Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Mohammed Kudus

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 02 december 2022 om 17:34:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 02 december 2022 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 02 december 2022 om 16:36:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 december 2022 om 13:54:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 02 december 2022 om 13:10:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 december 2022 om 10:03:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 02 december 2022 om 03:43:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 december 2022 om 18:58:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 01 december 2022 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 01 december 2022 om 12:54:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 29 november 2022 om 12:05:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 28 november 2022 om 20:34:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 november 2022 om 15:49:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 28 november 2022 om 15:39:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 november 2022 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 26 november 2022 om 13:47:

Kudus speelt lekker voor zichzelf ; geen echte teamplayer ..
Hij frommelt zich een keer langs een matige verdediger en is voor sommigen ,(die snel tevreden zijn of er geen kijk op hebben) meteen een held ..

Waarom deze ‘balgoochelaar ‘ niet meteen een sterkhouder noemen ..? 👋🏻



Vrijwel iedereen vond hem goed spelen van supporters tot analisten in binnen en buitenland.

Wie heeft er geen kijk op? Alleen al het feit dat je dit zo stelt :denk. Dit zijn nu opmerkingen waarom mensen hier afhaken en/of verharding optreedt. Dit is niet de eerste keer dat je dit soort onnodige kwetsende opmerkingen maakt.



Bij sommige spelers zullen mensen altijd wel minpunten vinden. Zo is het bij Blind zijn snelheid, bij Ziyech was het balverlies, Suarez was een frommelaar die het niet zou redden bij Liverpool en noem maar op. Feit is dat iedere speler wel een of meer zwakke punten heeft als je daarnaar opzoek gaat, maar uiteindelijk moet -om Van Gaal ff te quoten- een speler leveren. Kudus doet dat. Hij heeft genoeg kwaliteiten om achter de spits opgesteld te worden. Alleen hebben we een trainer die alles anders denkt te moeten doen.



Precies dit. Zelfs nu zullen hier straks de betweters hun gelijk komen halen en die mindere momenten er gaan uitlichten.

En dan vooral erbij zeggen dat wij het niet goed zien :D :D



Nu al speler van het toernooi..!
Drie keer beter dan alle Nederlands Elftal spelers bij elkaar ..!,!

Snel verkopen ..! Dan gaat de AJAX- penningmeester tientallen miljoenen winst maken ..!

(Als dit geen duimpjes oplevert..)



Liever Alvarez verkopen.

Maar als we hem toch wegdoen, alleen als Hakim er dan voor in de plaats terugkomt.

En dat we dan niet alleen de transfersom van Hakim kunnen betalen maar ook zijn salaris voor 4 jaar.



Kudus is hot nu , dus die kan geweldig veel geld opleveren waarmee je zowel de tekorten kunt wegwerken als een gewenste (Ziyech) speler halen ..

Win-win is dat iedereen hier dan kan zeggen : “ Kudus was ook veel te goed voor AJAX, die was niet te houden voor de club “



Ik heb toch liever dat Kudus wordt behouden en we een non-voetballer als Alvarez verkopen. Goeie ballenafpakker, daar niet van, maar voegt voetballend niets toe, waardoor je met Alvarez en Bassey 2 spelers hebt die vrijgelaten kunnen worden door de tegenstander, waardoor die makkelijker druk kunnen zetten op de rest.

Kudus daarentegen is iemand die we wel kunnen gebruiken in het aanvalsspel. En Ziyech is trouwens ook niet meer te halen, over hot gesproken.

En de sneertjes naar mensen die een ander mening over Kudus hebben, beginnen inmiddels wel triest te worden. Dat jij het niet in hem ziet zitten, prima, dat kan en mag. Maar ga niet als een gek om je heen slaan als mensen tegengas geven met zijn prestaties als voorbeeld?



Ik ben "fan" van Kudus en vind hem de man van de eerste seizoenshelft (ok, zegt niet heel veel, maar toch) maar ben toch voor verkoop. Hij wil zelf al tijden graag weg en zo hot als ie nu is, zie ik hem niet snel meer worden. Zou een Liverpool 60 miljoen ofzo bieden moet je hem gewoon laten gaan.

Los van de verkoop van Alvarez, die in mijn ogen ook gewoon doorgang moet vinden.



