Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Owen Wijndal

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ik zag er nog geen topic over. Welkom bij Ajax, Owen.

(Zou Wijndal ook bij de opties voor de opstelling kunnen worden toegevoegd?)

https://www.ajax.nl/artikelen/owen-wijndal-van-zaandijk-tot-amsterdam/

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 juli 2022, 11:42:59.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 22 juli 2022 om 10:15:

Ik zag er nog geen topic over. Welkom bij Ajax, Owen.

(Zou Wijndal ook bij de opties voor de opstelling kunnen worden toegevoegd?)

https://www.ajax.nl/artikelen/owen-wijndal-van-zaandijk-tot-amsterdam/


forumillustratie



Wat ik zag tegen die schopperds van Salzburg gaf me hoop.

In begin kwam hij wat in de problemen door het hoge druk zetten van die Oostenrijkers.

Zeker nadat Bergwijn voor hem kwam te staan zag je zijn potentie. Zit muziek in en Owen is een échte Ajacied. Altijd al geweest.....maar ook in heel zijn voorkomen.

 

+2/-0

In de wedstrijden tot nu toe vind ik hem een beetje tegenvallen, wat flets. Vandaag tegen Fortuna was een keer zijn relatieve snelheid (t.o.v. Blind) wel zichtbaar om een counter eruit te halen. En in de JC schaal combineerde hij zo nu en dan aardig met Bergwijn. Maar vooralsnog zou ik Blind, op basis van zijn voorgaande prestaties, nog de voorkeur geven op linksback. Dit hangt trouwens wel af van Bassey als linker centrale verdediger, die voor mij nu nog totaal onbekend is. Maar voor 20+ miljoen is het bijna onverantwoord om hem op de bank te zetten. Mocht hij niet voldoen, zou ik Blind als linker centrale verdediger gebruiken en moeten Bassey en Wijndal om de positie als linksback strijden.

 

+1/-0

Ik blijf Wijndal vooralsnog niet goed genoeg om 1e linksback van Ajax te zijn en ik vrees dat dit met name bij grote wedstrijden zichtbaar zal worden, maar ook tegen Fortuna Sittard bracht hij vrij weinig. Bassey en Blind lijken allebei van een hoger niveau dan Wijndal te zijn. Ik ben benieuwd op welke plek Bassey uiteindelijk terecht gaat komen.

 

+2/-1

Owen is gewoon een aardige linksback, bij Ajax staat hij vaak op de helft van de tegenstander en daar ligt zijn kracht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 07 augustus 2022 om 11:10:

Owen is gewoon een aardige linksback, bij Ajax staat hij vaak op de helft van de tegenstander en daar ligt zijn kracht.



In dat geval heb je toch ook heel veel aan Blind, voetballend gezien.
Verdedigend is het allebei niet veel. Ik hoop dat ik het mis heb en dat Wijndal mij daarin nog positief gaat verrassen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mihajlovic84 schreef op 06 september 2022 om 07:22:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 07 augustus 2022 om 11:10:

Owen is gewoon een aardige linksback, bij Ajax staat hij vaak op de helft van de tegenstander en daar ligt zijn kracht.



In dat geval heb je toch ook heel veel aan Blind, voetballend gezien.
Verdedigend is het allebei niet veel. Ik hoop dat ik het mis heb en dat Wijndal mij daarin nog positief gaat verrassen.


Als tegenstanders elke keer de bus parkeren zal het lastig worden voor Wijndal om ruimte te vinden. Ruimte die hij bij AZ altijd had om op te komen. Daarin ligt zijn kracht > de overlapping.

Zeker in thuiswedstrijden van Ajax is die ruimte er niet. En als hij dan ook nog de opdracht krijgt om veelal binnendoor te komen zal het lastig voor hem worden.

Ik vind hem verdedigend zwak en zelfs teleurstellend. Aan de bal nog weinig initiatief en een beetje onzeker. Dat verwacht je niet van een aanvoerder van AZ met aardig wat wedstrijden in de benen.

Aan de andere kant is Blind ook niet denderend bezig. Europees kan zijn totale gebrek aan snelheid een probleem vormen. Zeker tegen teams als Liverpool en Napoli.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 06 september 2022 om 08:52:

(...)
Aan de andere kant is Blind ook niet denderend bezig. Europees kan zijn totale gebrek aan snelheid een probleem vormen. (...)



Dat gebrek aan snelheid is in ieder wedstrijd een probleem.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 06 september 2022 om 08:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Mihajlovic84 schreef op 06 september 2022 om 07:22:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 07 augustus 2022 om 11:10:

Owen is gewoon een aardige linksback, bij Ajax staat hij vaak op de helft van de tegenstander en daar ligt zijn kracht.



In dat geval heb je toch ook heel veel aan Blind, voetballend gezien.
Verdedigend is het allebei niet veel. Ik hoop dat ik het mis heb en dat Wijndal mij daarin nog positief gaat verrassen.


