Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] FC Twente - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 22 augustus 2021, 12.15u:

FC Twente - Ajax

 

+1/-0

Zullen wellicht wat tegenstand bieden. Niet onderschatten dus.

Hopelijk maken ze het Ajax een beetje moeilijk gedurende wedstrijd zodat die jongens bij de les en scherp blijven. Dan krijg je niet weer van die slappe hap zoals tegen NEC. Op die eerste 20 minuten na was het maar moeilijk om naar de wedstrijd te blijven kijken. Ajax deed niks meer. En NEC kon niks.

 

+1/-0

Mag geen probleem zijn, gewoon scherp beginnen en we nemen de 3 punten mee naar Amsterdam.

 

+1/-0

---------- Steek ---------
Mazraoui - Timber -- Martinez - Blind

------ Alvarez -- Gravenbergh---

------ Neres -----

Berghuis -- Haller --- Tadic



> Ik wil weleens iets anders zien en bv Neres een keer op 10. Als hij blijft (Gaat hij nog weg? Geen idee) is het toch de taak om de man weer in betere doen te krijgen. En Klaassen speelde verschrikkelijk vond ik in ieder geval. Dan bv Neres of berghuis eens op 10. Doel is ook om Ajax toch voetballend sterker te krijgen. Al verwacht ik niet dat Ten Hag dit gaat doen, die begint waarschijnlijk weer met dezelfde 11.

> Antony is er straks ook weer bij? En het gaat er gewoon om dat de beste gaan spelen en als Klaassen bv , maar ook een Haller slecht spelen week in week uit, dan hoop ik dat Ten Hag de besten in vorm gewoon gaat opstellen.


Misschien speel je dan bv straks zo een keer, maar so be it? Misschien brengt dat wel veel meer voetbal en Ajax wil wat Europees...nou dan mag je als coach wel wat gaan uitproberen want Antony en Berghuis hebben nog geen seconde samen gespeeld..

-------Berghuis-----
Antony-- Tadic---Neres



Ik vraag me echt of hoe dit verhaal straks gaat aflopen met Neres, als hij niet verkocht wordt dan moet je gewoon in ieder geval dit jaar nog het beste uit hem halen. En dan zoeken ze ook nog een extra aanvaller.......

Nog 14 dagen en dan is de transfermarkt dicht en begint zo de CL...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 augustus 2021 om 16:42:

---------- Steek ---------
Mazraoui - Timber -- Martinez - Blind

------ Alvarez -- Gravenbergh---

------ Neres -----

Berghuis -- Haller --- Tadic



> Ik wil weleens iets anders zien en bv Neres een keer op 10. Als hij blijft (Gaat hij nog weg? Geen idee) is het toch de taak om de man weer in betere doen te krijgen. En Klaassen speelde verschrikkelijk vond ik in ieder geval. Dan bv Neres of berghuis eens op 10. Doel is ook om Ajax toch voetballend sterker te krijgen. Al verwacht ik niet dat Ten Hag dit gaat doen, die begint waarschijnlijk weer met dezelfde 11.

> Antony is er straks ook weer bij? En het gaat er gewoon om dat de beste gaan spelen en als Klaassen bv , maar ook een Haller slecht spelen week in week uit, dan hoop ik dat Ten Hag de besten in vorm gewoon gaat opstellen.


Misschien speel je dan bv straks zo een keer, maar so be it? Misschien brengt dat wel veel meer voetbal en Ajax wil wat Europees...nou dan mag je als coach wel wat gaan uitproberen want Antony en Berghuis hebben nog geen seconde samen gespeeld..




Neres op 10 doet me denken aan Vitesse-Ajax in 2018/2019. Vitesse was verrast en wist niet op tijd te reageren waardoor Ajax binnen no-time op 0-3 stond destijds. Was overigens wel het seizoen waarin Neres goed was, dus hem nu op 10 zetten is geen garantie voor succes zoals destijds. Klaassen was inderdaad onzichtbaar op de 10. Er moet sowieso wat gebeuren, want het middenveld functioneert nog niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 16 augustus 2021 om 17:28:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 augustus 2021 om 16:42:

---------- Steek ---------
Mazraoui - Timber -- Martinez - Blind

------ Alvarez -- Gravenbergh---

------ Neres -----

Berghuis -- Haller --- Tadic



> Ik wil weleens iets anders zien en bv Neres een keer op 10. Als hij blijft (Gaat hij nog weg? Geen idee) is het toch de taak om de man weer in betere doen te krijgen. En Klaassen speelde verschrikkelijk vond ik in ieder geval. Dan bv Neres of berghuis eens op 10. Doel is ook om Ajax toch voetballend sterker te krijgen. Al verwacht ik niet dat Ten Hag dit gaat doen, die begint waarschijnlijk weer met dezelfde 11.

