Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Kenneth Taylor

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 oktober 2022 om 16:14:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 13:52:

Ten Cate: "Ik vind de ontwikkeling van Taylor ongelooflijk"
De Mos: “He will be the revelation of Orange at the World Cup. He is already one of the best players on the field at Ajax"
VI: "Met open blik naar de top, de ijzersterke seizoenstart van Kenneth Taylor"

Ik vind dat Taylor nu gehyped wordt. Het is een leuk talent, maar niet meer dan dat. Voor mij is het ook geen onbetwiste basisspeler bij Ajax. Als je kijkt naar het rijtje Ajax middenvelders die gedebuteerd zijn in Oranje deze eeuw, dan zou je dat kunnen onderverdelen in 'wereldtopppers', 'europese subtop' en 'eredivisie top'. Dan komt Taylor voor mij niet in de buurt van Van der Vaart/Sneijder/F.de Jong, en ben ik niet eens zeker of hij de Eredivisie wel gaat ontstijgen. Als je terugblikt op hoeveel hype Maduro, Klaassen en Bazoer kregen dan weet je dat al die loftuitingen en vergelijkingen geen garantie geven op een glansrijke carrière in Oranje of het buitenland.

W: Van der Vaart, Sneijder, Frenkie de Jong
S: Nigel de Jong, Van de Beek, Gravenberch, Taylor
E: Maduro, Anita, Siem de Jong, Klaassen, Bazoer


Van der Vaart is een niveau lager dan Sneijder en Frenkie de Jong. Gravenberch zal een hoger niveau worden dan Van de Beek, tenzij hij flopt. Taylor en Gravenberch kunnen nog alle kanten op. Ik snap niet zo waarom nu op dit moment al het W niveau uitsluiten voor iemand. Er zijn laatbloeiers, eeuwige talenten en ga zo maar door.

Taylor doet het goed. Hij is goed onderweg om de stand-in van Frenkie de Jong te worden tijdens het WK in Qatar. Frenkie de Jong is ook pas vrij laat doorgebroken, wat vaker komt bij spelmakers. Andrea Pirlo had ook zijn tijd nodig. Virgil van Dijk ook.

Laat ik het zo zeggen dat ik hoop dat Taylor toch wel een niveau hoger is dan Van de Beek, wat hedendaags al zo is. Ik verwacht niet het niveau van Pirlo bijvoorbeeld. Dat is voor weinigen weggelegd.



Bij De Jong zag je vanaf het begin dat het een speciale zou worden. Dat zie ik bij Taylor gewoon niet. Bij de grote sterren zie je meestal aan het begin van hun carrière dat al. Achteraf had Van Dijk dat ook wel (atletisch, voetballen vermogen), maar was de twijfel er misschien vooral omdat hij bij relatief kleine clubs speelde.

Taylor vind ik meer zoals Van de Beek. Veel basiskwaliteiten, teamspeler en intelligent. Ik moet nog maar zien dat Taylor naar het niveau van Van de Beek gaat toegroeien, die was echt heel goed in zijn laatste twee seizoenen. Mits spelritme is Van de Beek nu ook nog veel beter dan Taylor in mijn ogen (draai je de situatie om dan zou Taylor, Berghuis of Klaassen ook nooit spelen bij United).

Ps: In het Nederlands Elftal was Sneijder succesvoller dan Van der Vaart, maar qua clubcarrière maken ze elkaar niet veel. Sneijder was een ster in Italië en Turkije, maar Van der Vaart was een ster in Duitsland en Engeland, en samen bij Real was VDV de betere.



Ik vond vd Beek eigenlijk alleen maar goed in het topjaar 18/19. Maar doordat hij continue opschoof tot binnen het strafschopgebied moest dat tactisch elders worden opgevangen. Vd Beek heeft het inzicht "ogen in zijn rug" gewoon niet.

vd Vaart heeft een topperiode bij HSV en de Spurs gekend. Samen met Bale op afstand de beste, en bij HSV sowieso de absolute held. Dat HSV en Spurs geen Inter zijn, doet aan die prestatie maar weinig af hoor. Inter werd onder vd Vaart an Bale trouwens aan stukken gespeeld.

Sneijder was een fantastische multifunctionele speler en daarom viel hij ook op.

