Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - Vitesse

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

----- Heerlijke Ajax aanval, assist en goal van Mazraoui en Antony!!!! -----

Mag gezegd worden!

 

+2/-0

Lekkere eerste helft zeg! Deed Vitesse ook mee :) . Goed geconcenteerd gespeelt waarbij Anthony een verademing is op de flanken. Vitesse is ongetwijfeld niet top na Anderlecht maar het goede spel van Ajax geeft weer moed.

 

+3/-0

2e helft svp ook zo spelen en niet ongeïnspireerd afdoen net als tegen NEC.

 

+1/-0

De snelheid van Blind (of eigenlijk het gebrek daaraan) begint wel steeds problematischer te worden. Op een gegeven moment gaan zijn grote pluspunten daar niet meer tegenop wegen. Ben echt benieuwd hoe ver we nog van dan moment af zijn. 1 jaar? 2 jaar?

 

+1/-0

Nou Koen, Elsima ? wat vonden jullie

 

+2/-0

Een goed Ajax gezien (waarom kon dit vorige week niet?), Haller had wel moeten scoren.

Als je het programma van PSV naast die van Ajax legt, kunnen we in september de koppositie heroveren.

Jammer van de interland break...

 

+2/-0

Prachtige eerste helft vooral, Ajax eigenlijk bijna nooit in de problemen. Een nogal ongeinspireerd Vitesse, opvallend eigenlijk gezien de prestatie tegen Anderlecht.

Wat ik zo goed van Antony vooral vond is dat hij niet meer zo voorspelbaar aan de kant blijft vastgelijmd, maar op meerdere plekken in de aanval opdook. Als hij dat blijft doen dan heeft hij een enorme potentie. Ik denk dat hij het verdiend heeft om de volgende keer weer in de basis te spelen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 29 augustus 2021 om 16:52:
Wat ik zo goed van Antony vooral vond is dat hij niet meer zo voorspelbaar aan de kant blijft vastgelijmd, maar op meerdere plekken in de aanval opdook. Als hij dat blijft doen dan heeft hij een enorme potentie. Ik denk dat hij het verdiend heeft om de volgende keer weer in de basis te spelen.

Dat gold (gelukkig) voor de hele aanval. Zelfs Haller stond soms linksbuiten.
Dat liep de eerste helft prima, tweede helft zag je dat soms niet alle posities meer bezet waren en er geen breedte meer was.

Prima, degelijke pot van Ajax, nog veel punten voor verfijning en sommige spelers handelen erg traag of nog te veel ‘primair terug/naar achteren’ gericht, maar met deze basis-instelling is de kans op een zeperd als vorige week een stuk kleiner. Elke week dus graag minimaal dit.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 29 augustus 2021 om 15:30:

Nou Koen, Elsima ? wat vonden jullie



Goede wedstrijd.
Goed resultaat.

En eindelijk weer eens het bewijs gezien van de meerwaarde van individuele acties.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 29 augustus 2021 om 15:30:

Nou Koen, Elsima ? wat vonden jullie



Prima wedstrijd, goede aanvallen, mooie combinaties en veel doelpunten.

Blijf alleen zorgen houden over Haller. Was een aantal keer sterk in de lucht, maar wat ie met die voorzet van Antony deed...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 29 augustus 2021 om 15:24:

De snelheid van Blind (of eigenlijk het gebrek daaraan) begint wel steeds problematischer te worden. Op een gegeven moment gaan zijn grote pluspunten daar niet meer tegenop wegen. Ben echt benieuwd hoe ver we nog van dan moment af zijn. 1 jaar? 2 jaar?



Ik ben eerder benieuwd of ze dat moment weten te voorkomen en tijdig doorselecteren.

 

+2/-0

Het ziet er opeens stukken beter uit en dit was niet nec.

Antony is een groot verschil met berghuis en Neres op moment en heeft ook veel meer snelheid dan Tadic. Dan gaat hopelijk die Daramy ook straks lekker en je hebt in ieder geval 2 snelle gasten.

Ekki en Mangalan weg en dat is prettig.

Vandaag ging Ten Hag ook wat experimenteren eindelijk en dat moet vaker. Bv berghuis op andere posities.
De 10, de linksbuiten.

Haller vond ik ook weer wat beter vandaag. Hopelijk gaat hij lekkerder spelen. Geen goal, maar wel beter spel.

Min: Danilo geen speeltijd
Min: Schuurs mag veel te laat invallen

Alvarez lekker schot op de lat.
Mazraoui, heerlijke back.

 

+2/-0

Min: mazraoui nog niet bijgetekend.. vraag me af of dit nog gaat gebeuren..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

owen schreef op 29 augustus 2021 om 19:36:

Min: mazraoui nog niet bijgetekend.. vraag me af of dit nog gaat gebeuren..



Mazraoui is een heerlijke rechtsback.
En heeft nu ook de ervaring.

Als je zo iemand vandaag de dag wil kopen ben je 25 mil kwijt als club.

Hoop dat hij bijtekend. Hij wil en Ajax wil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 29 augustus 2021 om 23:03:

open/sluit de onderstaande quote:

owen schreef op 29 augustus 2021 om 19:36:

Min: mazraoui nog niet bijgetekend.. vraag me af of dit nog gaat gebeuren..