Ik ben niet per se tegen de verkoop van Kudus, maar zo midden in het seizoen vind ik riskant. Spelers komen vermoeid terug en we moeten kampioen worden. Ook zal je ondanks zijn WK-optreden niet extreem veel vangen, omdat hij dankzij een trainer die geen idee heeft wat hij doet, geen vaste basisplaats heeft of in de spits wordt gebruikt. Nou ja, als hij zijn vorm nog een jaar doortrekt (op het middenveld) kun je in de zomer meer vangen. Ben het in grote delen ook eens met JeroenE wat betreft zijn gebreken en dat de trainer keuzes moet maken i.p.v. dat geschuif waardoor spelers nooit echt in een flow raken. De punten die genoemd worden, zie ik wel verbeterbaar als de speler de kans krijgt zich op "zijn" positie te ontwikkelen.

En wat Alvarez betreft, hadden velen, waaronder ik, het mis. Het was niet Alvarez die de verdediging (als extra block) goed liet lijken vorig seizoen, het was andersom; het voetballend vermogen van Martinez en Timber zorgden ervoor dat Alvarez niet verzoop. Nu heeft hij Bassey achter zich en heb je 2 spelers die geen idee hebben wat te doen aan de bal.. en het verdedigende gedeelte lijkt me duidelijk gezien de vele en vooral makkelijke tegendoelpunten. Die 50 miljoen biedt niemand meer.. ook onze melkkoe Ten Hag niet nu hij Casemiro heeft.



In een computerspel zou hem houden de beste oplossing zijn, je laat hem meer wedstrijden spelen, hij wordt meer waard en uiteindelijk verkoop je hem ook voor 100 miljoen. Denk dat de praktijk wat anders is en daarin sluit ik mij aan bij gg. Hij wil graag weg, heeft geen goede verstandhouding met de trainer, die hem niet op zijn juiste positie zet en daarbij is hij altijd wisselvallig geweest.



De kans op het kampioenschap wordt kleiner als je weer een basiswaardige speler laat gaan. Ik als fan kijk eerst naar het sportieve en denk dat we Kudus hoe dan ook keihard nodig zullen hebben om het kampioenschap (en daarmee tientallen CL-miljoenen) binnen te slepen, alleen heb je wel een goed punt wat betreft Schreuder. Dit is de eerste keer dat ik niet zit te wachten op hervatting van de competitie, dankzij die onbenul. Maar dat is een andere discussie 😅



Stel dat iemand 70 miljoen wil betalen, dan kun je van dat geld de selectie op andere punten versterken. Bijv Ziyech halen, alhoewel je zeker meerdere opties moet overwegen, een nieuwe keeper, backs eventueel etc. Met die versterkingen en een andere trainer moet het kampioenschap haalbaar zijn.



Kijk, bij dat soort bedragen doen we er een strikje omheen en ben ik zelf bereid om hem op de fiets af te leveren. Als ze het geld maar niet uitgeven aan middelmatige breedteaankopen :)


Dan gaat Gakpo met 32 wedstrijden 18 goals en 18 assists voor het dubbel verkocht worden.



Gakpo is een speler van PSV, een club die financieel niet zo sterk staat als Ajax. Dat scheelt ook enkele tientallen miljoenen, hoor. Als Gakpo bij Ajax had gespeeld kon hij minstens 50% meer opleveren, puur om het feit dat Ajax heel lang nee kan verkopen en PSV niet :)

Ik denk overigens ook niet dat Kudus 70 miljoen zal opbrengen. Daarvoor had hij een basisplaats moeten hebben bij Ajax en niet een vertrekwens uit onvrede. Daar zullen clubs op inspelen om de prijs te drukken. Ik verwacht een bedrag rond de 40 miljoen max.


Je begrijpt mijn punt.

 

+1/-0

Ik weet nog dat ik na de eerste wedstrijden van Kudus bij Ajax hier de voorspelling al losliet dat hij minimaal een miljoen of 75 zou gaan opleveren. Vanaf dat moment heb ik hem ook door dik en dun verdedigd ondanks zijn regelmatig wisselvallige spel. Maar wat wil je met superkneus als trainer die Ajax heel snel zou moeten lozen.
Hoe kan je toch de topscorer van 19 miljoen in minuten gerekend Brobbey er naast zetten en op zijn plaats de beste middenvelder die we hebben(zoals ook Perez meermaals aangaf) in de spits zetten. De voorbereider maken we afmaker en de afmaker maken we af.

