Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Maarten Stekelenburg

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

forumillustratie

Positie: Keeper
Nationaliteit: Nederlands
Geboren: 22-9-1982
Lengte: 197 cm

 

+1/-0

Afgaande op het interview met Van der Sar lijkt het erop dat Stekelenburg nu de eerste keeper gaat worden. Ik heb daar niet veel vertrouwen in, aangezien ik hem tijdens zijn eerste periode al niet goed genoeg vond en nu waarschijnlijk nog een paar klassen minder geworden is. Wie zien jullie het liefst op doel (Onana niet meegerekend uiteraard)?

 

+1/-0

Weet niet wat zijn niveau is, maar van Scherpen werd ik niet vrolijk tijdens de bekerwedstrijd tegen Utrecht (5-4 winst).

 

+1/-0

Ik stond wel verbaasd dat Van der Sar dat zei... Lijkt me dat de trainer dit hoort te melden en niet de AD.

Desalniettemin vind ik Steek een prima vervanger van Onana. Stuk beter dan die vliegenvangers van afgelopen jaren Lamprou en Varela. In de huidige onrust die er heerst kan je beter maar een ervaren keeper hebben, die rustig blijft en niet teveel gekke dingen doet en weet wat er gevraagd wordt.

 

+1/-0

Maar hij gaat geen punten voor je pakken en dat doet Onana wel. Kortom: KUT.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 februari 2021 om 14:48:

Maar hij gaat geen punten voor je pakken en dat doet Onana wel. Kortom: KUT.


Indien dat écht zo is, dan weten we gelijk hoe PSVers zich al die jaren voelen... dat waren wij al die tijd vergeten met een keeper als Onana. Eat een baas is het toch ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 05 februari 2021 om 14:48:

Maar hij gaat geen punten voor je pakken en dat doet Onana wel. Kortom: KUT.



T is zeker kut, maar we veranderen er momenteel weinig aan.

Steek moet er gewoon voor zorgen dat hij ons geen punten kost. Daar acht ik hem wel toe in staat. Het is daarom ook onze beste optie. Helaas kan je geen tweede Onana hebben met dezelfde kwaliteiten, want zo'n keeper gaat echt niet op het bankie zitten bij ons.

En dat is het enige waar je vraagtekens bij kan zetten... Had Ajax niet sneller moeten handelen in de transferperiode? Aan hun reactie te merken, waren ze al enige tijd op de hoogte en dachten ze dat het met een sisser zou aflopen. Beetje vreemd als je je goed laat voorlichten en andere voorbeelden erbij pakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 05 februari 2021 om 15:00:

(...)

Steek moet er gewoon voor zorgen dat hij ons geen punten kost.



En die andere 10 niet te vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 05 februari 2021 om 15:00:

(...)

En dat is het enige waar je vraagtekens bij kan zetten... Had Ajax niet sneller moeten handelen in de transferperiode? Aan hun reactie te merken, waren ze al enige tijd op de hoogte en dachten ze dat het met een sisser zou aflopen. Beetje vreemd als je je goed laat voorlichten en andere voorbeelden erbij pakt.



Ja, benieuwd hoe de club dat gaat uitleggen.
Ik neem aan dat daar naar gevraagd is/wordt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 05 februari 2021 om 14:01:

Afgaande op het interview met Van der Sar lijkt het erop dat Stekelenburg nu de eerste keeper gaat worden. Ik heb daar niet veel vertrouwen in, aangezien ik hem tijdens zijn eerste periode al niet goed genoeg vond en nu waarschijnlijk nog een paar klassen minder geworden is. Wie zien jullie het liefst op doel (Onana niet meegerekend uiteraard)?



Ik zie het liefste Scherpen. Hij toont potentie en zo slecht deed hij het ook weer niet: hij maakte een blunder wie bijna ieder beginnend doelman maakt en daaromheen speelde hij gewoon een prima pot, waar ik dus zowel veel kwaliteit als potentie van aflas. Scherpen kan nog heel wat worden. Met Steek weet je wat je hebt en is evengoed een risico.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 februari 2021 om 15:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 05 februari 2021 om 14:01:

Afgaande op het interview met Van der Sar lijkt het erop dat Stekelenburg nu de eerste keeper gaat worden. Ik heb daar niet veel vertrouwen in, aangezien ik hem tijdens zijn eerste periode al niet goed genoeg vond en nu waarschijnlijk nog een paar klassen minder geworden is. Wie zien jullie het liefst op doel (Onana niet meegerekend uiteraard)?



