Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

WimAnderiesen schreef op 29 juli 2021 om 00:49:

Ik docht dat een club als Ajax naar de Europese top wilde. En kijk ik naar de selectie, dan denk ik: ik docht 't niet. Veel geld op de bank, niet op het veld of op de bank. Geen urgentie bij bestuur. Tja.



Aldus degene die in de zin ervoor Pasveer verdedigt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 22:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 juli 2021 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...)

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment. (...)



En zo is het.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...) 22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. (...)



Wat de jeugdopleiding betreft, het is anderzijds ook erg treurig dat je types als Haller en Alvarez niet in de jeugdopleiding hebt zitten.

Het lijkt mij toch dat er minimaal één rond moet lopen die ook ballen van zijn voet laat springen ...


Brobbey de beste spits in jaren vertrekt direct... tja misschien zou hij sowieso vertrekken maar iets in mij zegt dat hij zelf helemaal niet van plan was om al te gaan.

Daar is al je spits die beter is dan Haller.




En ik denk dat dit al jaren heeft gespeeld. Het contract van Brobbey liep af op het moment dat ze hem rijp vonden voor een reeks invalbeurten, en aangezien hij jeugdspeler was, had hij daarvoor een 3 jarig contract. Men wist dus al (en Brobbey zelf ook) al 3 jaar dat deze situatie zou gaan ontstaan.

Dit speelt dus al veel langer.

En Brobbey kan gewoon nee zeggen hoor tegen Raiola. Maar Brobbey zelf heeft 4 seizoenen lang (3 jaar voorafgaand én het overlappende jaar met Haller) Raiola zelf ook niet de opdracht gegeven om een nieuwe verbintenis met Overmars uit te onderhandelen. Hij heeft gewacht en opdracht gegeven buiten Ajax te kijken.

Dat heeft helemaal niets met Haller te maken. Het heeft meer met het beeld van Brobbey over zichzelf te maken en de invloed die Raiola kennelijk op dat beeld kan uitoefenen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 22:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 juli 2021 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...)

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment. (...)



En zo is het.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

(...) 22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. (...)



Wat de jeugdopleiding betreft, het is anderzijds ook erg treurig dat je types als Haller en Alvarez niet in de jeugdopleiding hebt zitten.

Het lijkt mij toch dat er minimaal één rond moet lopen die ook ballen van zijn voet laat springen ...


Brobbey de beste spits in jaren vertrekt direct... tja misschien zou hij sowieso vertrekken maar iets in mij zegt dat hij zelf helemaal niet van plan was om al te gaan.

Daar is al je spits die beter is dan Haller.




En ik denk dat dit al jaren heeft gespeeld. Het contract van Brobbey liep af op het moment dat ze hem rijp vonden voor een reeks invalbeurten, en aangezien hij jeugdspeler was, had hij daarvoor een 3 jarig contract. Men wist dus al (en Brobbey zelf ook) al 3 jaar dat deze situatie zou gaan ontstaan.

Dit speelt dus al veel langer.

En Brobbey kan gewoon nee zeggen hoor tegen Raiola. Maar Brobbey zelf heeft 4 seizoenen lang (3 jaar voorafgaand én het overlappende jaar met Haller) Raiola zelf ook niet de opdracht gegeven om een nieuwe verbintenis met Overmars uit te onderhandelen. Hij heeft gewacht en opdracht gegeven buiten Ajax te kijken.

Dat heeft helemaal niets met Haller te maken. Het heeft meer met het beeld van Brobbey over zichzelf te maken en de invloed die Raiola kennelijk op dat beeld kan uitoefenen.



Euhm.. wat zeg je nou allemaal?

Je hebt gewoon met regels te maken. Ik weet niet hoe dat nu zit, maar toen mocht je als 16-jarige niet langer tekenen dan 3 jaar. Dat is standaard. Dus ja dan is het altijd spannend hoe ver een speler al in zijn ontwikkeling is en of je hem langer kan laten tekenen. Dat speelt vandaag de dag nog steeds. Yuri Regeer, Fitz-Jim, Rasmussen hebben allemaal een contract tot medio 2022. Rasmussen hebben ze voor 3 miljoen binnengehaald. Kan zo volgend jaar transfervrij vertrekken....

Het heeft ook met perspectief te maken. Wij weten helemaal niet welk plaatje ze hebben voorgeschoteld en voor welk salaris. Sommige spelers zijn fysiek al rijp voor het niveau van de Eredivisie.. die zitten helemaal niet te wachten op 2 seizoenen Jong Ajax. Als ze heel duidelijk hebben uitgesproken: jij gaat onze eerste spits worden, we hebben heel veel vertrouwen in je en uit het aanbod spreekt dat vertrouwen dan is het zuur als hij vertrekt. Maar wie zegt dat ze dat gedaan hebben?

