Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Steven Berghuis

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 23 24 25 26 27

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 augustus 2021 om 00:25:

Vorig seizoen waren er ook genoeg bedroevend slechte wedstrijden maar die wonnen we dan vaak met meer geluk dat wijsheid en dan hoor je vrijwel niemand klagen. (...)



Jawel hoor. Lees de diverse topics maar terug. Je schrijft niets nieuws.
Behalve dat Blind en Gravenberch uit vorm zijn.

Gravenberch neem ik niets kwalijk. Hij heeft laten zien wat hij kan en wisselvalligheid hoort nu eenmaal bij de leeftijd.
Ten Hag valt iets te verwijten want hij stelt hem op. En andere spelers, die geen "Ajax 1 niveau" halen op dit moment.

"Kale & Kokkie" (Kokkie) hadden overigens ook een treffende analyse op AT5.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 augustus 2021 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 augustus 2021 om 00:25:

Vorig seizoen waren er ook genoeg bedroevend slechte wedstrijden maar die wonnen we dan vaak met meer geluk dat wijsheid en dan hoor je vrijwel niemand klagen. (...)



Jawel hoor. Lees de diverse topics maar terug. Je schrijft niets nieuws.
Behalve dat Blind en Gravenberch uit vorm zijn.

Gravenberch neem ik niets kwalijk. Hij heeft laten zien wat hij kan en wisselvalligheid hoort nu eenmaal bij de leeftijd.
Ten Hag valt iets te verwijten want hij stelt hem op. En andere spelers, die geen "Ajax 1 niveau" halen op dit moment.

"Kale & Kokkie" (Kokkie) hadden overigens ook een treffende analyse op AT5.


Het blijft ongelofelijk hoe men op forums, maar ook onder 'serieuze' voetbaljournalisten, zich vooral laat leiden door het resultaat. Vorig jaar was de kloof in punten veel groeter dan die in werkelijkheid was en lagen de zwakheden van Ajax duidelijk bloot. Dat er letterlijk helemaal niets is gedaan aan die zwakheden is gewoon ontluisterend.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 augustus 2021 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 augustus 2021 om 00:25:

Vorig seizoen waren er ook genoeg bedroevend slechte wedstrijden maar die wonnen we dan vaak met meer geluk dat wijsheid en dan hoor je vrijwel niemand klagen. (...)



Gravenberch neem ik niets kwalijk. Hij heeft laten zien wat hij kan en wisselvalligheid hoort nu eenmaal bij de leeftijd.



Heel leuk allemaal, maar niet als juist van Gravenberch wordt verwacht dat hij meer de kar gaat trekken dit seizoen, dat hij de stabiele factor gaat zijn. Dat is een onnozele gedachte van Overmars & co. Wederom slecht selectiebeleid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax-mokum schreef op 24 augustus 2021 om 09:06:

Het blijft ongelofelijk hoe men op forums, maar ook onder 'serieuze' voetbaljournalisten, zich vooral laat leiden door het resultaat. (...)



Ik vind dat niet ongelofelijk. Je hebt verschillende supporters/voetballiefhebbers die op verschillende wijzen naar het spelletje kijken.

Er zijn nu eenmaal fans die niets liever zien dan het geploeter van een NEC, Feijenoord, RKC, etc.

Een collega van mij ziet graag het Engels voetbal; pas als spitsen zonder tanden het veld aflopen, de noppen in bovenbenen staan en grasplaggen in de 2de ring te vinden zijn, heeft hij een goede wedstrijd gezien.

Een vriend van mij is werkzaam in het profwereldje, heeft er ook gevoetbald.
Hij is opgegroeid met, en dat draagt hij nog steeds uit: resultaat is het enige dat telt.

Maar mijn principes staan daar haaks op: kwaliteit en goed voetbal zijn prioriteit, dan komen resultaten vanzelf.

En ik zie ook al jaren de ontwikkeling dat de Ajaxsupporter veel meer accepteerd dan 25 jaar geleden. Het zal wel te maken hebben met een nieuwe generatie die opgegroeid is met een ander soort voetbal. Ze weten niet beter.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 augustus 2021 om 12:38:

Heel leuk allemaal, maar niet als juist van Gravenberch wordt verwacht dat hij meer de kar gaat trekken dit seizoen, dat hij de stabiele factor gaat zijn. Dat is een onnozele gedachte van Overmars & co. Wederom slecht selectiebeleid.



Verwachten ze dat? Belachelijk ja.
Welke 19-jarigen in het verleden konden dat?
50 Wedstrijden in een seizoen?

Dat Gravenberch vorig seizoen zo lang op niveau bleef mee doen vond ik al knap.

