Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Verhuurde spelers

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Momenteel verhuurd:
Hassane Bandé - FC Thun
Kik Pierie - FC Twente
Danilo Pereira - FC Twente
Lisandro Magallan - FC Crotone
Carel Eiting - Huddersfield Town

De afgelopen dagen kwam het nieuws naar buiten dat zowel Kik Pierie (bevestigd) als Danilo (nog niet bevestigd) verhuurd zullen worden aan FC Twente. Hoe kijken jullie tegen verhuur van spelers aan? Is het zinvol in de zin dat spelers beter terugkeren? Veruit het grootste deel van de spelers die verhuurd worden keert niet meer terug als Ajacied, maar er zijn uiteraard uitzonderingen op te noemen.

Ook lijkt het verhuren van spelers niet altijd direct met het idee te zijn om de spelers klaar te stomen voor Ajax 1, maar meer om ze een podium te bieden waar ze waarde kunnen creëren voor Ajax. Zie Sven Botman, waar toch niet heel veel mensen hadden verwacht dat hij een waarde in Ajax 1 zou worden, maar op deze manier toch nog een behoorlijk bedrag op lijkt te gaan leveren. Moet Ajax meer in gaan zetten op deze manier van geld verdienen?

Wat zal er komend seizoen gaan gebeuren met jongens als Noa Lang, Lisandro Magallan, Dennis Johnsen en Sven Botman (als Lille niet doorgaat)? En welke jongens in Ajax 1 of Jong Ajax komen wat jullie betreft ook in aanmerking voor een verhuur?

En, uiteraard ook belangrijk, hoe doen de jongens het die komend seizoen verhuurd worden?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 oktober 2020, 16:32:51.

 

+1/-0

Een verhuur maakt veel duidelijk. In een Ajax team is het makkelijker meevoetballen dan in een ander team. Spelers worden ook geconfronteerd met clubs met minder middelen en een andere mentaliteit. VdWiel heeft daardoor voor het eerst het licht gezien. Pas na zijn verhuur brak hij door.

Voor Vertonghen was het goed, voor Blind heel erg goed zelfs. VdHeijden liet bij WII ook zien wat te kunnen. Is uiteindelijk toch kampioen geworden met onze kakkerlak vrienden. Ronald de Boer was weliswaar verkocht, maar daar zag je ook de ontwikkeling pas echt loskomen in een andere omgeving met veel speeltijd.

Kom je in je verhuurperiode niet bovendrijven, dan is het meestal toch wel einde verhaal.

Ik ben ervoor. Ook omdat de ontwikkeling van spelers dan niet stagneert door tussen Jong en het eerste op de bank te stranden en ook omdat in Jong dan weer nieuwe talenten kunnen opstaan, zodat de doorstroming op peil blijft.

 

+1/-0

Doordat Jong Ajax in de Keuken kampioen divisie zit is het niet aantrekkelijk om talentvolle spelers te verhuren. Bij Jong Ajax weet je zeker dat ze aan hun speeltijd komen en kunnen ze bovendien (niet onbelangrijk) meetrainen met het eerste.

Spelers als Unuvar, Brobbey, Taylor, Timber, Hansen gaan ze echt niet verhuren. Jong Ajax zit komend seizoen weer vol met talenten en ze spelen samen wat het ook makkelijker maakt als ze hun stap maken naar het eerste.

Het verhuren van Lang had uiteindelijk geen zin. Ajax had meerdere blessures voorin. Babel werd gehaald maar heeft geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld.

Ik zie het dus vooral als optie voor spelers waar ze weinig vertrouwen in hebben. Of een klein deel spelers waarvan ze hopen dat ze nog net een paar stappen zetten in hun ontwikkeling.

Bande, Magallan, S. de Jong, Cassierra, Orejuela, Dijks, Zivkovic, Duarte... allemaal miskopen. Hier en daar wat jeugdspelers zoals Lukoki, Ligeon, Zeefuik enzovoorts. Dus voeg Pierie vast toe aan het rijtje. Ook een onbegrijpelijke aankoop. Net zoals die Scherpen.

En ja een aantal spelers vallen er een beetje tussen. Daarom verhuren ze Danilo. Ze weten wat hij kan in de keuken kampioen divisie. Maar hij loopt de talentvolle jongens in de weg. Traore, Brobbey, Hansen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 21 juli 2020 om 09:57:

(...) Hoe kijken jullie tegen verhuur van spelers aan? (...)



