Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Ajax - ADO Den Haag

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV weer onderuit, zoals het er nu uitziet liggen we op koers om tegen Emmen kampioen te worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 21 maart 2021 om 16:36:

PSV weer onderuit, zoals het er nu uitziet liggen we op koers om tegen Emmen kampioen te worden.


Als Ajax een goed resultaat haalt tegen Roma (wedsrijden 8 en 15 april) dan moet de wedstrijd tegen Utrecht op 21 april ingehaald worden. Later kan niet meer omdat je dan competitie vervalsing krijgt. Dus als Ajax alles wint tot AZ thuis dan staan ze 14 punten voor. Dit betekent dat je thuis tegen AZ kampioen kan worden (dit is namelijk de 5 na laatste wedstijd).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 16:59:

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 21 maart 2021 om 16:36:

PSV weer onderuit, zoals het er nu uitziet liggen we op koers om tegen Emmen kampioen te worden.


Als Ajax een goed resultaat haalt tegen Roma (wedsrijden 8 en 15 april) dan moet de wedstrijd tegen Utrecht op 21 april ingehaald worden. Later kan niet meer omdat je dan competitie vervalsing krijgt. Dus als Ajax alles wint tot AZ thuis dan staan ze 14 punten voor. Dit betekent dat je thuis tegen AZ kampioen kan worden (dit is namelijk de 5 na laatste wedstijd).



Ok, ik vroeg me al af wanneer de wedstrijd tegen Utrecht ingehaald wordt. Het is echt onwennig zo'n enorme voorsprong

 

+1/-0

Ok makkelijke tegenstander. Toch opvallend hoe goed ze spelen met Brobbey in de spits. Telkens aanspeelbaar. Legt ze keurig af en wint zijn duels. Duidelijk verschil met Haller.

Rensch ook lekker bezig.

Zeer positief dat Ajax in dit soort potjes gewoon druk blijft zetten en blijft gaan voor de volgende goal. Dat is echt een grote vooruitgang.

Neres de enige dissonant tot nu toe. Veel te slordig.

 

+1/-0

Het gaat wel vrij gemakkelijk hè?

Niet elke dag dat je een rechtsback ziet die direct betrokken is bij drie doelpunten in één helft (Rensch: 1 goal, 2 assists).

 

+1/-0

ADO in de eerste helft op 60% helemaal dronken gespeeld. Nu kakt het nog verder in en speelt Ajax op 40%. Het gaat wel erg simpel.

 

+1/-0

Idrissi na dit seizoen terug naaf Spanje en Labyad verkopen, verder prima pot

 

+4/-0

Ik heb alvast een biertje opengetrokken om het aanstaand kampioenschap te vieren.

Ondertussen gaat AS Roma waarschijnlijk met 0-2 ten onder tegen Napoli.

Als er geen gekke dingen gebeuren winnen we in april de schaal en de beker én staan we in de halve finale EL.

Proost!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 21 maart 2021 om 22:28:

Ik heb alvast een biertje opengetrokken om het aanstaand kampioenschap te vieren.

Ondertussen gaat AS Roma waarschijnlijk met 0-2 ten onder tegen Napoli.

Als er geen gekke dingen gebeuren winnen we in april de schaal en de beker én staan we in de halve finale EL.

Proost!



Kampioen worden we in ieder geval. Beker winnen 75% kans, Europa League winnen 15%.

 

+1/-0

Heerlijk om ons aller Ajax zo makkelijk te zien spelen, van mij mag dit nog 10 of meer jaar duren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 22 maart 2021 om 09:11:

Heerlijk om ons aller Ajax zo makkelijk te zien spelen, van mij mag dit nog 10 of meer jaar duren.


Eens dat het leuk is om ze zo makkelijk te zien spelen, maar dit hoeft van mij geen 10 jaar zo te gaan. Ik heb de tv uitgezet na een helft; vond er geen donder aan (en dat doe ik echt nooit). 0.0 weerstand; het leek wel een trainingspotje. Als dit de komende jaren zo gaat zijn, vrees ik dat ik maar moeilijk warm blijf lopen voor de ED.
Overigens vind ik zo superieur kampioen worden wel weer eens leuk:)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 22 maart 2021 om 09:11:

Heerlijk om ons aller Ajax zo makkelijk te zien spelen, van mij mag dit nog 10 of meer jaar duren.



Zo gemakkelijk ging het niet, het werd maar 5-0.

En laten we niet uit het oog verliezen dat de B-ploeg niet meer tot scoren kwam tegen ADO.

