Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Terughalen van Luis Suarez

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 10 april 2021 om 14:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 10 april 2021 om 13:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 10 april 2021 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 17:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 15:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 14:44:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 01:48:

Wat een schitterende discussie :)

Ben ook best wel fan van Suarez, maar 80 miljoen betalen voor een speler van bijna 35 is natuurlijk krankzinnig. Het is ook gewoon niet meer de speler van pak m beet 5/6 jaar terug. Hij teert op spitsengoals en verder is alles een stuk minder, begint met het jaar ook dikker te ogen.

Hij had vorige zomer terug moeten komen, maar had toen betere opties. Jammer maar het is niet anders.



Als ie 17 miljoen netto per jaar wilt hebben kost dat 34 miljoen per jaar voor Ajax. What about een 1-jarig contract voor Suarez met een salaris van 34 miljoen bruto? En 6 miljoen transferkosten (want van Barcelona naar Atletico Madrid kostte ook 6 miljoen dus van Atletico naar ergens anders zou ook rond 6 miljoen dan moeten zijn), 40 miljoen euro voor een jaar suarez (van 2021 tot 2022) zou je dat wel doen? En dan na een jaar kijken we wel hoe ie het gedaan heeft voor een eventueel langer verblijf



Haller verdient iets van 5 miljoen per jaar en je wil voor Suarez 34 miljoen per seizoen aftikken? Het is enigszins veel of niet dan?

Liever zou ik dat geld in de nieuwe Suarez(zen), die 20 ofzo is willen steken zodat we die op een gegeven moment weer met dikke winst kunnnen verkopen


maar suarez zou het team wel sterker maken daar twijfelt toch niemand aan? dan is ie dat geld wel waard vind ik. kan ook beginnen met een half jaar: 17 miljoen salaris en 6 miljoen transferkosten en alleen als ie echt heel goed is (20 doelpunten in een half jaar eredivisie) dat we hem houden. Maar investeren in jonge nieuwelingen heb je minder zeker kwaliteit dan in oude Suarez halen. half jaar proberen stel ik voor, baat het niet dan schaadt het niet want 23 miljoen kunnen we makkelijk missen; hij maakt je kampioen en met hem kan je zelfs in de champions league iedereen aan..dan verdient ie eigenlijk je geld terug maak je zelfs winst met hem



Alsof Suarez voor een half jaar zou komen..

Ik denk ook dat je zijn huidige kwaliteiten ietwat overschat. Het is niet meer de speler van 5/6 jaar geleden. Hij scoort zn goals, maar that's it. Hij is inmiddels zo snel en wendbaar als een tractor geworden bijvoorbeeld. Zelfs als je hem nog steeds beter vindt dan een Haller, het is niet dusdanig veel om tientallen miljoenen aan te spenderen. En wat doe je dan met Haller waar net 20 miljoen voor betaald is?



wat met haller gebeurt maakt in mijn ogen niet uit. ik zie een half jaar suarez als een kwaliteitsimpuls en het geld is er ook nog voor. en doordat je dan goed presteert, beter dan dit seizoen, verdien je dat geld misschien nog terug ook als je door suarez ver zou komen in de cl. hij is beter dan haller ik denk dat iedereen in de wereld dat nog steeds vindt dus je eigen spits verbeteren is een paar tientallen miljoen die er nog zijn ook wel waard. Maar het zou ook nog leuk zijn, Suarez brengt vuurwerk want hij heeft die drive. Deze zomer investeren in jongelingen is hetzelfde beleid sinds altijd en saai en die geven geen garantie op kwaliteit zoals ik al zei en Luis wel. Ik vind hem niet heel aardig ofzo maar hij is gewoon een goede spits. Ik hoop dat Ajax (Overmars enzo) deze forums ook lezen en daardoor Suarez gaan halen. En bakt Suarez er niks van na een half jaar? Experiment mislukt en wegsturen maar het was dan wel het proberen waard, het zou een leuk experimentje zijn. Plus de wereld zou naar de Eredivisie weer gaan kijken dan. En in de CL zouden we met hem iets te vertellen hebben denk ik. Ik zie hem niet live spelen dus kan niet checken of ie echt een tractor is geworden maar in spanje 1 goal per wedstrijd gemiddeld maken is erg goed. maar een tractor die daar elke week scoort doet dat ook in de eredivisie dus ik blijf roepen: probeer em te halen!