Met Raiola is het moeilijk, dat is nou eenmaal zo. Maar Ryan Gravenberch zit bij Raiola en die speelt nog gewoon bij Ajax. Ja... volgend seizoen ook niet meer, want dan moet Ajax hem wel verkopen met een 1-jarig contract. Aan de andere kant kun je nog wel een extra jaar van hem genieten. Dan praat je over een speler die op dat moment net 20 jaar oud is.

En nee.. Brobbey hoeft niet zelf om een contractverlenging te vragen. Zo werkt het niet. Ajax pompt jaarlijks miljoenen in de eigen opleiding om spelers van een zo hoog mogelijk niveau af te leveren. Waar ze zelf van kunnen profiteren op sportief en financieel vlak. Dan moet je er ook veel aan doen om de beste spelers binnenboord te houden. Dat lijkt me vrij logisch.

Brobbey is niet de enige die vertrekt he. Je hebt er altijd een paar jongens tussen zitten die voor het snelle geld gaan. Meestal mislukken zulke gasten. Maar lang niet allemaal. Feyenoord en PSV hebben daar net zo goed last van. Een mooi voorbeeld is Donyell Malen. Die speelde potjes bij de onder 23 van Arsenal terwijl hij ook in actie kwam in de Youth League en de Onder 18 van NL. Na dat seizoen vertrok hij naar PSV. Denk je dat de stap naar PSV toen om financiële redenen was? Nee natuurlijk niet > je krijgt gewoon niet snel speeltijd op dat niveau in Arsenal 1. Zeker niet omdat ze MOETEN presteren.

Het perspectief bij PSV was veel beter. Dus 1 jaar bij de beloften van PSV en daarna kwam zijn doorbraak.

Gnabry ging van Arsenal naar Werder Bremen. Hij was toen al een groot talent. De Bruyne ging van Chelsea naar Wolfsburg. Is dat een vooruitgang? Het is investeren in jezelf. Speeltijd is cruciaal in je ontwikkeling.

Daar gaat het ook fout voor jongens als Kluivert, Dilrosun, Fosu Mensah, Redan. Die staan stil in hun ontwikkeling doordat ze te weinig aan spelen toekomen. Dat ze in eerste instantie snel naar het buitenland gingen kan gaan om financiële redenen. Toch hebben meerdere spelers later aangegeven dat ze weinig vertrouwen voelden van Ajax. Dus zeg jij het maar.

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax verloor deze week Julian Rijkhoff aan Borussia Dortmund en maakte bekend dat Brian Brobbey zijn aflopende contract niet verlengt. Daarmee verliest de club twee grote aanvallende talenten en volgens Mike Verweij is dat deels te wijten aan de technische leiding. De Ajax-watcher van De Telegraaf krijgt van meerdere kanten signalen dat er veel misgaat binnen de club en dat directeur voetbalzaken Marc Overmars er goed aan zou doen om iemand aan te stellen die een deel van zijn takenpakket op zich neemt.



Julian Rijkhoff eveneens een speler die voor het geld naar Dortmund vertrok?

Ik weet het niet. Ik geloof er alleen niet zo in dat ze allemaal puur voor het geld gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2021 om 10:15:

Julian Rijkhoff eveneens een speler die voor het geld naar Dortmund vertrok?

Ik weet het niet. Ik geloof er alleen niet zo in dat ze allemaal puur voor het geld gaan.



Nee ze zullen niet alléén maar voor het geld gaan. Maar het maakt voor die jonge gasten ook echt niets meer uit waar ze voetballen. Of dat nu in Nederland, Frankrijk of Engeland voetballen.

En voetballen bij Borussia Dortmund (na Ajax) staat op je Instagram profiel best cool.

Als geld een issue was geweest kan Overmars wel aan de gang blijven bij Ajax, er lopen daar honderden jeugdspelers rond. Als het van de andere kant dan alleen maar om garanties en exposure gaat (en niet om clubliefde),, dat is niet te doen. We hebben het hier over een jeugdopleiding met honderden spelers waarvan er in het allerbeste geval maximaal 11 producten in het eerste staan.

Laten we nou niet doen alsof Brobbey is weggepest. Ten Hag heeft hem tot de allerlaatste seconde (terwijl het al lang en breed duidelijk was dat hij naar Red Bull zou gaan) nog speeltijd gegeven.

