Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Brian Brobbey

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 24 25 26 27 28

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 20 december 2021 om 19:21:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 20 december 2021 om 18:51:

De grootste successen internationaal onder EtH haalde Ajax in 20158/19 gewoon in de omschakeling.



Kwartfinale CL halen en volgend jaar PSV CL zien spelen en Feyenoord voorronde CL doet jaren van werk teniet want PSV investeert wel elke cent die ze hebben waarmee de kans dat ze het jaar erop weer kampioen worden nog groter wordt. Dan kom je weer in de situatie waar we jarenlang in hebben gezeten waarin PSV de kampioenschappen aan elkaar rijgt. Bij ons gaan er eind van dit seizoen nogal wat spelers vertrekken vermoed ik zo voor niet bepaald de hoofdprijs waardoor bijblijven moeilijk zal worden. Onze problemen op voetballend gebied liggen in de Eredivisie, niet de CL want de titel is gezien onze begroting een absolute must. Het vet is door de corona al deels verdampt en bij geen kampioen worden duikt de club nog dieper in de rode cijfers. Ons grootste probleems is geen oplossing weten te vinden tegen gesloten defensies van matige clubjes en dat gaat met nog een counterspits niet beter worden.

Geen kans op de het scenario in de eerste regel zullen velen denken. We zijn nu halverwege het seizoen en we hebben het al voor elkaar gekregen om PSV waarschijnlijk herbstmeister te maken en Feyenoord staat net niet binnen nog één wedstrijdje ongemotiveerd aankloten afstand. Als het zo doorgaat kunnen we zomaar derde worden.


Ik zie die eredivisie problemen al jaren, bv. Heracles uit standaard puntverlies. Het probleem zit hem in mijn ogen in dat we geen speler hebben die een mannetje kan of mag passeren. Het is saai vervelend computer voetbal. Ik heb persoonlijk tegenwoordig heel vaak moeite om wedstrijden uit te kijken. Je weet soms al als er na 15 minuten niet gescoord is dat het weer zo n dag wordt. Straks weer zo n Bergwijn erbij dan word ik helemaal ongelukkig.

 

+1/-0

Ik ben in ieder geval blij dat hij gehuurd wordt. Dus wat mij betreft van harte welkom.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 21 december 2021 om 13:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 20 december 2021 om 19:21:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 20 december 2021 om 18:51:

De grootste successen internationaal onder EtH haalde Ajax in 20158/19 gewoon in de omschakeling.



Kwartfinale CL halen en volgend jaar PSV CL zien spelen en Feyenoord voorronde CL doet jaren van werk teniet want PSV investeert wel elke cent die ze hebben waarmee de kans dat ze het jaar erop weer kampioen worden nog groter wordt. Dan kom je weer in de situatie waar we jarenlang in hebben gezeten waarin PSV de kampioenschappen aan elkaar rijgt. Bij ons gaan er eind van dit seizoen nogal wat spelers vertrekken vermoed ik zo voor niet bepaald de hoofdprijs waardoor bijblijven moeilijk zal worden. Onze problemen op voetballend gebied liggen in de Eredivisie, niet de CL want de titel is gezien onze begroting een absolute must. Het vet is door de corona al deels verdampt en bij geen kampioen worden duikt de club nog dieper in de rode cijfers. Ons grootste probleems is geen oplossing weten te vinden tegen gesloten defensies van matige clubjes en dat gaat met nog een counterspits niet beter worden.

Geen kans op de het scenario in de eerste regel zullen velen denken. We zijn nu halverwege het seizoen en we hebben het al voor elkaar gekregen om PSV waarschijnlijk herbstmeister te maken en Feyenoord staat net niet binnen nog één wedstrijdje ongemotiveerd aankloten afstand. Als het zo doorgaat kunnen we zomaar derde worden.


Ik zie die eredivisie problemen al jaren, bv. Heracles uit standaard puntverlies. Het probleem zit hem in mijn ogen in dat we geen speler hebben die een mannetje kan of mag passeren. Het is saai vervelend computer voetbal.