Suarez dit jaar in de CL, 6 wedstrijden met 0 goals. Nogmaals, het is niet meer de speler die hij bij Liverpool en zijn beginperiode bij Barca was. Zou hem nog steeds graag zien terugkeren hoor, maar niet voor de bedragen die jij noemt. En dan komt het er hoogstwaarschijnlijk niet meer van. Dat is dan jammer maar prima :)


't Zou wel de eerste keer zijn dat een grote speler die niet Nederlands is naar de Eredivisie komt



Dat is ook al niet waar.

Ajax versterkte zich in 95 met Marcio Santos, basisspeler van Brazilie dat zojuist Wereldkampioen was geworden. Daarnaast waren Sunday Oliseh, Stefan Pettersson, Peter Larsson en Marko Pantelic behoorlijke grote namen voordat ze naar Ajax kwamen.


Nee joh dit zijn allemaal kleine namen. Grote namen zouden zijn, anno nu: thomas muller, luis suarez, mesut ozil, lewandowski, eriksen, bergwijn, haland, frenkie de jong (probeer hem te huren) en de allerbesten noem ik niet want dat is niet realistisch (messi, ronaldo, mbappé, depay bijvoorbeeld)

grote namen uit het verleden zouden zijn: david beckham, zinedine zidane, roberto carlos, luis figo, van nistelrooy, del piero, shevchenko

Depay groter vinden dan Lewandowski, Muller, Haaland en Frenkie... :denk

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 11 april 2021 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 10 april 2021 om 14:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 10 april 2021 om 13:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 10 april 2021 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 17:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 15:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 14:44:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 01:48:

Wat een schitterende discussie :)

Ben ook best wel fan van Suarez, maar 80 miljoen betalen voor een speler van bijna 35 is natuurlijk krankzinnig. Het is ook gewoon niet meer de speler van pak m beet 5/6 jaar terug. Hij teert op spitsengoals en verder is alles een stuk minder, begint met het jaar ook dikker te ogen.

Hij had vorige zomer terug moeten komen, maar had toen betere opties. Jammer maar het is niet anders.



Als ie 17 miljoen netto per jaar wilt hebben kost dat 34 miljoen per jaar voor Ajax. What about een 1-jarig contract voor Suarez met een salaris van 34 miljoen bruto? En 6 miljoen transferkosten (want van Barcelona naar Atletico Madrid kostte ook 6 miljoen dus van Atletico naar ergens anders zou ook rond 6 miljoen dan moeten zijn), 40 miljoen euro voor een jaar suarez (van 2021 tot 2022) zou je dat wel doen? En dan na een jaar kijken we wel hoe ie het gedaan heeft voor een eventueel langer verblijf



Haller verdient iets van 5 miljoen per jaar en je wil voor Suarez 34 miljoen per seizoen aftikken? Het is enigszins veel of niet dan?

Liever zou ik dat geld in de nieuwe Suarez(zen), die 20 ofzo is willen steken zodat we die op een gegeven moment weer met dikke winst kunnnen verkopen


maar suarez zou het team wel sterker maken daar twijfelt toch niemand aan? dan is ie dat geld wel waard vind ik. kan ook beginnen met een half jaar: 17 miljoen salaris en 6 miljoen transferkosten en alleen als ie echt heel goed is (20 doelpunten in een half jaar eredivisie) dat we hem houden. Maar investeren in jonge nieuwelingen heb je minder zeker kwaliteit dan in oude Suarez halen. half jaar proberen stel ik voor, baat het niet dan schaadt het niet want 23 miljoen kunnen we makkelijk missen; hij maakt je kampioen en met hem kan je zelfs in de champions league iedereen aan..dan verdient ie eigenlijk je geld terug maak je zelfs winst met hem



Alsof Suarez voor een half jaar zou komen..

