Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » De schaduwlijst van Marc

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Laten we gewoon eerlijk zijn met elkaar.

Ajax heeft een schaduwlijst voor eventuele vertrekken.
En terwijl ik net even de samenvatting bekeek van Zwolle-Fey, bekroop de gedachte mij dat los van dat berghuis bij Fey speelt, ik hem steeds meer vindt groeien als aanvaller. Nu 2 goals en een assist weer, ik vind hem een interessante speler voor die schaduwlijst, denken jullie dat Overmars en co ook naar hem kijken? Ik bedoel ze keken ook naar een Bergwijn bv en beiden spelen soms in Oranje. En eerlijk, is Berghuis niet op dit moment beter dan een pakweg een Babel?

Verder heb ik geen behoefte aan vervelende reacties betreft Berghuis zijn club.
Dat weten we allemaal nu wel. Ik kijk gewoon puur praktisch.

Eerlijk is eerlijk Berghuis is misschien wel een Ajaxspeler?
Frivool
Technisch
Afstandsschot
Scorend vermogen, ook op een diverse manier en assists
Mooi linkerbeen
Branie

Hij maakt ook meer indruk laatste maanden dan een Stengs.

Promes is al gekocht.
Babel gehuurd.
Bergwijn naar tottenham.
Mahlen zwaar geblesseerd.
Stengs uit vorm.
Berghuis is misschien wel de volgende die men in de gaten heeft?

Het voordeel is dat feyenoord dik pissed zou zijn als Ajax hem haalt.
Maar ja persoonlijk maakt het me allemaal niks uit waar hij vandaag komt.


* hypothetisch gezien, als Hakim, Donny en Neres vertrekken moeten er minstens 3 topspelers aangetrokken worden om dit gat te dichten toch?

 

+1/-0

- Verder zie ik dat Lacazette bij Arsenal gewoon op de bank zit....ongelofelijk.
Deze man kan zo goed spelen, ik zou hem ook op de lijst zetten van Overmars. Past heel goed bij Ajax.

 

+1/-0

Ik denk dat Berghuis bij ons best succesvol zou kunnen zijn. Ik vind het een goede voetballer en hij heeft best wel wat rendement en hij is verder ook volwassener dan vroeger.

Alleen ik moet ‘m niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 februari 2020 om 21:38:

- Verder zie ik dat Lacazette bij Arsenal gewoon op de bank zit....ongelofelijk.
Deze man kan zo goed spelen, ik zou hem ook op de lijst zetten van Overmars. Past heel goed bij Ajax.



Vind ik een goede gedachte Lacazette. Ben alleen bang dat Arsenal van die 51 miljoen die ze voor hem betaald hebben er nog wel 40 terug willen zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 februari 2020 om 19:51:

Laten we gewoon eerlijk zijn met elkaar.

Ajax heeft een schaduwlijst voor eventuele vertrekken.
En terwijl ik net even de samenvatting bekeek van Zwolle-Fey, bekroop de gedachte mij dat los van dat berghuis bij Fey speelt, ik hem steeds meer vindt groeien als aanvaller. Nu 2 goals en een assist weer, ik vind hem een interessante speler voor die schaduwlijst, denken jullie dat Overmars en co ook naar hem kijken? Ik bedoel ze keken ook naar een Bergwijn bv en beiden spelen soms in Oranje. En eerlijk, is Berghuis niet op dit moment beter dan een pakweg een Babel?

Verder heb ik geen behoefte aan vervelende reacties betreft Berghuis zijn club.
Dat weten we allemaal nu wel. Ik kijk gewoon puur praktisch.

Eerlijk is eerlijk Berghuis is misschien wel een Ajaxspeler?
Frivool
Technisch
Afstandsschot
Scorend vermogen, ook op een diverse manier en assists
Mooi linkerbeen
Branie

Hij maakt ook meer indruk laatste maanden dan een Stengs.

Promes is al gekocht.
Babel gehuurd.
Bergwijn naar tottenham.
Mahlen zwaar geblesseerd.
Stengs uit vorm.
Berghuis is misschien wel de volgende die men in de gaten heeft?

