Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] PEC Zwolle - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zaterdag 11 september 2021, 18.45u:


PEC Zwolle - Ajax

 

+1/-0

Misschien wel de zwakste ploeg in de Eredivisie (o.b.v. wat ik heb gezien tot op heden). Dit moet een ruime overwinning worden op weg naar Lissabon.

 

+1/-0

Kreeg net door dat we eerst nog zo'n vervelende interlandbreak hebben. Hopelijk komt iedereen daar heelhuids uit.

 

+2/-0

Dit moet te doen zijn, zolang ze maar scherp beginnen.
De internationals komen met vertrouwen terug bij de club, zelfs Haller.

 

+1/-0

PEC heeft wel vorige week wat nieuwe aanvallers gehaald, onder meer Daishwan Redan. Kan dus een bepaalde nieuwe energie in het team zitten. Maar goed, Ajax moet daar sowieso makkelijk winnen.

 

+1/-0

Neres is gebleven en Neres moet nu in vorm komen, dus vanavond zou ik hem opstellen.
Voor wie boeit me niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 september 2021 om 15:00:

Neres is gebleven en Neres moet nu in vorm komen, dus vanavond zou ik hem opstellen.
Voor wie boeit me niet.



Ik wil de blik op het gezicht van Stekelenburg wel eens zien wanneer ze hem vertellen dat Neres zijn plek inneemt ;B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 september 2021 om 15:00:

Neres is gebleven en Neres moet nu in vorm komen, dus vanavond zou ik hem opstellen. (...)



Ajax 1 is geen plek om in vorm te komen.
Dat is een plek om 100% te presteren.

 

+2/-0

Berghuis op 10 kan wellicht zijn beste positie bij Ajax zijn. Het luxeprobleem is dat die ook van Klaassen is.

 

+1/-0

Wat een slechte pot van Ajax, Blind is de Blind niet meer van de de laatste seizoenen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 11 september 2021 om 20:48:

Wat een slechte pot van Ajax, Blind is de Blind niet meer van de de laatste seizoenen.



Ja speelde heel matig, maar wie speelde wel goed. Heel weinig voetbal vermogen, te triest voor worden.

 

+1/-0

Prima resultaat.
Dankzij twee keeperblunders.

Verder weer het zoveelste staaltje volksverlakkerij.

 

+2/-0

Blind vaak verdedigend slap, en als er een aanval kwam van Zwolle waren de backs vaak nergens te zien. Van de keeper en verdedigers alleen Timber een voldoende.

Ajax mist een echte creatieve nummer 10. Goeie actie van Berghuis voor de 0-1, maar verder niet echt zichtbaar vond ik.

Maar misschien meest schokkend voor mij is dat Lamprou ooit door Ajax gekocht werd. Wat een ontzettend matige keeper is dat zeg.

 

+2/-0

Het gelummel van Nous en Daley was echt schrijnend. Zelfs Alvarez deed er aan mee. Ook Tadic deed het kalmpjes aan. Als je alles een half tempo lager doet krijg je dit.

Het lijkt ondertussen iets structureels bij Ajax. Vooral in uitwedstrijden.

 

+1/-0

Waar bij ons PEC Zwolle de hele wedstrijd soms zo het veld kon oversteken, komt een goed voetballend AZ tegen PSV - dat in de tweede helft bovendien 5x wisselde, waarvan twee spelers scoorden - tot nagenoeg geen kans. Erik heeft het ene excuus na het andere, maar is het niet gewoon zo dat de basis-organisatie niet goed staat? Als iedereen weet wat je wil en erachter staat, maakt het niet uit of poppetje A of B erin staan. Maar volgens Erik komt de totale wanorde en parodie op voetbal die we doorgaans voorgeschoteld krijgen door de voorbereiding, de interlands, etc.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 september 2021, 09:48:57.

 

+2/-0

Blind is het echt even kwijt zeg. Ongelofelijk hoe slap hij staat te spelen. Niet alleen gisteren maar ook daarvoor en bij Nederlands elftal.
Hoop dat hij tegen Sporting zijn scherpte weer wat terugvindt

 

+1/-0

Als je zo speelt in de CL ga je keihard onderuit. Moet je nagaan als je die teams in de counter hebt. Gisteren waren er ook weer genoeg mogelijkheden voor Zwolle in de tegenaanval. Daar deden ze alleen niks mee. Maar dit kan gewoon niet.. met Blind en Alvarez... en Berghuis die alleen voorin te vinden was. En Tadic liet elke keer zijn man lopen.