Ik denk ook dat je zijn huidige kwaliteiten ietwat overschat. Het is niet meer de speler van 5/6 jaar geleden. Hij scoort zn goals, maar that's it. Hij is inmiddels zo snel en wendbaar als een tractor geworden bijvoorbeeld. Zelfs als je hem nog steeds beter vindt dan een Haller, het is niet dusdanig veel om tientallen miljoenen aan te spenderen. En wat doe je dan met Haller waar net 20 miljoen voor betaald is?



wat met haller gebeurt maakt in mijn ogen niet uit. ik zie een half jaar suarez als een kwaliteitsimpuls en het geld is er ook nog voor. en doordat je dan goed presteert, beter dan dit seizoen, verdien je dat geld misschien nog terug ook als je door suarez ver zou komen in de cl. hij is beter dan haller ik denk dat iedereen in de wereld dat nog steeds vindt dus je eigen spits verbeteren is een paar tientallen miljoen die er nog zijn ook wel waard. Maar het zou ook nog leuk zijn, Suarez brengt vuurwerk want hij heeft die drive. Deze zomer investeren in jongelingen is hetzelfde beleid sinds altijd en saai en die geven geen garantie op kwaliteit zoals ik al zei en Luis wel. Ik vind hem niet heel aardig ofzo maar hij is gewoon een goede spits. Ik hoop dat Ajax (Overmars enzo) deze forums ook lezen en daardoor Suarez gaan halen. En bakt Suarez er niks van na een half jaar? Experiment mislukt en wegsturen maar het was dan wel het proberen waard, het zou een leuk experimentje zijn. Plus de wereld zou naar de Eredivisie weer gaan kijken dan. En in de CL zouden we met hem iets te vertellen hebben denk ik. Ik zie hem niet live spelen dus kan niet checken of ie echt een tractor is geworden maar in spanje 1 goal per wedstrijd gemiddeld maken is erg goed. maar een tractor die daar elke week scoort doet dat ook in de eredivisie dus ik blijf roepen: probeer em te halen!




Suarez dit jaar in de CL, 6 wedstrijden met 0 goals. Nogmaals, het is niet meer de speler die hij bij Liverpool en zijn beginperiode bij Barca was. Zou hem nog steeds graag zien terugkeren hoor, maar niet voor de bedragen die jij noemt. En dan komt het er hoogstwaarschijnlijk niet meer van. Dat is dan jammer maar prima :)


't Zou wel de eerste keer zijn dat een grote speler die niet Nederlands is naar de Eredivisie komt



Dat is ook al niet waar.

Ajax versterkte zich in 95 met Marcio Santos, basisspeler van Brazilie dat zojuist Wereldkampioen was geworden. Daarnaast waren Sunday Oliseh, Stefan Pettersson, Peter Larsson en Marko Pantelic behoorlijke grote namen voordat ze naar Ajax kwamen.


Nee joh dit zijn allemaal kleine namen. Grote namen zouden zijn, anno nu: thomas muller, luis suarez, mesut ozil, lewandowski, eriksen, bergwijn, haland, frenkie de jong (probeer hem te huren) en de allerbesten noem ik niet want dat is niet realistisch (messi, ronaldo, mbappé, depay bijvoorbeeld)

grote namen uit het verleden zouden zijn: david beckham, zinedine zidane, roberto carlos, luis figo, van nistelrooy, del piero, shevchenko

Depay groter vinden dan Lewandowski, Muller, Haaland en Frenkie... :denk


jep

 

+1/-0

Niet zo happen met z'n allen, jongens. :D Klik even op zijn profiel. ;) Heeft er toch een paar goed te pakken hier.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 13 april 2021 om 19:03:

Niet zo happen met z'n allen, jongens. (...)



Laat 'm vinden van Depay wat ie wil ...

De realiteit geeft de positie van Depay aan. Mislukt bij Manchester, afgezakt naar een Europese subtopper en continue achtervolgt met kritiek op zijn vele balverlies.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 13 april 2021 om 19:03:

Niet zo happen met z'n allen, jongens. :D Klik even op zijn profiel. ;) Heeft er toch een paar goed te pakken hier.



Maar ik was tussen 2015 en 2019 voor Ajax en heb nog steeds het beste met hen voor...wisten jullie dat het voor PSV en Feyenoord ook goed zou zijn als Ajax een goeie spits zoals Suarez zou halen? Dan krijgen PSV en Feyenoord meer weerstand in de Eredivisie en worden zij weer iets beter. Dus het zou goed zijn voor alle clubs in Nederland als Suarez zou komen. En laat mij inderdaad vinden van Depay wat ik wil ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 19 april 2021 om 19:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 13 april 2021 om 19:03:

Niet zo happen met z'n allen, jongens. :D Klik even op zijn profiel. ;) Heeft er toch een paar goed te pakken hier.