Dit bericht is gewijzigd op 29 juli 2021, 10:44:32.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2021 om 10:15:

Brobbey is niet de enige die vertrekt he. Je hebt er altijd een paar jongens tussen zitten die voor het snelle geld gaan. Meestal mislukken zulke gasten. Maar lang niet allemaal. Feyenoord en PSV hebben daar net zo goed last van. Een mooi voorbeeld is Donyell Malen. Die speelde potjes bij de onder 23 van Arsenal terwijl hij ook in actie kwam in de Youth League en de Onder 18 van NL. Na dat seizoen vertrok hij naar PSV. Denk je dat de stap naar PSV toen om financiële redenen was? Nee natuurlijk niet > je krijgt gewoon niet snel speeltijd op dat niveau in Arsenal 1. Zeker niet omdat ze MOETEN presteren.




Ja.

Maar die garanties gaat Ajax niet geven. Wat een raar ding is dat "garantie op speeltijd". Dus als iemand totaal uit vorm is, moet hij wel spelen?

En moet dat dan tegenover iemand op de bank die ook een kans verdient? Dát is goed voor de interne verstandhoudingen ;-) En als er dus een jeugdspeler vertrekt om die reden, vinden wij dat ook nog terecht? De wereld op zn kop, als je wél verwacht dat we aansluiting krijgen met de Europese top.

En eigenlijk geef je hier het antwoord zelf al. Kennelijk heeft PSV Malen garanties gegeven.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 juli 2021, 10:51:49.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 29 juli 2021 om 01:35:

open/sluit de onderstaande quote:

WimAnderiesen schreef op 29 juli 2021 om 00:49:

Ik docht dat een club als Ajax naar de Europese top wilde. En kijk ik naar de selectie, dan denk ik: ik docht 't niet. Veel geld op de bank, niet op het veld of op de bank. Geen urgentie bij bestuur. Tja.



Aldus degene die in de zin ervoor Pasveer verdedigt.



Dit ziet Overmars zelf ook wel. Niets voor niets ligt er al een lijntje met die Turkse keeper van Besiktas.

Pasveer en Stekelenburg kan eigenlijk beide niet. Zet dan Gorter er maar in.

Maar hij mag volgens de laatste berichten pas wat doen van de RvC als er iemand weggaat. Dus het is wachten op het vertrek van Onana, dan zal er vast nog wel wat gebeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 10:37:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2021 om 10:15:

Julian Rijkhoff eveneens een speler die voor het geld naar Dortmund vertrok?

Ik weet het niet. Ik geloof er alleen niet zo in dat ze allemaal puur voor het geld gaan.



Nee ze zullen niet alléén maar voor het geld gaan. Maar het maakt voor die jonge gasten ook echt niets meer uit waar ze voetballen. Of dat nu in Nederland, Frankrijk of Engeland voetballen.

En voetballen bij Borussia Dortmund (na Ajax) staat op je Instagram profiel best cool.

Als geld een issue was geweest kan Overmars wel aan de gang blijven bij Ajax, er lopen daar honderden jeugdspelers rond. Als het van de andere kant dan alleen maar om garanties en exposure gaat (en niet om clubliefde),, dat is niet te doen. We hebben het hier over een jeugdopleiding met honderden spelers waarvan er in het allerbeste geval maximaal 11 producten in het eerste staan.

Laten we nou niet doen alsof Brobbey is weggepest. Ten Hag heeft hem tot de allerlaatste seconde (terwijl het al lang en breed duidelijk was dat hij naar Red Bull zou gaan) nog speeltijd gegeven.



Hier ben ik het wel mee eens. Je kunt van Ajax / Overmars / ten Hag vinden wat je wil, maar de jeugd krijgt hier veelvuldig de kans. Ik heb de indruk dat veel van de types voor het geld gaan, maar weten dat dat publicitair niet zo handig overkomt en daarom daar maar een verhaaltje omheen breien van "niet gewaardeerd gevoeld hebben", "geen plan zien", "onvoldoende respect bemerken" en dat soort dingen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 juli 2021 om 14:27:

Eigenlijk heeft Marc helemaal geen advies nodig van ons, hij weet prima wat ie doet en ook wat wij hier schrijven zal ie wss nog ondertekenen ook ;-)


Ik kan ook een hele waslijst met missers hier achterlaten. En dan even beginnen over het rapport Coronel.

Over het algemeen is het voldoende. Top is het zeker niet.

Met Ajax kampioen worden (met vrijwel altijd de hoogste begroting) is geen prestatie van topformaat. De kwalificaties van de CL doorkomen.. daar moet je een beetje geluk mee hebben. En als je dan de vaste inkomsten hebt uit de CL dan is het al een stuk makkelijker.

In 12/13 werd er 6 miljoen uitgegeven aan transfersommen. In 13/14 7 miljoen en 14/15: 13 miljoen. De laatste 3 seizoenen zat dat bedrag telkens boven de 50 miljoen!

