Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2021/2022] Ajax - Besiktas

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Dinsdag 28 september 2021 18.45u.:


Ajax - Besiktas

 

+1/-0

Gewoon de 3 punten binnenhalen en Besiktas niet onderschatten.
Besiktas schijnt veel spelers te missen

 

+1/-0

k denk dat de meerderheid van de Ajaxfans hoopt dat Berghuis morgen gewoon start op 10.

Ik denk dat dit ook de beste keuze is en het meest wijze is.

Berghuis heeft 'zo' erg geleverd in zijn tijd dat hij op 10 staat bij Ajax, 3 goals - 5 assists....
dat je hem nu moeten laten staan en hem in ieder geval nu 55 minuten geeft in de basis. Dan kan je alsnog Klaassen brengen.

En by the way, Klaassen is niet Jari litmanen ofzo van 1994-1996.....

Zo goed, zo bijzonder dat je hem altijd in de basis zet.
Sorry Davy, Jari is 2/3 klasses beter dan jou.

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 27 september 2021 om 18:24:

k denk dat de meerderheid van de Ajaxfans hoopt dat Berghuis morgen gewoon start op 10.

Ik denk dat dit ook de beste keuze is en het meest wijze is.

Berghuis heeft 'zo' erg geleverd in zijn tijd dat hij op 10 staat bij Ajax, 3 goals - 5 assists....
dat je hem nu moeten laten staan en hem in ieder geval nu 55 minuten geeft in de basis. Dan kan je alsnog Klaassen brengen.

En by the way, Klaassen is niet Jari litmanen ofzo van 1994-1996.....

Zo goed, zo bijzonder dat je hem altijd in de basis zet.
Sorry Davy, Jari is 2/3 klasses beter dan jou.




Davy deed het goed maar raakte geblesseerd. Nu heeft Steven daar de kans gekregen en deze in mijn ogen goed gepakt.
Dus Davy zit even in de wachtkamer.

Zo werkt dat in het topvoetbal.

Euh Davy is idd niet te vergelijken met Jari Litmanen. Een andere league.
Natuurlijk was Dennis Bergkamp de mooiste en meest stilistische 10 die we ooit gehad hebben ( er vanuit gaande dat Van Basten en Cruijff eigenlijk een 9 waren....alhoewel Cruijff later ook vaak als een soort 10 speelde).

Qua rendement en waarde voor de ploeg denk ik toch dat Jari beter was.
Ook Donny is wat beter dan Davy in mijn ogen, zeker in een goed voetballend team. Davy komt goed tot zijn recht als de ruimtes groter zijn en er echt van box to box gelopen moet worden. Hij is echter minder verfijnd.

Steven vult het prima in vind ik. Anders dan Davy maar zeker per saldo niet minder.

Ik zit even te denken welke tienen we nog meer gehad hebben in het verleden. Ik denk aan een Frank Arnesen...was ook een geweldenaar in zijn tijd. John Bosman speelde er maar was meer een schaduwspits.

Gerald Vanenburg was in feite voorbestemd een fabelachtige 10 te worden maar langzaam maar zeker verdwenen technici als hij naar de zijkanten. Hakim heeft ook bewezen er goed uit de voeten te kunnen. Al met al was Jari idd de beste 'echte tien'.

Rafael van der Vaart was vooral in zijn beginperiode hard op weg één van onze beste tienen allertijden te worden. Jammer dat het wat stokte op een gegeven moment maar die gast was qua talent echt buitencategorie.
Ook Wesley Sneijder natuurlijk, laten we hem niet vergeten. En Christian Eriksen maar die werd pas in Londen echt goed. Maar zoals gezegd: Jari was sowieso de betere.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 september 2021, 12:22:59.

 

+2/-0

Jari was beter dan Van der vaart, Sneijder, Eriksen....

Bijna beter dan wie dan ook de 10....

Het feit dat hij Bergkamp opvolgde als nobody en hem deed vergeten zegt genoeg.

Litmanen misschien wel de beste nr 10 ooit van Ajax?

cruijff staat op eenzame hoogte, ik denk dat hij beter was dan welke speler dan ook op welke aanvallende positie:

Lb - spits - rechtsbuiten
linksmid- mid---rechtsmid

Ik denk dat hij zo goed was, dat op al deze posities de beste voetballer is geweest bij Ajax ooit. Zo bizar goed was hij.

