Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Francisco Conceição

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 augustus 2022 om 11:43:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 11:06:

Ik redeneer wel zo. (...)




Ho,ho, ik begrijp jou! B)

Ik bedoel precies wat jij bedoelt. Alleen vindt ik dat dat in principe voor "alle elf" moet gelden. Niet voor een paar (dat bedoel ik met 'specifieke spelers') in het elftal.



Ik begrijp ook wat jij bedoelt. Ik legde onlangs meer de nadruk op de voorhoede. Maar over alle linies zou het moeten natuurlijk. Daarbij vind ik ook dat Schreuder alvast kan ingrijpen waaronder Daley Blind.

Een speler met een uitstekend overzicht en inspeelpass maar wel vaker de Dennis Bergkamp, of Zlatan, poogt uit te hangen in het strafschopgebied. Onlangs flikte hij het weer. Poogde hij in de zestien weer een verdediger uit te spelen op een manier die niet kan. Kansloze missie.

Ik sta er nog van te kijken want een veteraan als Daley zou inmiddels beter moeten weten waar zijn kwaliteiten liggen. Als hij mee opkomt hoort hij buiten de zestien te blijven. Liefst in een radius van 5 a 10 meter. Hoeft hij ook minder meters af te leggen in de omschakeling. Op die afstand kan Daley met zijn kwaliteiten een spits aan spelen waardoor de slagingskans van een opgezette aanval groter word dan als hij er op eigen houtje denkt te kunnen opereren.

Maar goed. Grappig dat achteraf dan weer voor de camera verteld word dat de tegenstander zich ingroef,.. het was druk in de zestien. Ja inderdaad. Neem de volgende keer de keeper ook mee. Word het nog drukker van.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 12:45:

(...) Onlangs flikte hij het weer. Poogde hij in de zestien weer een verdediger uit te spelen op een manier die niet kan. Kansloze missie. (...)



Ik weet welk moment je bedoeld, ik heb het gezien.

Op zich vond ik het daarentegen prima dat hij op die manier het initiatief nam.
Maar ik vond wel dat hij uit dat laatste duel had moeten blijven: hij had veel eerder met links moeten schieten.
Daar zat ik op te wachten ... en toen ging hij pingelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 augustus 2022 om 22:39:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 12:45:

(...) Onlangs flikte hij het weer. Poogde hij in de zestien weer een verdediger uit te spelen op een manier die niet kan. Kansloze missie. (...)



Ik weet welk moment je bedoeld, ik heb het gezien.

Op zich vond ik het daarentegen prima dat hij op die manier het initiatief nam.
Maar ik vond wel dat hij uit dat laatste duel had moeten blijven: hij had veel eerder met links moeten schieten.
Daar zat ik op te wachten ... en toen ging hij pingelen.


Inderdaad, dat moeten we ook toejuichen , dat het niet lukt is jammer maar hij heeft het geprobeerd.
Beter in het srafschopgebied van de tegenstander dan in het eigen strafschopgebied. ;B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 augustus 2022 om 22:39:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 12:45:

(...) Onlangs flikte hij het weer. Poogde hij in de zestien weer een verdediger uit te spelen op een manier die niet kan. Kansloze missie. (...)



Ik weet welk moment je bedoeld, ik heb het gezien.

Op zich vond ik het daarentegen prima dat hij op die manier het initiatief nam.
Maar ik vond wel dat hij uit dat laatste duel had moeten blijven: hij had veel eerder met links moeten schieten.
Daar zat ik op te wachten ... en toen ging hij pingelen.



Een centrale verdediger die in de box van de tegenstander pingelt moet beter weten. Dit kan volgens mij ook best storend werken voor zijn collega's die zijn aangekocht om de acties te maken. Laat hem dan een voorbeeld aan Franco Baresi of Velibor Vasovic nemen. Die liepen hun aanvallers niet in de weg.

Dat Daley langs de zijlijn opkomt en een voorzet geeft vind ik een ander verhaal omdat hij vaker bewezen heeft dat hij het kan. Enfin, Spelbos nog bedankt voor de laatste zin. Ik kan de humor er van inzien ;B

 

+1/-0

Mooi dat hij zich nu al laat zien, ik zal mijn woorden moet inslikken. Hopelijk gaan we veel plezier aan deze speler bleven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 augustus 2022 om 10:04:

Een centrale verdediger die in de box van de tegenstander pingelt moet beter weten. (...)



