Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Oussama Idrissi

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

ik zeg doen. topspeler.

Dit bericht is gewijzigd op 3 februari 2021, 19:43:43 door een mod.

 

+1/-1

Ik zeg Ihattaren, doen!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 februari 2020 om 23:32:

Ik zeg Ihattaren, doen!



Ook hem zou ik halen. Zeker als er 3+ vertrekken bij ajax dan moet er opnieuw gebouwd worden. Ithattaren is een mogelijke opvolger van Hakim als het zover komt.
Met Tadic, Blind, Promes o.a. heeft hij dan wat oudere gasten die hem kunnen helpen.

Ben benieuwd naar de schaduw lijst van Overmars.

 

+1/-0

Leuke speler, maar geen speler voor een topclub... Al zal het het niet slechter doen dan Babel xD

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 12 februari 2020 om 23:53:

(...) Ben benieuwd naar de schaduw lijst van Overmars.



Ik denk dat Renemar jou een heel duidelijk beeld kan geven van die schaduwlijst van Overmars.

Ik hoef er in ieder geval geen naam van te zien of te horen ...

 

+1/-0

Als Giovanni nu al overkomt van Santos, dan gaat het middenveld weer ergens op kunnen lijken.

Ajax doet dat i.t.t. bij Sao Paulo, waar men actief investeert en jeugdexponenten ook snel doorkomen en de club eerbiedigen, bij Santos met niet meer af dan een opleidingsvergoeding. Op zich logisch, omdat ze voor hun achttiende verjaardag geen debuut in het beroepsvoetbal mochten maken, dat rekent Ajax aan bij Santos als korting tot aan het minimum op de vertrekregeling. Als Ajax geld uitgeeft aan jeugd, zoals met Rasmussen (3 Mio Euro) en Jensen (3,5 Mio Euro), dan zijn ze niet achttien maar zestien, een leeftijd waarop je een buitenlandse club nog niet kunt aanrekenen om ze nog van beroepsvoetbal te hebben onthouden.

De clubbaas van Santos is wel bloedlink over de gebrekkige solidariteit tussen opleidingsinstituten van Ajax en Santos, daar waar Ajax gewoon denkt een betere stal te hebben met grotere exponenten, vinden ze bij Santos dat die opstelling niet past bij de historische vergelijking die te maken is. Ze stellen zich op het punt dat vb. in een casus Ouasim Bouy , dat Santos die niet mag pakken andersom van Ajax naar Santos , puur uit ethische overweging . Dan krijg je nog de overige situatie, dat ze beweren dat Ajax te vroeg al de banden legt met de zaakwaarnemingen van hun talenten. Ajax houdt zich aan de juridische regel dat je enige maanden voordat ze achttien zijn, mag aankloppen bij zaakwaarnemer, zonder de club om toestemming te vragen. Eigenlijk is Santos gewoon te laat met het openen en afronden van een beroepscontract, en heeft Ajax geen plicht om Santos te informeren over de te openen gespreksfase. Dat doet ook geen andere club, wat op zich nog niet het legaal maakt, je kunt ook met zijn allen de wet ongehoorzaam misdragen. Maar een knappe jurist verdedigt Ajax en elke andere Europese clubs tegen die banale eisen uit een ander werelddeel. Verwacht dus niet de sanctie van een transferstop, die Santos bij het CAS wil bedingen voor Ajax. CLubscouts mogen langswege tussenpersonen hun tussenrapport, opleidingsvisie en enthousiasme laten mededelen, dat is het reglement. Sinds Muric zijn schorsing weet Ajax wat wel en niet mag van het CAS qua vooronderzoek en bijstand, dus ze riskeren helemaal niets over de rand van de stelregel. Die tussenpersonen hebben zorgplicht om in het belang van de speler neutraal van clubbelangen bijstand te vinden, dus die kunnen misschien bewezen hebben om incompetent bezig te zijn, maar dan nog is er van kwade opzet nog lang niet bewijslast te vinden. Het enige wat clubs kunnen doen, is zelf al de bijstand zo duidelijk mogelijk aan de speler zelf en de tussenpersoon vertellen, want de opleidende club mag als enige vanzelfsprekend al met de speler om tafel. Dus Giovanni zal niet geschorst worden en Ajax ook niet, dat lijkt me best vast en zeker.

 

+1/-0

Messi is transfervrij!

Heeft een clausule dat hij gratis weg mag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 februari 2020 om 22:08:

Messi is transfervrij!

Heeft een clausule dat hij gratis weg mag.


Zou die op zijn leeftijd het Ajax spelletje nog kunnen leren? Dat schijnt nogal moeilijk te zijn volgens onze coach.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 februari 2020 om 22:19:

(...)
Zou die op zijn leeftijd het Ajax spelletje nog kunnen leren? Dat schijnt nogal moeilijk te zijn volgens onze coach.



Het Ajax-spelletje is niet moeilijk als het uitgevoerd wordt met spelers die de juiste kwaliteiten hebben.

Messi hoef je niets te leren. Die heeft alle eigenschappen en kwaliteiten die nodig zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 februari 2020 om 22:54:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 februari 2020 om 22:19:

(...)
Zou die op zijn leeftijd het Ajax spelletje nog kunnen leren? Dat schijnt nogal moeilijk te zijn volgens onze coach.



Het Ajax-spelletje is niet moeilijk als het uitgevoerd wordt met spelers die de juiste kwaliteiten hebben.

Messi hoef je niets te leren. Die heeft alle eigenschappen en kwaliteiten die nodig zijn.