Volgens de kenners moeten spelers vanaf hun 18de wekelijks spelen op niveau om zich te ontwikkelen. Vanuit dat oogpunt ben ik voor verhuur.

Ronald de Boer is een voorbeeld waarbij dat positief effect had.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 21 juli 2020 om 20:10:

Doordat Jong Ajax in de Keuken kampioen divisie zit is het niet aantrekkelijk om talentvolle spelers te verhuren. Bij Jong Ajax weet je zeker dat ze aan hun speeltijd komen en kunnen ze bovendien (niet onbelangrijk) meetrainen met het eerste.



Is de KKD niet meer geschikt om te wennen aan het "mannenvoetbal" voor de jonge jongens? Daar waar verhuur in de Eredivisie geschikter zou kunnen zijn om ze op niveau ervaring op te laten doen?

open/sluit de onderstaande quote:

Spelers als Unuvar, Brobbey, Taylor, Timber, Hansen gaan ze echt niet verhuren. Jong Ajax zit komend seizoen weer vol met talenten en ze spelen samen wat het ook makkelijker maakt als ze hun stap maken naar het eerste.



Maar wat als een groot talent als Ünüvar moeite heeft met de stap naar het eerste? Zoals bijvoorbeeld een Nouri ook leek te hebben: topspeler in de Jupiler League, maar nog niet klaar geacht voor een basisplaats in het eerste.

open/sluit de onderstaande quote:

Het verhuren van Lang had uiteindelijk geen zin. Ajax had meerdere blessures voorin. Babel werd gehaald maar heeft geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld.



Achteraf gezien niet, vanwege de rampen corona en Babel. Maar los van het feit of je voorstander was van Babel, wat had jij graag gezien dat er met Lang gebeurde in januari? Of bijvoorbeeld met een Ekkelenkamp nu?

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 juli 2020 om 21:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 21 juli 2020 om 09:57:

(...) Hoe kijken jullie tegen verhuur van spelers aan? (...)



Volgens de kenners moeten spelers vanaf hun 18de wekelijks spelen op niveau om zich te ontwikkelen. Vanuit dat oogpunt ben ik voor verhuur.

Ronald de Boer is een voorbeeld waarbij dat positief effect had.



Ik neem aan dat je de KKD dan niet als "op niveau" bestempeld? Wil je daarmee zeggen dat jongens die op hun 18e nog geen rol van betekenis bij het eerste spelen (niet perse als basisspeler) het best verhuurd kunnen worden?

Overigens werd De Boer niet verhuurd (zou jij als Ajax-historicus moeten weten ;)), maar verkocht. Wat overigens weer een andere discussie zou kunnen rechtvaardigen: verhuren of verkopen met terugkoopclausule?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 juli 2020 om 16:16:

Overigens werd De Boer niet verhuurd (zou jij als Ajax-historicus moeten weten ;)), maar verkocht. (...)



Ja, excuus!

De historie wordt te groot.
Het past allemaal niet meer tussen de oren ... B)

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 juli 2020 om 16:16:

(...) Wat overigens weer een andere discussie zou kunnen rechtvaardigen: verhuren of verkopen met terugkoopclausule?



Het sportieve doel is hetzelfde: de speler beter laten worden.
Financieel zal er een verschil zijn verwacht ik. Terugkopen is duurder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 juli 2020 om 22:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 juli 2020 om 16:16:

Overigens werd De Boer niet verhuurd (zou jij als Ajax-historicus moeten weten ;)), maar verkocht. (...)



Ja, excuus!

De historie wordt te groot.
Het past allemaal niet meer tussen de oren ... B)



Het is je vergeven. ;)

open/sluit de onderstaande quote:

Het sportieve doel is hetzelfde: de speler beter laten worden.
Financieel zal er een verschil zijn verwacht ik. Terugkopen is duurder.



Terugkopen zal duurder zijn, maar aangezien het grootste deel niet teruggehaald wordt (over het algemeen), zal het wellicht ook meer opleveren. Bovendien denk ik dat het mentaal ook anders zal zijn voor een speler: verhuurd worden als laatste kans of verkocht waarbij je wellicht meer tijd krijgt om je aan te passen bij een nieuwe club.