Las ook die uitspraken van Tadic dat ze voor de wedstrijd tegen AZ 3 x 45 minuten vol zijn gestampt met opdrachten (en zelfs dat heeft niet gewerkt gezien de twee tegendoelpunten). Alle creativiteit en verrassing wordt er systematisch uit geramd door de trainer.

 

+1/-0

Triest om geconfronteerd te worden met de beperkte mogelijkheden van de club.
Met het opleiden van een spits komen ze niet verder dan een type Brobbey.
Met het aantrekken van een spits komen ze niet verder dan een type Brobbey.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 december 2021 om 18:28:

Triest om geconfronteerd te worden met de beperkte mogelijkheden van de club.


Ik zie alleen een beperkte visie van beleidsvoerders, waar Ajax zich vroeger onderscheidde en trendsetter was zijn het nu eenheidsworsten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 21 december 2021 om 09:42:

Ja haha. Maar onhaalbaar voor Ajax helaas (...)



€50 miljoen kost hij nu, hoor ik Sierd de Vos zojuist zeggen.
Dat wil Barcelona openbreken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 21 december 2021 om 18:20:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 21 december 2021 om 13:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 20 december 2021 om 19:21:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 20 december 2021 om 18:51:

De grootste successen internationaal onder EtH haalde Ajax in 20158/19 gewoon in de omschakeling.



Kwartfinale CL halen en volgend jaar PSV CL zien spelen en Feyenoord voorronde CL doet jaren van werk teniet want PSV investeert wel elke cent die ze hebben waarmee de kans dat ze het jaar erop weer kampioen worden nog groter wordt. Dan kom je weer in de situatie waar we jarenlang in hebben gezeten waarin PSV de kampioenschappen aan elkaar rijgt. Bij ons gaan er eind van dit seizoen nogal wat spelers vertrekken vermoed ik zo voor niet bepaald de hoofdprijs waardoor bijblijven moeilijk zal worden. Onze problemen op voetballend gebied liggen in de Eredivisie, niet de CL want de titel is gezien onze begroting een absolute must. Het vet is door de corona al deels verdampt en bij geen kampioen worden duikt de club nog dieper in de rode cijfers. Ons grootste probleems is geen oplossing weten te vinden tegen gesloten defensies van matige clubjes en dat gaat met nog een counterspits niet beter worden.

Geen kans op de het scenario in de eerste regel zullen velen denken. We zijn nu halverwege het seizoen en we hebben het al voor elkaar gekregen om PSV waarschijnlijk herbstmeister te maken en Feyenoord staat net niet binnen nog één wedstrijdje ongemotiveerd aankloten afstand. Als het zo doorgaat kunnen we zomaar derde worden.


Ik zie die eredivisie problemen al jaren, bv. Heracles uit standaard puntverlies. Het probleem zit hem in mijn ogen in dat we geen speler hebben die een mannetje kan of mag passeren. Het is saai vervelend computer voetbal.



Las ook die uitspraken van Tadic dat ze voor de wedstrijd tegen AZ 3 x 45 minuten vol zijn gestampt met opdrachten (en zelfs dat heeft niet gewerkt gezien de twee tegendoelpunten). Alle creativiteit en verrassing wordt er systematisch uit geramd door de trainer.


Dit zal wel de reden zijn dat er bij Neres niks meer uitkomt. Hij was een van de weinigen die diepgang had.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 09:33:

Dit zal wel de reden zijn dat er bij Neres niks meer uitkomt. Hij was een van de weinigen die diepgang had.



Neres is na zijn blessure gewoon nooit meer de oude geweest. In het team met Ziyech, De Jong en De Ligt steeg hij boven zichzelf uit, maar het is gewoon een middelmatige voetballer die het verschil niet kan maken (met hier en daar een zeldzame uitschieter). De eerste tekenen zag je al toen zijn megatransfer naar China door zijn neus geboord werd. Captain Hindsight, maar het is verdomd jammer dat Ajax hem toen niet verkocht heeft.

Dit is niet het Neres-topic natuurlijk, maar het riedeltje over "Ten Hag maakt spelers kapot met opdrachten" is al meermaals weerlegd. Kan mij nog een wedstrijd herinneren van vorig seizoen waar Ten Hag meerdere malen tegen Anthony zei dat hij moest diep gaan en hij stond toen ook stijf aan de zijlijn geplakt.