> Antony is er straks ook weer bij? En het gaat er gewoon om dat de beste gaan spelen en als Klaassen bv , maar ook een Haller slecht spelen week in week uit, dan hoop ik dat Ten Hag de besten in vorm gewoon gaat opstellen.


Misschien speel je dan bv straks zo een keer, maar so be it? Misschien brengt dat wel veel meer voetbal en Ajax wil wat Europees...nou dan mag je als coach wel wat gaan uitproberen want Antony en Berghuis hebben nog geen seconde samen gespeeld..




Neres op 10 doet me denken aan Vitesse-Ajax in 2018/2019. Vitesse was verrast en wist niet op tijd te reageren waardoor Ajax binnen no-time op 0-3 stond destijds. Was overigens wel het seizoen waarin Neres goed was, dus hem nu op 10 zetten is geen garantie voor succes zoals destijds. Klaassen was inderdaad onzichtbaar op de 10. Er moet sowieso wat gebeuren, want het middenveld functioneert nog niet.




Klopt en dat 'kan' dus goed uitpakken. Tuurlijk is het geen garantie van succes maar anders spelers krijgen ook continue vertrouwen ook al spelen ze soms dramatisch. Alles leuk hoor bij Klaassen dat hij vaak de 1-0 scoort, maar als hij zo speelt als tegen Nec dan moet je gewoon ook eens rouleren en iemand anders op 10 zetten.

De vraag is ook als Ajax, Sar, Overmars, Erik en staf, wat wil je?

Wil je straks goed voor de dag komen in de CL, dan moeten de besten in vorm/fitheid spelen.

En stel nou dat Neres blijft... ( er straks nog is)
En stel nou dat Onana blijft...( en voor zijn inter transfer gaat)
En stel nou dat Tagliafico geen club vindt...


Dan moet je die puzzel weer gaan leggen. En keuzes maken. En het zal niet makkelijk worden voor Ten Hag want hij heeft een verleden met die spelers maar hij wil ook tegelijkertijd winnen en presteren.

Tevens heb je bv straks Neres, Antony, Berghuis, Klaassen, Haller en Tadic en wie ga je waar neerzetten.

Op papier zijn het goede spelers met kwaliteiten, maar de vraag is wat brengen ze en hoe fit en vorm zijn ze...

Ben benieuwd wat Ten Hag gaat doen, maar raad hem wel aan om wat meer spelers uit te proberen op meerdere posities.

Waarom zou je niet een keer Berghuis op 10 zetten? Of op de linksbuiten?
Waarom niet een keer Tadic op de 9 weer en Neres op links, Antony op rechts en Berghuis op 10.

Etc.

Het mooiste is dat je straks met al je aanvallers meerdere systemen beheerst.

A: het klassieke 4-3-3 met een rechtsbuiten op rechts en linksbuiten op links
B: De linkspoot op rechts en een bv een linkspoot op links ( aangezien Ajax dus geen rechtsbenige vleugelaanvaller tot zijn beschikking heeft.

C: Met 2 spitsen kan spelen en 2 vleugels om zaken te forceren bv.


> Dat zou sowieso op mijn lijstje als trainer en TD hoog op de lijst staan. Want nu kan Ajax in principe niet het klassieke 4-3-3 spelen met een rechtsbenige rechtsbuiten. Alleen een middenvelder of back die er over heen komt.

 

+2/-1

Niet blij. Wat een gebrek aan diepte, creativiteit en technisch vermogen.
Mazraoui is de beste speler op het veld. De rest speelt armoedig.

Deze voorhoede (Berghuis-Haller-Tadic) is veel te traag en heeft geen diepgang.
Dit middenveld (Alvarez-Gravenberch-Klaassen) ontbeert creativiteit.

Zowel de aanval als middenveld in deze samenstelling zie ik als een lange termijn probleem.

 

+2/-0

Tempoloos gebrij zonder doel en ruggengraat. Het zegt genoeg dat je je zo op laat jutten door en niks presteert tegen zo’n G-team.

 

+3/-0

Weer een schandvlek. Maar lekker achterover blijven leunen! Of voor veel te veel geld middelmaat aantrekken.

 

+2/-0

1-1 momenteel. Bijna afgelopen. Echt een hele zwakke wedstrijd van Ajax. Als je hier al punten laat liggen, dan hebben we een probleem.

 

+2/-0

Mentaal compleet door de grond gezakt vandaag. Te traag, stroperig en 0 creativiteit. Haller hoef ik niet meer in de spits te zien, hij heeft ondertussen tijd genoeg gehad. Hij kan geen bal controleren, weet niet waar het doel staat en combineren met andere spelers is ook teveel gevraagd. Berghuis vond ik vorige week 1 van de betere, maar gaf vandaag niet thuis.