 

+1/-0

Vraag mij af of al de "het wordt 9-0" mensen nog zo zeker van hun stuk zijn

 

+1/-0

Mooie overwinning, uitslag had veel hoger kunnen zijn, we zijn ook koploper kansen missen.

 

+1/-0

Op de eerste plaats wederom 3 punten. Eerste helft was goed behoudens het missen van vele kansen.
De tweede helft was matig tot redelijk. De swung was er uit.

Tadic MoM is een onbegrijpelijke keuze van de UEFA.

 

+1/-0

Eerlijk is eerlijk.

Ajax speelde de eerste helft echt geweldig mooi en dominant voetbal waarbij je in principe de rust in moet gaan met 4-0. Tadic moet scoren op een schitterende aktie van Haller, aanname, pass waar hij ook zelf had kunnen knallen op goal.

Tadic en Blind waren vandaag gelukkig veel beter en scherper dan tegen Sporting.
Dan hebben ze hun waarde, Tadic was natuurlijk heerlijk bezig met zijn assist.

En Berghuis die weer scoort op 10. Je kan niet om hem heen op dit moment. Wat een aankoop. Blij voor die gast na alles hij over zich heen heeft gekregen. Beste nr 10 op dit moment, ook weer die assist.

En Haller, die alweer op 5 goals staat na 2 games in de CL. En dit hadden er zelfs 6 kunnen zijn. Mooi.

Het was de verdienste dat Ajax zo dominant was en dat Besiktas veel minder leek. Maar zo nu en dan zag je gewoon dat deze gasten ook heel goed kunnen spelen. Maar ze waren helemaal ontrafeld en overrompeld door de felheid en de storm die Ajax over hun heen blies.

Timber speelde zo sterk weer.
Alvarez is het slot op het middenveld. Met hem zie je dat Ajax steeds weer in balbezit kan komen omdat hij gewoon ruled in de duels, zijn loopakties en balvastheid. Hij groeit!


minpuntjes:

te weinig goals
te weinig wissels: bv Daramy? Danilo? of ?

- Gravenbergh speelde goed, maar was voor de goal - en in de 16 heel erg matig -
- Antony speelde heel goed, maar vandaag bv heeft hij nauwelijks echt zijn man uitgespeeld, een echt goed shot gehad op goal of een hele goede assist gegeven

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 september 2021 om 17:14:

(...) Het feit dat hij Bergkamp opvolgde als nobody en hem deed vergeten zegt genoeg. (...)



Bergkamp deed vergeten?!
Wat is je bron?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 september 2021 om 21:33:

(...) we zijn ook koploper kansen missen.



Ja. Dat rendement is niet best.
Van de opgelegde kansen gaan er in verhouding veel te weinig in.

Verder een goede wedstrijd met een goede uitslag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 september 2021 om 22:57:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 september 2021 om 21:33:

(...) we zijn ook koploper kansen missen.



Ja. Dat rendement is niet best.
Van de opgelegde kansen gaan er in verhouding veel te weinig in.

Verder een goede wedstrijd met een goede uitslag.



Dat is bij Jong Ajax en O18 niet anders. Beiden hadden hun wedstrijden kunnen winnen met veel grotere cijfers en gaan regelmatig onderuit doordat ze legio 100% kansen verprutsen. Ook de voorzetten en de dode spel momenten zijn bij alle drie de elftallen zwaar ondermaats. Komt bijna nooit iets uit. Alleen bij Tadic zie je dat hij vaak én de bal goed raakt én een medespeler weet te bereiken. De rest schiet maar op goed geluk de bal de zestien in in de hoop dat een kluwen van tegenstanders de bal mist. Ligt natuurlijk ook deels aan de medespelers die zelden naar de bal toe bewegen.

Er is nog veel ruimte voor verbetering. Deze wedstrijd was m.i. de eerste helft een 8 voor iedereen behalve Haller en de tweede helft iedereen een 5.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2021/2022] Ajax - Besiktas