Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 09 mei 2021 om 17:46:

Haha, mooi gevonden. (...)



Het is allemaal erg genoeg.

Ik zag zelfs terugspeelballen en nog erger, Feijenoord was een paar keer op onze helft.

En wat heeft Haller bij Ajax te zoeken?!
Als je je zelfs op dit niveau niet kunt onderscheiden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 09 mei 2021 om 17:53:

Ik mis de wedstrijden waar we diep in de blessuretijd nog de genadeklap gaven, en je die vieze blikken en middelvingers op de achtergrond zag.



Die zie je ook bij de warming-up.
Ik ben er ook sterk voorstander van om in de eerste tien minuten de genadeklap te geven.

 

+3/-0

Het is heel schrijnend dat Feyenoord Ajax niet onder druk kreeg. Zelfs niet als ze op 50 procent spelen of met een man minder staan. Dan kun je zeggen Berghuis of Toornstra.. maar dat maakt allemaal niks uit. Dit is gewoon een zwakke tegenstander.

Ajax viel ook tegen. Als je toch onbevangen kunt spelen als kampioen mag je best wat meer laten zien. Dat trage tempo doet echt pijn aan de ogen en zeker als je ziet hoe weinig beweging er is zonder bal.

Zeker Blind missen ze echt heel erg en op het middenveld mag er ook wel eens iemand bij die wat kan in de opbouw (in plaats van Alvarez).

Ik vond Timber en Gravenberch nog wel goed spelen. Alvarez weer vertragend op het middenveld. Klaassen onzichtbaar. Haller bewees zich wederom niet als aanspeelpunt. En Antony moet eens leren om diep te gaan zonder bal want hij is vrij snel en zeker vandaag was daar ruimte voor. Sinds wanneer is het verboden om gewoon eens een actie in te zetten? Als je de beelden bekijkt van zijn tijd in Brazilië zie je dat hij vaak zijn tegenstander voorbij ging. Daar is bij Ajax blijkbaar geen sprake van. Want hij dreigt een beetje, ziet het te moeilijk worden en draait weer terug naar achteren. En binnendoor komt hij ook amper. Eigenlijk vind ik hem vrij teleurstellend. In het begin van het seizoen een aantal knappe goals uit het niets en heel af en toe een geslaagde actie. Maar het is niet goed genoeg.... wanneer komt er eens een buitenspeler die snel is, zijn man kan uitspelen op verschillende manieren en ook de spits kan bedienen...?

Een speler als Mazraoui is totaal niet bang en durft ook als rechtsback voorin tegenstanders voorbij te dribbelen terwijl hij weet dat er veel ruimte in zijn rug ligt als hij de bal verliest. Antony, Neres.. spelen puur op balbezit. Zij mogen daar fouten maken en als ze er wel voorbij komen zal het direct een kansrijke situatie opleveren. Toch doen ze dit zelden. Het is onbegrijpelijk voor mij.

Dan zaten mensen altijd te zeiken op Ziyech omdat hij veel risico nam met zijn acties en passing. Maar heb je enig idee hoeveel hij gecreëerd heeft? En hoe weinig tegendoelpunten uit zijn fouten gekomen zijn? Zolang je als team direct weer druk zet en niet met te veel mensen voor de bal staat heb je genoeg tijd om een tegenaanval af te stoppen.

Het stroperige spel van de laatste maanden is echt geen goede ontwikkeling en als ze voor 50 miljoen aan spelers moeten verkopen zal het volgend seizoen niet beter worden.

Ja in de Eredivisie doe je direct mee in de top. Ik zie alleen te veel mankementen om net weer een beetje beter te worden zodat ze Europees weer kunnen uitdagen en attractiever kunnen spelen.

 

+2/-0

Je kon vooraf al optekenen wat voor wedstrijd het zou worden.
Een Ajax dat niet hoeft en een tegenstander die niet beter kan.
Met wat cadeautjes wordt het toch nog 0-3, altijd leuk om die gasten dieper in de shit te duwen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 mei 2021 om 19:47:

(...) Dat trage tempo doet echt pijn aan de ogen en zeker als je ziet hoe weinig beweging er is zonder bal. (...)

(...)  Sinds wanneer is het verboden om gewoon eens een actie in te zetten? (...) Eigenlijk vind ik hem vrij teleurstellend. In het begin van het seizoen een aantal knappe goals uit het niets en heel af en toe een geslaagde actie. Maar het is niet goed genoeg.... wanneer komt er eens een buitenspeler die snel is, zijn man kan uitspelen op verschillende manieren en ook de spits kan bedienen...? (...)

(...) Het stroperige spel van de laatste maanden is echt geen goede ontwikkeling en als ze voor 50 miljoen aan spelers moeten verkopen zal het volgend seizoen niet beter worden. (...)



Ik heb er wat dingen uitgehaald waar ik het helemaal mee eens ben.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 mei 2021 om 19:47:

(...) Het is onbegrijpelijk voor mij. (...)