Als tegenstanders elke keer de bus parkeren zal het lastig worden voor Wijndal om ruimte te vinden. Ruimte die hij bij AZ altijd had om op te komen. Daarin ligt zijn kracht > de overlapping.

Zeker in thuiswedstrijden van Ajax is die ruimte er niet. En als hij dan ook nog de opdracht krijgt om veelal binnendoor te komen zal het lastig voor hem worden.

Ik vind hem verdedigend zwak en zelfs teleurstellend. Aan de bal nog weinig initiatief en een beetje onzeker. Dat verwacht je niet van een aanvoerder van AZ met aardig wat wedstrijden in de benen.

Aan de andere kant is Blind ook niet denderend bezig. Europees kan zijn totale gebrek aan snelheid een probleem vormen. Zeker tegen teams als Liverpool en Napoli.


Blind zijn gebrek aan snelheid was al een probleem vorig seizoen tegen Benfica. Wijndal stelt mij ook teleur; zowel aanvallend als verdedigend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 06 september 2022 om 11:45:

Blind zijn gebrek aan snelheid was al een probleem vorig seizoen tegen Benfica. (...)



Dat is zijn hele carierre een probleem.

En de reden dat hij bij Manchester niet mee kwam en nooit in andere grote competities gespeeld heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 06 september 2022 om 11:45:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 06 september 2022 om 08:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Mihajlovic84 schreef op 06 september 2022 om 07:22:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 07 augustus 2022 om 11:10:

Owen is gewoon een aardige linksback, bij Ajax staat hij vaak op de helft van de tegenstander en daar ligt zijn kracht.



In dat geval heb je toch ook heel veel aan Blind, voetballend gezien.
Verdedigend is het allebei niet veel. Ik hoop dat ik het mis heb en dat Wijndal mij daarin nog positief gaat verrassen.


Als tegenstanders elke keer de bus parkeren zal het lastig worden voor Wijndal om ruimte te vinden. Ruimte die hij bij AZ altijd had om op te komen. Daarin ligt zijn kracht > de overlapping.

Zeker in thuiswedstrijden van Ajax is die ruimte er niet. En als hij dan ook nog de opdracht krijgt om veelal binnendoor te komen zal het lastig voor hem worden.

Ik vind hem verdedigend zwak en zelfs teleurstellend. Aan de bal nog weinig initiatief en een beetje onzeker. Dat verwacht je niet van een aanvoerder van AZ met aardig wat wedstrijden in de benen.

Aan de andere kant is Blind ook niet denderend bezig. Europees kan zijn totale gebrek aan snelheid een probleem vormen. Zeker tegen teams als Liverpool en Napoli.


Blind zijn gebrek aan snelheid was al een probleem vorig seizoen tegen Benfica. Wijndal stelt mij ook teleur; zowel aanvallend als verdedigend.



Dat vind ik ook. De enige reden die ik kan bedenken dat ze Wijndal hebben gehaald is omdat het allemaal nog te vroeg kwam voor Baas. Al zul je tegen Fortuna Sittard of Cambuur daar minder van merken maar voor de CL is het onverantwoord. Zowel voor Ajax als spelers van Jong Ajax omdat er dermate veel van het lichaam gevergd word dat het op kan breken. Overbelasting, blessures.. Daarentegen is Baas uitermate geschikt om met dit soort wedstrijden minuten te maken, zodat hij het verschil kan ondergaan.

Mocht Wijndal weer fit zijn en spelen zie ik hem liever op het middenveld omdat je dan verdedigend minder risico loopt. Daarin vind ik hem niet beter dan Daley. Ik vond beide spelers de afgelopen tijd slordig spelen. Van Wijndal kun je het des te meer verwachten omdat Ajax een stap hogerop is. Nieuw elftal, andere omgeving etc.. Voor Blind zou dat in mindere mate moeten gelden maar helaas levert hij ook te veel ballen in. We zien het eigenlijk te vaak gebeuren over het hele veld.

Het is inherent aan en een verklaring hiervoor is dat het elftal van vorige seizoen op een aantal vaste waarden weggekocht is. Het beeld van toen is er niet meer. Ik betrap mezelf er nog wel eens op het wel te doen maar is ongegrond. Een flink aantal posities en rolverdeling zijn veranderd. Het huidige Ajax is zoekende om een goed geheel te worden zoals onlangs ook veteraan Danny Blind verklaarde. Dan oogt het vaak rommeliger. Meer balverlies etc..

Voor de mensen die denken dat Ajax vanavond met mooi voetbal gaat winnen? want anders is het niks. Hou maar in gedachten dat het elftal hiervoor langer de tijd nodig heeft. Uiteindelijk ben je zo een half seizoen of meer verder. Ik denk als we geen doelpunt tegen krijgen en er zelf eentje inschieten we tevreden moeten zijn. 3 punten binnen. Daar gaat het uiteindelijk om.

