Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Jurgen Ekkelenkamp

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

forumillustratie

Naam: Jurgen Ekkelenkamp
Positie: Middenvelder
Nationaliteit: Nederlands
Geboren: 5-4-2000
Lengte: 188 cm

---

Als Klaassen komt, dan neem ik aan dat Ekkelenkamp een jaartje ergens anders minuten zal gaan maken? Ik moet zeggen dat hij me nog niet overtuigd heeft in het eerste. Hij ontwikkelde zich ineens snel in de jeugd, maar lijkt vooralsnog tekort te komen voor Ajax.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 29 september 2020 om 11:03:

forumillustratie

Naam: Jurgen Ekkelenkamp
Positie: Middenvelder
Nationaliteit: Nederlands
Geboren: 5-4-2000
Lengte: 188 cm

---

Als Klaassen komt, dan neem ik aan dat Ekkelenkamp een jaartje ergens anders minuten zal gaan maken? Ik moet zeggen dat hij me nog niet overtuigd heeft in het eerste. Hij ontwikkelde zich ineens snel in de jeugd, maar lijkt vooralsnog tekort te komen voor Ajax.



Ik zal hem er lekker bij houden, helemaal met de 5 wissel mogelijkheden dit seizoen.
Die jongen schikt zich nog prima in de rol als wisselspeler, vond hem tegen Vitesse prima invallen.
Ideale speler als er calamiteiten zijn, dus een wedstrijd over de streep trekken of op het moment dat je een paar blessures of schorsingen heb.
Ook als je ruim voor staat en een paar spelers wil sparen is dit een prima speler om te kunnen brengen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 29 september 2020 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 29 september 2020 om 11:03:

forumillustratie

Naam: Jurgen Ekkelenkamp
Positie: Middenvelder
Nationaliteit: Nederlands
Geboren: 5-4-2000
Lengte: 188 cm

---

Als Klaassen komt, dan neem ik aan dat Ekkelenkamp een jaartje ergens anders minuten zal gaan maken? Ik moet zeggen dat hij me nog niet overtuigd heeft in het eerste. Hij ontwikkelde zich ineens snel in de jeugd, maar lijkt vooralsnog tekort te komen voor Ajax.



Ik zal hem er lekker bij houden, helemaal met de 5 wissel mogelijkheden dit seizoen.
Die jongen schikt zich nog prima in de rol als wisselspeler, vond hem tegen Vitesse prima invallen.
Ideale speler als er calamiteiten zijn, dus een wedstrijd over de streep trekken of op het moment dat je een paar blessures of schorsingen heb.
Ook als je ruim voor staat en een paar spelers wil sparen is dit een prima speler om te kunnen brengen.



Een heel seizoen bij Twente zou beter voor hem zijn. Ten Hag gaat ook niet elke wedstrijd 5x wisselen. Zelfs zijn eerste wissel is vaak laat. Met andere woorden: een speler als Ekkelenkamp gaat dan te weinig speelminuten krijgen. En bij Jong Ajax zal hij niet genoeg weerstand krijgen.

Als er echt nood aan de man is heb je ook nog spelers van Jong Ajax die je in kan zetten. Dat zal vermoedelijk toch niet nodig zijn. Er zijn genoeg spelers in het eerste die op meerdere plekken kunnen spelen.

Ik zou Noa Lang wel bij Ajax houden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 september 2020 om 13:28:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 29 september 2020 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 29 september 2020 om 11:03:

forumillustratie

Naam: Jurgen Ekkelenkamp
Positie: Middenvelder
Nationaliteit: Nederlands
Geboren: 5-4-2000
Lengte: 188 cm

---

Als Klaassen komt, dan neem ik aan dat Ekkelenkamp een jaartje ergens anders minuten zal gaan maken? Ik moet zeggen dat hij me nog niet overtuigd heeft in het eerste. Hij ontwikkelde zich ineens snel in de jeugd, maar lijkt vooralsnog tekort te komen voor Ajax.



Ik zal hem er lekker bij houden, helemaal met de 5 wissel mogelijkheden dit seizoen.
Die jongen schikt zich nog prima in de rol als wisselspeler, vond hem tegen Vitesse prima invallen.
Ideale speler als er calamiteiten zijn, dus een wedstrijd over de streep trekken of op het moment dat je een paar blessures of schorsingen heb.
Ook als je ruim voor staat en een paar spelers wil sparen is dit een prima speler om te kunnen brengen.



Een heel seizoen bij Twente zou beter voor hem zijn. Ten Hag gaat ook niet elke wedstrijd 5x wisselen. Zelfs zijn eerste wissel is vaak laat. Met andere woorden: een speler als Ekkelenkamp gaat dan te weinig speelminuten krijgen. En bij Jong Ajax zal hij niet genoeg weerstand krijgen.



Dat denk ik dus ook. En zoals gezegd, met Klaassen erbij zakt Ekkelenkamp waarschijnlijk weer een plekje in de hiërarchie, wat zijn kans op minuten kleiner maakt. Een jaartje Twente (of Heerenveen) kan alleen maar goed voor zijn ontwikkeling zijn. Twee jaar zou ook een optie kunnen zijn trouwens.

Ik vraag me overigens ook wel af wat nou eigenlijk zijn beste positie is. Een 10? Hij komt wel redelijk vaak in scoringspositie. Maar hij speelt ook regelmatig als 8. Wat denken jullie?

open/sluit de onderstaande quote:

Ik zou Noa Lang wel bij Ajax houden.



Is eigenlijk een andere discussie, maar ik zou Lang zelfs liever zien dan Promes op dit moment. Zowel op 10 als op links.