Gaat nog een lang seizoen worden op deze manier.

 

+1/-0

Verschrikkelijk slechte wedstrijd. Deze selectie is niet goed genoeg. Hier word je geen kampioen mee. Haller heeft niets te zoeken bij Ajax. Zelfs de zogenaamde dragende spelers vallen zwaar door de mand.

Opa Stekelenburg is ook einde oefening. Ajax moet zich schamen dat dit je eerste keeper is.

Ten Hag valt ook wederom weer door de mand. 165 miljoen begroting en dan deze spelersgroep en tot nu toe zeer matig voetbal. Overmars mede schuld aan dit debacle.

 

+1/-0

Het gaat denk ik een teleurstellend seizoen worden. Er is niet door geselecteerd en de chemie lijkt volledig weg.

Maar niet getreurd. Ten Hag zal straks verkondigen:

- Dat we nog “in de voorbereiding zitten”
- Ajax de wedstrijd gecontroleerd en gedomineerd heeft
- Goede leermomenten
- Haller wéér gescoord heeft en on-ge-lo-fe-lijk belangrijk is voor het team
- Stekelenburg een geweldig keeper is
- Twente maar 1 kans heeft gehad en Ajax 70% balbezit (dat wij 0 kansen hebben gehad, zal hij waarschijnlijk niet benoemen)

En ga zo nog maar even door.

 

+1/-0

Dit was oprecht 1 van de slechtste Ajax wedstrijden van de afgelopen jaren. Het leek echt een veteranenpotje. De laatste wedstrijd van het seizoen die nergens meer over gaat. Echter zouden ze juist nu heel fit en gretig moeten zijn.

Het lijkt echt nergens op. Ballen die continu achter de man worden aangespeeld. Ballen die van de voeten afspringen. Trage passes in plaats van strak inpassen. Geen overtuiging in de duels. Haller kon de duels niet eens winnen van het centrum van Twente.

Blind en Klaassen die als opa's over het veld liepen. Klaassen kwam ook nog eens te laat bij de 1-1... en Maarten Stekelenburg stond totaal verkeerd bij de tegengoal en ging als een blok beton naar de grond. Wat een drama dit.

Op deze manier gaat dit seizoen echt niks worden. Ze lijken er helemaal geen zin in te hebben. En ja het kan best moeizaam gaan tegen een compacte tegenstander die ook vervelend speelt. Maar Twente stelt op dit moment niks voor en je hebt geen grote kansen gecreëerd in deze wedstrijd.

Zoals al eerder gezegd het totale gebrek aan snelheid, dynamiek, diepgang... het is schrijnend. Twente hoeft maar 1 bal vooruit te spelen en het is direct gevaarlijk met Menig. Even los van hoe ze dat uitspelen... die dreiging heeft Ajax totaal niet.

Berghuis gaat ook niks worden als hij zo speelt. Het is al bekend dat hij amper een actie in huis heeft. Maar als je zo slordig omgaat met je balbezit... foei foei foei.

Gravenberch was ook niet best maar ik vond het opvallend dat hij het elke keer moest opnemen tegen 2 tegenstanders. Dan won hij het duel en doemde er direct nog een speler op waardoor het weer balverlies werd.

Het onder druk zetten van de tegenstander zie je ook amper. In ieder geval niet gegroepeerd en niet op een hoog tempo. Het is allemaal omdat het moet en niet omdat ze daadwerkelijk de bal willen heroveren. Het begint bij inzet en dat hebben we vandaag niet gezien.

Hadden ze bij Twente trouwens het veld niet gesproeid? Ik had sterk het idee dat de bal niet lekker over de mat rolde en dat spelers in het gras bleven haken/staan.

 

+1/-0

Stekelenburg 5

Mazraoui 7
Timber 5
Martinez 6
Blind 3

Alvarez 4
Gravenberch 5
Klaassen 4

Berghuis 4
Haller 5
Tadic 5

invallers: Rensch 5, Antony 6 (Neres en Danilo tekort voor beoordeling)

 

+1/-0

Wanneer begint Ajax nou eens scherp aan het seizoen. Elk jaar hetzelfde liedje. Zou zo fijn zijn om eens vanaf dag 1 duidelijk de leiding te pakken, ipv elke keer weer in de achtervolging te moeten. Was er al bang voor na die tweede helft tegen NEC. Hoop dat de heren snel wakker worden. Impuls voor het middenveld is ook geen overbodige luxe, in plaats van buitenspeler nummer zoveel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 22 augustus 2021 om 14:33:

Wanneer begint Ajax nou eens scherp aan het seizoen. Elk jaar hetzelfde liedje. Zou zo fijn zijn om eens vanaf dag 1 duidelijk de leiding te pakken, ipv elke keer weer in de achtervolging te moeten. Was er al bang voor na die tweede helft tegen NEC. Hoop dat de heren snel wakker worden. Impuls voor het middenveld is ook geen overbodige luxe, in plaats van buitenspeler nummer zoveel.