Natuurlijk hebben ze ook goed verkocht en door de CL extra veel geld binnengekregen. Maar dan nog... als je 60 miljoen uitgeeft mag er ook best iets leuks tussen zitten of niet dan? En dan mag je het ook best winnen van de concurrentie. Welke concurrentie? Alleen PSV kan in dat opzicht meekomen.

Even meer uitgeven in een zomertje dan de begroting van Feyenoord of AZ.

2 leuke seizoenen in Europa. Finale EL en halve finale CL.

Een topprestatie in verkoop in de zomer van 2020. Maar ja wat heb je eraan? In 2 seizoenen verlies je zoveel kwaliteit en dan komt ook de coronacrisis er nog overheen. Waardoor je nu weer voorzichtig moet zijn. Leuk die 200 miljoen...

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment.

22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. Chapeau!




Vraag voor jou; Noem eens een betere TD uit de historie van Ajax, of misschien wel van alle clubs ? Ik snap dat zoiets vrijwel onmogelijk te meten is maar dan maar op basis van de info die er wel voorhanden is. B)

Dat Overmars bv hand op de knip hield in het begin is bewust gekozen om je beleid te kunnen veranderen. ;)

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 29 juli 2021 om 17:09:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 juli 2021 om 14:27:

Eigenlijk heeft Marc helemaal geen advies nodig van ons, hij weet prima wat ie doet en ook wat wij hier schrijven zal ie wss nog ondertekenen ook ;-)


Ik kan ook een hele waslijst met missers hier achterlaten. En dan even beginnen over het rapport Coronel.

Over het algemeen is het voldoende. Top is het zeker niet.

Met Ajax kampioen worden (met vrijwel altijd de hoogste begroting) is geen prestatie van topformaat. De kwalificaties van de CL doorkomen.. daar moet je een beetje geluk mee hebben. En als je dan de vaste inkomsten hebt uit de CL dan is het al een stuk makkelijker.

In 12/13 werd er 6 miljoen uitgegeven aan transfersommen. In 13/14 7 miljoen en 14/15: 13 miljoen. De laatste 3 seizoenen zat dat bedrag telkens boven de 50 miljoen!

Natuurlijk hebben ze ook goed verkocht en door de CL extra veel geld binnengekregen. Maar dan nog... als je 60 miljoen uitgeeft mag er ook best iets leuks tussen zitten of niet dan? En dan mag je het ook best winnen van de concurrentie. Welke concurrentie? Alleen PSV kan in dat opzicht meekomen.

Even meer uitgeven in een zomertje dan de begroting van Feyenoord of AZ.

2 leuke seizoenen in Europa. Finale EL en halve finale CL.

Een topprestatie in verkoop in de zomer van 2020. Maar ja wat heb je eraan? In 2 seizoenen verlies je zoveel kwaliteit en dan komt ook de coronacrisis er nog overheen. Waardoor je nu weer voorzichtig moet zijn. Leuk die 200 miljoen...

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment.

22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. Chapeau!




Vraag voor jou; Noem eens een betere TD uit de historie van Ajax, of misschien wel van alle clubs ? Ik snap dat zoiets vrijwel onmogelijk te meten is maar dan maar op basis van de info die er wel voorhanden is. B)

Dat Overmars bv hand op de knip hield in het begin is bewust gekozen om je beleid te kunnen veranderen. ;)



Het aankoopbeleid van Ajax is bijna altijd ruk geweest. Is dat een reden om het maar te accepteren?

Ja de hand op de knip was heel bewust omdat ze uit een dramatische financiële positie kwamen. Ze konden niet anders. Zonder de kampioenschappen onder De Boer zou het er dus heel anders uitzien. Want wat mensen er ook van vinden.. meermaals kampioen/CL achter elkaar was gewoon heel knap.

Miskopen heb je overal. Er zit alleen een verschil tussen een speler die het net niet haalt of een speler die kwalitatief zwaar ondermaats is en tevens niet bij het speltype past.

Een Magallan heeft dus 0,0 bij Ajax te zoeken. Terwijl een Sinkgkraven een logische keuze was die deels verkeerd heeft uitgepakt.

Zodra je de middelen hebt om veel geld uit te geven moeten we niet ineens minder kritisch zijn. Oh jammer van Alvarez en Marin.. maar kijk eens hij heeft ook Martinez gehaald. Ja dus? 27,50 miljoen alleen aan transfersommen voor twee spelers die niet bij Ajax passen. Klein foutje? Wees maar blij dat er schijnbaar toch nog een markt voor zulke spelers is.

Hassane Bande is een clown op voetbalschoenen. Hoe is zoiets mogelijk? Ze dachten even dat ze de nieuwe Mane hadden aangetrokken. Ze wisten niet hoe snel ze hem moesten kopen.

