Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Jurriën Timber

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

forumillustratie

Geboortedatum: 17 juni 2001 (19 jaar)
Lengte: 1,79 m
Positie: rechts centraal / rechtsback

 

+1/-0

Ik wil het toch even hebben over Timber. Dit seizoen nog regelmatig afwezig geweest door blessureleed. Nu is hij fit en krijgt hij af en toe de kans in het eerste. Ik moet zeggen dat hij het goed doet. Is niet groot, supersterk maar leest het spel en laat zich niet gek maken.

Vooral onder druk blijft hij voetballend keurig overeind. In dat opzicht doet hij het echt beter dan Schuurs. Telkens als je denkt dat hij in de problemen komt blijft hij rustig, draait hij de andere kant op en heeft hij oog voor de vrijstaande spelers.

Hopelijk blijft hij fit dan heeft Schuurs eindelijk een concurrent.

 

+1/-0

Vind Timber een echte Ajaxverdediger. Wel uiteindelijk net wat te klein denk ik, maar in zijn meevoetballen en lef is hij uit het juiste hout gesneden.

 

+2/-0

Weinig activiteit hier. Timber verdient meer credits. Heeft eigenlijk nog geen grote fout gemaakt. Echt een behoorlijk complete speler. Sterk, snel, rustig, lef in zijn spel, voetballend prima. Het lijkt ook wel niet uit te maken waar je hem neerzet. Het enige wat hem nog beter had kunnen maken is als hij ietsje groter en meer kopsterk was. Maar nog altijd is hij een prima kracht in het Ajaxsysteem.

 

+1/-0

Voor mij de revelatie van het seizoen. Betrouwbaarder dan Schuurs en op meerdere plekken inzetbaar.

Hij doet het vooralsnog echt uitstekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 04 maart 2021 om 13:26:

Voor mij de revelatie van het seizoen. Betrouwbaarder dan Schuurs en op meerdere plekken inzetbaar.

Hij doet het vooralsnog echt uitstekend.



Vorig jaar bij zijn debuut zag je al dat hij ging doorbreken. Alleen was die wedstrijd, Heerenveen - Ajax, de laatste voordat de Corona alles stillegde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 maart 2021 om 13:56:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 04 maart 2021 om 13:26:

Voor mij de revelatie van het seizoen. Betrouwbaarder dan Schuurs en op meerdere plekken inzetbaar.

Hij doet het vooralsnog echt uitstekend.



Vorig jaar bij zijn debuut zag je al dat hij ging doorbreken. Alleen was die wedstrijd, Heerenveen - Ajax, de laatste voordat de Corona alles stillegde.


Je zag het al in Jong: indribbelen met een idee, op goede momenten en balvast. Heerlijk dat soort spelers. Verder fysiek sterk en hard, maar fair, in duels, en relatief snel en wendbaar. Ik zie, anders dan veel anderen, een rechtsback in hem. Als je het inzicht en vermogen hebt om centraal op te komen, kun je dat als back ook. Rensch vind ik juist meer een centrale verdediger en die is voetballend nog wat sterker.

Ook benieuwd naar zijn broertje en of die bijvoorbeeld op 6 een kans gaat krijgen.

 

+2/-0

Maakt inderdaad een mooie ontwikkeling door, hopelijk bij wat tegenwind geven we hem ook wat meer credits. Je weet dat er altijd wat dipjes gaan komen. Wat koppen betreft, de gehele Ajax verdediging mag wel eens in de leer qua timing en koppen an sich. Gisteren ook tegen Heereveen weer kopduels gezien waar de honden geen brood van lusten. Zo een Schuurs bijvoorbeeld of Alvarez; zit dat niet in het eindexamenpakket qua speciale verrichtingen oid -:)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 04 maart 2021 om 14:55:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 maart 2021 om 13:56:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 04 maart 2021 om 13:26:

Voor mij de revelatie van het seizoen. Betrouwbaarder dan Schuurs en op meerdere plekken inzetbaar.

Hij doet het vooralsnog echt uitstekend.



Vorig jaar bij zijn debuut zag je al dat hij ging doorbreken. Alleen was die wedstrijd, Heerenveen - Ajax, de laatste voordat de Corona alles stillegde.


Je zag het al in Jong: indribbelen met een idee, op goede momenten en balvast. Heerlijk dat soort spelers. Verder fysiek sterk en hard, maar fair, in duels, en relatief snel en wendbaar. Ik zie, anders dan veel anderen, een rechtsback in hem. Als je het inzicht en vermogen hebt om centraal op te komen, kun je dat als back ook. Rensch vind ik juist meer een centrale verdediger en die is voetballend nog wat sterker.

Ook benieuwd naar zijn broertje en of die bijvoorbeeld op 6 een kans gaat krijgen.



Rensch heeft me een power, en atletisch vermogen. Niet normaal.
Ja, hij heeft meer van een Centrale. En Timber van een back, hoewel hij centraal ook goed is hoor. Alleen zijn lengte is wat minder.

Hij ontwikkelt zich ook snel. Nog niet lang geleden kon hij niet eens 90 minuten spelen, dan raakte hij na 75 minuten licht geblesseerd om er een paar dagen uit te zijn. Nu rent hij in blessuretijd als een hinde naar voren om er twee dagen later weer te staan. Ongekend.