Ik zie het liefste Scherpen. Hij toont potentie en zo slecht deed hij het ook weer niet: hij maakte een blunder wie bijna ieder beginnend doelman maakt en daaromheen speelde hij gewoon een prima pot, waar ik dus zowel veel kwaliteit als potentie van aflas. Scherpen kan nog heel wat worden. Met Steek weet je wat je hebt en is evengoed een risico.



Geef mij ook maar Scherpen. Hij is er tenslotte voor gehaald.
Als je als club geen vertrouwen hebt in Scherpen, en je wist van Onana al langer, had je Drommel moeten halen.

Dat hebben ze niet gedaan, dus wat mij betreft staat Scherpen gewoon in de goal.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 05 februari 2021 om 14:01:

Afgaande op het interview met Van der Sar lijkt het erop dat Stekelenburg nu de eerste keeper gaat worden. (...)



Ja. Dat zei hij niet zomaar. Daar is over gesproken intern.

Maar 'logisch'. Stekelenburg is aangetrokken omdat Scherpen niet goed genoeg was. Blijkbaar is hij dat nog steeds niet. Wat in de recente bekerwedstrijd tegen Utrecht ook bleek.

Eens kijken hoe Stekelenburg tegen Utrecht speelt. Anderzijds zou het mooi zijn als hij niet in beeld komt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 05 februari 2021 om 16:01:

(...)
Als je als club geen vertrouwen hebt in Scherpen, en je wist van Onana al langer, had je Drommel moeten halen.

Dat hebben ze niet gedaan, dus wat mij betreft staat Scherpen gewoon in de goal.



Eens dat ze hadden kunnen anticiperen op de situatie "Onana". Sinds half december wisten ze het, zegt Van der Sar.

Maar ik heb grote twijfels of dat de juiste keuze is geweest en of die keuze moet resulteren in het opstellen van Scherpen.
Er zijn veel meer zaken geweest waarop men had moeten anticiperen en waarbij verkeerde keuzes zijn gemaakt ...

De beste moet spelen als het om resultaat gaat. Ik weet niet wie beter is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 februari 2021 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 05 februari 2021 om 16:01:

(...)
Als je als club geen vertrouwen hebt in Scherpen, en je wist van Onana al langer, had je Drommel moeten halen.

Dat hebben ze niet gedaan, dus wat mij betreft staat Scherpen gewoon in de goal.



Eens dat ze hadden kunnen anticiperen op de situatie "Onana". Sinds half december wisten ze het, zegt Van der Sar.

Maar ik heb grote twijfels of dat de juiste keuze is geweest en of die keuze moet resulteren in het opstellen van Scherpen.
Er zijn veel meer zaken geweest waarop men had moeten anticiperen en waarbij verkeerde keuzes zijn gemaakt ...

De beste moet spelen als het om resultaat gaat. Ik weet niet wie beter is.



Om het spelletje mee te spelen: wie had jij gehaald?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 februari 2021 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 05 februari 2021 om 16:01:

(...)
Als je als club geen vertrouwen hebt in Scherpen, en je wist van Onana al langer, had je Drommel moeten halen.

Dat hebben ze niet gedaan, dus wat mij betreft staat Scherpen gewoon in de goal.



Eens dat ze hadden kunnen anticiperen op de situatie "Onana". Sinds half december wisten ze het, zegt Van der Sar.

Maar ik heb grote twijfels of dat de juiste keuze is geweest en of die keuze moet resulteren in het opstellen van Scherpen.
Er zijn veel meer zaken geweest waarop men had moeten anticiperen en waarbij verkeerde keuzes zijn gemaakt ...

De beste moet spelen als het om resultaat gaat. Ik weet niet wie beter is.



Nee ik begrijp je volkomen.

