Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PEC Zwolle-Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 maart 2021 om 17:00:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 maart 2021 om 19:23:

Laatst mocht Ten Hag nog ontslagen worden en nu is het weer bijna hossen. Het kan raar lopen. Laten we in ieder geval wel even beseffen dat dit echt een luxepositie is voor Ajax begrippen. Wanneer komt het nou voor dat Ajax een comfortabele voorsprong heeft met een geweldig doelsaldo en moeiteloos naar de titel gaat? Zeker als je beseft dat er toch weer 4 basisspelers vertrokken zijn met Ziyech, Van de Beek, Dest en Veltman.

Qua creativiteit heb je zeker ingeleverd en verdedigend was het zeker met de blunders van Schuurs af en toe behelpen, maar nu spelen ze vrij solide. Zelfs het gemis van Onana laat zich nog niet voelen.

Ik denk dat de EL winnen te hoog gegrepen is gezien de teams die favoriet zijn om door te gaan. Toch zullen zij ook niet blij zijn als ze tegen Ajax moeten.



Ik denk dat de Uefacup winst ook te hoog gegrepen is omdat AJAX een aantal top spelers mist zoals de Ligt, Frenkie en Hakim en bv de afwezigheid van Onana om ook te kunnen winnen van Spurs en United.

Outsider dus voor de titel. Maar goed so be it. Hakim en Donny, veltman en Dest zijn vertrokken en Onana is weggevallen...

En in de top gaat het om details.
Dat ene moment.

Ik vind sowieso al dat gepraat over een eventuele winst best overdreven in de media. Tuurlijk ze moeten gaan voor de eerste prijs..


Maar favoriet? Nope.
Kom eerst maar 3 rondes door...

Dan speel je tegen waarschijnlijk een Engels team in de finale:

spurs,
united
Arsenal

die alle 3, 3x zoveel geld hebben als Ajax.

Wil je die winnen moet je in topvorm zijn.



We shall see!



Precies, als Ajax dit wint zou een klein wonder zijn. Alsof FC Utrecht de KNVB Beker wint. Het kan wel maar zou echt knap zijn.

Moet wel zeggen dat Ajax echt top is momenteel en zelfs defensief beter georganiseerd lijkt dan in 2019. Alleen hebben we wat minder kwaliteit, vooral op het middenveld.

 

+1/-0

In 2019 moest je ook tegen de absolute top van Europa en nu niet. Ik zie United al op het lijstje staan, voorlopig moeten die zich eigen nog even zien te plaatsen voor de volgende ronde, zie ik eigenlijk niet gebeuren. Spurs en Arsenal al een berg met nederlagen geleden dit seizoen. Ook geen top. Een van de teams waar je voor moet oppassen is Villareal, die hebben nog niet zoveel verloren dit seizoen.

Over de selectie:
- vd Beek weg, Klaassen heeft hem op 3/4 seizoen al bijna achterhaald met de statistieken (een absolute verbetering, Donny bracht vorig jaar bar weinig)
- Ziyech weg, vervangen door Antony en een eindelijk fitte Neres, vooral die laatste gaat belangrijk worden
- Dest vervangen door Mazraoui/Rensch/Timber, Mazraoui is sowieso beter dan Dest, helaas geblesseerd weet het
- Onana weg, Stekelenburg is gewoon een goede vervanger, zeker beter in de spelvoortzetting
- Veltman, tja Timber doet het gewoon beter
- Alvarez is de laatste maanden herboren, beter dan Marin en Veltman, zorgt voor de defensieve balans
- Martinez is na maanden bank zitten gewoon getergd, gewoon een stabiele speler
- Kudus is een absolute aanwinst, komt wel weer in vorm
- Blind is de missing link op het middenveld
- Tadic die sinds ruim een jaar weer in zeer goede vorm verkeerd
- Taglaifico die na maanden kloten ook weer in vorm is
- Brobbey die een perfecte pinchhitter lijkt
- Promes is gelukkig weg, met hem voetbal je met 10 man

Ik zie Ajax wel als een favoriet voor de EL, punt uit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 maart 2021, 19:45:41.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 maart 2021 om 18:58:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 maart 2021 om 17:00:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 maart 2021 om 19:23:

Laatst mocht Ten Hag nog ontslagen worden en nu is het weer bijna hossen. Het kan raar lopen. Laten we in ieder geval wel even beseffen dat dit echt een luxepositie is voor Ajax begrippen. Wanneer komt het nou voor dat Ajax een comfortabele voorsprong heeft met een geweldig doelsaldo en moeiteloos naar de titel gaat? Zeker als je beseft dat er toch weer 4 basisspelers vertrokken zijn met Ziyech, Van de Beek, Dest en Veltman.

