Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Heracles Almelo - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 25 oktober 2021 om 11:37:

Hopen dat iedereen heel blijft op dat *** kunstgras.



Dat is gelukt, dacht ik gezien te hebben.
Rensch had kramp, geen blessure.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 oktober 2021 om 21:00:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 25 oktober 2021 om 11:37:

Hopen dat iedereen heel blijft op dat *** kunstgras.



Dat is gelukt, dacht ik gezien te hebben.
Rensch had kramp, geen blessure.



Kunnen ze weer lekker 110% geven tegen Dortmund, want daar zijn de transfers te verdienen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 30 oktober 2021 om 20:39:

FC Twente, Utrecht en Heracles: 2/9. Als ze denken daarmee kampioen te worden, mogen ze die ambitie stilletjesaan opbergen.



Meer dan 25% van de competitiewedstrijden is 'verknalt'. Dat is veel.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 oktober 2021 om 21:04:

Kunnen ze weer lekker 110% geven tegen Dortmund, want daar zijn de transfers te verdienen.



Dat ligt er maar aan.

Een goede scout ziet ook de wedstrijd tegen Heracles.
En maakt zijn notities ...

 

+1/-0

Ik wordt toch echt te oud voor dit soort shit zeg. Pff wederom een blok middenveld-tegen de verdediging wat Ajax door slordigheid en laag tempo niet kapot weet te spelen. Tadic mag in dit soort wedstrijden blijven falen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 oktober 2021 om 20:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 30 oktober 2021 om 20:34:

waarom zo weinig wisselen, probeer wat.

breng die Deen met snelheid
aan Álvarez heb je in dit soort potjes toch niks



Dat kan ten Hag gewoon niet. Wissels zijn 1-op-1 tenzij hij door blessures of kaarten gedwongen wordt om omzettingen te doen. Heb dit al zo vaak gezegd en het resulteert wederom in puntverlies. Ten Hag begint een wedstrijd met een bepaakd plan en kan/wil daar tijdens de wedstrijd niet meer vanaf wijken. Tactische omzettingen of schuiven met spelers binnen het elftal gebeurd zelden tot nooit.

Haller zat er doorheen, maar geen Tadic naar het centrum en Daramy erbij. Antony was nog vele malen slechter dan Berghuis, maar Antony eruit, Berghuis op zijn plaats en Klaassen op het middenveld daar begint Ten Hag niet aan want Berghuis zal de instructies van de meester voor die positie wel niet gehad hebben. Een motiverende/donderspeech in de rust kan Ten Hag niet geven. Als het in de eerste helft niet goed loopt is de tweede helft meestal nog (veel) slechter.

Als het goed loopt is het allemaal fantastisch, maar als het niet loopt weet Ten Hag daar geen verandering in te brengen. Wat dat betreft straalt de invloed van Guardiola er van af.




Precies dit; al jaren is Ten Hag een tactische onbenul. De afgelopen jaren kostte het een half seizoen om de poppetjes op de goeie plek te zetten en vervolgens gaat het (meestal mis) in dit soort wedstrijden. Niet alleen in Nederland (zolang we punten blijven verliezen tegen Heracles, Twente en Utrecht zijn we dus echt niets opgeschoten), maar denk ook aan Liverpool en Atalanta Bergamo. In een wedstrijd waarin het niet loopt krijgt hij het dus niet voor elkaar om de boel om te draaien. En achteraf maar weer zeiken over kunstgras, dat de tegenstander altijd beter z'n best doet tegen Ajax en dat we 'gewoon' de kansen moeten maken. Er is geen plan B en dat zou er zeker wel moeten zijn met dit spelersmateriaal.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Roaldinho10 schreef op 30 oktober 2021 om 23:13:

(...) En achteraf maar weer zeiken over kunstgras, dat de tegenstander altijd beter z'n best doet tegen Ajax en dat we 'gewoon' de kansen moeten maken. (...)



En dat ze 'scherper' moeten zijn ...

Het 'gebrek aan kwaliteit' krijgen ze intern maar niet uit hun strot.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 30 oktober 2021 om 20:42:

Wederom een schandalige vertoning. Dit mag Ajax niet meer gebeuren, maar toch blijft het ook de afgelopen jaren een constante. Weer een zaadpartij omdat je je niet in wilt zetten.



Ja, en dan had ik eerder nog ergens geschreven dat het mogelijk was om een paar reservisten aan te laten treden vandaag tegen Heracles. Met name met het oog voor Dinsdag. Enkelen waren daar op tegen en achteraf maakte het geen flaus out. Maar goed, we staan nog steeds bovenaan. En af en toe heb je zo'n wedstrijd er tussen zitten. Doe je weinig aan behalve dat de uitslag knap klote is.