Aan de bal ook weer heel slordig allemaal en in een te laag tempo. Ik zie geen enkele vooruitgang t.o.v. de voorbereiding.

En kunnen ze een keer kappen met de backs als buitenspelers neer te zetten? De rechtsbuiten van Ajax komt aan de bal ACHTER de back en heeft dan 1 of 2 tegenstanders.. kan niks anders dan op balbezit spelen. Elk balverlies zou direct een gevaarlijke counter opleveren.

Het is prima dat backs aanvallen, maar dan speelt positionering en timing een rol. 1 van de weinige keren dat iemand op het juiste moment buitenom kwam was bij de 1-0 van Ajax. Alleen ging dat niet om een back maar om Berghuis die buitenom kwam bij Tadic.

Mazraoui had op rechts een aantal goede momenten waarbij hij doorkwam. Het centrum is dan helaas overvol en dan komt er toch te weinig uit. Bijvoorbeeld geblokkeerde schoten van randje 16. Hij had trouwens moeten scoren in de tweede helft. De lange hoek lag helemaal open.

Gravenberch kwam een aantal keren goed door. Maar te wild met zijn schoten en de eindpass vaak te matig. Maar hij moet zijn drang naar voren behouden, want de rest bakt er sowieso niks van.

Berghuis op de 10 vond ik onzichtbaar. Sowieso heeft hij totaal niet als middenvelder gespeeld.

Tadic, Antony.. weinig goed gedaan. Haller 2 goals maar mogen we nog wat zeggen over Lamprou??? Of het gegeven dat hij geen bal kan vasthouden? Ze springen standaard van zijn schoenen..

Echt dat statische Ajax is echt geen reet aan om naar te kijken. Als ik moet benoemen wie ze het meeste missen van de spelers die de afgelopen jaren is vertrokken dan is het zonder twijfel Hakim Ziyech. Natuurlijk Frenkie ook.. maar Ryan heeft een vergelijkbare rol. Het is Ziyech met zijn creativiteit die een gigantische impact had. Zelfs als hij 4 keer op doel schoot waarvan 2 dramatisch boeide het niet, want hij bracht elke wedstrijd medespelers in kansrijke situaties. Hij dook overal voorin op en was altijd aanspeelbaar. Hij liet anderen beter voetballen. Hoe vaak zien we nog de combinaties tussen de linies? Die mislukte hakjes die we 5x per wedstrijd zien van Antony of Neres komen mij de strot uit! Speel eens simpel en in een hoog tempo. Stelletje koekenbakkers!

We moeten echt hopen dat Daramy het op zijn heupen krijgt. We hebben verrassing en snelheid nodig.

Mag opa Daley trouwens even naar de pearle? Zulke ballen geven op Mazraoui is schandalig. Laatstgenoemde krijgt de schuld bij het balverlies. Het was echter Daley die hem in een dramatische positie bracht. Totaal mislukte openingen... dat moet 1x fout gaan tegen een ploeg als Dortmund en meneertje Haaland staat al 1 op 1 met de keeper. Kom op man, wakker worden!

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 12 september 2021 om 09:59:

Als je zo speelt in de CL ga je keihard onderuit. Moet je nagaan als je die teams in de counter hebt. Gisteren waren er ook weer genoeg mogelijkheden voor Zwolle in de tegenaanval. Daar deden ze alleen niks mee. Maar dit kan gewoon niet.. met Blind en Alvarez... en Berghuis die alleen voorin te vinden was. En Tadic liet elke keer zijn man lopen.

Aan de bal ook weer heel slordig allemaal en in een te laag tempo. Ik zie geen enkele vooruitgang t.o.v. de voorbereiding.

En kunnen ze een keer kappen met de backs als buitenspelers neer te zetten? De rechtsbuiten van Ajax komt aan de bal ACHTER de back en heeft dan 1 of 2 tegenstanders.. kan niks anders dan op balbezit spelen. Elk balverlies zou direct een gevaarlijke counter opleveren.