Taylor is een uitermate slimme middenvelder. Tactisch ijzersterk, heeft ogen in zijn rug en kan het spel lezen. En hij is (itt vd Vaart en Sneijder) 100% tweebenig. Ook al valt Taylor dan minder op dan Sneijder, ik denk dat Taylor beter en succesvoller kan worden dan vd Vaart en Sneijder.

 

+1/-0

Een echte Ajaxspeler. Vind dat hij defensief ook echt een stuk beter is geworden. In Jong Ajax vond ik hem lange tijd vaak wat tegenvallen, maar sinds begin 2022 staat hij er ineens. Wat mij betreft mag hij binnenkort ook alle directe vrije trappen nemen. In de jeugd heeft hij daar regelmatig uit gescoord.

 

+1/-0

Deze jongen mag wat mij betreft ook wel even een paar wedstrijd op de bank gezet worden. Denkt er al te zijn, loopt als een vedette over het veld, maar valt behoorlijk tegen de laatste wedstrijden.

Potentie is er wel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 09 februari 2023 om 19:15:

Deze jongen mag wat mij betreft ook wel even een paar wedstrijd op de bank gezet worden. Denkt er al te zijn, loopt als een vedette over het veld, maar valt behoorlijk tegen de laatste wedstrijden.

Potentie is er wel.



Dat roep ik al weken. Sinds de WK echte vedette neigingen.

 

+1/-0

Geel op zak. Er komt niets vanuit het centrum van de opbouw bij de voorhoede.
Even wisselen. Regeer voor Taylor en een aantal omzettingen:

Rulli

Regeer
Rensch
Timber
Wijndal

Kudus
Álvarez
Klaassen

Berghuis
Tadic
Bergwijn

 

+1/-1

Taylor is gewoon geen verdedigende middenvelder. Daar hoort hij niet te spelen. Als je vanavond vooral in de eerste helft zag hoe makkelijk hij fysieke duels kan verliezen. Nadat Zerrouki dat bij Kudus probeerde lag hij geblesseerd op de grond.

 

+2/-0

Hij speelt al een tijdje niet goed, heeft de neiging om steeds te draaien als hij de bal heeft en hij vertraagt het spel ook vaak.

 

+1/-0

Ik vond hem vooral dramatisch verdedigen tot voor kort. Aan de bal is hij normaal wel ok, gisteravond niet meegerekend. Als je hem gewoon weer in zijn normale rol gebruikt komt het vanzelf wel weer met zijn goede spel. Ik vond hem aan het begin van het seizoen vrij aardig over het algemeen. Hij is in zijn eerste seizoen als basisspeler alleen nog niet zo ver dat hij al echt een speler kan zijn waar het team altijd op kan rekenen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 10 februari 2023 om 15:44:

Ik vond hem vooral dramatisch verdedigen tot voor kort. Aan de bal is hij normaal wel ok, gisteravond niet meegerekend. Als je hem gewoon weer in zijn normale rol gebruikt komt het vanzelf wel weer met zijn goede spel. Ik vond hem aan het begin van het seizoen vrij aardig over het algemeen. Hij is in zijn eerste seizoen als basisspeler alleen nog niet zo ver dat hij al echt een speler kan zijn waar het team altijd op kan rekenen.



Hoezo aan de bal oké? Heeft veel te vaak balverlies en ook vaker cruciaal. Laat hem maar lekker banken voorlopig.
Na de WK loopt meneer naast zijn schoenen en dat is aan het spel te zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 februari 2023 om 19:38:

Hoezo aan de bal oké? Heeft veel te vaak balverlies en ook vaker cruciaal. Laat hem maar lekker banken voorlopig.
Na de WK loopt meneer naast zijn schoenen en dat is aan het spel te zien.



Dat hoor je mensen de laatste tijd soms roepen ja. Het rijmt alleen niet met de statistieken. Zijn passing is gewoon in orde. Hij moet wel vaster aan de bal zijn onder druk, zeker voor een speler die met beide benen goed kan passen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 10 februari 2023 om 20:31:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 februari 2023 om 19:38:

Hoezo aan de bal oké? Heeft veel te vaak balverlies en ook vaker cruciaal. Laat hem maar lekker banken voorlopig.
Na de WK loopt meneer naast zijn schoenen en dat is aan het spel te zien.



Dat hoor je mensen de laatste tijd soms roepen ja. Het rijmt alleen niet met de statistieken. Zijn passing is gewoon in orde. Hij moet wel vaster aan de bal zijn onder druk, zeker voor een speler die met beide benen goed kan passen.