Op meerdere posities zou het fijn zijn als ze zouden doorschakelen. Helaas zijn er geen grote uitgaande transfers geweest en hebben ze net een heel duur seizoen gehad. Dan is dat dus niet mogelijk.

Er is voorin wel degelijk versterking nodig. Je ziet zelf toch ook dat er totaal geen snelheid zit in de aanval? Of een speler met een individuele actie... kijk naar PSV en je ziet het verschil.

Dan hoef je niet eens altijd fantastisch te spelen om toch kansen te creëren.

Neres heeft al heel lang niks meer laten zien. Antony begon leuk.. speelde daarna vrij sober. Die zou veel meer initiatief moeten tonen. Bij hem net zoals de andere aanvallers ook een totaal gebrek aan diepte in zijn spel. Het is altijd in de bal komen. Hij is duidelijk beter dan Berghuis dus hij zal spoedig weer in de basis staan.

Haller voldoet al niet als spits en je hebt Danilo alleen omdat je geen tweede spits meer hebt na het vertrek van Brobbey en Traore. Dus ja.. niet best.

 

+1/-0

Het zou al ontzettend helpen als je een linkspoot op links zet en een rechtspoot op rechts. Haller blijft een onbegrijpelijke aankoop, althans voor het bedrag dat voor hem betaald is. Hoe ga je immers een aankoop van 20 miljoen op de bank zetten (waar hij momenteel hoort). Met een Klaassen op 10, die slechts op zoek is naar zijn eigen goals en nog steeds niet weet hoe hij op die plek positie moet kiezen (valt me tegen, had gehoopt dat hij dat in het buitenland wel geleerd had), helpt ook niet mee in het aanvalsspel. Berghuis brengt vooralsnog ook bar weinig. Blind zit duidelijk in een slump, het middenveld is voor Ajax begrippen veel te behoudend en Tadic kan het ook niet alleen.

Van Tagliafico moet je bovendien nog maar afwachten of hij het kan opbrengen om te blijven vlammen voor Ajax, gezien de mate van frustratie waar hij al een tijd mee rondloopt. En dan de keepers.. twee kerels van bijna 40.. laten we hopen dat Gorter zich snel in de basis knokt..

Als je dan ziet hoe soepel PSV momenteel speelt, dan kun je het je gewoon niet veroorloven om zo ongelooflijk slap aan het seizoen te beginnen. Volgende week de volgende test tegen Vitesse. Win je die ook niet, dan zet je jezelf (want het is in grote mate eigen schuld) alweer bijzonder vroeg onder flinke druk.

Misschien zit de meeste teleurstelling nog wel in het feit dat ik niet had verwacht dat deze ervaren selectie zich dit wederom zou laten overkomen. Ze zouden inmiddels toch beter moeten weten. Maar blijkbaar is dat niet voldoende, de zelfgenoegzaamheid kroop er na de oorwassing tegen PSV al na de eerste helft tegen NEC weer in. Benieuwd hoeveel waarschuwingen ze nog nodig hebben, dat ook in de Eredivisie op halve kracht spelen niet voldoende is.

 

+2/-0

Ajax staat al twee seizoenen stil. In het corona-jaar was de stroperigheid zelfs een vrije val en had je geluk dat de boel werd stil gelegd. Vorig jaar was bejaardenvoetbal met in Europa een bepaalde mate van degelijkheid, maar ook geen kracht om te versnellen of verrassen. Potjes als vandaag zijn vorig seizoen ook veelvuldig voorbij gekomen, maar werden vaak wel lelijk gewonnen met meer geluk dan wijsheid. Ajax had al veel eerder moeten verversen. Nu is het in veel opzichten een dood paard waarvan het nog maar de vraag is of het weer herrijst; de selectie zit niet boordevol (verkoop)potentieel dus we kunnen ook zomaar weer een jarenlange droogte periode ingaan, wat schandalig is gezien de (financiele) voorspoed de laatste jaren.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 augustus 2021, 18:33:21.

 

+2/-0

Ja daar kan ik niet veel aan toevoegen. Teveel foute pasjes gewoon te nonchalant. Mazrauoi de enige voldoende. Of stekelenburg daar veel te verwijten valt vind ik niet propper had nooit zo vrij mogen schieten anders had je de punten tenminste nog gehad. Moet echt beter tegen Vitas. Hoe? Qua opstelling zou ik het toch laten staan eerste half uur tegen NEC en voor de rode kaart liep het als een trein het ligt meer aan de instelling gewoon elke pot ingaan als een Europese pot of een topper.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] FC Twente - Ajax