Maar ben daarom aub voorzichtig met deze jongens. Devyne is nu ook even aan de kant omdat hij tegen PSV verstijving voelde opkomen. Ik hoor nu allemaal al lieden over Oranje maar ik zou ze liever nog een tijdje daar van vrijwaren. Die belasting wordt dan immers veel te zwaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 04 maart 2021 om 14:55:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 maart 2021 om 13:56:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 04 maart 2021 om 13:26:

Voor mij de revelatie van het seizoen. Betrouwbaarder dan Schuurs en op meerdere plekken inzetbaar.

Hij doet het vooralsnog echt uitstekend.



Vorig jaar bij zijn debuut zag je al dat hij ging doorbreken. Alleen was die wedstrijd, Heerenveen - Ajax, de laatste voordat de Corona alles stillegde.


Je zag het al in Jong: indribbelen met een idee, op goede momenten en balvast. Heerlijk dat soort spelers. Verder fysiek sterk en hard, maar fair, in duels, en relatief snel en wendbaar. Ik zie, anders dan veel anderen, een rechtsback in hem. Als je het inzicht en vermogen hebt om centraal op te komen, kun je dat als back ook. Rensch vind ik juist meer een centrale verdediger en die is voetballend nog wat sterker.

Ook benieuwd naar zijn broertje en of die bijvoorbeeld op 6 een kans gaat krijgen.



Helemaal mee eens. Ik zie Timber op zich ook nog op rechtsback uitkomen en schat Rensch qua talent nog wat hoger in. Bij Rensch zou ik het pas echt zonde vinden als hij als back gebruikt blijft worden. En ook wat betreft Quinten Timber ben ik het met je eens. Ik zie al langer een aardige zes in hem. Hij heeft veel goede eigenschappen daarvoor. Jammer alleen dat hij daar al een tijd niet heeft gespeeld. Daardoor zou het ook kunnen dat hij en niet zijn broer Jurriën uiteindelijk op rechtsback komt te spelen. Het zegt veel over beide spelers dat meerdere posities voor hen denkbaar zijn.

 

+1/-0

Heeft Schuurs simpel uit de basis gespeeld.
Moet de oplossingen meer naar voren zoeken.
Heeft een aardige dribbel en rush naar voren, met zijn snelheid kan hij veel rechtzetten.

 

+1/-0

Heerlijk als hij om spelers heen dribbelt en naar voren dendert. Jammer dat hij het nog niet kan afmaken in de eindfase. Ik was al positief over hem. Toch vind ik het zeer knap dat hij tot nu toe weinig slechte momenten heeft gehad. Vergeleken met Schuurs doet hij het een stuk beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 07 maart 2021 om 16:41:

Heerlijk als hij om spelers heen dribbelt en naar voren dendert. Jammer dat hij het nog niet kan afmaken in de eindfase. (...)



Ja. Doodzonde dat hij die bal tegen PSV niet binnen jaagt.

 

+1/-0

Ik blijf echt genieten van deze jongen. Had in de tweede helft 1 foutje waarbij Dzeko de bal net wist af te pakken. Verder bleef hij vrij makkelijk overeind. Ineens een rush van 40 meter omdat de situatie daarom vroeg > moeiteloos. Hij blijft zo rustig onder druk.. heerlijk.

Rensch en Timber zullen hier en daar nog wel hun foutjes maken, maar dit is hoe we het graag willen zien. Kwaliteit, bravoure.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 april 2021 om 07:34:

(...)Ineens een rush van 40 meter omdat de situatie daarom vroeg > moeiteloos. (...)



Precies dit bovenstaande.

Met individuele klasse en kwaliteiten afwijken van de 'systemen en tactieken' en handelen naar de meest logische oplossing van het moment. Dat kenmerkt de goede spelers. En ze dwingen daarmee ook veel meer sympathie en krediet af.

 

+1/-0

Geruisloos groot talent. Nu al een vaste waarde in de basiself. Lijkt alleen de laatste weken te veel naar Gravenberch te kijken en weinig energie meer in z'n spel te leggen waardoor hij z'n kracht en potentie niet benut en gewoon meehobbelt. Kan natuurlijk ook gewoon in een energiedip zitten na alles wat er dit seizoen gebeurd is, laten we het hopen.

 

+1/-0

Ben ik echt de enige die hem weinig energie en initiatief in een wedstrijd vind leggen? Iets meer peper in z'n reet kan geen kwaad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 22 april 2021 om 21:52:

Ben ik echt de enige die hem weinig energie en initiatief in een wedstrijd vind leggen? Iets meer peper in z'n reet kan geen kwaad.



Geldt dat alleen voor hem?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 april 2021 om 21:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 22 april 2021 om 21:52:

Ben ik echt de enige die hem weinig energie en initiatief in een wedstrijd vind leggen? Iets meer peper in z'n reet kan geen kwaad.



Geldt dat alleen voor hem?



Hij lijkt wat vermoeid

 

+1/-0

Je zag hem ook op een gegeven moment aan zijn knie voelen.
Hij mag wel meer de bal naar voren spelen, hij kan een hele mooie dribbel naar voren hebben.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Historie » Jurriën Timber