Succ. Dribbels
0.8 (54%)
Totaal gewonnen duels
3.7 (48%)
Grond duels gewonnen
3.3 (50%)
Lucht duels gewonnen
0.4 (38%)
Balbezit verloren
10.6

Als jij dit succesvol noemt prima, maar de cijfers spreken voor zich. Is in dit seizoen. En eigen ogen bedriegen ook niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 februari 2023 om 23:09:

Succ. Dribbels
0.8 (54%)
Totaal gewonnen duels
3.7 (48%)
Grond duels gewonnen
3.3 (50%)
Lucht duels gewonnen
0.4 (38%)
Balbezit verloren
10.6

Als jij dit succesvol noemt prima, maar de cijfers spreken voor zich. Is in dit seizoen. En eigen ogen bedriegen ook niet.



Als we het over aan de bal hebben dan is het raar om zijn passing buiten beschouwing te laten. Daar had ik het voornamelijk over. Duels krijg je meer als je moet verdedigen of omschakelen. Op zich valt Taylor op dat vlak ook niet echt uit de toon in vergelijking met zijn collega's, al is hij zoals ik dus al zei geen echte verdedigende middenvelder.

54% van je dribbels succes afsluiten als middenvelder is verre van slecht. Dat zijn zelfs cijfers waar je als aanvaller mee aan zou kunnen komen. Nee, aan zijn spel in balbezit ligt het niet zozeer. Wel aan het verdedigen op eigen helft en de discipline.

 

+1/-0

Juist bij balbezit moet hij het simpel houden en afspelen (dan bedoel ik niet obligaat naast hem of naar achteren). Hij heeft de neiging (ook Timber) om zich uit de drukte te dribbelen met balverlies als gevolg, dan zie je pas zijn grootste issue, het enorm langzaam reageren op dat balverlies. Wat ik nu teveel zie is dat in bepaalde fases de spelers maar al te graag het balbezit en daardoor ook de opbouw afschuiven op degene naast hem of dat geklooi terug naar de keeper/laatste linie. we missen echt iemand die met een simpele pass diepte creeert of cross pass naar de openstaande linkerkant voor of rechterkant voor. Heel af toe zie je dat Berghuis doen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 februari 2023 om 00:03:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 februari 2023 om 23:09:

Succ. Dribbels
0.8 (54%)
Totaal gewonnen duels
3.7 (48%)
Grond duels gewonnen
3.3 (50%)
Lucht duels gewonnen
0.4 (38%)
Balbezit verloren
10.6

Als jij dit succesvol noemt prima, maar de cijfers spreken voor zich. Is in dit seizoen. En eigen ogen bedriegen ook niet.



Als we het over aan de bal hebben dan is het raar om zijn passing buiten beschouwing te laten. Daar had ik het voornamelijk over. Duels krijg je meer als je moet verdedigen of omschakelen. Op zich valt Taylor op dat vlak ook niet echt uit de toon in vergelijking met zijn collega's, al is hij zoals ik dus al zei geen echte verdedigende middenvelder.

54% van je dribbels succes afsluiten als middenvelder is verre van slecht. Dat zijn zelfs cijfers waar je als aanvaller mee aan zou kunnen komen. Nee, aan zijn spel in balbezit ligt het niet zozeer. Wel aan het verdedigen op eigen helft en de discipline.



Jij bent een fan van hem. Ik zeker (nog) niet. Ik probeer niet alles goed te praten. Hij zal zeker een betere mentaliteit moeten laten zien, anders wordt het een leuke speler voor een subtopper en meer niet. De echte top gaat hij sowieso niet halen.

 

+1/-0

Een fan is een groot woord, maar zeker in balbezit is hij een meer dan bruikbare speler voor Ajax. Als het goed is wordt hij ook nog een stuk beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 februari 2023 om 17:47:

Een fan is een groot woord, maar zeker in balbezit is hij een meer dan bruikbare speler voor Ajax. Als het goed is wordt hij ook nog een stuk beter.



Ik vind hem juist de laatste paar wedstrijden beter vanuit zijn taak spelen. Dus er zit vooruitgang in. Ik ga niet mee in dat afkraken wat ik overal hoor en lees.