Als je gaat praten over Sanchez, Martinez, Ziyech, Tadic, Blind, Tagliafico etc. dan zeg ik dat het goede of zelfs fantastische aankopen waren. Frenkie de Jong, Onana mag je er ook bij noemen. En Milik was niet helemaal geweldig maar wel voor dat geld en die heeft veel opgeleverd. Het is dus niet zo dat ik Overmars en consorten volledig afkraak.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2021 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 29 juli 2021 om 17:09:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 juli 2021 om 14:27:

Eigenlijk heeft Marc helemaal geen advies nodig van ons, hij weet prima wat ie doet en ook wat wij hier schrijven zal ie wss nog ondertekenen ook ;-)


Ik kan ook een hele waslijst met missers hier achterlaten. En dan even beginnen over het rapport Coronel.

Over het algemeen is het voldoende. Top is het zeker niet.

Met Ajax kampioen worden (met vrijwel altijd de hoogste begroting) is geen prestatie van topformaat. De kwalificaties van de CL doorkomen.. daar moet je een beetje geluk mee hebben. En als je dan de vaste inkomsten hebt uit de CL dan is het al een stuk makkelijker.

In 12/13 werd er 6 miljoen uitgegeven aan transfersommen. In 13/14 7 miljoen en 14/15: 13 miljoen. De laatste 3 seizoenen zat dat bedrag telkens boven de 50 miljoen!

Natuurlijk hebben ze ook goed verkocht en door de CL extra veel geld binnengekregen. Maar dan nog... als je 60 miljoen uitgeeft mag er ook best iets leuks tussen zitten of niet dan? En dan mag je het ook best winnen van de concurrentie. Welke concurrentie? Alleen PSV kan in dat opzicht meekomen.

Even meer uitgeven in een zomertje dan de begroting van Feyenoord of AZ.

2 leuke seizoenen in Europa. Finale EL en halve finale CL.

Een topprestatie in verkoop in de zomer van 2020. Maar ja wat heb je eraan? In 2 seizoenen verlies je zoveel kwaliteit en dan komt ook de coronacrisis er nog overheen. Waardoor je nu weer voorzichtig moet zijn. Leuk die 200 miljoen...

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment.

22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. Chapeau!




Vraag voor jou; Noem eens een betere TD uit de historie van Ajax, of misschien wel van alle clubs ? Ik snap dat zoiets vrijwel onmogelijk te meten is maar dan maar op basis van de info die er wel voorhanden is. B)

Dat Overmars bv hand op de knip hield in het begin is bewust gekozen om je beleid te kunnen veranderen. ;)



Het aankoopbeleid van Ajax is bijna altijd ruk geweest. Is dat een reden om het maar te accepteren?

Ja de hand op de knip was heel bewust omdat ze uit een dramatische financiële positie kwamen. Ze konden niet anders. Zonder de kampioenschappen onder De Boer zou het er dus heel anders uitzien. Want wat mensen er ook van vinden.. meermaals kampioen/CL achter elkaar was gewoon heel knap.

Miskopen heb je overal. Er zit alleen een verschil tussen een speler die het net niet haalt of een speler die kwalitatief zwaar ondermaats is en tevens niet bij het speltype past.

Een Magallan heeft dus 0,0 bij Ajax te zoeken. Terwijl een Sinkgkraven een logische keuze was die deels verkeerd heeft uitgepakt.

Zodra je de middelen hebt om veel geld uit te geven moeten we niet ineens minder kritisch zijn. Oh jammer van Alvarez en Marin.. maar kijk eens hij heeft ook Martinez gehaald. Ja dus? 27,50 miljoen alleen aan transfersommen voor twee spelers die niet bij Ajax passen. Klein foutje? Wees maar blij dat er schijnbaar toch nog een markt voor zulke spelers is.

Hassane Bande is een clown op voetbalschoenen. Hoe is zoiets mogelijk? Ze dachten even dat ze de nieuwe Mane hadden aangetrokken. Ze wisten niet hoe snel ze hem moesten kopen.

Als je gaat praten over Sanchez, Martinez, Ziyech, Tadic, Blind, Tagliafico etc. dan zeg ik dat het goede of zelfs fantastische aankopen waren. Frenkie de Jong, Onana mag je er ook bij noemen. En Milik was niet helemaal geweldig maar wel voor dat geld en die heeft veel opgeleverd. Het is dus niet zo dat ik Overmars en consorten volledig afkraak.




Jouw invalshoek is niet kritisch maar negatief. Ik zie overigens nog geen antwoord op de vraag "Noem eens een betere TD uit de historie van Ajax, of misschien wel van alle clubs ?" Ook in ogenschouw genomen de missers die zij ma(a)k(t)en.