Er zijn andere spelers die de kar moeten trekken, de mid-twintigers.
Maar dan moeten ze geen 'dood paard' voor die kar spannen. Of is het meervoud: paarden?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 augustus 2021 om 12:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax-mokum schreef op 24 augustus 2021 om 09:06:

Het blijft ongelofelijk hoe men op forums, maar ook onder 'serieuze' voetbaljournalisten, zich vooral laat leiden door het resultaat. (...)



Ik vind dat niet ongelofelijk. Je hebt verschillende supporters/voetballiefhebbers die op verschillende wijzen naar het spelletje kijken.

Er zijn nu eenmaal fans die niets liever zien dan het geploeter van een NEC, Feijenoord, RKC, etc.

Een collega van mij ziet graag het Engels voetbal; pas als spitsen zonder tanden het veld aflopen, de noppen in bovenbenen staan en grasplaggen in de 2de ring te vinden zijn, heeft hij een goede wedstrijd gezien.

Een vriend van mij is werkzaam in het profwereldje, heeft er ook gevoetbald.
Hij is opgegroeid met, en dat draagt hij nog steeds uit: resultaat is het enige dat telt.

Maar mijn principes staan daar haaks op: kwaliteit en goed voetbal zijn prioriteit, dan komen resultaten vanzelf.

En ik zie ook al jaren de ontwikkeling dat de Ajaxsupporter veel meer accepteerd dan 25 jaar geleden. Het zal wel te maken hebben met een nieuwe generatie die opgegroeid is met een ander soort voetbal. Ze weten niet beter.


Denk ook dat het een generatiedingetje is.

 

+1/-0

Sinds 2018-2019 is er regelmatig de roep (ook door mij) om Tadic weer in de spits te zetten..

Maar weet je, laten we heel eerlijk zijn met elkaar...

Afgelopen seizoen heb ik ook veel wedstrijden gezien met hem in de spits en als hij dan niet in vorm is en tegen 2 grote sterke spelers staat, je ook heel weinig van Tadic terugkrijgt...want je ziet hem dan ook niet in de 16, als er een x een bal wel voorkomt. Tevens heb je ook niks aan hoge ballen met hem of voorzetten.

Tadic is niet meer de Tadic van 2018-2019 en Ajax ook niet meer van die grandeur.

Roepen om Tadic op de 9, ik snap het, maar het blijft tricky.

( aub niet nu reageren Koen met: alles beter dan Haller, want die kennen we wel, het gaat me nu even puur om Tadic bv weer in de spits gaan zetten)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 24 augustus 2021 om 20:13:

Sinds 2018-2019 is er regelmatig de roep (ook door mij) om Tadic weer in de spits te zetten..

Maar weet je, laten we heel eerlijk zijn met elkaar...

Afgelopen seizoen heb ik ook veel wedstrijden gezien met hem in de spits en als hij dan niet in vorm is en tegen 2 grote sterke spelers staat, je ook heel weinig van Tadic terugkrijgt...want je ziet hem dan ook niet in de 16, als er een x een bal wel voorkomt. Tevens heb je ook niks aan hoge ballen met hem of voorzetten.

Tadic is niet meer de Tadic van 2018-2019 en Ajax ook niet meer van die grandeur.

Roepen om Tadic op de 9, ik snap het, maar het blijft tricky.



De aanvoer is ook gewoon veel minder zonder Ziyech en Donny en daar is zelfs Tadic deels afhankelijk van.

Toch heb ik liever Tadic in de spits juist om de reden die jij noemt: Liever elke willekeurige aanvaller in onze selectie in de spits (en Tadic al helemaal) dan Haller want die anderen kunnen allemaal wel een bal aannemen en bij zich houden zonder over hun eigen voeten te struikelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 24 augustus 2021 om 20:13:

Sinds 2018-2019 is er regelmatig de roep (ook door mij) om Tadic weer in de spits te zetten..

Maar weet je, laten we heel eerlijk zijn met elkaar...

Afgelopen seizoen heb ik ook veel wedstrijden gezien met hem in de spits en als hij dan niet in vorm is en tegen 2 grote sterke spelers staat, je ook heel weinig van Tadic terugkrijgt...want je ziet hem dan ook niet in de 16, als er een x een bal wel voorkomt. Tevens heb je ook niks aan hoge ballen met hem of voorzetten.

Tadic is niet meer de Tadic van 2018-2019 en Ajax ook niet meer van die grandeur.

Roepen om Tadic op de 9, ik snap het, maar het blijft tricky.

( aub niet nu reageren Koen met: alles beter dan Haller, want die kennen we wel, het gaat me nu even puur om Tadic bv weer in de spits gaan zetten)



Eens. Daarom dacht ik aan Neres proberen in de spits, maar die mag blijkbaar weg. Intussen halen we nóg een buitenspeler. Snap weinig van het aankoopbeleid.
We missen creativiteit op het middenveld, dus wat wordt de oplossing?
Een echte aanvaller (Tadic, Berghuis of Antony) op '10' zetten?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 augustus 2021 om 22:58:

(...) Liever elke willekeurige aanvaller in onze selectie in de spits (en Tadic al helemaal) dan Haller (...)