 

+1/-0

Over het hele seizoen krijgt hij tot nu toe gewoon een onvoldoende. Velen waren zo enthousiast omdat hij vaak voor de goal kwam en ook wist te scoren. Er werd gezegd dat het vertrek van Gravenberch geen gemis zou zijn. Het tegenovergestelde is echter het geval. Want Gravenberch was altijd aanspeelbaar, wist de bal in de ploeg te houden, wist goed de momenten te kiezen om naar voren te gaan en deed het verdedigend ook stukken beter. Sterker in de duels, door de lucht.. meer verantwoordelijkheidsbesef op het verdedigende vlak. Een stabielere link tussen verdediging en aanval.

Ik vind het prima dat Taylor na het vertrek van Gravenberch de kans heeft gekregen. Alleen vind ik wel dat hij vaak te nonchalant is. In de passing en ook in de omschakeling. Hij heeft een goede trap in huis maar zijn schoten zijn niet goed. Veel te gehaast, wild. Hij heeft veel kansen om zeep geholpen dit seizoen. Positief is dan weer dat hij wel op de plekken kwam om het verschil te maken.

Zijn passing is soms matig en vooral de korte passes. Met meer concentratie en rust in zijn spel zou dit kunnen verbeteren. Ik zie hem soms ook passes geven over 3/5 meter naar medespelers zonder doel. Geen tegenstander in de buurt > naar elkaar tikken en er niks mee opschieten. Waarom in hemelsnaam? Als het centrum vol is en je ziet de oplossing niet moet je de bal veel sneller naar de zijkant spelen en het opnieuw proberen.

Ik mis daarnaast de overtuiging in de duels en omschakeling. Dat gesjok ken ik zo onderhand wel. En het helpt niet dat Klaassen en Berghuis er ook een handje van hebben. Zij stellen net zo goed teleur in de passing. De korte tikjes, het kaatsen in de kleine ruimte., de eindpasses.. over het geheel genomen valt het middenveld dan gewoon vies tegen. Inclusief Alvarez.

De omschakeling naar achteren is niet alleen slecht door backs die te aanvallend staan. Ook door middenvelders die hun man laten lopen of weigeren om een andere speler over te nemen. Een voorzet/schot blokkeren is al te veel gevraagd.

Ik begrijp heel goed dat Heitinga meer voetbal wilt zien op het middenveld. Maar de balans is niet best met het middenveld Klaassen, Taylor en Berghuis. Bovendien is Alvarez heel kwetsbaar als centrumverdediger met veel ruimte in zijn rug. Hij kan niet spelen in de Davinson Sanchez/De Ligt rol. Op het middenveld is dat niet anders, maar dan heb je normaliter nog een centrumverdediger naast Timber die iets kan oplossen. Daarnaast is Alvarez in de duels natuurlijk beter dan Taylor. Voetballend is Alvarez op elke positie een ramp.

Laten we hopen dat Taylor volgend seizoen iets verder is. Ajax zal toch eerst andere posities aan moeten pakken. Als Timber vertrekt is het hele centrum een ramp. Dan heb je 3 belangrijke posities in te vullen. De 6 en 2 centrumverdedigers.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 13 februari 2023 om 10:24:

Ik vind hem juist de laatste paar wedstrijden beter vanuit zijn taak spelen. Dus er zit vooruitgang in. Ik ga niet mee in dat afkraken wat ik overal hoor en lees.



Vond hem gister weinig taakbewust spelen. Deels is dat omdat hij gewoon geen verdedigende middenvelder is en de verkeerde keuzes maakt, maar hij sprint ook niet altijd voluit in de omschakeling en reageert vaak ook wat laat. Je ziet Klaassen vaker ver mee terug verdedigen dan Taylor. Die counter tegen na dertig seconden in de Youtube-samenvatting is een goed voorbeeld. Ook bij de tegengoal is hij wat aan de late kant. Op de helft van de tegenstander verdedigt hij met meer felheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 13 februari 2023 om 16:40:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 13 februari 2023 om 10:24:

Ik vind hem juist de laatste paar wedstrijden beter vanuit zijn taak spelen. Dus er zit vooruitgang in. Ik ga niet mee in dat afkraken wat ik overal hoor en lees.



Vond hem gister weinig taakbewust spelen. Deels is dat omdat hij gewoon geen verdedigende middenvelder is en de verkeerde keuzes maakt, maar hij sprint ook niet altijd voluit in de omschakeling en reageert vaak ook wat laat. Je ziet Klaassen vaker ver mee terug verdedigen dan Taylor. Die counter tegen na dertig seconden in de Youtube-samenvatting is een goed voorbeeld. Ook bij de tegengoal is hij wat aan de late kant. Op de helft van de tegenstander verdedigt hij met meer felheid.