Ook Paul Pogba is een seizoen of 3 als 'mislukt' bestempeld bij ManU. Overigens ging DeBruyne niet direct van Chelsea naar Wolfburg, tussendoor is hij ook nog een jaar actief voor Werder Bremen geweest. Hij ging overigens ook niet naar Wolfsburg en Bremen voor betere perspectieven, Mourinho vond dat hij tekort kwam bij Chelsea. En tóch heeft Chelsea hem met volle overtuiging gekocht.

Zijn het daar dan ook sukkels?

Alvarez is overigens helemaal niet mislukt bij Ajax, wat je ook van hem mag vinden. Hij speelt nog steeds. En van Marin zal iedereen wel wat anders hebben verwacht. Het is een technische tweebenige speler en ze hadden gehoopt/bedacht dat hij een beetje de rol van Frenkie de Jong kon overnemen. Maar na het vertrek van de Jong vielen Neres en ook Donny vd Beek ver terug van hun niveau, én had Marin niet dezelfde rugdekking als Frenke de Jong wel had (Matthijs de Ligt). Die terugval kan op zijn beurt ook invloed hebben gehad op de inpassing van Marin.

Maar dat Marin totaal niet paste bij het speltype van Ajax ben ik echt oneens.
Dat het niet gewerkt heeft is een ander verhaal.

Zo heeft alles een beetje met alles te maken, en is het gewoon zo dat vaak alle kwartjes de goede kant op moeten vallen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 29 juli 2021 om 17:09:

(...) Noem eens een betere TD uit de historie van Ajax, of misschien wel van alle clubs ? (...)



Wat is de waarde van dat antwoord? 

De miskopen van Overmars worden beoordeeld. Of er iemand beter of nog slechter was doet niets af aan zijn falen.

Oftewel, als ik op school een "5" haal en de rest van de klas een "4",
maakt dat die "5" geen voldoende.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2021 om 17:30:

Het aankoopbeleid van Ajax is bijna altijd ruk geweest. Is dat een reden om het maar te accepteren?



Nee. Op dat falen moet continue en consequent gewezen worden.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2021 om 17:30:

(...) Miskopen heb je overal. Er zit alleen een verschil tussen een speler die het net niet haalt of een speler die kwalitatief zwaar ondermaats is en tevens niet bij het speltype past. 

Een Magallan heeft dus 0,0 bij Ajax te zoeken. Terwijl een Sinkgkraven een logische keuze was die deels verkeerd heeft uitgepakt. (...)



Ja. Ergens moet er een ondergrens zijn in de beoordeling van kwaliteiten (of het ontbreken daarvan) bij een speler.

Er worden veel te veel spelers aangetrokken met 'kwaliteiten' die onder de ondergrens liggen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2021 om 20:31:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 29 juli 2021 om 17:09:

(...) Noem eens een betere TD uit de historie van Ajax, of misschien wel van alle clubs ? (...)



Wat is de waarde van dat antwoord? 




Dat wordt relevant als JeroenE beweerd dat "het aankoopbeleid van Ajax altijd al ruk is geweest". Met die toevoeging gaat het direct niet meer over Overmars allen. Maar ook over Ton Harmsen en Jaap van Praag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2021 om 20:31:

Nee. Op dat falen moet continue en consequent gewezen worden.



Maar niet door het gemiddelde publiek.
Dat is niet wijzen op falen, dat is gewoon zeiken of zeuren. Of op een hele negatieve manier je persoonlijke teleurstelling uiten.

En dat mag, maar noem het dan geen wijzen op falen.

Je bent gewoon toeschouwer die een kaartje koopt en je bent teleurgesteld. Niets meer en niets minder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 21:41:

(...) Maar niet door het gemiddelde publiek. (...)



Wat is dit voor onzin?!

Het is nl. totaal niet relevant wie de waarheid zegt.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 21:41:

(...) Dat is niet wijzen op falen, dat is gewoon zeiken of zeuren. Of op een hele negatieve manier je persoonlijke teleurstelling uiten. (...)



Leg de lezers hier dan maar eens uit waarom het aantrekken van bijvoorbeeld Gudelj, Westermann, Zimling, Sanogo, v.d Hoorn, Heitinga, Sana, Hoesen, Sivkovic, Cassiera, Orejuela, Magallán, Marin, Kirie, Promes, Labyad en Klaiber niets met falen te maken heeft.

 

+2/-1

Om de 3 maanden weer hetzelfde geluid over miskopen.

Er zijn miskopen en topaankopen geweest de laatste 10 jaar onder het tijdperk Overmars. Deal er gewoon mee. Dat is topvoetbal.

