Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Ajax - AZ

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 25 april 2021, 14.30u:

Ajax - AZ

 

+1/-0

Hopelijk Kampioenswedstrijd.
Leuk dat er weer publiek bij mag zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 april 2021 om 08:54:

Hopelijk Kampioenswedstrijd. (...)



Helaas niet.

Eens kijken hoe het met 'de instelling' en 'de 100%' zit ...

 

+1/-0

Morgen een resultaat = volgende week kampioen
Morgen verliezen = kampioen in de Kuip.

 

+1/-0

Ook Real Madid, Liverpool en Bayern München lopen op hun laatste benen.
Zou het dan toch met vermoeidheid te maken hebben ... ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 april 2021 om 23:31:

Ook Real Madid, Liverpool en Bayern München lopen op hun laatste benen.
Zou het dan toch met vermoeidheid te maken hebben ... ?


Volgens mij hebben die ploegen allemaal wegens het uitspelen van de diverse competities een kortere rustperiode gehad. Ajax heeft ook geen voorrondes CL gehad. Daarentegen drukken het aantal interlands wel weer zwaarder door. Volgens EtH moeten ze trouwens moeiteloos 3 wedstrijden in de week kunnen voetballen, de staf is er zelfs 1,5 jaar geleden op aangepast.

 

+1/-0

Als Ajax "gewoon" zn niveau haalt van de tweede helft Utrecht, dan verwacht ik een leuke wedstrijd, die Ajax dan prima naar zich toe moet kunnen trekken. Utrecht is er daar echt niet aan te pas gekomen. Echter zal je de kansen wel moeten killen. Strijd op middenveld met Midtsjo en Koopmeiners vind ik wel een leuke om te zien en ook benieuwd hoe Boadu en die Karlsson voor de dag komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 april 2021 om 23:31:

Ook Real Madid, Liverpool en Bayern München lopen op hun laatste benen.
Zou het dan toch met vermoeidheid te maken hebben ... ?



Ik geloof er niets van. Bovendien is bij Liverpool iets heel anders aan de hand en Bayern doet het best aardig op die zeperd na.

Bij Ajax is zat vers bloed in het team gekomen met de teruggekeerde Neres, de ingestroomde Timber en Rensch en de aangekochte Haller. En ze hebben zelf Hunter toch laten gaan? Juist een man die in dit soort wedstrijden de ploeg over dode punten heen kan helpen zonder nou briljant te hoeven spelen.

Hoe dan ook, die oververmoeidheid is zo'n excuus verhaal. Als je kort na een grote inspanning speelt dan zie je dat. Maar niet als je genoeg hersteltijd hebt. Dan gaat het om mentale frisheid en die ontbreekt wel vaker onder TH.

 

+1/-0

AZ is sterk. Koopmeiners is een fijne voetballer.

 

+1/-0

Bij Rensch lijkt het allemaal wat te veel te worden Antony die zou je toch wat meer aan de balwillen zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 25 april 2021 om 14:50:
Dan gaat het om mentale frisheid en die ontbreekt wel vaker onder TH.



Dat komt omdat hij steeds meer eenheidsworsten aan zijn staf heeft toevoegd en vast blijft houden aan zaken die niet werken. EtH moet eerst zijn hoofd een keer of 25 aan dezelfde steen stoten voordat hij wakker wordt en meestal wordt de oplossing hem aangedragen.

Ps. Schreuder zou indertijd naar de media lekken, hoor je nu dezelfde verhalen, nu hij assistent is bij Barcelona? Koeman is wel redelijk intelligent en wij hebben een giegelende nitwit voor de wedstrijd tegen AZ.

Zal blij zijn als hij weg is, je wordt gewoon overklast door AZ, EtH heeft een gave om alle belangrijke wedstrijden te verliezen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 25 april 2021 om 15:32:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 25 april 2021 om 14:50:
Dan gaat het om mentale frisheid en die ontbreekt wel vaker onder TH.



Dat komt omdat hij steeds meer eenheidsworsten aan zijn staf heeft toevoegd en vast blijft houden aan zaken die niet werken. EtH moet eerst zijn hoofd een keer of 25 aan dezelfde steen stoten voordat hij wakker wordt en meestal wordt de oplossing hem aangedragen.

Ps. Schreuder zou indertijd naar de media lekken, hoor je nu dezelfde verhalen, nu hij assistent is bij Barcelona? Koeman is wel redelijk intelligent en wij hebben een giegelende nitwit voor de wedstrijd tegen AZ.

Zal blij zijn als hij weg is, je wordt gewoon overklast door AZ, EtH heeft een gave om alle belangrijke wedstrijden te verliezen.