Het voordeel is dat feyenoord dik pissed zou zijn als Ajax hem haalt.
Maar ja persoonlijk maakt het me allemaal niks uit waar hij vandaag komt.


* hypothetisch gezien, als Hakim, Donny en Neres vertrekken moeten er minstens 3 topspelers aangetrokken worden om dit gat te dichten toch?



Alles klopt eigenlijk technisch en tactisch gezien aan Berghuis. We moeten alleen een hele goede chirurg regelen die de draadjes die los zitten bij hem weer aan elkaar naait.

 

+1/-0

Berghuis zou bij Ajax samen met Ten Hag, Tadic, Blind etc wel verder kunnen groeien. Plus hij hoeft het niet meer alleen te doen.
Ik denk dat Overmars hem zeker wel bekijkt, ook omdat hij een vleugelspeler is.

 

+1/-0

Berghuis... Alleen de gedachte al om dat nare mannetje in een Ajax shirt te zien. Brrr! Daarnaast heeft hij ook geregeld hele matige periodes waarin hij niks laat zien of van die totaal debiele rode kaarten pakt. Sorry hoor, maar dat ventje is gewoon niet helemaal helder in zijn hoofd. Gaat alleen maar voor onrust zorgen binnen een selectie.

Hoe is het eigenlijk met Bertrand Traoré bij Lyon? Speelt hij nog wel eens? Zou ook wel leuk zijn om beide Traoré samen voorin te hebben.

Dit bericht is gewijzigd op 17 februari 2020, 01:07:00.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 februari 2020 om 22:50:

Berghuis zou bij Ajax samen met Ten Hag, Tadic, Blind etc wel verder kunnen groeien. Plus hij hoeft het niet meer alleen te doen.
Ik denk dat Overmars hem zeker wel bekijkt, ook omdat hij een vleugelspeler is.



We hebben net een vleugelspeler gekocht Don. Met Tadic, Promes, Neres en Antony kunnen er nu vier op de vleugels spelen. De focus zal nu op twee middenvelders liggen en een keeper.En misschien een centrumspits want Traore is wel een talent maar ik heb nog niet gezien dat hij de man gaat worden centraal voorin volgend jaar.

 

+1/-0

Giovanni , wanneer wordt die ingevlogen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 februari 2020 om 03:57:

Giovanni , wanneer wordt die ingevlogen?



Ben ik ook wel benieuwd naar.

 

+1/-0

Voor de voorhoede hebben we nu eigenlijk alleen nog een kanjer nodig centraal die er rond de 25 in het netje legt. Lacazette zou een hele mooie zijn maar ook een hele zware dobber om te halen.Wie weet met wat bonussen voor Arsenal voor kampioenschap, plaatsing CL, aantal gescoorde goals dat er wat mogelijk is. Dan maar een keer extra diep in de buidel. Het belangrijkste van het spelletje zijn natuurlijk de goals dus dat mag wat kosten.
Als Suarez merkt dat hij wel eens buiten de boot kon gaan vallen hoef ik geen Ajaxied uit te leggen dat dit ook een mooie oplossing zou zijn.

Wat ook zal gaan kosten is het vertrek opvangen van Hakim en zeer waarschijnlijk Donny.Wat een goals en assists verdwijnen er wel niet met die twee. Nou krijgt Marc wel weer rond de 100 miljoen voor deze twee spelers waarvan hij een flink deel uit zal mogen geven. Ik ken eigenlijk maar een betaalbare speler die de meters en goals van Donny maakt en ook nog eens de assists geeft en dat is Davy Klaassen. Die is ook goed voor 15 goals, tien assists en drie marathons per wedstrijd. En nog eens betaalbaar ook met een prijskaartje van waarschijnlijk 15/20 miljoen.

