Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - NEC

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zaterdag 14 augustus 2021, 21.00u:

Ajax - NEC

 

+1/-0

Waarschijnlijk het enige leuke aan deze wedstrijd is dat Lasse weer even in de Johan Cruijff Arena komt voetballen.

Zal wel een magere 2-0 worden. Ajax moet nog duidelijk op gang komen en heeft vanavond een flinke dreun gekregen.

 

+1/-0

In ieder geval 3 punten binnenrijgen.
ik schat een nulletje of 5/6.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 07 augustus 2021 om 23:35:

Waarschijnlijk het enige leuke aan deze wedstrijd is dat Lasse weer even in de Johan Cruijff Arena komt voetballen.

Zal wel een magere 2-0 worden. Ajax moet nog duidelijk op gang komen en heeft vanavond een flinke dreun gekregen.


Wanneer gaat hij ons pijn doen? Vandaag? :B

 

+1/-0

Ben ik de enige? Klaassen doet bijna alles verkeerd... Frappant.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 14 augustus 2021 om 22:11:

Ben ik de enige? Klaassen doet bijna alles verkeerd... Frappant.


Nee hoor. Slechtste op het veld vandaag.

 

+2/-0

Eerste kwartier prima. Nadat Barretto erin kwam als extra slot op de deur werd het steeds dramatischer en wist men niet meer wat te doen (hoe moet dat straks tegen een echte tegenstander?). Ondanks 5-0 toch een teleurstellende wedstrijd als je ziet wat er de laatste 60-70 minuten op de mat is gelegd: niks.

Dit bericht is gewijzigd op 15 augustus 2021, 09:22:31.

 

+1/-0

Eigenlijk best een slechte wedstrijd als je de eerste 20 minuten even weglaat. Mooiste moment in de tweede helft was de wissel van Schöne.

 

+1/-0

Vooropgesteld: 5-0 is een prima resultaat en in het begin waren ze gretig en dat was leuk om te zien. Echter, de laatste 60 minuten was echt een belediging voor het publiek. Wat een armoedig, langzaam tempo!

Klaassen heel matig. Blind? Jezus was een slome passing, voortzetting, verlegging van het spel. Haller? Je hoopt dat na z’n snelle 1ste goal er wat vertrouwen komt, maar álle ballen sprongen weer van de voet. Gravenberch enorm matig én misschien eens trainen op schieten. Neres? Echt alle diepgang, snelheid en creativiteit is hij kwijt (of eruit geslagen door ten Hag?).

Maar dan Labyad. Waarom neemt deze gozer de vrije trap en waarom roept niemand hem tot de orde? Sowieso kansloos dat deze gozer nog in het veld wordt gebracht (breng dan een jeugdspeler ofzo), maar wie heeft Labyad ooit verteld dat hij vrije trappen kan nemen? (Of is dat nog steeds op basis van z’n 2 vrije trappen in een oefen wedstrijd vorig jaar)

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 14 augustus 2021 om 23:08:

Vooropgesteld: 5-0 is een prima resultaat en in het begin waren ze gretig en dat was leuk om te zien. Echter, de laatste 60 minuten was echt een belediging voor het publiek. Wat een armoedig, langzaam tempo!

Klaassen heel matig. Blind? Jezus was een slome passing, voortzetting, verlegging van het spel. Haller? Je hoopt dat na z’n snelle 1ste goal er wat vertrouwen komt, maar álle ballen sprongen weer van de voet. Gravenberch enorm matig én misschien eens trainen op schieten. Neres? Echt alle diepgang, snelheid en creativiteit is hij kwijt (of eruit geslagen door ten Hag?).

Maar dan Labyad. Waarom neemt deze gozer de vrije trap en waarom roept niemand hem tot de orde? Sowieso kansloos dat deze gozer nog in het veld wordt gebracht (breng dan een jeugdspeler ofzo), maar wie heeft Labyad ooit verteld dat hij vrije trappen kan nemen? (Of is dat nog steeds op basis van z’n 2 vrije trappen in een oefen wedstrijd vorig jaar)




Puur objectief moet ik wel hierbij zeggen dat Labyad 1 van de beste vrije trap nemers is van het team. Dus heel raar was dit niet. Hierover zeiken is een beetje vreemd. Als je dagelijks met elkaar traint weet een trainer en selectie al heel snel wie de beste zijn. Met de trap van Labyad is niks mis mee.

Ik denk dat we ons beter kunnen focussen op bv een Davy Klaassen want wat hij vandaag liet zien was echt Ajax onwaardig om er eens iemand uit te pikken. Hij speelt op nr 10.

 

+1/-2

Prima resultaat.
Goed spel tot de 20ste minuut.
Daarna was het teleurstellend en ergerniswekkend.