Qua creativiteit heb je zeker ingeleverd en verdedigend was het zeker met de blunders van Schuurs af en toe behelpen, maar nu spelen ze vrij solide. Zelfs het gemis van Onana laat zich nog niet voelen.

Ik denk dat de EL winnen te hoog gegrepen is gezien de teams die favoriet zijn om door te gaan. Toch zullen zij ook niet blij zijn als ze tegen Ajax moeten.



Ik denk dat de Uefacup winst ook te hoog gegrepen is omdat AJAX een aantal top spelers mist zoals de Ligt, Frenkie en Hakim en bv de afwezigheid van Onana om ook te kunnen winnen van Spurs en United.

Outsider dus voor de titel. Maar goed so be it. Hakim en Donny, veltman en Dest zijn vertrokken en Onana is weggevallen...

En in de top gaat het om details.
Dat ene moment.

Ik vind sowieso al dat gepraat over een eventuele winst best overdreven in de media. Tuurlijk ze moeten gaan voor de eerste prijs..


Maar favoriet? Nope.
Kom eerst maar 3 rondes door...

Dan speel je tegen waarschijnlijk een Engels team in de finale:

spurs,
united
Arsenal

die alle 3, 3x zoveel geld hebben als Ajax.

Wil je die winnen moet je in topvorm zijn.



We shall see!



Precies, als Ajax dit wint zou een klein wonder zijn. Alsof FC Utrecht de KNVB Beker wint. Het kan wel maar zou echt knap zijn.

Moet wel zeggen dat Ajax echt top is momenteel en zelfs defensief beter georganiseerd lijkt dan in 2019. Alleen hebben we wat minder kwaliteit, vooral op het middenveld.




Klopt, dit team wordt sterker en stabieler met de maand. Maar het moet nog stappen maken. Gasten als Antony en Gravenbergh zijn nog niet op het level van Ziyech en Frenkie bv en misschien zullen ze er ook wel nooit komen. Hakim en Frenkie maken een team bv echt top en waren in 2018-2019 bv ook al meer gerijpt.
Hakim was al jaren de beste speler van de Eredivisie en Frenkie speelde al een tijd in AJax 1 en had bv ook de finale meegemaakt tegen United in 2017.

Davy Klaassen was een hele goede aankoop. Je moet toch wat als Donny bij je weg wordt geroofd. Het ding is met Donny dat hij soms voor de goal zo rustig kan zijn en echt geleerd heeft hoe je moet schieten. Hij is heel precies, zie Spurs uit, Juventus uit, Valencia uit, Chelsea uit bv.

Ajax heeft pech en is slordig...want met Onana en Haller mis je 2 spelers die het team gewoon nog sterker maken. En kun je nog meer afwisselen. Tadic, Haller, Brobbey? Wie wil je? En je kan altijd nog Traore brengen als een stormram.

Ajax is outsider en inderdaad als ze die beker winnen zou het heel speciaal zijn, want ze hebben niet de beste spelers. Hopen dat ze wel het beste team hebben?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 15 maart 2021 om 19:22:

In 2019 moest je ook tegen de absolute top van Europa en nu niet. Ik zie United al op het lijstje staan, voorlopig moeten die zich eigen nog even zien te plaatsen voor de volgende ronde, zie ik ze eigenlijk niet gebeuren. Spurs en Arsenal al een berg met nederlagen geleden dit seizoen. Ook geen top. Een van de teams waar je voor moet oppassen is Villareal, die hebben nog niet zoveel verloren dit seizoen.

Over de selectie:
- vd Beek weg, Klaassen heeft hem op 3/4 seizoen al bijna achterhaald met de statistieken (een absolute verbetering, Donny bracht vorig jaar bar weinig)
- Ziyech weg, vervangen door Antony en een eindelijk fitte Neres, vooral die laatste gaat belangrijk worden
- Dest vervangen door Mazraoui/Rensch/Timber, Mazraoui is sowieso beter dan Dest, helaas geblesseerd weet het
- Onana weg, Stekelenburg is gewoon een goede vervanger, zeker beter in de spelvoorzetting
- Veltman, tja Timber doet het gewoon beter
- Alvarez is de laatste maanden herboren, beter dan Marin en Veltman, zorgt voor de defensieve balans
- Martinez is na maanden bank zitten gewoon getergd, gewoon een stabiele speler
- Kudus is een absolute aanwinst, komt wel weer in vorm
- Blind is de missing link op het middenveld
- Promes is gelukkig weg, met hem voetbal je met 10 man

Ik zie Ajax wel als een favoriet voor de EL, punt uit.




Dat mag Tim, dat mag!

>Ik ben het eens bv dat het fijn is dat Promes weg...

> ik zie ook liever bv Timber zie dan Veltman(al deed hij het best goed vorig jaar, eindelijk).