En dan het grootste probleem, het vertrek van Hakim. Waar koop je zoiets betaalbaar? Niet dus normaliter.Stengs was heel goed bezig maar is zichzelf enigszins uit de picture aan het voetballen. Nou kon Donny wel eens naar Real gaan en dan gaat er opeens een deur op een kier. Met Modric, Kroos, James, Odegaard en de ook door Ajax begeerde Reinier heeft Real minimaal een en waarschijnlijk twee crea beas te veel voor de selectie. Vooral bij die laatste maakt Marc misschien wel een kans om hem bv twee jaar op huurbasis naar Ajax te halen. Dat is een groot talent die er meteen kan staan voor Ajax. Voelen onze drie samba boys zich ook meteen kiplekker in elkaars gezelschap. Mag James vertrekken is er misschien iets te ruilen met Donny. Nooit geschoten is altijd mis. Dit zijn wel buitencategorie spelers dus het proberen waard. Odegaard kennen we en zou natuurlijk ook prima zijn.
Joey Veerman zou een mooie speler zijn om laten we zeggen een gokje te wagen. Vol met talent alleen moet er wat peper in zijn kont geduwd worden.

Onana kon zich wel eens bij Hakim gaan voegen en op de Nederlandse markt zijn we dan snel klaar met Cillessen of Bizot. AZ ziet de bui al hangen en heeft terecht snel zijn contract opengebroken.

Zet m op Marc

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 17 februari 2020 om 16:41:

Voor de voorhoede hebben we nu eigenlijk alleen nog een kanjer nodig centraal die er rond de 25 in het netje legt. Lacazette zou een hele mooie zijn maar ook een hele zware dobber om te halen.Wie weet met wat bonussen voor Arsenal voor kampioenschap, plaatsing CL, aantal gescoorde goals dat er wat mogelijk is. Dan maar een keer extra diep in de buidel. Het belangrijkste van het spelletje zijn natuurlijk de goals dus dat mag wat kosten.
Als Suarez merkt dat hij wel eens buiten de boot kon gaan vallen hoef ik geen Ajaxied uit te leggen dat dit ook een mooie oplossing zou zijn.

Wat ook zal gaan kosten is het vertrek opvangen van Hakim en zeer waarschijnlijk Donny.Wat een goals en assists verdwijnen er wel niet met die twee. Nou krijgt Marc wel weer rond de 100 miljoen voor deze twee spelers waarvan hij een flink deel uit zal mogen geven. Ik ken eigenlijk maar een betaalbare speler die de meters en goals van Donny maakt en ook nog eens de assists geeft en dat is Davy Klaassen. Die is ook goed voor 15 goals, tien assists en drie marathons per wedstrijd. En nog eens betaalbaar ook met een prijskaartje van waarschijnlijk 15/20 miljoen.

En dan het grootste probleem, het vertrek van Hakim. Waar koop je zoiets betaalbaar? Niet dus normaliter.Stengs was heel goed bezig maar is zichzelf enigszins uit de picture aan het voetballen. Nou kon Donny wel eens naar Real gaan en dan gaat er opeens een deur op een kier. Met Modric, Kroos, James, Odegaard en de ook door Ajax begeerde Reinier heeft Real minimaal een en waarschijnlijk twee crea beas te veel voor de selectie. Vooral bij die laatste maakt Marc misschien wel een kans om hem bv twee jaar op huurbasis naar Ajax te halen. Dat is een groot talent die er meteen kan staan voor Ajax. Voelen onze drie samba boys zich ook meteen kiplekker in elkaars gezelschap. Mag James vertrekken is er misschien iets te ruilen met Donny. Nooit geschoten is altijd mis. Dit zijn wel buitencategorie spelers dus het proberen waard. Odegaard kennen we en zou natuurlijk ook prima zijn.
Joey Veerman zou een mooie speler zijn om laten we zeggen een gokje te wagen. Vol met talent alleen moet er wat peper in zijn kont geduwd worden.

Onana kon zich wel eens bij Hakim gaan voegen en op de Nederlandse markt zijn we dan snel klaar met Cillessen of Bizot. AZ ziet de bui al hangen en heeft terecht snel zijn contract opengebroken.

Zet m op Marc




Mooie poging Flamenco.