Verder vond ik het jammer dat ze mee gingen in het tempo van ADO. Daardoor ging de scherpte er af.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 maart 2021 om 11:31:

Zo gemakkelijk ging het niet, het werd maar 5-0.

En laten we niet uit het oog verliezen dat de B-ploeg niet meer tot scoren kwam tegen ADO.

Verder vond ik het jammer dat ze mee gingen in het tempo van ADO. Daardoor ging de scherpte er af.



Tuurlijk wel, zonder zich ook maar enigszins in te spannen liepen ze in de eerste helft uit naar 4-0. 2e helft was een maat voor niks, veel te veel wissels en spelers die voor eigen succes gingen ipv de bal af te spelen. Als zowel Idrissi als Labyad niet voor eigen succes waren gegaan, had Ajax met 7-0 gewonnen.

Door de vele wissels en geen tegenstand ging de scherpte er wat af helaas, maar al bij al geen drama denk ik. Voor het doelsaldo moet je geen kilometers extra lopen en het publiek entertainen is lastig als je in een leeg stadion speelt.

Dat niveau van ADO is ook om van te huilen. Die gaan het zelfs lastig krijgen in de KKD volgend seizoen. Ik ga er alleszins geen traan om laten, blij dat wij er eindelijk vanaf zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 maart 2021 om 22:24:

(...) veel te veel wissels en spelers die voor eigen succes gingen ipv de bal af te spelen.  Als zowel Idrissi als Labyad niet voor eigen succes waren gegaan, had Ajax met 7-0 gewonnen.



Er is niet zo veel mis met spelers die voor eigen succes gaan. Als ze maar efficiënt zijn en hun akties rendement opleveren.

Maar als spelers de juiste kwaliteiten missen wordt het kwalijk.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 maart 2021 om 22:24:

(...) het publiek entertainen is lastig als je in een leeg stadion speelt. 



Hoezo?! Op de training doen ze toch ook trucjes en dollen ze elkaar?!
Daar leende dit ADO zich prima voor. En ik kan nog wel 16 clubs noemen die in aanmerking komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 maart 2021 om 23:15:

Er is niet zo veel mis met spelers die voor eigen succes gaan. Als ze maar efficiënt zijn en hun akties rendement opleveren.

Maar als spelers de juiste kwaliteiten missen wordt het kwalijk.



Je kan ook aanhalen dat die spelers gewoon een tikje wedstrijdritme en zelfvertrouwen missen.

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 maart 2021 om 23:15:

Hoezo?! Op de training doen ze toch ook trucjes en dollen ze elkaar?!
Daar leende dit ADO zich prima voor. En ik kan nog wel 16 clubs noemen die in aanmerking komen.



Ik vind jouw kijk op voetbal nogal simplistisch, met momenten. Een training is nog altijd geen wedstrijd en er zullen heus dagen zijn waar oefenpotjes op training ook niet om aan te gluren zijn of waar er geen pannas in het rond vliegen en/of aan de lopende band truukjes met een bal uitgevoerd worden.

In de 2e helft zit je met de situatie dat je in een samenstelling speelt die amper of nooit op het veld staat, waar je met 5-0 voorstaat en iedereen de dag erna uitzwermt om interlands te spelen. Dan kan ik mij idd voorstellen dat je onbewust als basisspeler met de handrem gaat spelen, want de buit (en het kampioenschap) zijn toch zo goed als binnen. Probeer dan maar eens als invaller het verschil te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 maart 2021 om 10:23:

Je kan ook aanhalen dat die spelers gewoon een tikje wedstrijdritme en zelfvertrouwen missen. 



Ik vind dat profvoetballers, die dagelijks uren met een bal oefenen, niet zo ver weg mogen zakken.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 maart 2021 om 10:23:

Ik vind jouw kijk op voetbal nogal simplistisch, met momenten.  (...)



Voetbal is een simpel spelletje. Dat moet je niet moeilijker maken dan dat wat je ziet.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 maart 2021 om 10:23:

(...)

In de 2e helft zit je met de situatie dat je in een samenstelling speelt die amper of nooit op het veld staat, waar je met 5-0 voorstaat en iedereen de dag erna uitzwermt om interlands te spelen.  Dan kan ik mij idd voorstellen dat je onbewust als basisspeler met de handrem gaat spelen, want de buit (en het kampioenschap) zijn toch zo goed als binnen.  Probeer dan maar eens als invaller het verschil te maken.



Zoals Idrissi die bal hoog over de goal jaagt, daar zijn geen excuses voor.
Die bal moet tussen de palen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Ajax - ADO Den Haag