Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 24 oktober 2021, 16.45u:


Ajax - PSV

 

+1/-0

Dit zal een stuk moeilijker worden dan tegen Dortmund omdat PSV verdedigend gaat spelen een dat loert op de omschakeling.

 

+2/-0

Voor Ajax altijd een lastige wedstrijd, ongeacht vorm of vorm van de tegenstander. Ik vind PSV altijd levensgevaarlijk in de Arena. Ben benieuwd of onze spelers zich na gisteren weer optimaal kunnen opladen voor een nationale topper. Zou mooi zijn om PSV weer op 4 punten (+1 bonuspunt i.v.m. doelsaldo) te zetten. De reeks tot de interlandbreak is cruciaal, hierin moet je alle competitiewedstrijden winnen én overwintering CL veiligstellen.

 

+3/-0

Ik denk dat het vooral mentaal is inderdaad. Met dezelfde energie als ze gisteren speelden zou je PSV ook met een paar doelpunten verschil moeten kunnen pakken. Vaak loopt het wat anders, maar ze hebben laten zien dat ze het kunnen. Zou wel erg lekker zijn!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 oktober 2021 om 14:15:

Dit zal een stuk moeilijker worden dan tegen Dortmund omdat PSV verdedigend gaat spelen een dat loert op de omschakeling.



Precies. Die gaan de bus parkeren. Schoppen, trekken en zuigen. Als de scheidsrechter niet snel geel geeft hebben ze een kans. En dan een countertje plaatsen.

Maar ach ....zo gaat het al sinds 1980.

 

+3/-0

Zou mooi zijn als we die 0-4 in de Johan Cruijff Schaal weg kunnen poetsen met een klinkende overwinning vanmiddag.

PSV mist Gakpo en Madueke. Dat zijn na Götze toch wel hun beste spelers denk ik. Blijft natuurlijk alsnog een lastige wedstrijd.

 

+2/-0

Spanning stijgt. Zal niet zo makkelijk worden als dat ik her en der hoor/lees, al hoop ik het wel natuurlijk. Niet meer vroege tegengoals incasseren zoals de laatste paar H2H wedstrijden het geval was. Als eerste de 1-0 maken en we zullen wel uitlopen.

 

+1/-0

Elk seizoen weer een van de meest vervelende wedstrijden. Laf saai PSV, achterover leunend, loerend op de counter.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

129 schreef op 24 oktober 2021 om 13:48:

Laf saai PSV, achterover leunend, loerend op de counter.



PSV is een klote tegenstander. Ligt ons niet zo lekker. En dat gezuig en gecounter zal zonder Madueke en Gakpo wellicht zelfs nog erger zijn. Dus misschien is het wel juist minder dat ze niet mee zullen doen. Ze gaan nog meer de bus parkeren en zullen hopen op de snelle Vertessen en Zahavi die vaak tegen ons trefzeker is. Uitkijken dus.

 

+2/-0

We zijn zelf onze grootste tegenstander, ook tegen PSV. Dezelfde mentaliteit in de topwedstrijden in de Eredivisie als die in de CL en je dendert over elke tegenstander heen ongeacht hoe ver ze inzakken. Helaas sluipt de gemakzucht er veel te simpel in tegen iets kleinere tegenstanders en weet ten Hag de spelers niet voldoende te prikkelen voor de wedstrijd noch tijdens de rust.

Tegen PSV, Twente en Utrecht gaat het uiteindelijk fout en dan zie ik in de eerste balcontacten al hoe het zal gaan verlopen. Spelers die uit positie lopen, passes tussen verdedigers die zonder enige druk de bal een meter of twee voor of achter hun medespeler over de zijlijn plaatsen. Tekenen dat de focus er niet is en de spelers denken dat het op 70% ook wel goed zal komen.

 

+2/-0

Alle vertrouwen in een goede afloop. Ik denk een 4-1 overwinning. Onder voorwaarde dat ze geconcentreerd aan de wedstrijd beginnen en de focus houden.