En dat geldt ook voor mij.
In wat voor cocon leven die gasten?

 

+1/-0

Ik lig steeds in een deuk als ik die Pratto zie hobbelen op het veld....Hoe dan?! Breekt ie zelfs een voet .... was al buiten adem na het invallen binnen de lijnen manman . En dan na zijn huur nog een loonoffer vragen van de selectie..Nogal logisch dat die dan denken van : ja dikke doei hahaha

 

+2/-0

Van de kant van Ajax gewoon een dramatische wedstrijd, al moet gezegd worden dat Stekelenburg het weer fantastisch deed en de 0-3 goed uitgespeeld werd. Verder, tsja, Haller helemaal onzichtbaar weer ook weer.

Het gestuntel van Feyenoord is wel mooi om te zien. Ben dan ook erg blij dat ondanks het slechte spel alsnog deze uitslag op het scorebord verscheen.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 09 mei 2021 om 23:38:

Ik lig steeds in een deuk als ik die Pratto zie hobbelen op het veld....Hoe dan?! Breekt ie zelfs een voet .... was al buiten adem na het invallen binnen de lijnen manman . En dan na zijn huur nog een loonoffer vragen van de selectie..Nogal logisch dat die dan denken van : ja dikke doei hahaha



Ik moest vooral lachen toen ie erin kwam. Het breekijzer van Feyenoord breekt alleen zijn eigen ledematen.

Het is toch bizar dat je niet gewoon een jongen uit de jeugd erin zet maar zo'n speler uit Argentinie haalt?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 09 mei 2021 om 23:38:

Ik lig steeds in een deuk als ik die Pratto zie hobbelen op het veld....Hoe dan?! Breekt ie zelfs een voet .... was al buiten adem na het invallen binnen de lijnen manman .



In ieder geval kunnen die tokkies van hem niet zeggen dat hij niet heel zijn lijf en leden op het spel heeft gezet voor de club! ;B

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 mei 2021 om 00:30:

Van de kant van Ajax gewoon een dramatische wedstrijd, al moet gezegd worden dat Stekelenburg het weer fantastisch deed en de 0-3 goed uitgespeeld werd. Verder, tsja, Haller helemaal onzichtbaar weer ook weer.

Het gestuntel van Feyenoord is wel mooi om te zien. Ben dan ook erg blij dat ondanks het slechte spel alsnog deze uitslag op het scorebord verscheen.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 09 mei 2021 om 23:38:

Ik lig steeds in een deuk als ik die Pratto zie hobbelen op het veld....Hoe dan?! Breekt ie zelfs een voet .... was al buiten adem na het invallen binnen de lijnen manman . En dan na zijn huur nog een loonoffer vragen van de selectie..Nogal logisch dat die dan denken van : ja dikke doei hahaha



Ik moest vooral lachen toen ie erin kwam. Het breekijzer van Feyenoord breekt alleen zijn eigen ledematen.

Het is toch bizar dat je niet gewoon een jongen uit de jeugd erin zet maar zo'n speler uit Argentinie haalt?



Ze wilden een aankoop en ze kregen een aankoop maar ja met een lege portemonnee is het lastig winkelen. Het moment dat zelfs de Action je de winkel uit zet omdat je probeert af te dingen op een pleeborstel van €0,99 en je dan maar naar de kringloop gaat. En het is ze zo gegund B)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 mei 2021 om 19:47:

Het is heel schrijnend dat Feyenoord Ajax niet onder druk kreeg. Zelfs niet als ze op 50 procent spelen of met een man minder staan. Dan kun je zeggen Berghuis of Toornstra.. maar dat maakt allemaal niks uit. Dit is gewoon een zwakke tegenstander.

Ajax viel ook tegen. Als je toch onbevangen kunt spelen als kampioen mag je best wat meer laten zien. Dat trage tempo doet echt pijn aan de ogen en zeker als je ziet hoe weinig beweging er is zonder bal.

Zeker Blind missen ze echt heel erg en op het middenveld mag er ook wel eens iemand bij die wat kan in de opbouw (in plaats van Alvarez).

Ik vond Timber en Gravenberch nog wel goed spelen. Alvarez weer vertragend op het middenveld. Klaassen onzichtbaar. Haller bewees zich wederom niet als aanspeelpunt. En Antony moet eens leren om diep te gaan zonder bal want hij is vrij snel en zeker vandaag was daar ruimte voor. Sinds wanneer is het verboden om gewoon eens een actie in te zetten? Als je de beelden bekijkt van zijn tijd in Brazilië zie je dat hij vaak zijn tegenstander voorbij ging. Daar is bij Ajax blijkbaar geen sprake van. Want hij dreigt een beetje, ziet het te moeilijk worden en draait weer terug naar achteren. En binnendoor komt hij ook amper. Eigenlijk vind ik hem vrij teleurstellend. In het begin van het seizoen een aantal knappe goals uit het niets en heel af en toe een geslaagde actie. Maar het is niet goed genoeg.... wanneer komt er eens een buitenspeler die snel is, zijn man kan uitspelen op verschillende manieren en ook de spits kan bedienen...?