Maar ik was tussen 2015 en 2019 voor Ajax en heb nog steeds het beste met hen voor...wisten jullie dat het voor PSV en Feyenoord ook goed zou zijn als Ajax een goeie spits zoals Suarez zou halen? Dan krijgen PSV en Feyenoord meer weerstand in de Eredivisie en worden zij weer iets beter. Dus het zou goed zijn voor alle clubs in Nederland als Suarez zou komen.



Misschien willen PSV en Feyenoord dan wel meebetalen aan Suarez :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 april 2021 om 20:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 19 april 2021 om 19:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 13 april 2021 om 19:03:

Niet zo happen met z'n allen, jongens. :D Klik even op zijn profiel. ;) Heeft er toch een paar goed te pakken hier.



Maar ik was tussen 2015 en 2019 voor Ajax en heb nog steeds het beste met hen voor...wisten jullie dat het voor PSV en Feyenoord ook goed zou zijn als Ajax een goeie spits zoals Suarez zou halen? Dan krijgen PSV en Feyenoord meer weerstand in de Eredivisie en worden zij weer iets beter. Dus het zou goed zijn voor alle clubs in Nederland als Suarez zou komen.



Misschien willen PSV en Feyenoord dan wel meebetalen aan Suarez :)


hahaha

 

+1/-0

Heb Luis zaterdag weer bezig gezien, denk niet dat Ajax nog veel aan hem zou hebben. Ja, als pinchhitter misschien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 10 mei 2021 om 10:04:

Heb Luis zaterdag weer bezig gezien, denk niet dat Ajax nog veel aan hem zou hebben. Ja, als pinchhitter misschien.



We moeten verkopen, het geld zal er dus sowieso niet zijn om hem te halen. Maar buiten dat, als Atletico nog 3 wedstrijden wint zijn ze kampioen en heeft Luis daar gewoon een groot aandeel in gehad. Over 38 wedstrijden beter zijn dan Real en Barca is niet niks.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 mei 2021 om 13:36:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 10 mei 2021 om 10:04:

Heb Luis zaterdag weer bezig gezien, denk niet dat Ajax nog veel aan hem zou hebben. Ja, als pinchhitter misschien.



We moeten verkopen, het geld zal er dus sowieso niet zijn om hem te halen. Maar buiten dat, als Atletico nog 3 wedstrijden wint zijn ze kampioen en heeft Luis daar gewoon een groot aandeel in gehad. Over 38 wedstrijden beter zijn dan Real en Barca is niet niks.



Zeker weten dat hij een groot aandeel heeft gehad. Als je hem echter bezig zag zaterdag dan moet je toch wel concluderen dat het beste er vanaf is, hoewel je mee moet nemen dat hij terugkomt van een blessure.

Los nog van het feit of hij wel het type spits is wat op dit moment bij Ajax zou passen. Een aanspeelpunt is het niet bijvoorbeeld.

Maar goed, ik weet het, een scherpe Suarez in topvorm legt er in de Eredivisie nog steeds 30 in dat weet ik ook wel.

 

+2/-0

Een Suarez op zijn retour zou in de Eredivisie natuurlijk nog steeds makkelijk scoren. Of is die Griekse spits van VVV nou zo goed?

Kuijt, Van Persie, Huntelaar... zelfs op hun laatste benen ging dat nog prima op dit niveau.

Voor Suarez zou dat niet anders zijn. Niveauverschil is nou eenmaal vrij groot tussen de topcompetities en de Eredivisie.

Als je Haller wekelijks ziet klungelen dan zou Suarez direct een versterking zijn. Haller zou ook een aanspeelpunt moeten zijn... nou daar zien we dan bar weinig van. Misschien de eerste paar potjes toen hij er net was.