Laat ons eerlijk zijn, spelers hebben al genoeg getoond dat ze zelf geen oplossing weten tegen verdedigende tegenstanders. Misschien heeft Ten Hag geprobeerd om het tegen AZ over een andere boeg te gooien en geprobeerd om wat meer controle te krijgen. Mission failed wel, helaas.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 december 2021 om 10:53:

(...)
Laat ons eerlijk zijn, spelers hebben al genoeg getoond dat ze zelf geen oplossing weten tegen verdedigende tegenstanders. (...)



Wat doen deze spelers dan bij Ajax?!
Wat doen zij überhaupt in het profvoetbal?

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 december 2021 om 21:54:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 21 december 2021 om 09:42:

Ja haha. Maar onhaalbaar voor Ajax helaas (...)



€50 miljoen kost hij nu, hoor ik Sierd de Vos zojuist zeggen.
Dat wil Barcelona openbreken.



Dat bedoel ik..onhaalbaar dus. Maar dat weet jij ook....

Ik deel gedeeltelijk jouw mening, grotendeels eigenlijk, dat Ajax te weinig goede aanvallers weet op te leiden.

Wat ik signaleer is dat er bij de pupillen leuke gastjes ronddwarrelen maar dat ze later zijn verworden tot voorgeprogrammeerde eenheidsworsten.

In dat kader is voor mij Sontje Hansen een goed voorbeeld. Naci Unuvar zie ik ook halve tijd op linksbuiten staan terwijl hij een vrije rol achter de voorhoede moet hebben.

Soms denk ik: is dit om jongens sterker te maken??? Conditioneel vooral. Ik weet het niet.

Natuurlijk zijn er ook excuses. Zo verliezen we ieder jaar door lieden als Mino Soprano talentvolle aanvallers aan clubs in Duitsland, Engeland etc.

Julian Rijkhoff is daar weer een goed voorbeeld van maar in het verleden raakten we ook Donyell Malen, Javario Dilrosun, Daishwan Redan etc kwijt. En natuurlijk Steven Bergwijn maar dat had wellicht een andere reden.

Maar toch.....Ajax treft schuld. Daar ben ik het mee eens. Het kan niet zo zijn dat we vroeger Vanenburg, Van Basten, Van 't Schip, Kluivert hadden....maar we kochten ook een Robbie de Wit. Was toch een bepaalde visie.

En dan heb ik het niet eens over andere juwelen...die niet voorin speelden.
En dan heb ik het ook niet over prima spitsen, maar geen exceptionele talenten, zoals Wim Kieft, John Bosman. Dat zijn ook spelers natuurlijk die drie klassen beter zijn dan een Haller.

Dus ik onderschrijf je mening.
Toch doet Overmars wel zijn best om ook creativiteit binnen te halen. Dat zie je aan een Ziyech, Frenkie de Jong (kwam immers van Willem II), Antony, Neres, Berghuis.

Heb echter het idee dat Ten Hag soms te ver gaat in zijn doctrines. Als je zag hoe Antony speelde toen hij net binnenkwam...vervolgens zakte hij ver weg.

Hij leefde weer helemaal op met Brasil op OS....om vervolgens later bij Ajax weer weg te verzinken in zijn oude fouten (Nooit buitenom gaan ook al staat trage pad Senesi voor je zonder rugdekking)....en alles terugkappen.

Ten Hag heeft iets heel goeds....maar tegelijk moet hij oppassen niet in de dezelfde verzakelijking te vervallen als Van Gaal destijds.

En ja....Brobbey. Ik ben nooit zo'n fan van hem geweest. Hij is wel snel en krachtig maar mist echt verfijning. En dat laatste willen wij allemaal heel graag zien. Dolberg had het...maar miste ook 'iets'.

Sam Lammers heeft dat ook een beetje maar is wat slapjes....misschien moeten we hem eens als tweede spits halen....bedacht ik me laatst. Hij is wel een jongen die wat kan....alleen heeft hij tot nu toe op topniveau gefaald.