Maar ja, het bestuur wacht WEER op verlosser Danny Blind die zoals altijd buiten het veld ongetwijfeld weer de verkeerde adviezen zal gaan geven.
Die keeper van Benfica komt echt niet meer en Schreuder zal er na de winterstop nog gewoon zitten. Dus ipv Alvarez verkopen en voor dat geld of iets meer Ziyech terug halen zal hij wel adviseren om Kudus te verkopen en Alvarez te houden.

Ik heb regelmatig verbijsterd de wedstrijden en beslissingen gevolgd qua opstelling en ook qua beleid. Ik durf te stellen dat we met Schreuder, Blind en (topprestatie) Hamstra de slechtste combinatie ooit aan het roer hebben staan.
Ik vrees dan ook dat welke beslissing het ook gaat worden het de verkeerde beslissingen zullen zijn die genomen gaan worden.

De enige manier om snel het zinkende schip recht te trekken is degenen die verantwoordelijk zijn voor de malaise waar we inzitten overboord te kieperen en dat zal niet gebeuren. Die vormen namelijk een blok en zullen gewoon verder gaan met een puinhoop ervan te maken. Met of zonder Kudus.
Een goede technische man boven Schreuder en als tussenman naar het bestuur zou op Schreuder afstappen en vragen of hij Kudus nu als 10 gaat gebruiken of dat hij doorgaat met Kudus gebruiken zoals hij al deed. Op 10, dan niet verkopen want dan gaan we 75 miljoen vangen. Gebruiken zoals hij dat al deed dan die 46 miljoen pakken want dan helpt Schreuder de centen naar de kloten.

Dit bericht is gewijzigd op 6 december 2022, 17:25:30.

 

+2/-0

Ongemotiveerde slappe hap. Keer op keer komen bij mij de irritaties boven als deze man in de spits speelt. Hij ziet het spel gewoon niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 15 januari 2023 om 18:52:

Ongemotiveerde slappe hap. Keer op keer komen bij mij de irritaties boven als deze man in de spits speelt. Hij ziet het spel gewoon niet.



Hij is dan ook geen spits en welgeteld één persoon denkt van wel.

Hij zakt steeds naar de 10 positie want dat is zijn natuurlijke plek. Dankzij het WK heeft de hele wereld dat inmiddels door behalve onze fopcoach.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 januari 2023 om 12:40:

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 15 januari 2023 om 18:52:

Ongemotiveerde slappe hap. Keer op keer komen bij mij de irritaties boven als deze man in de spits speelt. Hij ziet het spel gewoon niet.



Hij is dan ook geen spits en welgeteld één persoon denkt van wel.

Hij zakt steeds naar de 10 positie want dat is zijn natuurlijke plek. Dankzij het WK heeft de hele wereld dat inmiddels door behalve onze fopcoach.



Hij is ook geen goede 10, hij mist alle overzicht in de kleine ruimte. Goede dribble, goed schot, maar hij ziet de meest simpele passjes niet die hij kan geven. Rechts aan de buitenkant of als 8 dat zijn zijn enige misschien geschikte posities. Op het Wk speelde hij ook vanaf rechts trouwens en niet op 10. Als 8 begon hij ook heel overtuigend onder Ten Hag, totdat hij geblesseerd raakte.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 januari 2023, 12:56:41.

 

+1/-0

Hij speelt alleen maar voor zichzelf. Ajax en zijn medespelers interesseren hem geen reet.

Je kunt er in feite niets mee aanvangen.

 

+1/-0

Hij viel enorm slecht in eerlijk gezegd. Zijn eerste actie was nog veelbelovend, toen hij naar voor sprintte, maar daarna zakte het als een pudding in elkaar om 1 of andere reden. Verloor alle ballen en als hij eens eentje kon bijhouden deed hij er niets mee. Dan maakt je positie op het veld weinig uit denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 januari 2023 om 13:00:

Hij speelt alleen maar voor zichzelf. Ajax en zijn medespelers interesseren hem geen reet.

