

+1/-0

Heb gevoel dat Youri Regeer vanavond een kans gaat krijgen als rechtsback. Zeker als Timber niet kan spelen.

Dus dan krijgen we: Pasveer; Regeer, Timber, Blind, Nico; Alvarez, Gravenberch. Berghuis; Antony, Haller, Tadic.

 

+1/-0

Vraag is of we tegen een ploeg als Fortuna 4 man achterin nodig hebben. Misschien beter om op het middenveld een mannetje extra te zetten om afvallende ballen te veroveren. Kans is groot dat we toch weer tegen een geparkeerde bus spelen, dus dan mss wat meer opties voorzien op het middenveld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 december 2021 om 12:18:

Vraag is of we tegen een ploeg als Fortuna 4 man achterin nodig hebben. Misschien beter om op het middenveld een mannetje extra te zetten om afvallende ballen te veroveren. Kans is groot dat we toch weer tegen een geparkeerde bus spelen, dus dan mss wat meer opties voorzien op het middenveld.



Regeer kan die rol als inschuivende back prima vervullen.

 

+1/-0

Goede eerste helft alleen Haller is en blijft af en toe een lompe voetballer. Geen controle over de bal.

 

+1/-0

5-0, punten binnen. Laatste goal van Haller was er 1 die ik vaker zou willen zien. Voor de rest, de ploeg is fysiek en geestelijk moe (hoe kan dat toch?). Hopelijk kan men zich opladen en hervinden voor de belangrijke maand januari.

 

+1/-0

Prima resultaat.

Verder wederom een teleurstellend schouwspel.
Veel te veel foute keuzes waarvan het merendeel veroorzaakt door gebrek aan inzicht. Waarbij voor dat laatste vooral geld dat ze niet goed kijken wat er mogelijk is.

Antony ook weer tegenvallend met zijn gebrek aan tweebenigheid.
Bij hem moet alles kloppen anders is het een zeer beperkt spelertje.
Onmogelijk dat hij door een grote club gekocht gaat worden.

Haller ...
Die heeft zijn geld al opgebracht heb ik hier meermaals gelezen. Prima als dat zo is.
Van mij mogen ze hem ergens onder de kerstboom leggen.

 

+1/-1

Timber en Rensch vielen in positieve zin op gisteren.
Voor de rest was het een OK wedstrijd, niet goed en ook niet slecht. Nu weer opladen voor de 2e helft van de competitie.

 

+1/-0

Timber herpakte zich in de 2e helft aardig, maar ook had hij toch weer een moment dat ie het zichzelf moeilijk maakte toen hij tussen 2 man kwam te zitten. Ik vind hem in balbezit tegenvallen: 1e helft toch weer veel balverlies in de passing. Maar ik heb hoop dat ie uitgerust de 2e helft v/h seizoen gaat oppakken.

 

+1/-0

Goed dat we deze wedstrijd ruim winnen, tijd voor een weekje vakantie! Die gasten zijn het hele jaar druk geweest met EK`s, Olympische Spelen, veel interlands en de druk van de Champions League. Niet zo gek dat het nu even niet zo makkelijk meer loopt allemaal. Onder de streep zijn we november en december redelijk goed doorgekomen. Kan me seizoenen herinneren dat het een stuk slechter was.
Wel heel erg zonde van die twee 0-0 wedstrijden, maar niet onoverkomelijk.

 

+1/-0

Een positief punt: doorvoetballen tot het laatste fluitsignaal.
Heeft 3 extra doelpunten opgeleverd.

 

+1/-0

De azijn vloeit hier rijkelijk merk ik. Spelers die niets meer goed kunnen doen. Ajax is maar een middelmatig ploegje. Steeds minder positiviteit.
Ajax moet met minimaal 5-0 6-0 winnen anders is het bij voorbaat al heel slecht.

En natuurlijk is het niet altijd even goed en mopper ik ook over bepaalde spelers en de trainer, maar we moeten niet gaan doorslaan. We hebben Fortuna nu twee keer gehad en in totaal 10 doelpunten voor en 0 tegen. Voorwaar geen slecht resultaat. Elke wedstrijd wervelend voetbal is niet mogelijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 december 2021 om 11:55:

(...) We hebben Fortuna nu twee keer gehad en in totaal 10 doelpunten voor en 0 tegen. Voorwaar geen slecht resultaat. (...)



Dat is een conclusie over ruim 10% van de wedstrijden.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 december 2021 om 11:55:

(...) Elke wedstrijd wervelend voetbal is niet mogelijk.



Winnen van Twente, Utrecht, Heracles, Go Ahead Eagles is wel mogelijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - Fortuna Sittard