Hoe dan ook is het totaal niet realistisch dat Suarez nog terugkomt. Woorden uit het verleden zijn leuk, maar dat was ook zo bij Van der Vaart, Sneijder, De Jong enzovoorts. Zelfs Vertonghen komt niet terug.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 10 mei 2021 om 18:17:

Een Suarez op zijn retour zou in de Eredivisie natuurlijk nog steeds makkelijk scoren. Of is die Griekse spits van VVV nou zo goed?

Kuijt, Van Persie, Huntelaar... zelfs op hun laatste benen ging dat nog prima op dit niveau.

Voor Suarez zou dat niet anders zijn. Niveauverschil is nou eenmaal vrij groot tussen de topcompetities en de Eredivisie.

Als je Haller wekelijks ziet klungelen dan zou Suarez direct een versterking zijn. Haller zou ook een aanspeelpunt moeten zijn... nou daar zien we dan bar weinig van. Misschien de eerste paar potjes toen hij er net was.

Hoe dan ook is het totaal niet realistisch dat Suarez nog terugkomt. Woorden uit het verleden zijn leuk, maar dat was ook zo bij Van der Vaart, Sneijder, De Jong enzovoorts. Zelfs Vertonghen komt niet terug.



Volgende zomer zou het wellicht kunnen, dan issie 35 en loopt zn contract bij Atletico af. Dan halen voor in de Huntelaar-rol lijkt me prima. Hopelijk dan niet achter Haller, maar goed, vrees dat we daar niet zo snel meer vanaf komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 10 mei 2021 om 18:17:

Een Suarez op zijn retour zou in de Eredivisie natuurlijk nog steeds makkelijk scoren.



Maar dat is dan de investering weer totaal niet waard. Verdiend nu 14,5 miljoen bij Atletico en zelfs als hij het voor 5 miljoen zou doen is een oudere blessuregevoelige spits op z'n retour die alleen in de Eredivisie echt van meerwaarde is te duur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 10 april 2021 om 13:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 10 april 2021 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 17:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 15:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 09 april 2021 om 14:44:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 01:48:

Wat een schitterende discussie :)

Ben ook best wel fan van Suarez, maar 80 miljoen betalen voor een speler van bijna 35 is natuurlijk krankzinnig. Het is ook gewoon niet meer de speler van pak m beet 5/6 jaar terug. Hij teert op spitsengoals en verder is alles een stuk minder, begint met het jaar ook dikker te ogen.

Hij had vorige zomer terug moeten komen, maar had toen betere opties. Jammer maar het is niet anders.



Als ie 17 miljoen netto per jaar wilt hebben kost dat 34 miljoen per jaar voor Ajax. What about een 1-jarig contract voor Suarez met een salaris van 34 miljoen bruto? En 6 miljoen transferkosten (want van Barcelona naar Atletico Madrid kostte ook 6 miljoen dus van Atletico naar ergens anders zou ook rond 6 miljoen dan moeten zijn), 40 miljoen euro voor een jaar suarez (van 2021 tot 2022) zou je dat wel doen? En dan na een jaar kijken we wel hoe ie het gedaan heeft voor een eventueel langer verblijf



Haller verdient iets van 5 miljoen per jaar en je wil voor Suarez 34 miljoen per seizoen aftikken? Het is enigszins veel of niet dan?

Liever zou ik dat geld in de nieuwe Suarez(zen), die 20 ofzo is willen steken zodat we die op een gegeven moment weer met dikke winst kunnnen verkopen


maar suarez zou het team wel sterker maken daar twijfelt toch niemand aan? dan is ie dat geld wel waard vind ik. kan ook beginnen met een half jaar: 17 miljoen salaris en 6 miljoen transferkosten en alleen als ie echt heel goed is (20 doelpunten in een half jaar eredivisie) dat we hem houden. Maar investeren in jonge nieuwelingen heb je minder zeker kwaliteit dan in oude Suarez halen. half jaar proberen stel ik voor, baat het niet dan schaadt het niet want 23 miljoen kunnen we makkelijk missen; hij maakt je kampioen en met hem kan je zelfs in de champions league iedereen aan..dan verdient ie eigenlijk je geld terug maak je zelfs winst met hem



Alsof Suarez voor een half jaar zou komen..