Ik heb nog wat hoop op Axel Van Dongen....hij heeft iets leuks. Maar ja...kijken hoe hij zich ontwikkelt.

Op dit moment is het totaal niet leuk om naar Ajax te kijken. Tegenstanders graven zich massaal in en geen speler van Ajax kan iemand passeren, of doet het niet. We zijn zo dominant dat we er meestal wel af en toe doorheen combineren.....vervolgens missen we teveel kansen.

Maar het is niet om aan te zien om eerlijk te zijn

Of topic: als we de kans krijgen Ihattaren binnen te halen zou ik dat toch doen. Hij is té goed om hem geen kans te geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 december 2021 om 11:28:
Wat doen deze spelers dan bij Ajax?!
Wat doen zij überhaupt in het profvoetbal?



Tja, dat probleem gaan we niet oplossen voor de wedstrijden van de komende weken en maanden :).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 december 2021 om 12:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 december 2021 om 11:28:
Wat doen deze spelers dan bij Ajax?!
Wat doen zij überhaupt in het profvoetbal?



Tja, dat probleem gaan we niet oplossen voor de wedstrijden van de komende weken en maanden :).



Dat gaan we sowieso niet oplossen als we geen betere / meer frivole en technische.....aanvallers opleiden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 december 2021 om 10:53:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 09:33:

Dit zal wel de reden zijn dat er bij Neres niks meer uitkomt. Hij was een van de weinigen die diepgang had.



Neres is na zijn blessure gewoon nooit meer de oude geweest. In het team met Ziyech, De Jong en De Ligt steeg hij boven zichzelf uit, maar het is gewoon een middelmatige voetballer die het verschil niet kan maken (met hier en daar een zeldzame uitschieter). De eerste tekenen zag je al toen zijn megatransfer naar China door zijn neus geboord werd. Captain Hindsight, maar het is verdomd jammer dat Ajax hem toen niet verkocht heeft.

Dit is niet het Neres-topic natuurlijk, maar het riedeltje over "Ten Hag maakt spelers kapot met opdrachten" is al meermaals weerlegd. Kan mij nog een wedstrijd herinneren van vorig seizoen waar Ten Hag meerdere malen tegen Anthony zei dat hij moest diep gaan en hij stond toen ook stijf aan de zijlijn geplakt.

Laat ons eerlijk zijn, spelers hebben al genoeg getoond dat ze zelf geen oplossing weten tegen verdedigende tegenstanders. Misschien heeft Ten Hag geprobeerd om het tegen AZ over een andere boeg te gooien en geprobeerd om wat meer controle te krijgen. Mission failed wel, helaas.


Ik zeg niet dat Neres een topper is, hij was en is de enige speler met diepgang, dat is essentieel om defensieve tegenstanders uit elkaar te spelen. Trouwens het begon in 18/19 pas te lopen toen hij er vast in kwam. Trouwens #2 spelers als Ziyech, De Jong, vd Beek en de Ligt vallen tegenwoordig ook niet onder toppers bij hun eerste buitenlandse avontuur.

En waarom moet je 3x45 minuten voorspreking hebben voor Ajax AZ en dan zeggen dat ze niet vol opdrachten gepropt worden.

Maar goed ik luister graag naar Van Basten, ik heb bergkamp ook weleens leerzame zaken horen zeggen over jeugdspelers en last but not least Gullit over het denkpatroon van de huidige generatie. Als je dat allemaal volgt dan weet je enig zins waarom er geen fatsoenlijke spelers meer doorbreken.

 

+1/-0

Brobbey prima optie als ie terugkomt. Kan tenminste iets forceren itt onze vriend Danilo.

Zelf had ik het mooi gevonden als ze een poging hadden gedaan Dolberg terug te halen. Ik heb altijd een zwak gehad voor die jongen. Als je z'n goals bij Ajax terugkijkt is 80% van de goals technisch perfect afgemaakt tot aan de intikkers aan toe.