En maar lachen na elkaar na al de mislukte passjes.
I.p.v. elkaar wijzen op het amateuristische niveau, het slappe spel en trage tempo, en dat dit de wedstrijden zijn waaraan je aan het doelsaldo moet werken

Met Haller ben ik klaar. Ik had hem een wedstrijd of 5 krediet willen geven.
Maar wat hij vandaag liet zien, dat is het simpelweg. Hij gaat echt niet beter worden. 5, 6 Opgelegde kansen, 1 goal. Dat is tegen NEC onvoldoende.
Wat is de specialiteit van die gast?

Voor Neres krijg je ook geen stuiver meer. Daar komt geen club van niveau meer voor.

Volgende week, na Twente, weten we hoe 'goed' ze vandaag waren.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 14 augustus 2021 om 23:26:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 14 augustus 2021 om 23:08:

Vooropgesteld: 5-0 is een prima resultaat en in het begin waren ze gretig en dat was leuk om te zien. Echter, de laatste 60 minuten was echt een belediging voor het publiek. Wat een armoedig, langzaam tempo!

Klaassen heel matig. Blind? Jezus was een slome passing, voortzetting, verlegging van het spel. Haller? Je hoopt dat na z’n snelle 1ste goal er wat vertrouwen komt, maar álle ballen sprongen weer van de voet. Gravenberch enorm matig én misschien eens trainen op schieten. Neres? Echt alle diepgang, snelheid en creativiteit is hij kwijt (of eruit geslagen door ten Hag?).

Maar dan Labyad. Waarom neemt deze gozer de vrije trap en waarom roept niemand hem tot de orde? Sowieso kansloos dat deze gozer nog in het veld wordt gebracht (breng dan een jeugdspeler ofzo), maar wie heeft Labyad ooit verteld dat hij vrije trappen kan nemen? (Of is dat nog steeds op basis van z’n 2 vrije trappen in een oefen wedstrijd vorig jaar)




Puur objectief moet ik wel hierbij zeggen dat Labyad 1 van de beste vrije trap nemers is van het team. Dus heel raar was dit niet. Hierover zeiken is een beetje vreemd. Als je dagelijks met elkaar traint weet een trainer en selectie al heel snel wie de beste zijn. Met de trap van Labyad is niks mis mee.

Ik denk dat we ons beter kunnen focussen op bv een Davy Klaassen want wat hij vandaag liet zien was echt Ajax onwaardig om er eens iemand uit te pikken. Hij speelt op nr 10.


Inderdaad, daar erger ik mij al zo lang aan een echte bankzitter die in het veld komt en dan de vrije trappen en de hoekschoppen gaat nemen. Waarom verteld nou niemand op het veld dat hij weg moet wezen. Hij stuurt iedereen weg ik snap niet dat dit gepikt word van deze bankzitter. Hij had allang verkocht moeten worden.

 

+2/-0

Was een leuke pot de eerste 25 minuten. Na rust met de wissels en met name Labyad was het niet meer om aan te zien. Kan nou niemand vertellen aan hem dat hij bij de vrije trappen en hoekschoppen weg moet blijven. Snapt hij eigenlijk zelf wel wat hij loopt te doen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 augustus 2021 om 23:40:
Met Haller ben ik klaar. Ik had hem een wedstrijd of 5 krediet willen geven.
Maar wat hij vandaag liet zien, dat is het simpelweg. Hij gaat echt niet beter worden. 5, 6 Opgelegde kansen, 1 goal. Dat is tegen NEC onvoldoende.
Wat is de specialiteit van die gast?



Een aantal leden op dit forum waren me al voor, maar het wordt voor mij ook steeds moeilijker om Haller niet keihard te bashen. Het geduld begint op te raken. Z'n balaanname laat ik voor nu maar even buiten beschouwing, maar die stijve deur had inderdaad een hattrick kunnen en moeten maken. Hoeveel kansen heeft die vent in hemelsnaam nodig?

Hopelijk ziet Erik ten Hag in dat de Tadic-variant de enige manier is om in Europa eventueel te kunnen overwinteren. Met Haller in de spits haal je die doelstelling nooit. Probleem is wel dat je niet iemand van 22 miljoen zomaar even aan de kant zet.

 

+2/-0

Prima potentie gezien, wel echter een hoop vraagtekens.
Haller was ronduit dramatisch, enige positieve aan hem was dat hij niet stond te zeiken en nee te schudden als iets weer eens mislukte, maar redelijk positief was.
Blind was dramatisch, Klaassen een aanfluiting, Neres had er geen zin in en als je Labydad moet inbrengen als wisselspeler is er iets heel erg mis.

Alvarez een geweldige pot, Berghuis speelde redelijk en mooie goal van Tadic. Next

 

+1/-0

Er is een eventuele mogijkheid dat AJAX als een krant speelde de 2e helft en nog maar 50 procent gaf vanwege Schone.

Die gast met 0-9 de arena laten verlaten zouden ze bij Ajax misschien niet willen.
Ik zeg niet dat de waarheid is, maar de kans bestaat.

Het had namelijk heel erg kunnen worden was Ajax door gegaan. Zie VVV.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 augustus 2021 om 11:10:

Er is een eventuele mogijkheid dat AJAX als een krant speelde de 2e helft en nog maar 50 procent gaf vanwege Schone.