Ik zie dat anders. Een centrale verdediger die 'in de box van de tegenstander pingelt', moet kunnen voetballen. En hoort anders niet bij Ajax thuis.

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 augustus 2022 om 10:04:

(...) Dit kan volgens mij ook best storend werken voor zijn collega's die zijn aangekocht om de acties te maken. (...)



Dat kan volgens mij alleen maar motiverend werken. Dat ze zien dat er ook iets anders mogelijk is dan 'tikkies breed en terug' en eindeloos voorspelbaar combinatievoetbal.

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 augustus 2022 om 10:04:

(...) Laat hem dan een voorbeeld aan Franco Baresi of Velibor Vasovic nemen. Die liepen hun aanvallers niet in de weg. (...)



Ik heb er totaal geen moeite mee dat verdedigers (of welke veldspeler dan ook) in de aanval opduiken of op andere posities waar ruimte en dus aanvallende mogelijkheden liggen.

Als het maar verantwoord is en dat begint bij mij dat iemand moet kunnen 'voetballen'.

Ik heb trouwens liever dat Blind in verdedigend opzicht een voorbeeld neemt aan Baresi en Vasovic. ;)

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 12 augustus 2022 om 14:14:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 augustus 2022 om 10:04:

Een centrale verdediger die in de box van de tegenstander pingelt moet beter weten. (...)



Ik zie dat anders. Een centrale verdediger die 'in de box van de tegenstander pingelt', moet kunnen voetballen. En hoort anders niet bij Ajax thuis.

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 augustus 2022 om 10:04:

(...) Dit kan volgens mij ook best storend werken voor zijn collega's die zijn aangekocht om de acties te maken. (...)



Dat kan volgens mij alleen maar motiverend werken. Dat ze zien dat er ook iets anders mogelijk is dan 'tikkies breed en terug' en eindeloos voorspelbaar combinatievoetbal.

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 augustus 2022 om 10:04:

(...) Laat hem dan een voorbeeld aan Franco Baresi of Velibor Vasovic nemen. Die liepen hun aanvallers niet in de weg. (...)



Ik heb er totaal geen moeite mee dat verdedigers (of welke veldspeler dan ook) in de aanval opduiken of op andere posities waar ruimte en dus aanvallende mogelijkheden liggen.

Als het maar verantwoord is en dat begint bij mij dat iemand moet kunnen 'voetballen'.

Ik heb trouwens liever dat Blind in verdedigend opzicht een voorbeeld neemt aan Baresi en Vasovic. ;)



Inderdaad. Neem de uitstraling. Blik van verbetenheid in hun ogen. Menig spits begreep vast al snel dat het geen aangename ontmoeting/duels zullen worden.

Ajax heeft een dergelijke verdediger helaas niet in huis, en vind ik jammer. Maar misschien dat Bassey nog verrast? Martinez had er wel wat trekken van maar ik moet niet overdrijven. Daar doe ik Baresi en Vadovic te kort mee.

 

+1/-0

Gewoon voor de leeuwen gooien nu Antony waarschijnlijk vertrekt en Ziyech niet haalbaar lijkt?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:17:

Gewoon voor de leeuwen gooien nu Antony waarschijnlijk vertrekt en Ziyech niet haalbaar lijkt?


Met Hansen als zijn backup dan. Klinkt interessant om deze twee talenten de kans te geven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 augustus 2022 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:17:

Gewoon voor de leeuwen gooien nu Antony waarschijnlijk vertrekt en Ziyech niet haalbaar lijkt?


Met Hansen als zijn backup dan. Klinkt interessant om deze twee talenten de kans te geven.




Ik durf het wel aan eerlijk gezegd. Wat ik van Conceicao heb gezien is veelbelovend. En om nou weer miljoenen uit te geven... :denk

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 augustus 2022 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:17:

Gewoon voor de leeuwen gooien nu Antony waarschijnlijk vertrekt en Ziyech niet haalbaar lijkt?


Met Hansen als zijn backup dan. Klinkt interessant om deze twee talenten de kans te geven.