Lacazette zoals ik al eerder voorstelde zie ik zitten en past bij Ajax.
Plus hij wil spelen en CL. Ajax heeft genoeg geld en het wordt tijd voor een topspits/aanvaller als er straks meerdere weg zijn.

Sowieso denk ik dat Lacazette zo goed is dat hij altijd zou spelen bij Ajax.
28/29 jaar.

Arsenal heeft veel te danken aan Ajax, dus de gunfactor is er wel.

Suarez is ook iemand die hoog op de lijst moet komen. En meteen direct Ajax versterkt, zeker als KJ, Babel en Siem weg zijn is er nood aan de man met ervaren spelers die de club kennen. Veltman vertrek misschien ook wel.

Ajax gaat het mooie elftal van 2018-2019 kwijt raken binnen een jaar en NU is de tijd om in het momentem, weer een move te zetten zoals in 2018 met Tadic en Blind dat meteen tot zegen was naar het team.
Ajax heeft de naam, waarschijnlijk CL weer, veel aanzien vergaard en als Ten Hag blijft een coach waar veel gasten onder willen spelen.

Suarez, Lacazette ze zijn meer dan welkom.

Klaassen en Cillesen zit ik persoonlijk totaal niet op te wachten. Matige spelers die in het buitenland het ook niet waarmaken.

Verder zou ik Idrissi, Stengs, Propper, Vertonghen, Alderweireld en de selectie van Real goed doorscouten. Ook Bizot en Padt goed kijken hoe goed ze zijn.

Blind en Tadic kwamen omdat Ajax hoog inzette en dit werkte meteen.

Mijn voorstel, blijf dit doen Marc, alles zit mee op dit moment dus meer dan ooit kan en mag je als Ajax geld uitgeven en directe versterkingen halen.

Een internationale topverdediger in wording met lengte is natuurlijk ook erg wenselijk nu er al een tijd een gat is in het centrum.

Juventus heeft Chielini, de ligt, Bonucci en demiral.

En Ajax heeft? Veltman en Schuurs en Alvarez.

Bij Chelsea gaat er waarschijnlijk iemand banken...ben benieuwd wie.
Wie weet kan Ajax daar ook eens opletten.
En bij Real gaat het over wol worden.

Sowieso clubs als Real, Ac Milaan, Tottenham en Barca hebben zoveel Ajax spelers gehaald het wordt tijd dat Ajax eens hier gebruik van gaat maken en druk gaat zetten op die clubs. Als je niet meewerkt, dan verkopen we jullie geen spelers meer. Ik bedoel kijk hoe ze met al die Ajax spelers zijn om gegaan over de jaren....not a pretty picture.

Ook zou ik nu heel goed opletten wat er bij getafe loopt. Misschien loopt daar wel een slager rond die Ajax goed kan gebruiken een beer van een vent.
En die zijn ook nodig! Zie maar tegen United en Tottenham. 2 keer Europees succes verdwenen door kick and rush spel met grote gasten.

 

+1/-1

Echt ik zie de ene naar de andere superman post...… Morgen weer lekker wakker worden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 17 februari 2020 om 20:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 17 februari 2020 om 16:41:

Voor de voorhoede hebben we nu eigenlijk alleen nog een kanjer nodig centraal die er rond de 25 in het netje legt. Lacazette zou een hele mooie zijn maar ook een hele zware dobber om te halen.Wie weet met wat bonussen voor Arsenal voor kampioenschap, plaatsing CL, aantal gescoorde goals dat er wat mogelijk is. Dan maar een keer extra diep in de buidel. Het belangrijkste van het spelletje zijn natuurlijk de goals dus dat mag wat kosten.
Als Suarez merkt dat hij wel eens buiten de boot kon gaan vallen hoef ik geen Ajaxied uit te leggen dat dit ook een mooie oplossing zou zijn.