Verder lees ik her en der dat men vindt dat Ten Hag de boel tactisch kapot maakt met teveel opdrachten voor de spelers. Hier ben ik het niet mee eens. Ik denk dat het meer een mentaal probleem is. Lege stadions, geringe weerstand zijn denk ik oorzaak van minder intrinsieke motivatie bij spelers. Dit is zeer kwalijk te noemen. Je ziet dit bijvoorbeeld ook terug tegen Besiktas die zich zeker in de thuiswedstrijd gewoon aan het ingraven was. Doordat de concentratie daar een stuk hoger was, voetbal je daar best prima doorheen. Tegen een Heracles of GAE blijkt dat toch een stuk lastiger te zijn helaas en is de zuiverheid ver te zoeken. Daarom ben ik ook blij dat we vanavond in de kou niet uit spelen bij Fortuna, maar thuis. Kans op puntverlies toch wat kleiner daardoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 15:21:

Ik zeg niet dat Neres een topper is, hij was en is de enige speler met diepgang, dat is essentieel om defensieve tegenstanders uit elkaar te spelen. Trouwens het begon in 18/19 pas te lopen toen hij er vast in kwam. Trouwens #2 spelers als Ziyech, De Jong, vd Beek en de Ligt vallen tegenwoordig ook niet onder toppers bij hun eerste buitenlandse avontuur.



Tegen ploegen die een bus parkeren heb je niets aan diepgang, want, welja, er is geen ruimte om diep te gaan. Tenzij je Neres tot bij de F-Side wil laten lopen, maar dat gaat weinig opbrengen.

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 15:21:En waarom moet je 3x45 minuten voorspreking hebben voor Ajax AZ en dan zeggen dat ze niet vol opdrachten gepropt worden.



Heb je het nu op mij of in het algemeen? Het gaat hier over 1 wedstrijd, Ten Hag is al 4 jaar hoofdtrainer. Denk je echt dat er geen gemor zou opstijgen moest dit dagelijkse kost zijn? Zoals ik al aanhaalde, het loopt al wedstrijden lang voor geen meter en spelers tonen week na week aan dat ze het zelf ook niet kunnen oplossen. Dan kan ik mij wel inbeelden dat je als technische staf het over een andere boeg wilt gooien. Of 3x45 minuten analyses daar het antwoord op zijn laat ik in het midden, ik ben geen trainer (dat kan ook een hyperbool geweest zijn van Tadic, het is en blijft VI natuurlijk).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 december 2021 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 15:21:

Ik zeg niet dat Neres een topper is, hij was en is de enige speler met diepgang, dat is essentieel om defensieve tegenstanders uit elkaar te spelen. Trouwens het begon in 18/19 pas te lopen toen hij er vast in kwam. Trouwens #2 spelers als Ziyech, De Jong, vd Beek en de Ligt vallen tegenwoordig ook niet onder toppers bij hun eerste buitenlandse avontuur.



Tegen ploegen die een bus parkeren heb je niets aan diepgang, want, welja, er is geen ruimte om diep te gaan. Tenzij je Neres tot bij de F-Side wil laten lopen, maar dat gaat weinig opbrengen.

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 15:21:En waarom moet je 3x45 minuten voorspreking hebben voor Ajax AZ en dan zeggen dat ze niet vol opdrachten gepropt worden.





Natuurlijk heb je ALTIJD wat aan diepgang omdat het velen malen moeilijker te verdedigen is dan trechtervoetbal. MAAR, het werkt niet omdat Ajax momenteel sloom en traag opbouwt/uitverdedigt, ook wel het saaie computer voetbal genoemd.

Ajax speelt op balbezit en daar win je geen wedstrijden mee daar vallen toeschouwers van in slaap. Of wordt jij er wel blij van?

 

+1/-0

Schijnt al gekeurd te zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 16:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 december 2021 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 15:21:

Ik zeg niet dat Neres een topper is, hij was en is de enige speler met diepgang, dat is essentieel om defensieve tegenstanders uit elkaar te spelen. Trouwens het begon in 18/19 pas te lopen toen hij er vast in kwam. Trouwens #2 spelers als Ziyech, De Jong, vd Beek en de Ligt vallen tegenwoordig ook niet onder toppers bij hun eerste buitenlandse avontuur.



Tegen ploegen die een bus parkeren heb je niets aan diepgang, want, welja, er is geen ruimte om diep te gaan. Tenzij je Neres tot bij de F-Side wil laten lopen, maar dat gaat weinig opbrengen.

