Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2021/2022] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax staat weer met beide benen op de grond.

 

+1/-0

Met 4 doelpunten op je broek krijgen van PSV in eigen huis doet natuurlijk pijn. PSV is wel de laatse ploeg waar je zo tegen wil afgaan. Maar ergens denk ik ook dat het misschien niet verkeerd is dat dit nu gebeurd, hopelijk wordt het team wakker geschud. Met alleen "leuk" voetbal vanuit balbezit gaan we er niet komen. Ook zonder bal zullen we er fysiek/mentaal moeten staan. Het kan gewoon niet dat je Madueke zoveel ruimte en tijd geeft. En zo'n zielige actie als van Tagliafico geeft echt totaal geen pas. Je moet je team op sleeptouw nemen, niet op een totaal onnodig moment als een idioot gaan schoppen. Ik vind dat dit gedrag bij Nico iets te lang getolereerd is.

In mijn ogen los je dit niet zomaar op met aankopen. Ik mis wel een keeper met exceptionele kwaliteiten maar verder kan je toch niet zeggen dat dit kwalitatief een slecht elftal is

 

+2/-0

Volgens mij moeten we vooral blij zijn dat we nu een kans hebben gehad om ons te meten met onze concurrent, voordat het echte werk begint. Er is veel werk aan de winkel, maar ik denk dat we vooral zijn afgetroefd op fitheid. PSV heeft een goed elftal en dat maakt het alleen maar leuk dit seizoen. Aan de bal waren we best goed de eerste helft. Twee maal heel makkelijk afgetroefd, dat wel. Ik denk dat we de komende weken met wedstrijden tegen de wat kleinere clubs het goede gevoel kunnen krijgen. Hopelijk weten we Haller goed te gebruiken, want eerlijk gezegd valt hij nu behoorlijk uit de toon. Geen idee hoe hij in dit elftal gaat passen.
Overigens, ik was blij dat we met een halfvol stadion met erg blije supporters zaten, maar om bij 0-3 een pogo in te zetten... Toegegeven, het is 1,5 jaar geleden, maar we zijn wel Ajax... kom op. Was ik de enige die een kritische noot vanaf de tribune miste? Uiteindelijk worden we afgedroogd door PSV met 0-4....

 

+2/-0

Super wake up call, hoewel ik het graag anders had gezien.
Hoofd in de wolken bij veel supporters door de laatste paar seizoenen.
PSV in favoriet rol duwen tot de winterstop, daarna zien we wel verder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 08 augustus 2021 om 00:55:

(...) PSV in favoriet rol duwen tot de winterstop, daarna zien we wel verder.



Waarom niet in de komende weken iets doen aan de zwakke posities?

Voetbal is een kijksport.
Wie heeft er zin om tot de winterstop naar kl0te-wedstrijden te kijken?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 augustus 2021 om 23:19:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 07 augustus 2021 om 21:16:

(...) Alsof als je niet speelt op een EK, je conditie dan ook kut wordt? Je traint toch gewoon elke dag/houdt conditie op peil?



En daarna had hij vakantie. Wat heeft hij daar gedaan?



Tsja, je kan denken: hij heeft na een lang seizoen vakantie, hij verdiend het om even een paar weken het te laten lopen.

Ikzelf denk dan. Deze jongens trainen elke dag, zijn fit. Tijdens je vakantie kun je toch wel even 1,5 uur per dag voor jezelf trainen? Ten Hag doet het nu overkomen alsof de conditionele achterstand zó groot is dat het lijkt alsof ze die weken helemaal niets hebben gedaan op conditioneel vlak.

 

+1/-0

Terecht verloren maar wij zijn nog in voorbereiding.
Na de rode kaart weet je dat het gespeeld is, qua spel viel het niet eens tegen.
Verdedigend ziet het er nog niet goed uit.
Aantal spelers zijn nog niet fit genoeg, dat zal alleen maar beter worden.
Zaterdag begint de competitie en dat zal het hoofddoel worden dit seizoen.
Ik heb nog alle vertrouwen in dit team.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 08 augustus 2021 om 11:06:

Terecht verloren maar wij zijn nog in voorbereiding.
Na de rode kaart weet je dat het gespeeld is, qua spel viel het niet eens tegen.
Verdedigend ziet het er nog niet goed uit.
Aantal spelers zijn nog niet fit genoeg, dat zal alleen maar beter worden.
Zaterdag begint de competitie en dat zal het hoofddoel worden dit seizoen.
Ik heb nog alle vertrouwen in dit team.