Een speler als Mazraoui is totaal niet bang en durft ook als rechtsback voorin tegenstanders voorbij te dribbelen terwijl hij weet dat er veel ruimte in zijn rug ligt als hij de bal verliest. Antony, Neres.. spelen puur op balbezit. Zij mogen daar fouten maken en als ze er wel voorbij komen zal het direct een kansrijke situatie opleveren. Toch doen ze dit zelden. Het is onbegrijpelijk voor mij.

Dan zaten mensen altijd te zeiken op Ziyech omdat hij veel risico nam met zijn acties en passing. Maar heb je enig idee hoeveel hij gecreëerd heeft? En hoe weinig tegendoelpunten uit zijn fouten gekomen zijn? Zolang je als team direct weer druk zet en niet met te veel mensen voor de bal staat heb je genoeg tijd om een tegenaanval af te stoppen.

Het stroperige spel van de laatste maanden is echt geen goede ontwikkeling en als ze voor 50 miljoen aan spelers moeten verkopen zal het volgend seizoen niet beter worden.

Ja in de Eredivisie doe je direct mee in de top. Ik zie alleen te veel mankementen om net weer een beetje beter te worden zodat ze Europees weer kunnen uitdagen en attractiever kunnen spelen.



Waar ik me het meeste over verbaasde was dat Ten Hag na afloop verklaarde dat Antony vaker diep moest gaan, vooral zonder bal en dat hij daar hem op het wijzen was.

Alleen is dat gek want voordat hij bij Ajax kwam ging hij wel vaak de diepte in, werd de verticale actie gemaakt.
Dan is het toch echt bij Ajax afgeleerd? Mijn theorie is dat Ten Hag teveel doorsloeg in zijn spelletje waarbij Antony de bal bij de tweede paal moet leggen, zoals Klaassen bijvoorbeeld scoorde in de beker bij Heerenveen.

Spelers als Antony moet je instinctief laten spelen, geef je ze opdrachten dan gaat dat intuitieve er vanaf. Maar dat is slechts theorie.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 mei 2021 om 00:30:

Van de kant van Ajax gewoon een dramatische wedstrijd, al moet gezegd worden dat Stekelenburg het weer fantastisch deed en de 0-3 goed uitgespeeld werd. Verder, tsja, Haller helemaal onzichtbaar weer ook weer.

Het gestuntel van Feyenoord is wel mooi om te zien. Ben dan ook erg blij dat ondanks het slechte spel alsnog deze uitslag op het scorebord verscheen.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 09 mei 2021 om 23:38:

Ik lig steeds in een deuk als ik die Pratto zie hobbelen op het veld....Hoe dan?! Breekt ie zelfs een voet .... was al buiten adem na het invallen binnen de lijnen manman . En dan na zijn huur nog een loonoffer vragen van de selectie..Nogal logisch dat die dan denken van : ja dikke doei hahaha



Ik moest vooral lachen toen ie erin kwam. Het breekijzer van Feyenoord breekt alleen zijn eigen ledematen.

Het is toch bizar dat je niet gewoon een jongen uit de jeugd erin zet maar zo'n speler uit Argentinie haalt?



Ik ken iemand in de spelersmakelaarwereld. Frank Arnesen schijnt zijn zakken behoorlijk te vullen met dubieuze transacties. Kan goed zijn dat Pratto ook in dat kader moet worden gezien.

 

+1/-0

Het meest enerverende moment was toen Gravenberch in z'n handen kuchte in plaats van in z'n elleboog.

Het was weer drie keer niks, maar als Feyenoord zelfs tegen een Ajax op 20% geen vuist kan maken is het toch wel genieten. Zeker ook gezien de twee ED'jes, de hulpe- en machteloze arbitrage en VAR die er alles aan deed de laatste week nog spannend te laten zijn voor de strijd om plek 4. Bij de 0-1 en de afgekeurde goal van Bozenik werd al gezocht om iets te vinden en die penalty en rode kaart van Alvarez zijn natuurlijk totaal bezopen. Ik heb nog geen enkele herhaling gezien waarin het hands was. We hadden geluk dat Malacia zelf opzichtig op zoek was naar rood, want anders had Makkelie die natuurlijk nooit getrokken.

Timber heeft de stijgende lijn weer te pakken en neemt de laatste potjes weer meer initiatief. Mooi om te zien. Gravenberch ook constant. De Steek is méér dan degelijk, Onana wordt niet gemist. Haller was erg slecht en verder eens met het betoog van JeroenE hierboven, met name over tempo, beweging en het risicoloze geschuif van 90% van de selectie, met name de twee Braziliaanse vleugelspitsen, die zó veel meer kunnen, maar dat om onbegrijpelijke redenen niet (meer) laten zien.

 

+3/-0

Ik heb genóten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Feyenoord - Ajax