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 december 2021 om 15:21:En waarom moet je 3x45 minuten voorspreking hebben voor Ajax AZ en dan zeggen dat ze niet vol opdrachten gepropt worden.





Natuurlijk heb je ALTIJD wat aan diepgang omdat het velen malen moeilijker te verdedigen is dan trechtervoetbal. MAAR, het werkt niet omdat Ajax momenteel sloom en traag opbouwt/uitverdedigt, ook wel het saaie computer voetbal genoemd.

Ajax speelt op balbezit en daar win je geen wedstrijden mee daar vallen toeschouwers van in slaap. Of wordt jij er wel blij van?



Met je laatste alinea ben ik het niet mee eens. Neem de wedstrijd van gisteren. Hier was echt wel de intentie om direct vooruit te spelen. Ook was er veel diepgang en beweging van het middenveld (Berghuis) en backs (Rensch). Echter staat alles zo compact bij veel tegenstanders dat alles precies moet kloppen. Wanneer dit niet klopt, dan wordt het een slaapverwekkende pot. Dat gebeurde gisteren dus eigenlijk ook vond ik terwijl de intentie er in mijn ogen wel degelijk was.
Tevens wat Ajax ook veel tracht te doen is de tegenstander een beetje te lokken door het uitstellen van de pass, maar dan moet die tegenstander dus ook wel daadwerkelijk komen. Er is dus geduld vereist en wanneer dit dus gebeurt, moet het wel zuiver gebeuren anders schiet je er nog steeds niks mee op en ligt vervolgens alles open ;)

Anyway Brobbey... Ik ben benieuwd. Hij kan zoals gezegd meer het verschil maken dan Danilo en brengt ook wat anders dan Haller.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 23 december 2021 om 11:10:

(...) Tevens wat Ajax ook veel tracht te doen is de tegenstander een beetje te lokken door het uitstellen van de pass, maar dan moet die tegenstander dus ook wel daadwerkelijk komen. (...)



Dit is een interessant punt. Want nu komen we bij de raakvlakken aan de huisstijl oftewel 'het Ajaxspelletje'! Waar het 'lokken van de tegenstander' onderdeel van is.

Echter in de hoogtijdagen gebeurde dat lokken door met de bal aan de voet de tegenstander op te zoeken. Die kan niet anders dan in beweging te komen waardoor er gaten getrokken worden. En als de tegenstander ook nog eens gepasseerd wordt ontstaat er nog meer ruimte.

Kijk maar eens hoe de achterhoede van Sittard beweegt, voorafgaand aan de 2-0 van Antony gisteren.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 december 2021 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 23 december 2021 om 11:10:

(...) Tevens wat Ajax ook veel tracht te doen is de tegenstander een beetje te lokken door het uitstellen van de pass, maar dan moet die tegenstander dus ook wel daadwerkelijk komen. (...)



Dit is een interessant punt. Want nu komen we bij de raakvlakken aan de huisstijl oftewel 'het Ajaxspelletje'! Waar het 'lokken van de tegenstander' onderdeel van is.

Echter in de hoogtijdagen gebeurde dat lokken door met de bal aan de voet de tegenstander op te zoeken. Die kan niet anders dan in beweging te komen waardoor er gaten getrokken worden. En als de tegenstander ook nog eens gepasseerd wordt ontstaat er nog meer ruimte.

Kijk maar eens hoe de achterhoede van Sittard beweegt, voorafgaand aan de 2-0 van Antony gisteren.



Bij die 2-0 gebeuren een aantal opvallende dingen, maar begrijp je punt dat hij twee tegenstanders lokt door ze op te zoeken. Echter wordt er ook ruimte gecreëerd door diverse loopacties van middenveld en backs. Zie Rensch zijn loopactie bijvoorbeeld. Tegenstander twijfelt een beetje waardoor er na de actie van Antony nog meer ruimte ligt voor z'n geplaatste schot. Zo zie je maar dat er verschillende manieren zijn om ruimte te creëren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 24 25 26 27 28

Ajax Forum » Spelers » Brian Brobbey