Gisteren is het seizoen begonnen, volgende week is het eerste competitieduel. Zou de voorbereiding nu zo langzamerhand niet een beetje afgerond moeten zijn?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 augustus 2021 om 11:10:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 08 augustus 2021 om 11:06:

Terecht verloren maar wij zijn nog in voorbereiding.
Na de rode kaart weet je dat het gespeeld is, qua spel viel het niet eens tegen.
Verdedigend ziet het er nog niet goed uit.
Aantal spelers zijn nog niet fit genoeg, dat zal alleen maar beter worden.
Zaterdag begint de competitie en dat zal het hoofddoel worden dit seizoen.
Ik heb nog alle vertrouwen in dit team.



Gisteren is het seizoen begonnen, volgende week is het eerste competitieduel. Zou de voorbereiding nu zo langzamerhand niet een beetje afgerond moeten zijn?


Deze wedstrijd is deel van de voorbereiding.
Je hebt je selectie nog niet bij elkaar.
Tuurlijk zou het leuk zijn om deze prijs te winnen, maar zaterdag gaat het pas om het echie.

 

+1/-0

Dat voorbereidingsverhaal is echt het grootste gelul en excuus ooit. Je doet gewoon iets niet goed als je niet klaar bent voor deze pot.

0-4 is geflatteerd, maar de nederlaag komt echt niet als een verrassing. Ajax staat al twee jaar stil (de wet van de remmende voorsprong?), terwijl PSV (goedkoop en gericht) de boel heeft versterkt. Daarnaast blijf ik erbij dat de breedte van PSV ook sterker is dan die van Ajax. Kijk eens wat gisteren bij ons op de bank zat, dat is gewoon pijnlijk. Er had vorig jaar al ervaring achterin, creativiteit op het middenveld en een goede VM bij gemoeten (al dan niet aanstormend). Dat is dit jaar niet anders. Nu moet er zelfs nog meer bij. Maar iedereen leunt lekker achter over en lijkt het wel prima te vinden. Met die instelling staat ook 80% van de spelers op het veld. Dat verklaart ook de lui- en laksheid en het tempoloze en voorspelbare gebrei.

Hoe kun je na een 0-4 oorwassing zeggen dat je beter was dan PSV? Wat gebeurt er dan als we tegen Real Madrid spelen?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2021 om 11:30:

Dat voorbereidingsverhaal is echt het grootste gelul en excuus ooit. Je doet gewoon iets niet goed als je niet klaar bent voor deze pot.

(...)



De voorbereiding was in ieder geval niet ideaal, met o.a. het EK en OS waardoor spelers langer door moesten, minder rust hadden of pas nu rust hebben (Antony).

Maar dat neemt niet weg dat het team totaal niet op orde is, zoals je hieronder schrijft, en dat ze 'iets niet goed doen'. Dat Maggalán bij de selectie zit, zelfs speeltijd krijgt (al dan niet uit verkoop/verhuur oogpunt) is belachelijk.

Het 'dikgedrukte' vind ik kenmerkend op het moment.

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2021 om 11:30:

(...)

0-4 is geflatteerd, maar de nederlaag komt echt niet als een verrassing. Ajax staat al twee jaar stil (de wet van de remmende voorsprong?), terwijl PSV (goedkoop en gericht) de boel heeft versterkt. Daarnaast blijf ik erbij dat de breedte van PSV ook sterker is dan die van Ajax. Kijk eens wat gisteren bij ons op de bank zat, dat is gewoon pijnlijk. Er had vorig jaar al ervaring achterin, creativiteit op het middenveld en een goede VM bij gemoeten (al dan niet aanstormend). Dat is dit jaar niet anders. Nu moet er zelfs nog meer bij. Maar iedereen leunt lekker achter over en lijkt het wel prima te vinden. Met die instelling staat ook 80% van de spelers op het veld. Dat verklaart ook de lui- en laksheid en het tempoloze en voorspelbare gebrei. (...)



open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2021 om 11:30:

(...) Hoe kun je na een 0-4 oorwassing zeggen dat je beter was dan PSV? (...)