 

+1/-0

Ik vond hem ook goed invallen. Taakbewust, verdedigend betrouwbaar en aanvallend maakt hij de meters ook. Ik denk dat deze jongen niet de finesse heeft om aanvallende middenvelder te spelen, maar ik denk dat hij wel een goede loper/box to box middenvelder kan zijn. Dan moet hij terugschakelen naar een meer verdedigende rol dan hij vroeger op 10 had, maar denk dat er wel iets in zit. Een spelmakende middenvelder is het niet, maar in een ondersteunende rol kan hij wel wat betekenen. Dat Ajax verdedigend goed stond met 10 man lag ook aan hem.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 29 september 2020 om 16:08:

(...) met Klaassen erbij zakt Ekkelenkamp waarschijnlijk weer een plekje in de hiërarchie, (...)



Klaassen moet zich eerst maar eens in de ploeg spelen en zich daar handhaven.
En oppassen dat hij zelf niet zakt in de hiërachie.

Verder zou ik niemand meer verhuren. Als Corona in de ploeg sluipt kunnen er grote problemen komen waaronder spelerstekort.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 september 2020 om 20:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 29 september 2020 om 16:08:

(...) met Klaassen erbij zakt Ekkelenkamp waarschijnlijk weer een plekje in de hiërarchie, (...)



Klaassen moet zich eerst maar eens in de ploeg spelen en zich daar handhaven.
En oppassen dat hij zelf niet zakt in de hiërachie.

Verder zou ik niemand meer verhuren. Als Corona in de ploeg sluipt kunnen er grote problemen komen waaronder spelerstekort.



Uiteraard zou hij zich eerst moeten bewijzen, maar wie denk jij dat er het komende halfjaar meer minuten gaat maken als Klaassen komt: Klaassen of Ekkelenkamp? Als ie komt, krijgt Klaassen de voorkeur boven Ekkelenkamp, wat de kans op minuten (en dus ontwikkeling) zal doen verminderen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 30 september 2020 om 10:26:

Uiteraard zou hij zich eerst moeten bewijzen, maar wie denk jij dat er het komende halfjaar meer minuten gaat maken als Klaassen komt: Klaassen of Ekkelenkamp? (...)



Dat hangt er helemaal vanaf hoe ze spelen.

Als Klaassen net zo verstoppertje speelt als vaak in zijn eerste periode, hoop ik dat hij heel snel opsodemietert.

 

+2/-1

Ben niet zo weg van hem, weet niet of hij dit niveau kan halen.

 

+1/-0

Jurgen begint wel meer en meer op de deur te kloppen he. Toen hij kwam voor Alvarez scheelde dat al veel....in Jong Oranje speelt hij met tien vingers in de neus. Ok, het was tegen Cyprus en Andorra maar je ziet dat hij echt beter geworden is. Ben benieuwd of hij zich in de basis gaat spelen bij Ajax de komende tijd.

 

+2/-0

Ik weet het niet met Jurgen. Je mag een speler natuurlijk niet op één bal beoordelen, maar ik vond die bal die hij over schoot een beetje tekenend voor hem in het eerste. Het is allemaal zo vertwijfeld. Wat heeft ie, op de Ronaldo-tackle na, nou laten zien tot nu toe?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 oktober 2020 om 10:37:

Wat heeft ie, op de Ronaldo-tackle na, nou laten zien tot nu toe?



Die "Ronaldo-tackle" had niets met voetbal te maken.
Sterker, omdat hij de situatie niet voetballend kon oplossen deed hij die aktie.

Slecht voorbeeld! ;B

 

+1/-0

Voor de Nederlandse competitie kun je hem imo erbij hebben en soms gebruiken. Heb je meer ambitie komt hij gewoon tekort.

 

+1/-0

Is "al" 20 en mijn inziens niet goed genoeg voor Ajax 1, zeker als je de ambitie hebt om de Europese top te bestormen. Kan volgens mij beter naar een team als Twente, Utrecht of Heerenveen om zich daar te ontwikkelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 oktober 2020 om 10:37:

(...) Je mag een speler natuurlijk niet op één bal beoordelen, maar ik vond die bal die hij over schoot een beetje tekenend voor hem in het eerste. (...)/quote]

Die bal ging in ieder geval op doel.

Ik vind de bal die Blind naar de F-Side schoot ook heel tekenend.
Wat heeft dat met profvoetbal te maken?

 

+1/-0

Laat hem, nu Kudus afwezig zal zijn als aanvallend middenvelder spelen.

 

+1/-0

Viel me vandaag wat tegen aan de bal. Moeizame controles/techniek zo nu en dan en (daardoor) soms vertragend. Had op basis van de afgelopen weken wat meer verwacht van het voetballende deel. Je ziet dan toch duidelijk een verschil met een Blind en Klaassen bijv.

 

+1/-0

Gisteren weer 2/3 kansen die niet eens op doel gaan. Dit kan echt niet op dit niveau. Hij is af en toe heel handig in de kleine ruimte, maar over het algemeen zie ik niet wat hij toevoegt aan Ajax.

 

+1/-0

Heeft niks bij AJAX te zoeken. Leuke speler voor middenmotor/subtopper.

 

+1/-0

> Ekkelenkamp gaat het zo niet redden bij Ajax vrees ik. Ik vond hem heel matig tegen Fortuna. Niet van het Ajax niveau wat je van een 10 mag verwachten. Ik vermoed dat hij nooit een basisplek zal krijgen, zeker niet als een 10. Of hij moet meer als een controlerende speler gebruikt worden. Maar aanvallend vind ik hem veel te matig voor Ajax.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Historie » Jurgen Ekkelenkamp