Het is prima dat backs aanvallen, maar dan speelt positionering en timing een rol. 1 van de weinige keren dat iemand op het juiste moment buitenom kwam was bij de 1-0 van Ajax. Alleen ging dat niet om een back maar om Berghuis die buitenom kwam bij Tadic.

Mazraoui had op rechts een aantal goede momenten waarbij hij doorkwam. Het centrum is dan helaas overvol en dan komt er toch te weinig uit. Bijvoorbeeld geblokkeerde schoten van randje 16. Hij had trouwens moeten scoren in de tweede helft. De lange hoek lag helemaal open.

Gravenberch kwam een aantal keren goed door. Maar te wild met zijn schoten en de eindpass vaak te matig. Maar hij moet zijn drang naar voren behouden, want de rest bakt er sowieso niks van.

Berghuis op de 10 vond ik onzichtbaar. Sowieso heeft hij totaal niet als middenvelder gespeeld.

Tadic, Antony.. weinig goed gedaan. Haller 2 goals maar mogen we nog wat zeggen over Lamprou??? Of het gegeven dat hij geen bal kan vasthouden? Ze springen standaard van zijn schoenen..

Echt dat statische Ajax is echt geen reet aan om naar te kijken. Als ik moet benoemen wie ze het meeste missen van de spelers die de afgelopen jaren is vertrokken dan is het zonder twijfel Hakim Ziyech. Natuurlijk Frenkie ook.. maar Ryan heeft een vergelijkbare rol. Het is Ziyech met zijn creativiteit die een gigantische impact had. Zelfs als hij 4 keer op doel schoot waarvan 2 dramatisch boeide het niet, want hij bracht elke wedstrijd medespelers in kansrijke situaties. Hij dook overal voorin op en was altijd aanspeelbaar. Hij liet anderen beter voetballen. Hoe vaak zien we nog de combinaties tussen de linies? Die mislukte hakjes die we 5x per wedstrijd zien van Antony of Neres komen mij de strot uit! Speel eens simpel en in een hoog tempo. Stelletje koekenbakkers!

We moeten echt hopen dat Daramy het op zijn heupen krijgt. We hebben verrassing en snelheid nodig.

Mag opa Daley trouwens even naar de pearle? Zulke ballen geven op Mazraoui is schandalig. Laatstgenoemde krijgt de schuld bij het balverlies. Het was echter Daley die hem in een dramatische positie bracht. Totaal mislukte openingen... dat moet 1x fout gaan tegen een ploeg als Dortmund en meneertje Haaland staat al 1 op 1 met de keeper. Kom op man, wakker worden!



Eens.

 

+1/-0

Opvallend.

De laatste tijd heel veel kritiek op Haller. Terecht. Maar.

Nu scoort hij 2 goede goals en niemand zegt zelfs zijn naam.

Bij de andere Ajax site die ik volg gebeurd het wel, ff iets positiefs over Haller zeggen na zijn goede 2 goals...
Opvallend.

Verder zijn stats:

https://www.vi.nl/nieuws/haller-moet-alleen-huntelaar-en-tadic-boven-zich-dulden-na-dubbelslaglink

Maar inderdaad, Van Basten was beter ;]

 

+2/-0

Ik heb begrip voor het argument dat je een Alvarez nodig kunt hebben in zware wedstrijden, maar daar valt PEC Zwolle toch niet onder mag ik hopen? Dit is nou echt een wedstrijd waarin je in mijn ogen een jong talent moet brengen. Hetzelfde geldt voor de positie onder de lat. Ik geloof dat Gorter geblesseerd was, dus voor deze keer is het wellicht te begrijpen, maar die jongen moet mits fit altijd de voorkeur krijgen boven Pasveer en al helemaal in een duel als deze.

Achterin hebben we ook blessures kennelijk plus interlandverplichtingen, maar ik mag toch hopen dat Mazraoui met meer beschikbare jongens naar de bank gaat voor Rensch. Ajax is ongelofelijk netjes naar spelers, wat te prijzen is, maar het moet niet doorslaan. Iemand die niet verlengt moet naar de bank als er een min of meer gelijkwaardig alternatief is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] PEC Zwolle - Ajax