Verschrikelijk ja, die oogkleppen-benadering.

Ja, het veldspel zag er wat beter uit. Maar dat is altijd tegen de counterploeg PSV. Waar we dus voor de zoveelste keer weer, met geopende ogen, intrappen!

Maar hoeveel kansen heben we gecreëerd voor de rode kaart viel?

 

+2/-0

Voorbereidingsverhaal is helemaal geen gelul. Even los van de fouten die Ajax heeft gemaakt. Voorrondes CL, 3 belangrijke potjes.. dan is het logisch dat je iets verder bent in je wedstrijdritme.

Daarnaast heb je nog het gegeven dat Ajax veel internationals heeft die dus minder rust hebben gekregen. Of ze nou veel wedstrijden tijdens die toernooien hebben gespeeld of niet... de voorbereiding is niet ideaal en ze stromen allemaal stapsgewijs in.

Bij PSV had je Gakpo, Drommel en Max als ik me niet vergis. Dat stelt dus weinig voor.

Overigens ben ik het met je eens dat Ajax stilstaat maar er zijn hier en daar ook verzachtende omstandigheden en zo simpel als jij erover denkt is het zeker niet. Laten we zien of Overmars nog wat overbodige spelers kan verkopen en het liefste ook Neres/Tagliafico. Om daarna nog gericht wat terug te halen.

Ik vrees ook voor weer een tussenjaar maar als je denkt dat PSV al zeker is van de CL dan heb je het fout. Want Benfica heeft een aardig ploegje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2021 om 14:19:

Voorbereidingsverhaal is helemaal geen gelul. Even los van de fouten die Ajax heeft gemaakt. Voorrondes CL, 3 belangrijke potjes.. dan is het logisch dat je iets verder bent in je wedstrijdritme.

Daarnaast heb je nog het gegeven dat Ajax veel internationals heeft die dus minder rust hebben gekregen. Of ze nou veel wedstrijden tijdens die toernooien hebben gespeeld of niet... de voorbereiding is niet ideaal en ze stromen allemaal stapsgewijs in.

Bij PSV had je Gakpo, Drommel en Max als ik me niet vergis. Dat stelt dus weinig voor.

Overigens ben ik het met je eens dat Ajax stilstaat maar er zijn hier en daar ook verzachtende omstandigheden en zo simpel als jij erover denkt is het zeker niet. Laten we zien of Overmars nog wat overbodige spelers kan verkopen en het liefste ook Neres/Tagliafico. Om daarna nog gericht wat terug te halen.

Ik vrees ook voor weer een tussenjaar maar als je denkt dat PSV al zeker is van de CL dan heb je het fout. Want Benfica heeft een aardig ploegje.



We hebben nog een week of 3 geloof ik om spelers te verkopen en te halen en de spelers die weg moeten alvorens we kunnen kopen zijn er nog. Mocht je die op miraculeuze wijze nog redelijk snel kunnen slijten is er vrees ik te weinig tijd om serieus gerichte versterkingen te halen. Ik ben bang voor veel te dure paniekaankopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2021 om 14:19:

Voorbereidingsverhaal is helemaal geen gelul. Even los van de fouten die Ajax heeft gemaakt. Voorrondes CL, 3 belangrijke potjes.. dan is het logisch dat je iets verder bent in je wedstrijdritme.

Ik vind het een slap excuus. Je weet al een jaar dat deze wedstrijd eraan komt. Bovendien werd normaliter juist het spelen van voorronde-duels als excuus gebruikt. Omdat je hem nu verliest (of bang bent te verliezen) is het opeens 'de fitheid/voorbereiding'.

open/sluit de onderstaande quote:

Overigens ben ik het met je eens dat Ajax stilstaat maar er zijn hier en daar ook verzachtende omstandigheden en zo simpel als jij erover denkt is het zeker niet. Laten we zien of Overmars nog wat overbodige spelers kan verkopen en het liefste ook Neres/Tagliafico. Om daarna nog gericht wat terug te halen.