Je kunt er in feite niets mee aanvangen.



Dit is het precies, hij speelt alleen voor zichzelf. Dat komt gedeeltelijk ook omdat hij het overzicht niet heeft en met zijn hoofd naar beneden dribbelt. Wat mij betreft pakken we de miljoenen zsm.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 16 januari 2023 om 14:27:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 januari 2023 om 13:00:

Hij speelt alleen maar voor zichzelf. Ajax en zijn medespelers interesseren hem geen reet.

Je kunt er in feite niets mee aanvangen.



Dit is het precies, hij speelt alleen voor zichzelf. Dat komt gedeeltelijk ook omdat hij het overzicht niet heeft en met zijn hoofd naar beneden dribbelt. Wat mij betreft pakken we de miljoenen zsm.



Ja maar ook omdat hij gewoon een narcist is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 16 januari 2023 om 14:27:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 januari 2023 om 13:00:

Hij speelt alleen maar voor zichzelf. Ajax en zijn medespelers interesseren hem geen reet.

Je kunt er in feite niets mee aanvangen.



Dit is het precies, hij speelt alleen voor zichzelf. Dat komt gedeeltelijk ook omdat hij het overzicht niet heeft en met zijn hoofd naar beneden dribbelt. Wat mij betreft pakken we de miljoenen zsm.




Juist en dat licht niet alleen aan Kudus. Ook dat gedeelte moet je als coach zijnde als de bliksem oppakken en corrigeren maar ik zie op veel gebied van alles niet gebeuren, veranderen etc.. Aangaande een hoofdstuk over een topcoach in wording of niet. Al was het maar een schimp maar ik zie nog steeds de hand van de coach niet.

Wat ik telkens wel meekrijg is een lang verhaal nadien. Of zo ongeveer in Schreuders eigen woorden; ''Tegen FC Twente begonnen we te nerveus. Ik vond het wel raar want de afgelopen dagen heb ik daar niks van gemerkt. We hadden goed getraind maar dan op de een of andere manier sluipt het toch er in. Tweede helft waren we scherper/beter. Hebben we ons goed hersteld.''

Nou ja goed hersteld? Ik zou nadien graag eens van Schreuder willen horen dat Kudus meer in dienst van zijn team moet opereren maar de vraag is; heeft Schreuder hem dat wel eens goed ingepeperd? ik denk van niet. Of dat hij verteld dat Bassey werd gewisseld omdat hij te veel balverlies leed. Dan gaan we in ieder geval een richting uit waardoor je zou kunnen gaan denken dat er ergens toch nog licht in de tunnel is ter verbetering.

Maar goed, a.s. zondag zet Schreuder het zootje weer in de wei en zoek het maar uit, opdat ik nadien weer kan aanhoren wat er fout ging. Kan ik de volgende excuses aanhoren waar het allemaal aan lag maar zichtbare verbeteringen? Ik ken het spel inmiddels wel. Ho maar, punt, stop de tijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 januari 2023 om 20:31:

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 16 januari 2023 om 14:27:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 januari 2023 om 13:00:

Hij speelt alleen maar voor zichzelf. Ajax en zijn medespelers interesseren hem geen reet.

Je kunt er in feite niets mee aanvangen.



Dit is het precies, hij speelt alleen voor zichzelf. Dat komt gedeeltelijk ook omdat hij het overzicht niet heeft en met zijn hoofd naar beneden dribbelt. Wat mij betreft pakken we de miljoenen zsm.




Juist en dat licht niet alleen aan Kudus. Ook dat gedeelte moet je als coach zijnde als de bliksem oppakken en corrigeren maar ik zie op veel gebied van alles niet gebeuren, veranderen etc.. Aangaande een hoofdstuk over een topcoach in wording of niet. Al was het maar een schimp maar ik zie nog steeds de hand van de coach niet.

Wat ik telkens wel meekrijg is een lang verhaal nadien. Of zo ongeveer in Schreuders eigen woorden; ''Tegen FC Twente begonnen we te nerveus. Ik vond het wel raar want de afgelopen dagen heb ik daar niks van gemerkt. We hadden goed getraind maar dan op de een of andere manier sluipt het toch er in. Tweede helft waren we scherper/beter. Hebben we ons goed hersteld.''