Mazraoui is een heerlijke rechtsback.
En heeft nu ook de ervaring.

Als je zo iemand vandaag de dag wil kopen ben je 25 mil kwijt als club.

Hoop dat hij bijtekend. Hij wil en Ajax wil.



En toch krijg ik hier weer sterk het gevoel bij dat het zo’n gevalletje wordt met mooie praatjes maar toch uiteindelijk weggaan.. “ja helaas ik wou graag blijven, maar moet van beide kanten voldoende vertrouwen zijn… bla bla”.
Ik geloof ze niet meer op hun “woord in de media”.

 

+3/-0

Goed gespeeld. Hopelijk zijn ze nu dan eindelijk uit de ''voorbereidingsmodus''.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 30 augustus 2021 om 10:13:

Goed gespeeld. Hopelijk zijn ze nu dan eindelijk uit de ''voorbereidingsmodus''.



Binnenkort start de "herfstmodus" ...

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 augustus 2021 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 30 augustus 2021 om 10:13:

Goed gespeeld. Hopelijk zijn ze nu dan eindelijk uit de ''voorbereidingsmodus''.



Binnenkort start de "herfstmodus" ...



Ga bijna denken dat je er nog op hoopt ook... :\(

 

+2/-0

Ajax speelde wel lekker he.....alleen jammer dat het middenveld qua creativiteit nog steeds onderbezet is.

Misschien dat inderdaad Kudus hier wat in kan betekenen....maar ben bang dat Ten Hag toch altijd voor Klaassen, Gravenberch en Alvarez blijft kiezen.

Voor mij heeft op dit moment echter de positie onder de lat de hoogste prioriteit. Met Stekelenburg als doelman is het ondoenlijk van grote tegenstanders te winnen. Hij is daarvoor te stram. Ik vond hem in zijn topjaren al dubieus maar nu kan het echt niet meer.

We kunnen Jay Gorter voor de leeuwen gooien en hopen dat hij zijn potentie waarmaakt. Zo niet, en er wordt niets gehaald, dan vrees ik dat de keepers ons de das gaan omdoen dit seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 30 augustus 2021 om 15:00:

Ajax speelde wel lekker he.....alleen jammer dat het middenveld qua creativiteit nog steeds onderbezet is.

Misschien dat inderdaad Kudus hier wat in kan betekenen....maar ben bang dat Ten Hag toch altijd voor Klaassen, Gravenberch en Alvarez blijft kiezen.

Voor mij heeft op dit moment echter de positie onder de lat de hoogste prioriteit. Met Stekelenburg als doelman is het ondoenlijk van grote tegenstanders te winnen. Hij is daarvoor te stram. Ik vond hem in zijn topjaren al dubieus maar nu kan het echt niet meer.

We kunnen Jay Gorter voor de leeuwen gooien en hopen dat hij zijn potentie waarmaakt. Zo niet, en er wordt niets gehaald, dan vrees ik dat de keepers ons de das gaan omdoen dit seizoen.




Hey Liam!

Ja ik ben het met je eens over de keepers. Vrees hetzelfde.

Uit bij Lissabon gaat al een boel duidelijk worden.


Overmars, Sar en Ten Hag heb ik denk ik teveel gedacht dat Steek in ieder geval dit nog aankon en dachten met Pasveer in ieder geval een extra goede keeper goedkoop te kunnen toevoegen.

Dit jaar met Onana was het ook lastiger dan ooit...Want als de man niet weggaat nu, dan vermoed ik zelfs dat Ten Hag hem in de laatste beslissende 2 wedstrijden in de poule gewoon gaat opstellen (idem met Brobbey), Ten Hag zei al: de beste spelen.

Kortom, de keepers zijn een issue dit jaar. Ik hoop dat het goed komt en vooral omdat het team het gewoon heel goed gaat doen. Hoe beter Ajax voetbalt, hoe minder druk er op de keepers is.

1 ding is zeker, ik vermoed niet dat we nog een keer dit jaar zo'n blunder gaan zien a la Scherpen (Roma) en Onana (Liverpool uit).

Gelukkig is Scherpen weg.


Als Ajax uit bij Lissabon goed gaat spelen en misschien kan winnen zelfs....
Kan dat heel veel doen met de flow van dit team.

Ga je er 3-0 af dan wordt het heel lastig......


Al met al:

Vitesse thuis mooie dingen gezien.
Blij dat Antony terug is en straks ook nog een Daramy erbij en hopelijk eindelijke een fitte Kudus....

Kortom, er kan nog aardig wat voetbal in dit team komen. Dat zagen we alleen al aan Antony die terug is.

Verder geeft het de burger moed dat iemand als Alvarez ook beter gaat spelen, bv scoort en zijn schot op de lat was ook technisch mooi. Iets wat je niet van hem verwacht.

Ik hoop dat het nog goedkomt.

De CL ligt weer voor de deur. Hele mooie wedstrijden. En je hoeft gelukkig niet tegen Real, City en Ac Milaan...

Maar Ajax kan wat betekenen en gaan groeien misschien dit jaar weer Europees.
Ik vermoed laatste seizoen van Ten Hag.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - Vitesse