Precies.
Oftewel: slechter dan Haller kan niet.

 

+3/-1

Zoals ik eigenlijk oorspronkelijk heb voorspeld, is het vooralsnog allemaal niet makkelijk en vanzelfsprekend voor Berghuis bij Ajax.

Wel denk ik dat hij bij Oranje een basisplek kan verwachten en ik hoop dat het hem goed zal doen.

 

+1/-0

Steven speelde niet geweldig tegen Noorwegen maar die co-assist op Wijnaldum was van een niveau waar geen enkele andere speler in dit Oranje aan kan tippen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 03 september 2021 om 10:51:

Steven speelde niet geweldig tegen Noorwegen maar die co-assist op Wijnaldum was van een niveau waar geen enkele andere speler in dit Oranje aan kan tippen.



Die bal was niveautje Tadic/Ziyech. Hij deed zijn verdedigende taken ook naar behoren maar van Gaal heeft liever Gakpo die heel de wedstrijd stil stond als we niet in balbezit waren.

 

+2/-0

Berghuis was niet best, zoals de rest, maar gaf wel de voorassist op de 1-1. En dat soort balletjes werden en worden juiste node gemist bij het Nederlands elftal, waar alles terug en breed gaat en niemand voor een verrassing of versnelling zorgt. Hij is echt niet niet in topvorm dit jaar, maar was inderdaad beter dan Gakpo, Malen en Depay.

 

+1/-0

Berghuis heeft een goal nodig bij Ajax en Oranje en ik denk dat hij dan veel meer in zijn flow gaat komen.
Hij heeft potentie en lef.

Ook iemand die ook op de linksbuiten moet worden ingezet bij Oranje en Ajax...dat kan hij.

(update: lekkere assist op de 3-0)

nu nog een goaltje

Dit bericht is gewijzigd op 4 september 2021, 22:16:00.

 

+1/-0

Hij moet wel wat onvoorspelbaarder worden, anders houdt het snel op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 04 september 2021 om 22:40:

Hij moet wel wat onvoorspelbaarder worden, anders houdt het snel op.



Hoe wil je dat bereiken bij een speler die al 12 jaar profvoetballer is?

Oftewel, ik denk ook dat het snel op houdt.

 

+3/-0

Hij wordt te weinig in het spel betrokken bij Ajax, overgeslagen zelfs. Hij staat zo vaak vrij helemaal op links.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 04 september 2021 om 21:45:

Berghuis heeft een goal nodig bij Ajax en Oranje en ik denk dat hij dan veel meer in zijn flow gaat komen.
Hij heeft potentie en lef.

Ook iemand die ook op de linksbuiten moet worden ingezet bij Oranje en Ajax...dat kan hij.

(update: lekkere assist op de 3-0)

nu nog een goaltje


Alweer? (Een goal nodig)

Antony speelt en scoort gelijk, volledig zelf afgedwongen door er gewoon te staan.

Berghuis is gewoon een goede reservespeler speler voor Ajax en backup voor Antony. Ik kan er niks meer van maken. Voor Oranje is hij ook echt een gebrek aan beter op de rechtsbuiten positie. Depay en Gakpo doen het goed en Berghuis is degene wie je moet vervangen, als je de aanvalslinie wilt opkrikken in kwaliteit.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 september 2021 om 12:42:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 04 september 2021 om 21:45:

Berghuis heeft een goal nodig bij Ajax en Oranje en ik denk dat hij dan veel meer in zijn flow gaat komen.
Hij heeft potentie en lef.

Ook iemand die ook op de linksbuiten moet worden ingezet bij Oranje en Ajax...dat kan hij.

(update: lekkere assist op de 3-0)

nu nog een goaltje


Alweer? (Een goal nodig)

Antony speelt en scoort gelijk, volledig zelf afgedwongen door er gewoon te staan.

Berghuis is gewoon een goede reservespeler speler voor Ajax en backup voor Antony. Ik kan er niks meer van maken. Voor Oranje is hij ook echt een gebrek aan beter op de rechtsbuiten positie. Depay en Gakpo doen het goed en Berghuis is degene wie je moet vervangen, als je de aanvalslinie wilt opkrikken in kwaliteit.



Helemaal dit. Een degelijke backup die in principe altijd een 6 haalt, niet meer niet minder. Interessant voor als Antony minder draait, maar in principe niet de eerste keuze voor de basis.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 23 24 25 26 27

Ajax Forum » Spelers » Steven Berghuis