Ik denk ook dat je zijn huidige kwaliteiten ietwat overschat. Het is niet meer de speler van 5/6 jaar geleden. Hij scoort zn goals, maar that's it. Hij is inmiddels zo snel en wendbaar als een tractor geworden bijvoorbeeld. Zelfs als je hem nog steeds beter vindt dan een Haller, het is niet dusdanig veel om tientallen miljoenen aan te spenderen. En wat doe je dan met Haller waar net 20 miljoen voor betaald is?



wat met haller gebeurt maakt in mijn ogen niet uit. ik zie een half jaar suarez als een kwaliteitsimpuls en het geld is er ook nog voor. en doordat je dan goed presteert, beter dan dit seizoen, verdien je dat geld misschien nog terug ook als je door suarez ver zou komen in de cl. hij is beter dan haller ik denk dat iedereen in de wereld dat nog steeds vindt dus je eigen spits verbeteren is een paar tientallen miljoen die er nog zijn ook wel waard. Maar het zou ook nog leuk zijn, Suarez brengt vuurwerk want hij heeft die drive. Deze zomer investeren in jongelingen is hetzelfde beleid sinds altijd en saai en die geven geen garantie op kwaliteit zoals ik al zei en Luis wel. Ik vind hem niet heel aardig ofzo maar hij is gewoon een goede spits. Ik hoop dat Ajax (Overmars enzo) deze forums ook lezen en daardoor Suarez gaan halen. En bakt Suarez er niks van na een half jaar? Experiment mislukt en wegsturen maar het was dan wel het proberen waard, het zou een leuk experimentje zijn. Plus de wereld zou naar de Eredivisie weer gaan kijken dan. En in de CL zouden we met hem iets te vertellen hebben denk ik. Ik zie hem niet live spelen dus kan niet checken of ie echt een tractor is geworden maar in spanje 1 goal per wedstrijd gemiddeld maken is erg goed. maar een tractor die daar elke week scoort doet dat ook in de eredivisie dus ik blijf roepen: probeer em te halen!




Suarez dit jaar in de CL, 6 wedstrijden met 0 goals. Nogmaals, het is niet meer de speler die hij bij Liverpool en zijn beginperiode bij Barca was. Zou hem nog steeds graag zien terugkeren hoor, maar niet voor de bedragen die jij noemt. En dan komt het er hoogstwaarschijnlijk niet meer van. Dat is dan jammer maar prima :)


't Zou wel de eerste keer zijn dat een grote speler die niet Nederlands is naar de Eredivisie komt



Dat is ook al niet waar.

Ajax versterkte zich in 95 met Marcio Santos, basisspeler van Brazilie dat zojuist Wereldkampioen was geworden. Daarnaast waren Sunday Oliseh, Stefan Pettersson, Peter Larsson en Marko Pantelic behoorlijke grote namen voordat ze naar Ajax kwamen.




Wat dacht van je van Michael Laudrup? Beste Deense speler ooit. 1998.
Speelde na seizoen Ajax nog ff een WKtje...

Daarna kwam Brian Laudrup, ook een grote speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 10 mei 2021 om 18:17:

(...) Als je Haller wekelijks ziet klungelen dan zou Suarez direct een versterking zijn. (...)



Ik heb Suarez ook zien voetballen afgelopen zondag. Het was niet best maar goed, er kan een slechte wedstrijd tussen zitten. En ik dacht ook het is goed dat hij niet bij Ajax speelt.

Maar inderdaad, als je Haller ziet klungelen ... :\(
Hadden we maar Suarez aangetrokken!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 10 mei 2021 om 22:24:

Wat dacht van je van Michael Laudrup? Beste Deense speler ooit. 1998.
Speelde na seizoen Ajax nog ff een WKtje...



Nou kom kom.

Je vergeet voor het gemak Allan Simonsen.