Maar je haalt een van de meest talentvolle doelmannen (17 jaar en een seizoen eredivisie ervaring), en je stalt hem in je opleidingsprogramma (Jong Ajax).

Vervolgens haal je Stekelenburg omdat Scherpen niet op Zaterdag in Jong Ajax mag keepen en zondag op de bank mag zitten bij Ajax 1.

Dus het is kiezen tussen enorm veel ervaring maar wel aan kwaliteit ingeboet (Stekelenburg) en het opstellen van het talent (maar onervaren op dit niveau).

Maar goed weet je, uiteindelijk is toch alles 2 klassen minder dan Andre Onana. Dat is gewoon een gegeven. Dat wij een top 5 keeper 4,5 jaar lang in onze selectie hebben gehad is natuurlijk uniek. Hoeveel twijfels hebben we wel niet gehad over vd Sar in het begin. En dan verving hij Menzo.

Zelf zou ik voor Scherpen gaan. Ik verwacht dat de rest van de 10 basisspelers nu echt op scherp staan, en de 4 ballen die de keeper dan gaat krijgen moet Scherpen maar de kans krijgen.

Wat heb je er aan om Stekelenburg een kans te geven. Die staat komend jaar toch niet onder de lat.

Dan maar met de billen bloot. Voor hetzelfde geld staat Scherpen gewoon goed te keepen.

Dit bericht is gewijzigd op 5 februari 2021, 16:52:37.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 februari 2021 om 16:37:

Om het spelletje mee te spelen: wie had jij gehaald?



Een betaalbare bedoel je waarschijnlijk. Dan weet ik het niet.
Ik zie niet alle keepers op dat niveau ...

Afgaande op de analytici op TV loopt er in Nederland niets rond. Zij zien alles dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze het goed zien.

Ik heb er laatst in Spanje een gezien die opviel. Het was niet Terstegen.
Ergens bij een van de Baskische clubs als ik het goed gezien heb. Ik weet geen naam. Hij had goede reflexen en was snel bij ballen in de hoeken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 05 februari 2021 om 16:45:

(...) Dat wij een top 5 keeper 4,5 jaar lang in onze selectie hebben gehad is natuurlijk uniek. Hoeveel twijfels hebben we wel niet gehad over vd Sar in het begin. En dan verving hij Menzo. (...)



En Menzo is ook nog eerst verhuurd geweest aan Haarlem.

Een verschil met toen is wel de kwaliteit van de veldspelers er om heen.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 05 februari 2021 om 16:45:

(...) Dan maar met de billen bloot. (...)



Dat gaat nu ook gebeuren. Waarbij het niet uitmaakt wie er keept.
Als er 'zwakke schakels' zijn, zijn dat mijn inziens veldspelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 februari 2021 om 16:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 februari 2021 om 16:37:

Om het spelletje mee te spelen: wie had jij gehaald?



Een betaalbare bedoel je waarschijnlijk. Dan weet ik het niet.
Ik zie niet alle keepers op dat niveau ...

Afgaande op de analytici op TV loopt er in Nederland niets rond. Zij zien alles dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze het goed zien.

Ik heb er laatst in Spanje een gezien die opviel. Het was niet Terstegen.
Ergens bij een van de Baskische clubs als ik het goed gezien heb. Ik weet geen naam. Hij had goede reflexen en was snel bij ballen in de hoeken.



Unai Simón van Athletic Bilbao?

Het grappige is dat hij het veel beter doet dan record doelman verkoop Kepa wie bij dezelfde club is weggekocht door Chelsea toentertijd.

Binnen Nederland staat Drommel wel op het lijstje van Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 februari 2021 om 17:05:

Dat gaat nu ook gebeuren. Waarbij het niet uitmaakt wie er keept.
Als er 'zwakke schakels' zijn, zijn dat mijn inziens veldspelers.



Volledig eens.
Laten we maar hopen dat de basisspelers + wissels nu beseffen dat er meer dan 100% inzet vereist word.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 februari 2021 om 15:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 05 februari 2021 om 14:01:

Afgaande op het interview met Van der Sar lijkt het erop dat Stekelenburg nu de eerste keeper gaat worden. Ik heb daar niet veel vertrouwen in, aangezien ik hem tijdens zijn eerste periode al niet goed genoeg vond en nu waarschijnlijk nog een paar klassen minder geworden is. Wie zien jullie het liefst op doel (Onana niet meegerekend uiteraard)?