Wat ook zal gaan kosten is het vertrek opvangen van Hakim en zeer waarschijnlijk Donny.Wat een goals en assists verdwijnen er wel niet met die twee. Nou krijgt Marc wel weer rond de 100 miljoen voor deze twee spelers waarvan hij een flink deel uit zal mogen geven. Ik ken eigenlijk maar een betaalbare speler die de meters en goals van Donny maakt en ook nog eens de assists geeft en dat is Davy Klaassen. Die is ook goed voor 15 goals, tien assists en drie marathons per wedstrijd. En nog eens betaalbaar ook met een prijskaartje van waarschijnlijk 15/20 miljoen.

En dan het grootste probleem, het vertrek van Hakim. Waar koop je zoiets betaalbaar? Niet dus normaliter.Stengs was heel goed bezig maar is zichzelf enigszins uit de picture aan het voetballen. Nou kon Donny wel eens naar Real gaan en dan gaat er opeens een deur op een kier. Met Modric, Kroos, James, Odegaard en de ook door Ajax begeerde Reinier heeft Real minimaal een en waarschijnlijk twee crea beas te veel voor de selectie. Vooral bij die laatste maakt Marc misschien wel een kans om hem bv twee jaar op huurbasis naar Ajax te halen. Dat is een groot talent die er meteen kan staan voor Ajax. Voelen onze drie samba boys zich ook meteen kiplekker in elkaars gezelschap. Mag James vertrekken is er misschien iets te ruilen met Donny. Nooit geschoten is altijd mis. Dit zijn wel buitencategorie spelers dus het proberen waard. Odegaard kennen we en zou natuurlijk ook prima zijn.
Joey Veerman zou een mooie speler zijn om laten we zeggen een gokje te wagen. Vol met talent alleen moet er wat peper in zijn kont geduwd worden.

Onana kon zich wel eens bij Hakim gaan voegen en op de Nederlandse markt zijn we dan snel klaar met Cillessen of Bizot. AZ ziet de bui al hangen en heeft terecht snel zijn contract opengebroken.

Zet m op Marc




Mooie poging Flamenco.

Lacazette zoals ik al eerder voorstelde zie ik zitten en past bij Ajax.
Plus hij wil spelen en CL. Ajax heeft genoeg geld en het wordt tijd voor een topspits/aanvaller als er straks meerdere weg zijn.

Sowieso denk ik dat Lacazette zo goed is dat hij altijd zou spelen bij Ajax.
28/29 jaar.

Arsenal heeft veel te danken aan Ajax, dus de gunfactor is er wel.

Suarez is ook iemand die hoog op de lijst moet komen. En meteen direct Ajax versterkt, zeker als KJ, Babel en Siem weg zijn is er nood aan de man met ervaren spelers die de club kennen. Veltman vertrek misschien ook wel.

Ajax gaat het mooie elftal van 2018-2019 kwijt raken binnen een jaar en NU is de tijd om in het momentem, weer een move te zetten zoals in 2018 met Tadic en Blind dat meteen tot zegen was naar het team.
Ajax heeft de naam, waarschijnlijk CL weer, veel aanzien vergaard en als Ten Hag blijft een coach waar veel gasten onder willen spelen.

Suarez, Lacazette ze zijn meer dan welkom.

Klaassen en Cillesen zit ik persoonlijk totaal niet op te wachten. Matige spelers die in het buitenland het ook niet waarmaken.

Verder zou ik Idrissi, Stengs, Propper, Vertonghen, Alderweireld en de selectie van Real goed doorscouten. Ook Bizot en Padt goed kijken hoe goed ze zijn.

Blind en Tadic kwamen omdat Ajax hoog inzette en dit werkte meteen.

Mijn voorstel, blijf dit doen Marc, alles zit mee op dit moment dus meer dan ooit kan en mag je als Ajax geld uitgeven en directe versterkingen halen.

Een internationale topverdediger in wording met lengte is natuurlijk ook erg wenselijk nu er al een tijd een gat is in het centrum.

Juventus heeft Chielini, de ligt, Bonucci en demiral.

En Ajax heeft? Veltman en Schuurs en Alvarez.

Bij Chelsea gaat er waarschijnlijk iemand banken...ben benieuwd wie.
Wie weet kan Ajax daar ook eens opletten.
En bij Real gaat het over wol worden.