Die gast met 0-9 de arena laten verlaten zouden ze bij Ajax misschien niet willen.
Ik zeg niet dat de waarheid is, maar de kans bestaat.

Het had namelijk heel erg kunnen worden was Ajax door gegaan. Zie VVV.



Als dit waar is hoop ik oprecht dat PSV kampioen wordt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 augustus 2021 om 11:10:

Er is een eventuele mogijkheid dat AJAX als een krant speelde de 2e helft en nog maar 50 procent gaf vanwege Schone.

Die gast met 0-9 de arena laten verlaten zouden ze bij Ajax misschien niet willen.
Ik zeg niet dat de waarheid is, maar de kans bestaat.

Het had namelijk heel erg kunnen worden was Ajax door gegaan. Zie VVV.



Naar mijn mening respecteer je je tegenstander als je 100% geeft, of het nou 1-0 of 15-0 staat. Als je na 5-0 gas terugneemt heb je eigenlijk medelijden met de tegenstander, en dat is misschien wel het ergste wat er is. En wat zou Lasse denken? ''Zien ze mij als een pannenkoek die niet serieus genomen hoeft te worden of iemand die uit een onmogelijke hoek een vrije trap erin weet te jagen bij Real Madrid?''

En dacht je dat Feyenoord medelijden met ons had met die 6-2? Nee, ze gingen daarna nog voor de 7-2. Wat te denken van PEC in de bekerfinale? De 5-1. Onder al die haat voor Ajax is er gewoon respect, zelfs bij Feyenoord. Ze maken je af als ze het kunnen. Daar zit geen stukje medelijden bij. Dat heet respect, of ze het nou wel of niet toe willen geven. Je wordt als Ajax-zijnde bloedserieus genomen. Laten we een NEC ook serieus nemen en ze gewoon met 10-0 oprollen als we dat kunnen. En geloof me, dat kunnen we makkelijk. Als je na 20 minuten al 4 goals hebt gemaakt zou dat een makkie moeten zijn. Ja, het is kut voor Lasse. Maar medelijden hebben is nog erger. En als het dus daadwerkelijk medelijden was, is dat een grove schande.

Ik begrijp het als je gas terug wil nemen als je as. dinsdag/woensdag een Champions League wedstrijd hebt (dat is nml uit eigenbelang, niet uit medelijden), maar dat hebben we nog niet. Dus een paar uitzonderingen daargelaten, wil ik eigenlijk gewoon altijd een Ajax zien dat 100% geeft. Is dat te veel gevraagd? Het maakt me dan geen reet uit of het 1-0 of 20-0 staat. Je moet je tegenstander opvreten en uitspugen. Laat geen spaan heel van je tegenstander. Dat is topsport. En als we dat zielig vinden voor een NEC, dan moet NEC of flinke stappen gaan maken of na de eerste speelronde smeken voor een plek in de KKD. Ze bedrijven hier topsport, en medelijden hoort daar niet bij.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 augustus 2021, 13:37:31.

 

+3/-0

Half uurtje gas geven en je wint met ruime cijfers.
Jammer dat ze de 2e helft gas terug namen.
Denk wel dat we na de 1e ronde bovenaan staan en die plek gaan we niet meer afstaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 15 augustus 2021 om 12:54:

(...)

Je wordt als Ajax-zijnde bloedserieus genomen. Laten we een NEC ook serieus nemen en ze gewoon met 10-0 oprollen als we dat kunnen. En geloof me, dat kunnen we makkelijk. Als je na 20 minuten al 4 goals hebt gemaakt zou dat een makkie moeten zijn. Ja, het is kut voor Lasse. Maar medelijden hebben is nog erger. En als het dus daadwerkelijk medelijden was, is dat een grove schande.

Ik begrijp het als je gas terug wil nemen als je as. dinsdag/woensdag een Champions League wedstrijd hebt (dat is nml uit eigenbelang, niet uit medelijden), maar dat hebben we nog niet. Dus een paar uitzonderingen daargelaten, wil ik eigenlijk gewoon altijd een Ajax zien dat 100% geeft. Is dat te veel gevraagd? Het maakt me dan geen reet uit of het 1-0 of 20-0 staat. Je moet je tegenstander opvreten en uitspugen. Laat geen spaan heel van je tegenstander. Dat is topsport. En als we dat zielig vinden voor een NEC, dan moet NEC of flinke stappen gaan maken of na de eerste speelronde smeken voor een plek in de KKD. Ze bedrijven hier topsport, en medelijden hoort daar niet bij.



Volledig eens met de instelling waarmee Ajax zijn wedstrijden moet spelen en de benadering van de tegenstander.

En NEC was een ideale tegenstander om aan het doelsaldo te werken.
Als een hoog doelsaldo wordt gezien als een 'extra punt' hebben ze gisteren een punt laten liggen.

Betaal je een duur kaartje, krijg je er zo'n tweede helft als gisteren voor terug. Heet dat niet volksverlakkerij?

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - NEC