Nou ja goed hersteld? Ik zou nadien graag eens van Schreuder willen horen dat Kudus meer in dienst van zijn team moet opereren maar de vraag is; heeft Schreuder hem dat wel eens goed ingepeperd? ik denk van niet. Of dat hij verteld dat Bassey werd gewisseld omdat hij te veel balverlies leed. Dan gaan we in ieder geval een richting uit waardoor je zou kunnen gaan denken dat er ergens toch nog licht in de tunnel is ter verbetering.

Maar goed, a.s. zondag zet Schreuder het zootje weer in de wei en zoek het maar uit, opdat ik nadien weer kan aanhoren wat er fout ging. Kan ik de volgende excuses aanhoren waar het allemaal aan lag maar zichtbare verbeteringen? Ik ken het spel inmiddels wel. Ho maar, punt, stop de tijd.



Je moet hem in ieder geval op het middenveld laten spelen. Daar kan hij van waarde zijn met zijn balvastheid en wegdraaien. Hij verspeelt niet zo makkelijk een bal en zoekt de weg naar voren.

Alleen valt het op als hij in een eindfase van een aanval komt dat hij puur op eigen succes uit is. En dat ligt er niet altijd aan dat hij het niet ziet.

 

+1/-0

Viel goed in tegen Volendam vanaf het middenveld. Veel dreiging, inzet en had goede acties aan de bal.
Hij heeft een ervaren coach/mentor nodig die hem leert wat er voor nodig is om in een team te spelen en succesvol te zijn. Andere spelers beter maken, slimmer positie kiezen zonder bal, af en toe ook een dienende rol pakken. Hij heeft ontzettend veel talent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 27 januari 2023 om 09:39:

Viel goed in tegen Volendam vanaf het middenveld. Veel dreiging, inzet en had goede acties aan de bal.
Hij heeft een ervaren coach/mentor nodig die hem leert wat er voor nodig is om in een team te spelen en succesvol te zijn. Andere spelers beter maken, slimmer positie kiezen zonder bal, af en toe ook een dienende rol pakken. Hij heeft ontzettend veel talent.



Vind hem echt met afstand de beste speler van dit Ajax, ook met zijn tekortkomingen. Hij is fysiek sterk, bewegelijk, heeft een actie, scorend vermogen en een goed schot. Nadeel is dat hij overzicht mist, maar er gebeurt zoveel als hij in het veld staat.

Vind het schandalig hoe hij door Schreuder behandeld is.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 27 januari 2023 om 09:39:

Viel goed in tegen Volendam vanaf het middenveld. Veel dreiging, inzet en had goede acties aan de bal.
Hij heeft een ervaren coach/mentor nodig die hem leert wat er voor nodig is om in een team te spelen en succesvol te zijn. Andere spelers beter maken, slimmer positie kiezen zonder bal, af en toe ook een dienende rol pakken. Hij heeft ontzettend veel talent.



Iedereen zag hem op het WK prima spelen als middenvelder maar ons tactisch licht Schreuder zette hem of in de spits of op het bankje.
Zelf gaf Kudus ook keer op keer aan dat hij een middenvelder is.

Gisteren beginnen we doodleuk weer met een zwak voetballend middenveld. Taylor en Klaassen zijn niet vaardig genoeg in de kleine ruimte, zijn lopers / bijsluiters die profiteren van het werk van wél creatieve spelers zoals een Kudus.

Berghuis kan normaal wel beter maar is ook nog niet helemaal de oude na zijn ziekte.

En dan bassey ipv Wijndal, ik heb er geen woorden voor. Wijndal is toch gewoon een prima back, wat is dat voor een onzin dat hij niet 'genoeg levert'?
Flauwekul. Gewoon een drogreden om Bassey maar te laten spelen....omdat Alfredje hem doorgedrukt heeft.

En dan Bergwijn wisselen ipv Tadic....een grof schandaal!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 27 januari 2023 om 11:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 27 januari 2023 om 09:39:

Viel goed in tegen Volendam vanaf het middenveld. Veel dreiging, inzet en had goede acties aan de bal.
Hij heeft een ervaren coach/mentor nodig die hem leert wat er voor nodig is om in een team te spelen en succesvol te zijn. Andere spelers beter maken, slimmer positie kiezen zonder bal, af en toe ook een dienende rol pakken. Hij heeft ontzettend veel talent.