2x UEFA cup met Borussia Monchengladbach (1975, 1979), 1 goal in finale 1979
1x UEFA cup met Borussia Monchengladbach finalist (1973)
1x DFB Pokal met Borussia Monchengladbach (1973)
1x Duitse Supercup met Borussia Monchengladbach (1977)
1x finalist Europacup 1 met Borussia Monchengladbach (1977), 1 goal in finale
3x kampioen Duitsland met Borussia Monchengladbach (1975, 1976, 1977)
1x Copa del Rey met Barcelona (1981)
1x Europacup II met Barcelona (1982), 1 goal in finale

1x Europees voetballer van het jaar (1977)
1x 3e plaats Europees voetballer van het jaar (1983)
1x Europees topscoorder (1978)
1x Topscoorder UEFA Cup (1979)

55 Interlands voor Denemarken, 21 goals
500 clubwedstrijden, 202 goals

3e Plaats Europees Kampioenschap met Denemarken (1984)
1x Wereldkampioenschap met Denemarken (1986)
1x Olympische Spelen met Denemarken (1972)

In zijn gehele carrière (1970 - 1989) heeft Simonsen slechts 12 gele kaarten gekregen en geen enkele rode kaart.

De broertjes Laudrup waren goede voetballers hoor, maar Simonsen staat echt op een veel hoger voetstuk.

https://youtu.be/QMWmFHUMdFElink

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 mei 2021, 09:25:38.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 11 mei 2021 om 00:18:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 10 mei 2021 om 22:24:

Wat dacht van je van Michael Laudrup? Beste Deense speler ooit. 1998.
Speelde na seizoen Ajax nog ff een WKtje...



Nou kom kom.

Je vergeet voor het gemak Allan Simonsen.

2x UEFA cup met Borussia Monchengladbach (1975, 1979), 1x in finale 1979
1x finalist Europacup 1 Borussia Monchengladbach (1977), 1 goal in finale
3x kampioen Duitsland met Borussia Monchengladbach (1975, 1976, 1977)
1x Copa del Rey met Barcelona (1981)
1x Europacup II met Barcelona (1982), 1 goal in finale

1x Europees voetballer van het jaar (1977)

55 Interlands voor Denemarken, 21 goals
500 clubwedstrijden, 202 goals

1 x WK 1986, 1 x Olympische Spelen 1972.



Dat was een andere tijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 mei 2021 om 00:22:

Dat was een andere tijd.



Niet helemaal.
Allan Simonsen speelde in het Deense elftal samen met Michael Laudrup (en Soren Lerby, Preben Elkjaer Larsen en Jan Molby).

Maar het tijdvak wat DonVito voor deze prijsvraag opgaf was dan ook 'ooit'.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 mei 2021, 01:58:13.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 11 mei 2021 om 00:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 mei 2021 om 00:22:

Dat was een andere tijd.



Niet helemaal.
Allan Simonsen speelde in het Deense elftal samen met Michael Laudrup (en Soren Lerby, Preben Elkjaer Larsen en Jan Molby).

Maar het tijdvak wat DonVito voor deze prijsvraag opgaf was dan ook 'ooit'.



Allan Simonsen is voor mijn tijd maar hij zal heus goed zijn geweest. Ik herinner van die periode weinig echte sterren. Ik kom niet verder dan Kevin Keegan en Mario Kempes, ja Cruijff en Beckenbauer speelden ook nog maar waren over hun top.

Eind jaren'70 is een periode met geen sterren kaliber Pelé, Cruijff, Maradona, Messi, Ronaldo.
Ga het WK van '78 maar na, weinig opvallende spelers. Kempes was de grote man maar heef feitelijk nooit tot de A-lijst behoord. Brazilië zat ook een beetje in een overgangsfase naar het fantastische team van 1982, bij Duitsland maakten spelers als Rummenigge en Breitner de dienst uit. In Frankrijk moest de piek nog komen richting '82 en vooral '84. Spanje had weinig echte sterren toen ook.

Het was een beetje een grijze periode. We keken wel Bundesliga, ik herinner met schoene Toren van Hrubesch, Fischer, Rummenigge etc.
Op het EK van '80 haalde België de finale en Hrubesch maakte de winnende. Een weinig verheffend toernooi.
In die tijd maakten doorsnee Engelse teams de dienst in Europa,zonder dat daar echt grote vedettes liepen. Trevor Francis, John Robertsson, Kenny Dalglish etc. Het zal wel...goeie spelers maar geen Cruijffs.

Maar goed, ik kan me dus weinig van Simonsen voor de geest halen. Ja, hij speelde met Heynckes, Vogts, Wimmer.


Ik herinner me wel veel van Michael Laudrup. Wat een speler zeg ! Ongelooflijke goede voetballer.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Terughalen van Luis Suarez