Het is bizar dat je in de situatie zit dat je eerst moet verkopen om te kopen met alle miljoenen die zijn binnen geharkt (en die de concurrentie niet heeft) en zijn geïnvesteerd (vaak verkeerd: Magallan, Haller, Klaiber, Marin, Labyad, etc.). Ik had zo'n Pröpper bijv. graag bij Ajax gezien, en zeker voor de 2 miljoen die ie maar kostte. En zo zijn er meer spelers die voor niet veel geld te krijgen zijn, waarvan je weet dat ze meer gaan toevoegen dan een Klaiber of Labyad voor vergelijkbare (of zelfs navenant hogere) bedragen. Je hoeft niet altijd 20 miljoen uit te geven aan een speler, liever niet zelfs want de consequentie kan een Haller zijn, of een Neres die je uiteindelijk maar moeilijk kan slijten.

open/sluit de onderstaande quote:

Ik vrees ook voor weer een tussenjaar maar als je denkt dat PSV al zeker is van de CL dan heb je het fout. Want Benfica heeft een aardig ploegje.

Ik heb Benfica nog niet zien spelen, dus heb geen idee. Maar puur kijkende naar PSV vind ik het a) knap wat ze daar gedaan hebben (selectie is goed in balans, ook voor de toekomst) en b) bizar dat wij al twee jaar constateren dat er bij Ajax veel moet gebeuren, maar niemand iets doet, en dat er op de korte termijn een enorm gat dreigt te ontstaan in kwaliteit in de selectie.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 augustus 2021, 16:39:48.

 

+2/-0

Elke keer als Ajax verliest is er paniek hier.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 augustus 2021 om 09:24:

Elke keer als Ajax verliest is er paniek hier.



Hier niet.
Wel teleurstelling en onvede.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 augustus 2021 om 11:08:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 augustus 2021 om 09:24:

Elke keer als Ajax verliest is er paniek hier.



Hier niet.
Wel teleurstelling en onvede.


Sommige paniekeren echt, volgens hen deugt er niets van de selectie en management.
Alsof Ajax niet mag verliezen.

 

+1/-0

De wedstrijd koud begonnen en 1-0 achter, voor hetzelfde geldt schiet Madueke naast of wordt de bal gestopt en dan kan de wedstrijd totaal anders verlopen. Er werd helemaal niet slecht gevoetbald en de 0-4 is geflatteerd en er werd 50 minuten met een man minder gespeeld tegen een momenteel goed draaiend PSV, onze angstgegner sowieso. Don't panic Mr Mainwaring!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 augustus 2021 om 13:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 augustus 2021 om 11:08:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 augustus 2021 om 09:24:

Elke keer als Ajax verliest is er paniek hier.



Hier niet.
Wel teleurstelling en onvede.


Sommige paniekeren echt, volgens hen deugt er niets van de selectie en management.
Alsof Ajax niet mag verliezen.



He hoho! Het gaat niet om het resultaat he? ;)
Als Haller uit de eigen jeugd zou komen en een paar videobeelden van van Basten kopieert, hoor je niemand hier en vinden ze het een topspits.

Wie heeft het hier over resultaten? ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 09 augustus 2021 om 17:26:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 augustus 2021 om 13:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 augustus 2021 om 11:08:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 augustus 2021 om 09:24:

Elke keer als Ajax verliest is er paniek hier.



Hier niet.
Wel teleurstelling en onvede.


Sommige paniekeren echt, volgens hen deugt er niets van de selectie en management.
Alsof Ajax niet mag verliezen.



He hoho! Het gaat niet om het resultaat he? ;)
Als Haller uit de eigen jeugd zou komen en een paar videobeelden van van Basten kopieert, hoor je niemand hier en vinden ze het een topspits.

Wie heeft het hier over resultaten? ;)



Vind dit een beetje flauw worden. Alsof het enige dat je tegen Haller zou kunnen hebben, is dat hij niet uit de jeugd komt. Hij heeft gewoon voetbaltechnische beperkingen.

Klaassen komt ook uit de jeugd maar daar ben ik ook niet kapot van.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2021/2022] Ajax - PSV