Ik durf het wel aan eerlijk gezegd. Wat ik van Conceicao heb gezien is veelbelovend. En om nou weer miljoenen uit te geven... :denk


Gorter verhuren en die doelman halen lijkt me wel wat. Vlachodimos.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:17:

Gewoon voor de leeuwen gooien (...)



Ja. Ik begrijp niets van de filosofie om voetballers in dienst te hebben en ze niet te gebruiken.

Van 't Schip, Bryan Roy, Rob Witschge, Dennis Bergkamp, allemaal vleugelspelers die op jonge leeftijd een serieuze kans kregen die ze benut hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 augustus 2022 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:17:

Gewoon voor de leeuwen gooien (...)



Ja. Ik begrijp niets van de filosofie om voetballers in dienst te hebben en ze niet te gebruiken.

Van 't Schip, Bryan Roy, Rob Witschge, Dennis Bergkamp, allemaal vleugelspelers die op jonge leeftijd een serieuze kans kregen die ze benut hebben.



Dat is er een tijd geleden ingeslopen. De gedachte dat een voetballer eerst aan het Ajax spel moet wennen. Een absurde gedachte alsof Ajax van een andere planeet komt.

Trainers die deze gedachte erop na houden, hebben bij mij al een minpuntje te pakken. Alsof de trainers allemaal de zogenaamde Ajax filosofie hebben. Nee dus, want dan laten ze jonge talenten debuteren en geven deze een kans.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 augustus 2022 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:17:

Gewoon voor de leeuwen gooien nu Antony waarschijnlijk vertrekt en Ziyech niet haalbaar lijkt?


Met Hansen als zijn backup dan. Klinkt interessant om deze twee talenten de kans te geven.




Ik durf het wel aan eerlijk gezegd. Wat ik van Conceicao heb gezien is veelbelovend. En om nou weer miljoenen uit te geven... :denk



Ja veelbelovend maar tot nu toe lijkt het op een cliffhanger die 23 keer herhaalt wordt. Rendement is nog niet echt je-van-het. Veel geschreeuw, weinig w... you know.

 

+1/-0

Leuke invalbeurt. Met ook de problemen op rechtsbuiten in het achterhoofd wordt het misschien wel tijd voor meer speeltijd. Het waren maar een paar minuutjes natuurlijk, maar het verschil met Berghuis was groot. Deze gast heeft echt een actie, snelheid en lichtvoetigheid.

 

+1/-0

Viel tegen Volendam en vanavond positief op. Heeft durf, snelheid en naait tegenstanders gele kaarten aan. Ajax moet hem vaker opstellen, is beter dan een statische Berghuis/Tadic.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 12 oktober 2022 om 21:04:

Viel tegen Volendam en vanavond positief op. Heeft durf, snelheid en naait tegenstanders gele kaarten aan. Ajax moet hem vaker opstellen, is beter dan een statische Berghuis/Tadic.



Ja het werd ook hoog tijd dat Ajax weer eens op de flank een speler op stelde die een individuele ajax kan maken, anders blijft er weinig meer van Ajax over.

 

+1/-0

Enfin ik zal een paar cijfers plaatsen die Humberto Tan onlangs bekend maakte. Sportieve cijfers want financieel ziet het er beter uit.

Sportieve cijfers die tot stand kwamen na de 'wisseling van de wacht TD, coach/trainer' plus verkoop x aantal spelers;

Ajax heeft nog nooit zoveel goals tegen gehad van de zelfde tegenstander in één seizoen, namelijk 10.
Ajax heeft voor het eerst sinds 2014 drie CL duels verloren op rij.
Ajax heeft voor het eerst sinds 2004/2005 drie van de vier groepswedstrijden achter elkaar verloren in de CL.
Ajax heeft nog nooit zoveel goals tegen gehad in 4 CL westrijden / Europacup 1, namelijk 12 en dat is voor het eerst sinds 1964.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 oktober 2022 om 21:24:


Ajax heeft nog nooit zoveel goals tegen gehad in 4 CL westrijden / Europacup 1, namelijk 12 en dat is voor het eerst sinds 1964.


Dit is een onzin verhaal, in de jaren 60 was er geen CL, toen had je ko wedstrijden, hoe kun je dan 4 wedstrijden op rij verliezen? Die Humberto Tan is een l*l.

 

+1/-2

Viel leuk in.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Spelers » Francisco Conceição