 

+2/-0

Vooralsnog heb ik niet het idee dat Ajax nou tien miljoen voor deze jongen had moeten neerleggen. Je hebt juist zelf twee zeer talentvolle linksbacks in huis (vooral van Baas ben ik gecharmeerd). Beter hadden ze dat geld besteed aan een speler op een andere positie. Hij heeft pas een paar potjes mee kunnen doen natuurlijk, maar ik vond hem in zijn eerste wedstrijden heel onwennig in de opbouw. Een goede verdediger is het ook niet echt. Ben wel benieuwd hoe hij het zou doen met Bassey naast hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 oktober 2022 om 23:13:

Vooralsnog heb ik niet het idee dat Ajax nou tien miljoen voor deze jongen had moeten neerleggen. Je hebt juist zelf twee zeer talentvolle linksbacks in huis (vooral van Baas ben ik gecharmeerd). Beter hadden ze dat geld besteed aan een speler op een andere positie. Hij heeft pas een paar potjes mee kunnen doen natuurlijk, maar ik vond hem in zijn eerste wedstrijden heel onwennig in de opbouw. Een goede verdediger is het ook niet echt. Ben wel benieuwd hoe hij het zou doen met Bassey naast hem.


Baas, Blind en Bassey zijn alle drie beter voor ons als linksback dan Wijndal, naar mijn mening. Ik ben ook gecharmeerd van Baas. De aankoop Wijndal was totaal overbodig en kon beter een goede centrale verdediger geweest zijn, want Bassey lijkt mij beter als linksback dan centrale verdediger.

 

+1/-0

Bassey is vooralsnog fantastisch als centrale verdediger, puur verdedigend bekeken dan. Van Blind als back ben ik niet zo'n fan normaal gesproken. Al werkt het nu wel wat beter met Bassey naast hem. Die twee compenseren elkaars zwakke punten. Denk dat Wijndal puur als aanvallende back wel prima kan zijn voor Ajax op de niet al te lange termijn. In zijn eerste wedstrijden zag je best een klik al met Bergwijn. Alleen het was dus niet zo'n noodzakelijke aankoop. Je had dat geld aan een goede keeper of spits kunnen besteden.

 

+1/-0

Owen speelde prima gisteren, doodzonde dat hij nu weer geblesseerd is. Die gozer gaf hem gewoon nog een onnodig duwtje, daarom kwam hij zo lelijk terecht. Hij denkt dat het misschien meevalt maar als de enkel binnen een uur dik wordt dan heb ik weinig hoop op een heel snel herstel. Die zien we pas in 2023 weer terug. Echt jammer. Ook voor hemzelf.

Hij voetbalt en loopt als een echte back. Dat hadden we nodig.

 

+1/-0

Verdedigen 1 op 1 kan hij niet, maar aanvallend en in het vooruit verdedigen brengt hij een hoop. Je hebt gewoon een back met voldoende snelheid en loopvermogen nodig, dat maakt het de aanvallers zoveel makkelijker. Hij heeft ook voldoende voetballend vermogen om meer naar binnen te spelen. Ik ben benieuwd hoe het verdedigend zou lopen met Wijndal naast Bassey tegen een echt goede tegenstander.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 02 november 2022 om 13:57:

Owen speelde prima gisteren, doodzonde dat hij nu weer geblesseerd is. Die gozer gaf hem gewoon nog een onnodig duwtje, daarom kwam hij zo lelijk terecht. Hij denkt dat het misschien meevalt maar als de enkel binnen een uur dik wordt dan heb ik weinig hoop op een heel snel herstel. Die zien we pas in 2023 weer terug. Echt jammer. Ook voor hemzelf.

Hij voetbalt en loopt als een echte back. Dat hadden we nodig.



Hoe verzinnen ze het ook. Zo'n aflopende heling van kunstgras waar de ruimte al beperkt is om op snelheid af te remmen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 02 november 2022 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 02 november 2022 om 13:57:

Owen speelde prima gisteren, doodzonde dat hij nu weer geblesseerd is. Die gozer gaf hem gewoon nog een onnodig duwtje, daarom kwam hij zo lelijk terecht. Hij denkt dat het misschien meevalt maar als de enkel binnen een uur dik wordt dan heb ik weinig hoop op een heel snel herstel. Die zien we pas in 2023 weer terug. Echt jammer. Ook voor hemzelf.

Hij voetbalt en loopt als een echte back. Dat hadden we nodig.



Hoe verzinnen ze het ook. Zo'n aflopende heling van kunstgras waar de ruimte al beperkt is om op snelheid af te remmen.



Kreeg een waardeloos en sneaky duwtje wat hem uit balans bracht. Vergelijk het met een duwtje net voor het neerkomen na een sprong. Dan ben je nergens meer.

 

+1/-0

Hato mag zich nu wel op de linksback positie bewijzen, denk niet dat Owen het gaat maken bij Ajax.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 februari 2023 om 18:43:

Hato mag zich nu wel op de linksback positie bewijzen, denk niet dat Owen het gaat maken bij Ajax.



Hato is wel piepjong. Misschien Salah-Eddine volgend seizoen?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Owen Wijndal