Ik zie het liefste Scherpen. Hij toont potentie en zo slecht deed hij het ook weer niet: hij maakte een blunder wie bijna ieder beginnend doelman maakt en daaromheen speelde hij gewoon een prima pot, waar ik dus zowel veel kwaliteit als potentie van aflas. Scherpen kan nog heel wat worden. Met Steek weet je wat je hebt en is evengoed een risico.



Bij Jong Ajax is hij dit seizoen echt gegroeid. Had vorig seizoen nog wel eens wat slippertjes zoals die tegen Utrecht, maar dit seizoen presteert hij behoorlijk constant. Of het goed genoeg is voor Ajax 1 kun je maar op één manier achter komen. Onana had ook gekke acties bij Jong Ajax en vanaf minuut één stond hij er dus dat zegt me niet zoveel.

Alleen bij lage ballen is Scherpen wat minder snel bij de palen. Daar moet nog aan gewerkt worden.

Het zou ook helpen als de verdediging de tegenstander eens wat minder schoten op doel zou laten lossen, maar wat dat betreft heb ik het voor dit seizoen met de huidige verdedigers al wel zo'n beetje opgegeven.

Ik zie dat -Stekelburg gehaald omdat Scherpen niet goed genoeg is- toch iets anders. Voorafgaand aan dit seizoen valt daar nog iets voor te zeggen, maar inmiddels is Scherpen m.i. minstens net zo goed als Stekelburg en hij heeft nog toekomst.

Er zit bij een (sub)topclub in de top 5 landen altijd wel een doelman op de bank die goed genoeg is voor de Eredivisie en op huurbasis wil komen als hij eerste doelman van Ajax kan worden. Dat Ajax al maanden van deze situatie wist en desondanks geen (tijdelijke) vervanger heeft gehaald betekend dat ze vertrouwen hebben in Scherpen ongeacht of Stekelenburg nu eerste of tweede keeper wordt.

Geen Stekelenburg halen betekend dat Scherpen ofwel iedere wedstrijd bij het eerste op de bank zou zitten en weinig tot geen speelminuten krijgt in Jong Ajax wat voor zijn ontwikkeling belangrijk is of hij moet bij een zware blessure van Onana direct het stokje overnemen met alle druk van dien en je hebt dan niks meer achter de hand omdat Kotarski een clown van een keeper is. Stekelenburg terughalen als tweede of derde keeper was wat mij betreft een goede zet ongeacht de progressie van Scherpen. Voor de breedte van de selectie heb je gewoon iemand nodig tussen je nummer 1 en de belofte(n) die er geen probleem van maakt dat hij weinig speeltijd krijgt en ervaring toevoegt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 februari 2021, 18:01:39.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 februari 2021 om 16:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 05 februari 2021 om 14:01:

Afgaande op het interview met Van der Sar lijkt het erop dat Stekelenburg nu de eerste keeper gaat worden. (...)



Ja. Dat zei hij niet zomaar. Daar is over gesproken intern.

Maar 'logisch'. Stekelenburg is aangetrokken omdat Scherpen niet goed genoeg was. Blijkbaar is hij dat nog steeds niet. Wat in de recente bekerwedstrijd tegen Utrecht ook bleek.

Eens kijken hoe Stekelenburg tegen Utrecht speelt. Anderzijds zou het mooi zijn als hij niet in beeld komt.




Nou ja, inmiddels zijn Stekelenburg en Scherpen toch wel gelijkwaardige keepers. Je zou het alleen niet denken omdat Stekelenburg in een WK finale heeft gekeept, al is dat inmiddels meer dan 10 jaar geleden. Investeer gewoon in de toekomst. Geef Scherpen de kans. Stekelenburg zou dit toch ook moeten begrijpen?

Laat Scherpen in ieder geval keepen tegen PSV in de KNVB beker. Dat is een hele goede graadmeter. Hij keept dan tegen een goede ploeg en je verliest geen punten in de competitie.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Historie » Maarten Stekelenburg