 

+2/-0

Tot nu toe nog niet heel sterk, maar wel 1-0 voor. Hopelijk is het straks snel 2-0.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 oktober 2021 om 16:34:

Onder voorwaarde dat ze geconcentreerd aan de wedstrijd beginnen en de focus houden.



Nou dat valt tot nu toe m.i. tegen. Sjokken maar halfslachtig achter de tegenstander aan, zo veel foute passes en van elkaar maar verwachten dat ze een man overnemen wat dan vervolgrns te vaak niet gebeurd. Als ze het gras op zouden vreten zoals in de CL maak je er gehakt van, maar het is weer de zoveelste 70% wedstrijd. Drie 100% kansen voor PSV in de eerste tien minuten flikker toch op slappe zoutzakken.

 

+5/-0

Op het moment dat de ergernis over de slappe instelling bijna teveel werd maakt Haller de 2-0. Hopelijk worden ze wakker en maken ze er nog wat leuks van. Klaassen sowieso brengen voor gravenbergh nu.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 24 oktober 2021 om 18:04:

Op het moment dat de ergernis over de slappe instelling bijna teveel werd maakt Haller de 2-0. Hopelijk worden ze wakker en maken ze er nog wat leuks van. Klaassen sowieso brengen voor gravenbergh nu.



Nou, 5-0 dus. :D

Wedstrijd van vandaag was niet eens super, maar wat een week. 4-0 tegen Dortmund en 5-0 tegen PSV.

 

+1/-0

Wat een week, lol. 9 goals voor, 0 tegen, tegen Dortmund en PSV. Een doelsaldo van +35, +30 MEER dan de nummer 2, +25 meer dan de nummer 3.

Beetje jammer van die wedstrijden tegen Twente en Utrecht. Stel je voor dat ze daar niet verzaakt hadden, dan was de competitie nu al gespeeld.

 

+1/-0

4-0 Borussia dortmund CL
5-0 PSV

Dit zijn resultaten.

Hulde aan Ten Hag, Overmars.

Haller die gewoon het waar maakt en steeds belangrijker wordt, steeds beter gaat voetballen. Vertrouwen : )
Tegen Dortmund ontzettend belangrijk: 1 goal, 2 assists
Tegen PSV: 1 goal, 1 assist, 1 voorassist

Berghuis die gewoon het heel goed doet zijn 1-0 was gewoon heerlijk ingeschoten, schitterende aanval. Tadic weer die de bal panklaar legt.


Gefeliciteerd iedereen, hele mooie week.

 

+3/-1

Ajax Victor!!!!

 

+2/-0

This... is Football! De tweede helft dan. Eerste helft vond ik slordig.


open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 24 oktober 2021 om 18:54:

Wat een week, lol. 9 goals voor, 0 tegen, tegen Dortmund en PSV. Een doelsaldo van +35, +30 MEER dan de nummer 2, +25 meer dan de nummer 3.

Beetje jammer van die wedstrijden tegen Twente en Utrecht. Stel je voor dat ze daar niet verzaakt hadden, dan was de competitie nu al gespeeld.



Ik probeerde toen al iets positiefs uit de nederlaag tegen FC Utrecht te halen en dat is dat de ploeg op tijd ff terug op aarde werd gezet, dat ze beseffen dat je altijd 100% moet geven en altijd gefocust moet blijven, anders krijg je ook van een mindere tegenstander op je donder. Net zoals in het magische seizoen 2018/2019 pas echt ging lopen nadat we in Eindhoven afgeslacht werden. Daarna pakten we het goed op tegen Bayern en de rest is geschiedenis.

Mooi om te zien dat dit elftal, onder leiding van Ten Hag, leert van de fouten.

 

+3/-0

Barca-Real 1-2
United-Liverpool 0-5
Ajax-Psv 5-0
Bayern-Hoffenheim 4-0

Heerlijk weekendje voetbal

Dit bericht is gewijzigd op 24 oktober 2021, 19:59:10.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - PSV