Iedereen zag hem op het WK prima spelen als middenvelder maar ons tactisch licht Schreuder zette hem of in de spits of op het bankje.
Zelf gaf Kudus ook keer op keer aan dat hij een middenvelder is.

Gisteren beginnen we doodleuk weer met een zwak voetballend middenveld. Taylor en Klaassen zijn niet vaardig genoeg in de kleine ruimte, zijn lopers / bijsluiters die profiteren van het werk van wél creatieve spelers zoals een Kudus.

Berghuis kan normaal wel beter maar is ook nog niet helemaal de oude na zijn ziekte.

En dan bassey ipv Wijndal, ik heb er geen woorden voor. Wijndal is toch gewoon een prima back, wat is dat voor een onzin dat hij niet 'genoeg levert'?
Flauwekul. Gewoon een drogreden om Bassey maar te laten spelen....omdat Alfredje hem doorgedrukt heeft.

En dan Bergwijn wisselen ipv Tadic....een grof schandaal!



Ik vond Wijndal wel heel slecht tegen Den Bosch, daar werd ie er meerdere malen uitgelopen door een eerste divisie speler en bracht hij aanvallend vrijwel niets. Dus dat die aangepakt werd snap ik nog wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 januari 2023 om 12:12:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 27 januari 2023 om 11:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 27 januari 2023 om 09:39:

Viel goed in tegen Volendam vanaf het middenveld. Veel dreiging, inzet en had goede acties aan de bal.
Hij heeft een ervaren coach/mentor nodig die hem leert wat er voor nodig is om in een team te spelen en succesvol te zijn. Andere spelers beter maken, slimmer positie kiezen zonder bal, af en toe ook een dienende rol pakken. Hij heeft ontzettend veel talent.



Iedereen zag hem op het WK prima spelen als middenvelder maar ons tactisch licht Schreuder zette hem of in de spits of op het bankje.
Zelf gaf Kudus ook keer op keer aan dat hij een middenvelder is.

Gisteren beginnen we doodleuk weer met een zwak voetballend middenveld. Taylor en Klaassen zijn niet vaardig genoeg in de kleine ruimte, zijn lopers / bijsluiters die profiteren van het werk van wél creatieve spelers zoals een Kudus.

Berghuis kan normaal wel beter maar is ook nog niet helemaal de oude na zijn ziekte.

En dan bassey ipv Wijndal, ik heb er geen woorden voor. Wijndal is toch gewoon een prima back, wat is dat voor een onzin dat hij niet 'genoeg levert'?
Flauwekul. Gewoon een drogreden om Bassey maar te laten spelen....omdat Alfredje hem doorgedrukt heeft.

En dan Bergwijn wisselen ipv Tadic....een grof schandaal!



Ik vond Wijndal wel heel slecht tegen Den Bosch, daar werd ie er meerdere malen uitgelopen door een eerste divisie speler en bracht hij aanvallend vrijwel niets. Dus dat die aangepakt werd snap ik nog wel.



Hij kwam net terug, laat hem keer slecht spelen. Bovendien speelden er op die avond privé-problemen bij Owen, zo hoorden we later. We weten toch wat hij kan? Dat heeft hij toch laten zien bij AZ?
Daarbij speelde hij gewoon goed aan begin van seizoen, vooral in de combinatie met Bergwijn. En in Glasgow was het ook prima totdat die gek hem in de greppel duwde.

Gewoon vertrouwen geven, is een prima linksback voor Ajax. 100 keer beter dan Bassey.

Het koppel Bergwijn - Wijndal is een geweldige linkerflank. Gewoon laten staan en lekker laten voetballen.

 

+3/-0

Zou hem alleen al om zijn combinatie van fysieke en technische kwaliteiten graag op het middenveld zien. Hij is balvast en heeft ook die ruimte nodig om te kunnen dribbelen en wegdraaien. Wat dieper op het veld mist hij gewoon overzicht. Die kans in De Klassieker waarbij hij zijn man voorbij dribbelde en vervolgens niet zag dat hij terug moest leggen op Berghuis was typisch voor hem. Dat was anders een grote kans op een goal geweest.