Ik hoop inmiddels wel dat ik er een paar fans bij heb die net als ik kunstgras uit de wereld willen helpen. Persoonlijk heb ik er nooit lekker op gevoetbald. Sindsdien is er geen acrobaat meer langs gekomen die mij kon overtuigen dat kunstgras tegenwoordig veel beter word gemaakt. Het is tegenwoordig net echt gras hoor je dan? Nou niet helemaal. Tenzij je er elke dag op traint en wedstrijden speelt. Dan weet je niet meer beter. Dan pas je je houding en van alles en nog wat vanzelf aan. Maar dat geld niet voor teams die op gras spelen. Voor hen word het eerder een voordeel dan een nadeel.

Wat mij betreft word het een pre dat op het allerhoogste niveau clubs verplicht zijn om een gezonde grasmat neer te leggen. Clubs die het niet kunnen betalen of onderhouden hebben wat mij betreft niks te zoeken in de eredivisie.

 

+1/-0

Lijkt ook wel of het kunstgras van pakweg vijf jaar terug beter was dan deze bagger.

 

+1/-0

Dat week in week uit geklets, polls, collumns, dat Ajax te groot is voor de eredivisie, of dat de eredivisie na 10/11 wedstrijden al beslist is want Ajax wordt kampioen....

Ik word er zo moe van en het klopt ook gewoon niet met de realiteit.

Twente, Utrecht, Heracles.....

 

+1/-0

Dit soort wedstrijden speel je elk seizoen wel een paar keer.
Na 2 topwedstrijden zijn dit altijd lastige potjes.
Te veel spelers onder hun niveau.
Heracles is een taaie ploeg gebleken voor Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 31 oktober 2021 om 15:59:

Dit soort wedstrijden speel je elk seizoen wel een paar keer. (...)



Precies! En niet drie of meer.

 

+1/-0

Het is echt een gotspe dat je meer dan een kwart van je wedstrijden niet gewonnen hebt nationaal met dit materiaal en dit speelschema.

Overigens snapte ik wel niet waarom Rensch - die overigens verrassend matig speelde - geen pingel kreeg.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 31 oktober 2021 om 18:17:

(...) Overigens snapte ik wel niet waarom Rensch - die overigens verrassend matig speelde - geen pingel kreeg.



Hij was de bal al kwijt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 31 oktober 2021 om 15:59:

Dit soort wedstrijden speel je elk seizoen wel een paar keer.
Na 2 topwedstrijden zijn dit altijd lastige potjes.
Te veel spelers onder hun niveau.
Heracles is een taaie ploeg gebleken voor Ajax.



Maar je moet dan wel een keer in staat zijn om vlak voor tijd nog die winnende te maken. En daar slaagt Ajax eigenlijk nooit in. Of zelden.

Waar vooral PSV grossiert in dat soort lelijke zeges en zelfs Feyenoord daar een handje van krijgt.

Je weet bij Ajax eigenlijk al na een uur dat we niet meer gaan winnen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 31 oktober 2021 om 18:17:

Het is echt een gotspe dat je meer dan een kwart van je wedstrijden niet gewonnen hebt nationaal met dit materiaal en dit speelschema.

Overigens snapte ik wel niet waarom Rensch - die overigens verrassend matig speelde - geen pingel kreeg.



Heeft duidelijk geen ritme. Was coördinatief ver onder de maat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 oktober 2021 om 16:47:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 31 oktober 2021 om 15:59:

Dit soort wedstrijden speel je elk seizoen wel een paar keer. (...)



Precies! En niet drie of meer.


Geloof me dit gaat nog vaker gebeuren, zoals elk seizoen

 

+1/-0

Overigens had die gast die Antony er onderuit schoffelde diep rood moeten krijgen. Smerige overtreding.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 01 november 2021 om 15:03:

Geloof me dit gaat nog vaker gebeuren, zoals elk seizoen



Ik geloof je. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 november 2021 om 22:44:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 01 november 2021 om 15:03:

Geloof me dit gaat nog vaker gebeuren, zoals elk seizoen



Ik geloof je. ;)



Lekker belangrijk.

Als Ajax Dortmund en daarna PSV opzij zet hoor je m niet (ja met het aanmaken van een nieuw topic voor de aankomende wedstrijd), maar als Ajax gelijkspeelt tegen Heracles is internet ineens te klein.

De meeste overwinningen in 1 seizoe staat op 30. Dat is 2x behaald in de historie van het betaalde voetbal, in 71/72 en 72/73.

De minste nederlagen in 1 seizoen = 0. Een (1) keer bereikt in de gehele historie van Ajax, in 94/95. Voor de rest is geen enkele ploeg, ooit, ongeslagen kampioen geworden.

En dat lag niet aan de trainer, maar dat was pure mazzel en een selectie waar Guardiola nat beddengoed van krijgt. Cor Pot had dit met de Ajax selectie van 94/95 met een lap voor zn linkeroog nog behaald.

Stelletje mierenneukers ;)

De historie van Heracle - Ajax valt sowieso niet in het voordeel van Ajax uit.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Heracles Almelo - Ajax