We raken veel te makkelijk de ballen kwijt. Daar ligt een groter probleem. Natuurlijk is hij geen Alvarez qua verdedigende tackle, dat klopt. Alleen zouden we juist wat balvaster moeten zijn, dan los je 90% van alle problemen op zonder te hoeven verdedigen. Verdedigers als Alvarez en Timber moeten ook niet ver indribbelen als de tegenstander die rijtjes van vijf optrekt voor de eigen zestien. Raak je dan de bal kwijt ligt alles open.
Indribbelen is leuk als het wedstrijdbeeld wat meer gebalanceerd is, dan heeft het ook waarde want waarschijnlijk speel je een linie van de tegenstander daarmee uit. Nu loop je met bal en al tegen een muur aan en moet dan een gaatje vinden, en dat zonder rugdekking. Dat heeft geen zin. Beter de ballen eerder afspelen op een uitzakkende middenvelder, verliest die dan de bal dan heb je genoeg mensen als restverdediging. Nu staat zeker een Klaassen telkens veel te diep.....

Ik zie Kenneth nu wel om zich heen kijken, niet als een gek diepgaan. Er is zeker nog werk aan de winkel, maar hij begint zich wel meer bewust te worden van bepaalde zaken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 14 februari 2023 om 12:11:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 13 februari 2023 om 16:40:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 13 februari 2023 om 10:24:

Ik vind hem juist de laatste paar wedstrijden beter vanuit zijn taak spelen. Dus er zit vooruitgang in. Ik ga niet mee in dat afkraken wat ik overal hoor en lees.



Vond hem gister weinig taakbewust spelen. Deels is dat omdat hij gewoon geen verdedigende middenvelder is en de verkeerde keuzes maakt, maar hij sprint ook niet altijd voluit in de omschakeling en reageert vaak ook wat laat. Je ziet Klaassen vaker ver mee terug verdedigen dan Taylor. Die counter tegen na dertig seconden in de Youtube-samenvatting is een goed voorbeeld. Ook bij de tegengoal is hij wat aan de late kant. Op de helft van de tegenstander verdedigt hij met meer felheid.



We raken veel te makkelijk de ballen kwijt. Daar ligt een groter probleem. Natuurlijk is hij geen Alvarez qua verdedigende tackle, dat klopt. Alleen zouden we juist wat balvaster moeten zijn, dan los je 90% van alle problemen op zonder te hoeven verdedigen. Verdedigers als Alvarez en Timber moeten ook niet ver indribbelen als de tegenstander die rijtjes van vijf optrekt voor de eigen zestien. Raak je dan de bal kwijt ligt alles open.
Indribbelen is leuk als het wedstrijdbeeld wat meer gebalanceerd is, dan heeft het ook waarde want waarschijnlijk speel je een linie van de tegenstander daarmee uit. Nu loop je met bal en al tegen een muur aan en moet dan een gaatje vinden, en dat zonder rugdekking. Dat heeft geen zin. Beter de ballen eerder afspelen op een uitzakkende middenvelder, verliest die dan de bal dan heb je genoeg mensen als restverdediging. Nu staat zeker een Klaassen telkens veel te diep.....

Ik zie Kenneth nu wel om zich heen kijken, niet als een gek diepgaan. Er is zeker nog werk aan de winkel, maar hij begint zich wel meer bewust te worden van bepaalde zaken.



Ik denk dat er relatief veel balverlies ook komt door misverstanden tussen de spelers en verkeerde keuzes uit ongeduld, niet zozeer door het type speler dat je opstelt. We spelen feitelijk al jaren met een middenveld dat het niet van zijn opbouwende kwaliteiten moet hebben. Dat is al het geval sinds de komst van Alvarez. Toch verliep de opbouw de afgelopen seizoenen over het algemeen vrij gesmeerd.

Klaassen staat maar zelden niet waar hij moet staan. Er kan genoeg op hem aangemerkt worden, maar het is wel een taakbewuste en tactisch intelligente speler. Als een van de middenvelders bereid is ook defensief vuil werk op te knappen dan is hij het wel. Zie hoe belangrijk hij verdedigend bijvoorbeeld was tegen Twente van de week.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Spelers » Kenneth Taylor