En dan nog te blijven drijven op de zelf in het leven geroepen mythe dat hij tactisch zo sterk is.

 

+1/-0

Daar zag je dat je een Alvarez gewoon niet aan kan spelen in die situatie, terwijl Klaassen de ruimte prima zag.

 

+1/-0

Bijna dit zelfde team speelde AZ van de mat met 0-3 in Alkmaar. Waar Ajax zelden wint überhaupt.

Verschil:

Blind de strateeg ontbreekt.

En er ontbreekt vorm, frisheid.

Blind is iemand die in dit soort wedstrijden het verschil maakt.
Neres in vorm ook.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 april 2021 om 15:55:

Bijna dit zelfde team speelde AZ van de mat met 0-3 in Alkmaar. Waar Ajax zelden wint überhaupt.

Verschil:

Blind de strateeg ontbreekt.

En er ontbreekt vorm, frisheid.

Blind is iemand die in dit soort wedstrijden het verschil maakt.
Neres in vorm ook.


Blind wordt zeker gemist, Neres verwacht ik nog wel.

 

+1/-0

Nou, het houdt niet over, maar feli mede ajacieden! Blijft mooi.

 

+1/-0

Moet toch wel een beetje gniffelen om deze overwinning. Huiberts en Eenhoorn van AZ zullen ongetwijfeld niet snappen waarom hun geweldige club niet uitgenodigd is voor de superleaugue maar ze worden hier toch eigenlijk simpeltjes weggezet door Ajax. Tuurlijk de eerste helft zat het niet tegen bij wat kansen van AZ maar echt heel erg in de problemen kwamen we nu ook niet. Na de 1-0 heb ik dat hele AZ niet meer gezien.

Niet dat het zo geweldig was wat Ajax op de mat legde maar gewoon leuk dat dit ploegje waar het een beetje in de bol is geslagen weer even op zijn plek is gezet. Hoeveel keer hebben ze nu verloren van Ajax in dit seizoen :)

 

+3/-0

Puur resultaat: in 2021 3 x gespeeld tegen een sterk AZ.

0-1 AZ - ajax. (beker)
0-3 AZ - ajax
2-0 Ajax - az

Kunnen we verder niet over klagen.
Zeer goed.

Jammer dat er toch ook vandaag weer mindere zaken te vermelden zijn.

Maar met Blind, Mazraoui terug en in vorm kan het alleen maar beter worden.

Wie heel erg sterk is op de LCV is Martinez. Hij is weer een voltreffer.
Top aankoop.

Kan me voorstellen dat voor Davy Klaassen zijn terugkeer weer compleet is.

Bekerwinst
Titel
Uefa cup kwart finale gehaald
Weer CL gespeeld
Weer gespeeld in oranje
Weer gescoord in Oranje
Volgend jaar weer CL
Belangrijke goals en assist voor Ajax
Basisplek weer in Afc AJAX op de 10
Mee naar het EK?

Volgens mij is Davy de meeste gelukkige speler hij Ajax met Alvarez, Martinez, Stekelenburg...

En Tadic wint weer een dubbel. Zijn 2e.

Klaas Jan Huntelaar zijn 2e titel ooit.

 

+1/-1

Ik vond dit echt n boeiende goeie pot om te zien. Tactisch beiden goed gespeeld.
Vond de mentale frisheid bij Ajax juist echt super goed. Ze bleven strijden voor iedere bal waar we dat donderdag nog lieten afweten. AZ deed dat overigens ook goed met Midtsjo en Koopmeiners.

In de tweede helft nauwelijks wat weggegeven en twee goede goals van wie anders dan Klaassen. Nagenoeg hele tweede helft controle met intentie om kansen te creëren. Nee vond t oprecht sterk gedaan. Zeker met het recente programma in je achterhoofd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

newbie schreef op 25 april 2021 om 16:33:

Moet toch wel een beetje gniffelen om deze overwinning. Huiberts en Eenhoorn van AZ zullen ongetwijfeld niet snappen waarom hun geweldige club niet uitgenodigd is voor de superleaugue maar ze worden hier toch eigenlijk simpeltjes weggezet door Ajax. Tuurlijk de eerste helft zat het niet tegen bij wat kansen van AZ maar echt heel erg in de problemen kwamen we nu ook niet. Na de 1-0 heb ik dat hele AZ niet meer gezien.

Niet dat het zo geweldig was wat Ajax op de mat legde maar gewoon leuk dat dit ploegje waar het een beetje in de bol is geslagen weer even op zijn plek is gezet. Hoeveel keer hebben ze nu verloren van Ajax in dit seizoen :)


Ik denk dat hun jurist al driftig een bezwaar aan het schrijven is gericht aan het bestuur van de SL.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Ajax - AZ