Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Lorenzo Lucca

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Lorenzo Lucca, Italiaanse spits, jeugdinternational, 21 jaar, 2.01m lang, gehuurd van Pisa voor 1M met een koopoptie van 10M.

Allereerste Italiaan ooit bij Ajax. Boomlange spits, de nieuwe Luca Toni?
Eerste gehoorde kritiekpunt is dat hij te weinig scoort. Feitje:

Luca Toni op zijn 21e (W/D): Serie C (64/12), Serie B (3/1)
Lorenzo Lucca op zijn 21e: Serie C (30/13), Serie B (26/6)

https://www.youtube.com/watch?v=Si0tl-hq3Z4&ab_channel=ultrasfctvPremium

 

+1/-0

Ja ik heb ook naar zijn statistieken in de jeugd gekeken en dan valt het alleszins mee. Moet wel een voorbehoud bij of hij al heel jong zo lang was en dus een groot voordeel had ten opzichte van zijn leeftijdsgenoten (zoals bijv. Castillion dat bij ons had). De overstap van jeugdvoetbal naar voetballen tegen volwassen profs is gewoon heel groot zoals we ook bij Jong Ajax kunnen zien.

 

+2/-0

Welkom bij Ajax. Interessante constructie: 1+10. Hij wordt binnenkort 22 en heeft eigenlijk enkel afgelopen seizoen vrij weinig gescoord. Op jonge leeftijd nog niet veel scoren, om later ineens een topschutter te zijn, komt vaker voor bij spitsen. Ik ben benieuwd naar hem, want ik ken hem niet.

 

+1/-0

Hij zal in eerste instantie als stormram gebracht worden als er iets geforceerd moet worden.
Maar wel een verrassende transfer, denk dat niemand van hem gehoord had, dus de scouting doet nog wel wat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 05 augustus 2022 om 08:54:

Maar wel een verrassende transfer, denk dat niemand van hem gehoord had, dus de scouting doet nog wel wat.



De scouting van Club Brugge denk ik ;)

 

+1/-0

Ondanks zijn lengte is Lucca volgens mij geen stormram, maar een hele flegmatieke speler.
Past ook niet bij Ajax om blind lange ballen de zestien in te gooien.

 

+1/-0

ik denk dat hij ons allemaal nog gaat verrassen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 augustus 2022 om 10:38:

ik denk dat hij ons allemaal nog gaat verrassen.



Qua speelstijl heb ik een beetje een Pantelic gevoel. Een technisch verfijnde spits die anderen beter laat voetballen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 05 augustus 2022 om 12:52:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 augustus 2022 om 10:38:

ik denk dat hij ons allemaal nog gaat verrassen.



Qua speelstijl heb ik een beetje een Pantelic gevoel. Een technisch verfijnde spits die anderen beter laat voetballen.



Hopelijk is hij een verborgen pareltje, waarvan achteraf de topclubs in Europa spijt hebben dat ze het fout gezien hebben.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 05 augustus 2022 om 10:18:

De scouting van Club Brugge denk ik ;)



Haha, dat zou goed kunnen ja.

Pisa speelt ook in hun kleuren. Dan let je wat meer op elkaar.

 

+1/-0

Zal dat filmpje van Johnny van de Burger King voorbij komen zodra men deze toren uit Italië in actie zien? Ik denk namelijk dat hij nog trager is dan Haller.

 

+1/-0

Zijn eerste kansen zagen er niet echt hoopvol uit.😉

 

+1/-0

Hoog Suk-gehalte, maar laat me graag verrassen.

 

+1/-0

Was netjes gisteren. Zijn haar dus. Dat tweede schot en die kopbal, daarentegen…Hoop dat dat snel wordt verbeterd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 15 augustus 2022 om 15:11:

Was netjes gisteren. Zijn haar dus. Dat tweede schot en die kopbal, daarentegen…Hoop dat dat snel wordt verbeterd.



Dat eerste schot vond ik erger. Het tweede schot is uit een rebound waarbij de keeper komt en verrassing + teleurstelling over het eerste schot een rol kunnen spelen. Bij dat eerste schot werd de bal perfect neergelegd en schiet hij de bal recht op de keeper ipv in de verre hoek.

 

+1/-0

Vind dit wel een interessante speler. Ik heb nog altijd niet echt een volledig beeld van wat zijn niveau nou precies is. Bij Jong Ajax kan hij in elk geval makkelijk mee. Hij lijkt wel wat meer te zijn dan alleen een stormram. Eigenlijk zou ik hem binnenkort wel eens wat langer aan het werk willen zien in Ajax 1, met betere spelers om hem heen, en als de ploeg gewoon zijn eigen spel speelt.

 

+1/-0

Of het wordt een geweldig of helemaal niets, dat is het gevoel dat ik heb.

 

+1/-0

Als je geen linksbenige linksbuiten en een rechtsbenige rechtsbuiten opstelt als Lucca in de spits staat dat heb je helemaal niets aan Lorenzo ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 16 oktober 2022 om 18:46:

Als je geen linksbenige linksbuiten en een rechtsbenige rechtsbuiten opstelt als Lucca in de spits staat dat heb je helemaal niets aan Lorenzo ..



In bredere zin, als je geen spelers hebt met een goede voorzet wordt het lastig. Wel denk ik dat hij hetzelfde soort spel kan spelen als Brobbey. Bal vasthouden en anderen bij laten sluiten.

 

+1/-0

In dit eerste kwart tegen VVV valt Lucca mij vies tegen. Nog niet zo één-twee-drie de nieuwe Toni.
Moet €10M kosten, hè? Dat lijkt het mij zo toch niet waard.
Hoe Pierie ooit als basisspeler van Heerenveen voor €5M bij Ajax is beland is een volkomen raadsel.

Conceição moet wat stabieler op zijn benen staan dan kan het een goeie worden.

Positief: Milovanovic bevalt mij wel.

Edit: tegen de verhouding in op achterstand

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Historie » Lorenzo Lucca