 

+2/-0

Vond hem vandaag wel goed spelen op het middenveld. Hij was veel aanspeelbaar en hield de bal niet te lang bij zich. Zou hem sowieso op het middenveld laten staan, want geen van je andere middenvelders is bijzonder atletisch. Sterker nog, totaal niet zelfs. Alleen Taylor heeft dat nog wel redelijk.

 

+2/-0

Toch zag ik hem weer rondjes draaien en zich vastlopen. Ajax heeft gewoon geen middenvelders in de basis staan die simpel kunnen voetballen. Als je kijkt naar de korte passes in de kleine ruimte dan gaat er veel te veel fout. Niet alleen bij Alvarez maar ook bij Taylor, Klaassen, Berghuis en Kudus.

Je hebt op dit moment gewoon geen basis om tegenstanders mee uit te spelen. Alleen als de ruimtes wat groter worden zal het minder opvallen, want die passes kunnen ze wel geven.

De meeste tegenstanders spelen zo compact tegen Ajax dat je technisch een stuk beter moet zijn en een hoog tempo moet hanteren. De huidige opties proberen wel door het midden te combineren richting de goal, maar het mislukt te vaak. De eindpasses zijn ook van een erbarmelijk niveau. Natuurlijk krijg je niet zo snel het niveau van Pedri of Gavi.. dat niveau is exceptioneel. Alleen is het tegenovergestelde nu eerder het geval.

Kijk naar de groep van 2018/2019. Je had toen een middenveld met Schone, Van de Beek en Frenkie de Jong. Met Ziyech die vaak als extra middenvelder kwam te spelen. Dat is toch een wereld van verschil met de spelers die er nu staan?!

Bovendien had je toen een betere opbouw van achteruit, betere backs en een dynamische aanval. Over het algemeen waren ze veel vaardiger aan de bal. En dat is het grootste probleem van het huidige Ajax. Er is te weinig kwaliteit. Alsnog zou je met de huidige selectie bovenaan moeten staan. Dat is duidelijk.

Als ze niet teruggaan naar de basis van het Ajax spel dan kun je het wel vergeten. Kansloos.

Daarom pleit ik er ook voor om eigen jeugd in te brengen. Investeer in die jongens, want zij spelen al jaren het Ajax spelletje en weten wat ze moeten doen. Dan kom je alleen bij een cruciaal punt. Ze hebben tientallen miljoenen geïnvesteerd in bepaalde spelers en ze zullen toch moeten proberen om een gedeelte daarvan terug te krijgen. Bassey die zo onwetend is als de pest zal dus zijn kansen blijven krijgen. Terwijl het totaal niet past bij de manier van spelen. Dat zal ook nooit veranderen.

Kudus is geen slechte speler. Ik vind hem alleen niet bij Ajax passen. Hij is een stuk beter als hij meer ruimte krijgt in de omschakeling. Want dan heeft hij minder last van zijn beperkingen. En Alvarez kan best uit de voeten als een team heel defensief speelt. Dan kan hij vaak in de duels komen, beetje trekken, sleuren en zichzelf voor de bal gooien. Laat je hem grote ruimtes verdedigen dan zie je zijn kwetsbaarheid. Zoals nu het geval is centraal achterin of op de 6 met de ruimtes die ze dit seizoen weggeven. Dat staat dan nog los van zijn spel in balbezit.

Mijn advies is dan ook om dit soort spelers zo snel als mogelijk te lozen en op zoek te gaan naar spelers die bij het type spel passen. Waarbij het logisch is dat Kudus eerder in aanmerking komt om te blijven vergeleken met een Alvarez of een Sanchez.

Ze lijken op dit moment geen visie te hebben bij Ajax. Hamstra en Huntelaar als noodoplossing is toch te kansloos voor woorden? En dan Van der Sar die zich er mee moet bemoeien omdat het al zo moeizaam gaat. Wat ze aan doen zijn is pleisters plakken op de open wonden. Maar de pleisters zijn te klein......

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17

Ajax Forum » Spelers » Mohammed Kudus