Sowieso clubs als Real, Ac Milaan, Tottenham en Barca hebben zoveel Ajax spelers gehaald het wordt tijd dat Ajax eens hier gebruik van gaat maken en druk gaat zetten op die clubs. Als je niet meewerkt, dan verkopen we jullie geen spelers meer. Ik bedoel kijk hoe ze met al die Ajax spelers zijn om gegaan over de jaren....not a pretty picture.

Ook zou ik nu heel goed opletten wat er bij getafe loopt. Misschien loopt daar wel een slager rond die Ajax goed kan gebruiken een beer van een vent.
En die zijn ook nodig! Zie maar tegen United en Tottenham. 2 keer Europees succes verdwenen door kick and rush spel met grote gasten.



Even los van het feit of ik het met de namen eens ben (vaak wel trouwens) vind ik het altijd zo vreemd bij heel veel namen dat er niet gekeken is naar de positie waar hij moet komen te spelen. Dat hebben heel veel schrijvers voor de gewoonte.
Men noemt gewoon een goede speler en klaar. Zo speelt Idrissi wel een topseizoen maar hebben we net Antony gekocht en ook Tadic, Neres en Promes nog voor de vleugels. Idrissi is dus overbodig nu en teveel voor een positie werkt alleen maar averechts.
Vertonghen is een heerlijke speler maar daar staat veldheer Blind te ballen.
Propper is verbindingsschakel tussen verdediging en aanval en daar staat een van de revelaties van het seizoen Martinez. Voor een andere plek is Propper ongeschikt met zijn ene goal en drie assists per jaar.
Alderwereld mag morgen komen, dat is een ander verhaal al blijf ik heel benieuwd naar de ontwikkeling van Schuurs die alsmaar beter wordt.
Stengs stond ook op mijn lijstje maar langzamerhand wel met een vraagteken of hij de druk wel aan kan.
Klaassen is zeker niet de beste speler die er te halen is maar wel de speler met het meeste rendement tov van zijn positie. Zijn goals, assists en verdedigende en aanvallende meters zijn superbelangrijk. Ook bij Bremen waar hij binnen een jaar zelfs aanvoerder geworden is.
Lacazette zou zich wel als een vis in het water voelen bij Ajax en wie weet is er te praten met Arsenal.

 

+1/-0

Is de komende zomer transvervrije Adam Lallana interessant denken jullie?

 

+2/-0

https://www.gazetaesportiva.com/futebol/futebol-internacional/meia-ex-santos-vai-a-holanda-para-fechar-com-o-ajax/link

Komende dagen in Nederland afronding transfer van Giovanni volgens deze bron, een middenvelder met de kenmerken die Ajax daar wil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BGR88 schreef op 19 februari 2020 om 16:08:

Is de komende zomer transvervrije Adam Lallana interessant denken jullie?



Dat is een beetje hetzelfde verhaal als Propper. Geen slechte speler maar die hij is een verbindingsschakel tussen verdediging en aanval. Iemand voor de balans maar daar staat Martinez zeer goed te voetballen. Aanvallend brengt Lallana weinig dus in mijn ogen hebben we daar niets aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 19 februari 2020 om 17:48:

https://www.gazetaesportiva.com/futebol/futebol-internacional/meia-ex-santos-vai-a-holanda-para-fechar-com-o-ajax/link

Komende dagen in Nederland afronding transfer van Giovanni volgens deze bron, een middenvelder met de kenmerken die Ajax daar wil.


Vijf jarige verbintenis aanstaande schijnt ;)

 

+1/-0

Als we dan tóch 40 miljoen voor 1 speler gaan uitgeven, heb ik liever dat ze voor Depay gaan. Maar die komt sowieso niet, en Lacazette al helemaal niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 19 februari 2020 om 19:12:

Als we dan tóch 40 miljoen voor 1 speler gaan uitgeven


Wie van Ajax heeft dat gezegd? Just curious….

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » De schaduwlijst van Marc