Ik was een klein beetje cynisch, heb onze coach zondag op TV gezien, die leeft in een hele eigen wereld volgens mij :denk

Ik vraag mij eigen af ho0e heilig het 4-3-3 nog is, ik zag Babel gisteren linkshalf lopen op een gegeven moment.... En jep Babel heeft niet de juiste kwaliteiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 februari 2020 om 23:11:

Ik vraag mij eigen af hoe heilig het 4-3-3 nog is, (...)



Ik heb niet zo veel op met systemen.

Ik vind dat je je posities op het veld aan moet passen aan de omstandigheden van het moment.

 

+1/-0

Ik vind het best een goede speler. Hij is doelgericht en heeft ook de afrondende kwaliteiten om te scoren. Verder is hij atletisch, heeft hij een goede werklust. Geen fratsen voor zover ik weet. Een jongen waarvan je op kan rekenen dat hij met genoeg kansen wel rendement levert.

Ik vind hem technisch niet fantastisch. Zijn dribbel is van niet wereldklasse en hij moet het meer van zijn atletisch vermogen hebben. Verder heeft hij wel een goede trap, maar het is niet echt een speler die iets kan creëren buiten zijn schot om.

Ik denk dat hij kwa rol eenzelfde rol zou krijgen als Promes. Een jongen die niet technisch hoogstaand is, maar wel met een goed instinct en de kwaliteiten om af te ronden. Ik denk dan ook dat hij goed zou passen als een afronder, met verschillende creatieve spelers om hem heen. Ik denk dat hij goede cijfers zou hebben als hij nu bij ons zou spelen ipv Promes. Tegelijkertijd denk ik dat je er niet meer dan één van zijn type moet hebben. Jongens als hij zijn, ondanks hun kwaliteiten, wel meer afhankelijk van anderen omdat ze dat zelf wat minder kunnen. Als je zowel Promes als Idrissi zou hebben, dan moet je creatieve en ondersteunende spelers om hen heen hebben. Want van die twee gaat het niet komen.

Als vervanging van Ziyech op de flank zou het dus in mijn ogen geen goede zijn. Mocht je echter veel geld kunnen pakken voor Promes, dan zie ik het wel als een optie.

 

+1/-0

Idrissi, Antony of iets vergelijkbaars zal er bij moeten komen willen we niet weer bij 2/3 blessures in de problemen komen. Een topclub heeft 15/16 gelijkwaardige spelers en dan kan je ook meer rouleren waar hier nogal eens over gezeurd wordt. Tuurlijk is rouleren goed maar niet als dat te veel punten kost. Eiting, Ekkelenkamp, Gravenberch en Traore zijn wel talenten maar als je er twee/drie tegelijk laat spelen kom je meteen in de problemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 14 februari 2020 om 16:01:Geen fratsen voor zover ik weet.

Volgens mij schopt ie nu al een wedstrijd of drie, vier mensen neer. Gister in de eerste helft ook weer een kansloze trap omdat ie gefrustreerd is. Komt er alleen steeds mee weg, wat dat betreft past ie goed bij PSV of Berghuis. :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 16 februari 2020 om 12:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 14 februari 2020 om 16:01:Geen fratsen voor zover ik weet.

Volgens mij schopt ie nu al een wedstrijd of drie, vier mensen neer. Gister in de eerste helft ook weer een kansloze trap omdat ie gefrustreerd is. Komt er alleen steeds mee weg, wat dat betreft past ie goed bij PSV of Berghuis. :B



Viel mij ook op. Een vieze schopperd is het.
En snel uit balans gebracht, geestelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Doe maar niet. Ajax moet naar een hoger niveau. Idrissi zit bij AZ aan zijn plafond. Na Ihattaren (en misschien Stengs, Malen en Boadu) is er geen enkele speler in de Eredivisie waarvan ik denk dat Ajax die echt kan gebruiken.



Heeft amper minuten gemaakt bij Sevilla. Vooralsnog blijf ik ik bij m'n statement dat AZ het plafond is voor Idrissi. Begrijp me niet verkeerd, hij is beter dan Promes en kan ook aardig ballen, maar daar is niet veel voor nodig.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 februari 2021, 20:17:16.

 

+1/-1

Als je vandaag Babel zag dan denk ik dat Idrissi een dikke versterking voor Ajax is. Is drie klassen beter dan Babel.

 

+2/-0

Afgelopen seizoen heb ik de naam gedropt van Idrissi als potentieel target. Nu speelt hij bij Sevilla.
Prachtige voetballer die prima bij Ajax had gepast en kon strijden met Neres, Antony op de vleugels.
Idrissi is een klasse beter dan Promes. Jammer. Nu is Sevilla met hem aan de haal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 18 december 2020 om 23:36:

Afgelopen seizoen heb ik de naam gedropt van Idrissi als potentieel target. Nu speelt hij bij Sevilla.
Prachtige voetballer die prima bij Ajax had gepast en kon strijden met Neres, Antony op de vleugels.
Idrissi is een klasse beter dan Promes. Jammer. Nu is Sevilla met hem aan de haal.



Ik lees dat Overmars een standbeeld verdiend ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 18 december 2020 om 23:36:

Afgelopen seizoen heb ik de naam gedropt van Idrissi als potentieel target. Nu speelt hij bij Sevilla.
Prachtige voetballer die prima bij Ajax had gepast en kon strijden met Neres, Antony op de vleugels.
Idrissi is een klasse beter dan Promes. Jammer. Nu is Sevilla met hem aan de haal.



Nou is daar niet zoveel voor nodig ;B

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Historie » Oussama Idrissi