Louis van Gaal had ook miskopen.

Juan, gabrich, Santos. Bv.
Jeugdspelers erin zetten die niet goed genoeg waren voor de basis.

Het glas is gewoon altijd half vol hier bij sommige collega ajax fans.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 29 juli 2021 om 23:30:

Om de 3 maanden weer hetzelfde geluid over miskopen. (...)



Volgens mij is het vaker, veel vaker.

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 29 juli 2021 om 23:30:

(...)

Er zijn miskopen en topaankopen geweest de laatste 10 jaar onder het tijdperk Overmars. Deal er gewoon mee. (...)



Nee! Want de verhouding klopt niet.

Feijenoord doet ook eens in de 20 jaar iets goeds.
Dat maakt het nog geen topclub of iets om enthousiast over te worden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2021 om 22:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 21:41:

(...) Maar niet door het gemiddelde publiek. (...)



Wat is dit voor onzin?!

Het is nl. totaal niet relevant wie de waarheid zegt.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 21:41:

(...) Dat is niet wijzen op falen, dat is gewoon zeiken of zeuren. Of op een hele negatieve manier je persoonlijke teleurstelling uiten. (...)



Leg de lezers hier dan maar eens uit waarom het aantrekken van bijvoorbeeld Gudelj, Westermann, Zimling, Sanogo, v.d Hoorn, Heitinga, Sana, Hoesen, Sivkovic, Cassiera, Orejuela, Magallán, Marin, Kirie, Promes, Labyad en Klaiber niets met falen te maken heeft.



Geen van die namen (met uitzondering van Labyad en Klaiber) voetbald hier nog en op geen enkele van die namen hebben we financieel verlies geleden. We hadden er alleen maar op kunnen winnen. Net of de gemiddelde supporter hier op een onofficieel supporters forum enige kennis bezigt.

En om nu hier de naam van Klaiber te noemen na zijn blessure van gisteren. Iemand die (net als Labyad) werkelijk nog nooit een negatief woord heeft gesproken over zijn rol bij Ajax.

Ga je echt diep schamen.

En ik neem aan dat je met Kirie, Pierie bedoeld. Een echt oprecht geïnteresseerde Ajacied maakt geen spelfouten in namen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2021 om 22:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 21:41:

(...) Maar niet door het gemiddelde publiek. (...)



Wat is dit voor onzin?!

Het is nl. totaal niet relevant wie de waarheid zegt.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 21:41:

(...) Dat is niet wijzen op falen, dat is gewoon zeiken of zeuren. Of op een hele negatieve manier je persoonlijke teleurstelling uiten. (...)



Leg de lezers hier dan maar eens uit waarom het aantrekken van bijvoorbeeld Gudelj, Westermann, Zimling, Sanogo, v.d Hoorn, Heitinga, Sana, Hoesen, Sivkovic, Cassiera, Orejuela, Magallán, Marin, Kirie, Promes, Labyad en Klaiber niets met falen te maken heeft.



De lezers hier!?

De lezers hier kunnen nog geen volwaardig journalist van het weekblad Elsevier opnoemen.

Lekker belangrijk

 

+1/-3

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2021 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 29 juli 2021 om 17:09:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 28 juli 2021 om 14:52:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 juli 2021 om 14:27:

Eigenlijk heeft Marc helemaal geen advies nodig van ons, hij weet prima wat ie doet en ook wat wij hier schrijven zal ie wss nog ondertekenen ook ;-)


Ik kan ook een hele waslijst met missers hier achterlaten. En dan even beginnen over het rapport Coronel.

Over het algemeen is het voldoende. Top is het zeker niet.

Met Ajax kampioen worden (met vrijwel altijd de hoogste begroting) is geen prestatie van topformaat. De kwalificaties van de CL doorkomen.. daar moet je een beetje geluk mee hebben. En als je dan de vaste inkomsten hebt uit de CL dan is het al een stuk makkelijker.

In 12/13 werd er 6 miljoen uitgegeven aan transfersommen. In 13/14 7 miljoen en 14/15: 13 miljoen. De laatste 3 seizoenen zat dat bedrag telkens boven de 50 miljoen!

Natuurlijk hebben ze ook goed verkocht en door de CL extra veel geld binnengekregen. Maar dan nog... als je 60 miljoen uitgeeft mag er ook best iets leuks tussen zitten of niet dan? En dan mag je het ook best winnen van de concurrentie. Welke concurrentie? Alleen PSV kan in dat opzicht meekomen.

Even meer uitgeven in een zomertje dan de begroting van Feyenoord of AZ.

2 leuke seizoenen in Europa. Finale EL en halve finale CL.