> Het verschil tussen Onana en Steek is nog niet heel zichtbaar geworden, maar op CL niveau, en dat zijn clubs als Spurs, United etc ga je dat wel merken.
Onana is 1 van de beste 10 keepers van Europa.


> Dest - eens, ik zie liever Mazraoui of Rensch.

> Ziyech is wel een klasse beter dan Antony, is ook niet eerlijk voor Antony die komt net bij Ajax. Hakim is uitgegroeid tot de vedette van Ajax1, de leider, de patron.

> Donny in vorm op 10 is echt CL en Davy doet daar een beetje onder voor. In Fifa is Donny bv een 85 en Davy 82 (Ik bedenk dit ff ter plekke ;)




> Alvarez is beter dan vorig seizoen
> Tagliafico is ook meer in vorm dan vorig jaar
> Tadic is meer in vorm
> Martinez is beter dan vorig seizoen
> Blind is beter dan vorig seizoen
> Neres is weer fit en op zijn oude niveau aan het komen


* Pluspunt is dat je nu Brobbey kan brengen die echt het verschil kan maken
* Plusplunt is dat je Kudus kan brengen
* Pluspunt Idrissi versterkt de bank


Het is wel leuk om even twee elftallen naast elkaar te leggen, bv het team wat uit bij Chelsea speelde en bv wat thuis tegen Youngboys speelde.



Vorig seizoen, Chelsea uit:

--------------- Andre Onana ---------------------

Noussair Mazroui, Joel Veltman, Daley Blind, Nico Tagliafico,

------Van den Beek---Ziyech -----Martinez

David Neres----Dusan Tadic-------Quincy Promes



Young Boys thuis:

--------------Stekelenburg-----------------------

Rensch-------Timber-----Martínez---------Tagliafico;

----Álvarez----Klaassen-----Gravenberch;

Antony--------Tadic------------Neres.



> wat je er misschien over kan zeggen is dat het team wat uit bij Chelsea speelden elkaar beter kende en meer ingespeeld was dan het huidige team.
En dat Atony nog niet Ziyech heeft doen vergeten, maar das ook niet zo makkelijk. Verder is de bank misschien wel sterker dit jaar met Labyad, Brobbey, Schuurs, Traore, Kudus, Mazraoui, Idrissi.

Ik verwacht dat Blind gewoon weer terugkeert in de basis, Mazraoui ook waarschijnlijk wanneer fit.

 

+1/-0

Ik had nog wat punten aan mijn post toegevoegd ;), was nadat jij hem gequot had.

- Tadic die sinds ruim een jaar weer in zeer goede vorm verkeerd
- Tagliafico die na maanden kloten ook weer in vorm is
- Brobbey die een perfecte pinchhitter lijkt

Jij gaat er trouwens standaard van uit dat United deze ronde doorkomt, it ain't gonna happen, die gaan roemloos tenonder ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 15 maart 2021 om 19:56:

Ik had nog wat punten aan mijn post toegevoegd ;), was nadat jij hem gequot had.

- Tadic die sinds ruim een jaar weer in zeer goede vorm verkeerd
- Tagliafico die na maanden kloten ook weer in vorm is
- Brobbey die een perfecte pinchhitter lijkt

Jij gaat er trouwens standaard van uit dat United deze ronde doorkomt, it ain't gonna happen, die gaan roemloos tenonder ;)




United roemloos te onder? Ze hebben 1-1 gespeeld thuis tegen Ac Milaan?
Ik hoop het, maar ik denk als ze iets scherper spelen daar gewoon 0-3 winnen.
Ik schat ze echt een klasse hoger in dan Milaan wat zn flow kwijt is en imiddels 10 punten achter staan op Inter. Zlatan struggelt met blessures.

Uit en thuis speelt op dit moment allemaal niet meer zo mee, zonder publiek.

United gaat gewoon 99 % door.
Wonnen tegen City met 0-2.

 

+1/-0

We gaan het zien, je refereert naar de winst op City, toen kwam United al na 1 minuut op voorsprong door een penalty. Aantal schoten was 25 voor City om 8 voor United, balbezit 66% om 34%. Nogmaals voor de rest helemaal geen interessante statistieken, begin januari won City bv. wel om de League Cup van United.

AC Milan was tijdens de eerste partij gewoon de bovenliggende ploeg. En nu wil het dat United nog nooit in Milaan heeft gewonnen (ook zo'n interessante statistiek) ;) Alleen 1 ding is een feit, dat United wel de aanval moet zoeken en dat ligt Italianen door de beugel wel. Die gaan niet voor de schoonheidsprijs, 0-0 is ook genoeg.

Maar mij maakt het trouwens niet zo veel uit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 maart 2021, 19:22:42.

 

+1/-0

Hoe gaat het eigenlijk met United DonVito?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PEC Zwolle-Ajax