 

+1/-0

FC Thun is afgelopen week gedegradeerd uit de hoogste Zwitserse klasse. Dat betekent dat Bandé zijn kunsten komend jaar op het tweede niveau mag gaan laten zien daar. Het zit hem ook niet mee. Ajax zou nu niet eens een miljoen voor hem kunnen vangen, denk ik. De enige manier waarop hij nog wat zou kunnen gaan opbrengen is dat hij komend jaar een goed jaar moet hebben in Zwitserland en dan de komende twee/drie jaar steeds een niveautje hoger verhuren. Is dat de gok waard, of moet Ajax nu zijn verlies al nemen? Ajax 1 gaat hem niet meer worden, voor zover daar nog hoop op was.

 

+1/-0

Bandé en Magallan, wat een flaters zijn dat zeg. Enkel verhuurd om de kosten wat te drukken. Geen intentie om terug te keren met nieuw perspectief. Daarom ook onbegrijpelijk dat Magallan mee mag naar Oostenrijk straks terwijl er grote talenten in Nederland achterblijven. Heel raar vind ik dat. Gun die jongen maar lekker vrij en laat hem investeren in het zoeken van een nieuwe club. Idem voor Bandé. Dat is altijd al een onbegrijpelijke aankoop geweest.

 

+1/-0

Danilo nu dus ook officieel verhuurd aan Twente. Ik denk dat hij voornamelijk als linksbuiten opgesteld zal gaan worden daar, hoewel ik het persoonlijk meer een spits vind. Komt hij nog terug naar Ajax?

 

+1/-0

Ik gok dat Bandé het niet meer gaat redden bij Ajax. Gaat volgens geruchten (https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=376856link) in Turkije tekenen.

Wat denken jullie van Eiting? Verhuren of verkopen? Of zelfs gewoon erbij houden?

 

+1/-0

Verhuren. Heeft echt speeltijd nodig om evt nog te laten zien dat hij het niveau wel aan kan en de blessures geen chronische belemmering blijven.

 

+1/-0

Carel Eiting aan het lijstje toegevoegd. Ik weet niet of de Championship nou de competitie is waar hij zich kan bewijzen, maar wie weet kan hij zich er juist wel ontwikkelen.

 

+1/-0

Danilo toch lekker aanwezig bij Twente. Erg benieuwd of hij dit vol weet te houden en hoe hij zich ontwikkelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SB-010 schreef op 26 september 2020 om 03:18:

Danilo toch lekker aanwezig bij Twente. Erg benieuwd of hij dit vol weet te houden en hoe hij zich ontwikkelt.

Hopelijk goed, want Traore staat sinds zijn debuut aardig stil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 26 september 2020 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

SB-010 schreef op 26 september 2020 om 03:18:

Danilo toch lekker aanwezig bij Twente. Erg benieuwd of hij dit vol weet te houden en hoe hij zich ontwikkelt.

Hopelijk goed, want Traore staat sinds zijn debuut aardig stil.



Als ik hem vergelijk met wat Traore laat zien, dan is hij iig beter met de bal. Combinatie Cerny en Danilo is mooi om te zien. Daar zit wel voetbal in. Vind hem ook wel redelijk balvast en -vaardig. Of het genoeg is als spits bij ons in het eerste weet ik niet. Maar denk wel dat hij in die 2 wedstrijden laat zien dat hij een betere optie is dan Lassina. Althans dat is mijn mening.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 augustus 2020 om 13:02:

Danilo nu dus ook officieel verhuurd aan Twente. Ik denk dat hij voornamelijk als linksbuiten opgesteld zal gaan worden daar, hoewel ik het persoonlijk meer een spits vind. Komt hij nog terug naar Ajax?



Komt volgend seizoen volgens mij weer terug. Ik hoop het wel. Huntelaar zal wel stoppen, en Traore heeft het (nog) niet. En Labyad in de spits is natuurlijk belachelijk. Dan heb je dus alleen Tadic.

Schijnt het dus goed te doen momenteel. Het is nog vroeg, maar Twente in het linkerrijtje aan het het eind van dit seizoen zou zomaar kunnen gebeuren.

Dit bericht is gewijzigd op 27 september 2020, 15:28:44.

 

+1/-0

Wat een flutspeler is die Pierie eigenlijk. Mijn hemel.

 

+1/-0

https://www.vi.nl/nieuws/eiting-genomineerd-voor-ereprijs-heel-gelukkig-hierlink

Eiting kan dus speler van de maand worden in de Championship. Mooi voor hem. Is er nog een toekomst voor hem bij Ajax? Slechter dan Alvarez en Ekkelenkamp zal het niet zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet meer dat hij nog aan kan haken als we wel weer een CL-selectie hebben.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Verhuurde spelers