Een topprestatie in verkoop in de zomer van 2020. Maar ja wat heb je eraan? In 2 seizoenen verlies je zoveel kwaliteit en dan komt ook de coronacrisis er nog overheen. Waardoor je nu weer voorzichtig moet zijn. Leuk die 200 miljoen...

Laten we blij zijn dat de jeugdopleiding de selectie weer wat aanvult. Want zonder die jongens zou het gewoon een treurige situatie zijn op dit moment.

22 miljoen met 5 miljoen salaris voor Haller. Moet ik Overmars daar nou mee complimenteren? Ik dacht het niet. 18 miljoen op Alvarez afslaan... een speler die nooit onder druk kan uitvoetballen en helemaal niks in het spel van Ajax te zoeken heeft. Chapeau!




Vraag voor jou; Noem eens een betere TD uit de historie van Ajax, of misschien wel van alle clubs ? Ik snap dat zoiets vrijwel onmogelijk te meten is maar dan maar op basis van de info die er wel voorhanden is. B)

Dat Overmars bv hand op de knip hield in het begin is bewust gekozen om je beleid te kunnen veranderen. ;)



Het aankoopbeleid van Ajax is bijna altijd ruk geweest. Is dat een reden om het maar te accepteren?

Ja de hand op de knip was heel bewust omdat ze uit een dramatische financiële positie kwamen. Ze konden niet anders. Zonder de kampioenschappen onder De Boer zou het er dus heel anders uitzien. Want wat mensen er ook van vinden.. meermaals kampioen/CL achter elkaar was gewoon heel knap.

Miskopen heb je overal. Er zit alleen een verschil tussen een speler die het net niet haalt of een speler die kwalitatief zwaar ondermaats is en tevens niet bij het speltype past.

Een Magallan heeft dus 0,0 bij Ajax te zoeken. Terwijl een Sinkgkraven een logische keuze was die deels verkeerd heeft uitgepakt.

Zodra je de middelen hebt om veel geld uit te geven moeten we niet ineens minder kritisch zijn. Oh jammer van Alvarez en Marin.. maar kijk eens hij heeft ook Martinez gehaald. Ja dus? 27,50 miljoen alleen aan transfersommen voor twee spelers die niet bij Ajax passen. Klein foutje? Wees maar blij dat er schijnbaar toch nog een markt voor zulke spelers is.

Hassane Bande is een clown op voetbalschoenen. Hoe is zoiets mogelijk? Ze dachten even dat ze de nieuwe Mane hadden aangetrokken. Ze wisten niet hoe snel ze hem moesten kopen.

Als je gaat praten over Sanchez, Martinez, Ziyech, Tadic, Blind, Tagliafico etc. dan zeg ik dat het goede of zelfs fantastische aankopen waren. Frenkie de Jong, Onana mag je er ook bij noemen. En Milik was niet helemaal geweldig maar wel voor dat geld en die heeft veel opgeleverd. Het is dus niet zo dat ik Overmars en consorten volledig afkraak.



Wat je Overmars denk ik kwalijk kunt nemen is dat ie zijn oren teveel naar ten Hag heeft laten hangen. Promes, Labyad, Klaiber en Haller zijn op zijn voorspraak gekomen. Haller geef ik nog even de kans, maar tot nu toe is de score voor alle 4 niet best.

Bij Bande, Pierie en met name bij Magallan ontstond er zoveel scepsis bij zelfs de eigen fans toen bleek dat Ajax ze wilde halen dat het je zou moeten waarschuwen. In Zuid-Amerika is massaal gelachen om de interesse van Ajax in Magallan. Sommige fans van de club waar hij voor speelde vonden het bedrag dat Ajax betaalde zelfs "diefstal". Nou, het bleek ook helemaal waar. Kan er echt niks van.

Veel andere aankopen vind ik qua profiel best goed te praten, echter bleek het niveau niet voldoende of kon de speler niet aarden. Orejuela, Marin, Sinkgraven, Cassierra etc. Opzich kan ik daar mee leven al heb je het liever niet. Alvarez is qua profiel als vervanger van de Ligt te rechtvaardigen. Zoals Joe al zegt is dat technisch gezien ook helemaal geen miskoop. Dat het niet mijn (en jouw, kennelijk) favoriete speler is doet daar niks aan af.

Vind juist dat het met aankopen als Kudus, Neres, Antony, Onana, F. de Jong, Taglia, Sanchez etc.etc. een degelijke balans is. Ik ben niet super oud maar ik kan me geen betere TD bij Ajax heugen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2021 om 22:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 juli 2021 om 21:41:

(...) Maar niet door het gemiddelde publiek. (...)



Wat is dit voor onzin?!

Het is nl. totaal niet relevant wie de waarheid zegt.




Ja, dat is het zeker wel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.