Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Opstelling seizoen 20/21?

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Vertonghen nu past nog wel bij een Inter. Maar hij kan niet meer bij aanvallende teams spelen die 50 meter ruimte hebben achter hun. Verdedigende ploegen wel. Inter bv.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 juni 2020 om 20:11:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 08 juni 2020 om 19:14:

Ik heb toch een iets andere visie over "neerbeuken", dat deed Van Basten tegen Plovie en Jan Wouters tegen Casgoine. In beiden gevallen een gebroken jukbeen. Van Basten was "enigszins" te begrijpen omdat hij constant schoppen kreeg, maar Jan Wouters probeerde een wedstrijd te kantelen en kwam er gewoon mee weg en werd als held behandeld later. Bij het hedendaagse voetbal had Wouters ook gewoon rood gehad.
(...)



Ja, ik had Van Basten ook als voorbeeld willen noemen, want die aktie heeft niets te maken met het 'beuk uit delen' zoals Don Vito bedoeld. Maar die aktie was in een duel om de bal. Wouters idem (maar die aktie was ik even vergeten B) ). Van Basten kreeg dacht ik wel rood als ik me goed herinner.


De meest belachelijke overtreding op dat gebied heeft Zidane gemaakt, een kopstoot op de borst???? Of je doet het goed of niet..... Uiteindelijk heeft hij Frankrijk wel genaaid..
Ps Van Basten kreeg rood (83ste minuut).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 08 juni 2020 om 20:20:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 08 juni 2020 om 20:17:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 08 juni 2020 om 19:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 juni 2020 om 01:05:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 07 juni 2020 om 22:31:

Soms moet dat. Soms moet je een Lucas Mouras of een Lorente neerbeuken.

Zie ekkelenkamp tegen Juventus.

Alle grote ploegen ter wereld konden weleens een beuk uitdelen.

Rest my case.



Zoals ik het zie zijn er twee versies van 'neerbeuken':
1. tijdens een duel om de bal.
2. op een moment dat er geen bal in de buurt is.

1. vind ik een teken van zwakte, alhoewel ik me situaties kan indenken 'eerst de bal dan de man'. Maar dat heeft meestal andere redenen dan dat je niet goed genoeg bent.

2. kan ik me ook goed indenken en daar heb ik minder moeite mee.
Ik kan me de aanleiding nl. goed voorstellen, meestal in combinatie met inconsequent fluiten van de scheidsrechter. Echter ben je in zo'n situatie weliswaar de fysieke winnaar maar meestal ook de sportieve verliezer.
Zie Kieft tegen Vercauteren, Kluivert tegen Staelens.


Ik heb toch een iets andere visie over "neerbeuken", dat deed Van Basten tegen Plovie en Jan Wouters tegen Casgoine. In beiden gevallen een gebroken jukbeen. Van Basten was "enigszins" te begrijpen omdat hij constant schoppen kreeg, maar Jan Wouters probeerde een wedstrijd te kantelen en kwam er gewoon mee weg en werd als held behandeld later. Bij het hedendaagse voetbal had Wouters ook gewoon rood gehad.

Wat je tegen Tottenham vorig jaar thuis in de tweede helft zag is dat niemand ingreep en dat ze constant terug bleven lopen. Dat een schone bv. gewoon de bal niet wegrost... Verdedigers die uit positie lopen et cetera.




Juist, veel was er aan de hand de 2e helft. Maar inderdaad er werd te weinig iemand gewoon eens neergelegd of een beuk uitgedeeld een bal het stadion uitgerust en van alle leiders stond er niemand op.
Moura Lorente lamela, Ajax had keihard moeten optreden toen ze merkte we gaan het schip in.. Dan maar rood. Maar Ajax pakt 9 van de 10 x rood op de verkeerde rode kaart. Ekkelenkamp zijn aktie was precies wat Ajax nodig had bij een paar van die stormen. Hij zag wat Ronaldo deed en ook in de eerste helft en trok hem gewoon naar de grond. Simpel. Proffesioneel.

Alle grote teams doen het soms en deden het. Schone, Frenkie, de Ligt, etc alles moest mooi. Terwijl Lorente keihard neergelegd had moet worden of Moura.

Dat,hoogmoed en tactisch vernuft om de wedstrijd te lezen bij het team en Ten Hag en Co verpeste de finale.

De ligt was de eerste helft grandioos, tweede helft een 5 of 4.

Ziyech has wel 3 grote kansen de 2e helft.. Maar hij dacht... Het is al binnen.


Goede uitleg, gewoon mannelijker ingrijpen. En onze trainer had ook iets scherper mogen zijn.



Dank. Zeker, dat ook. Ten Hag en zijn assistenten maar ook het team zelf hebben gefaald.

Kane speelde niet meer, maar o wat heeft die man een performance neergezet in de kleedkamer als een echte leider.

Uiterraard was iedereen blij dat Liverpool de beker won.

Tottenham verdiende niet eens om in de halve finale te staan.
City speelde ze helemaal zoek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 08 juni 2020 om 20:25:

De meest belachelijke overtreding op dat gebied heeft Zidane gemaakt, een kopstoot op de borst???? Of je doet het goed of niet..... Uiteindelijk heeft hij Frankrijk wel genaaid. (...)



Ja, gezien wat er op het spel stond is dit in mijn ogen de domste ooit in het voetbal.

Maar ook die van Danny Blind tegen KV Mechelen (1988) was een hele domme.
Dat kostte ze de beker. :\(

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Meen dat Joel Drommel en Kjell Scherpen en Michael Verrips de drie doelmannen bij het nationaal team horen te gaan worden omdat ze beter keeperswerk leveren dan Bizot en Cillessen ea.

Over Ajax gonst het rond dat Onana niet te houden is, juist ook nog bij monde van een erelid, maar er hoort een veel beter slothoofdstuk te komen voor Onana en het beleidsdevies hoort dan ook te zijn om niet - na Ziyech en naast toestemming voor Donny en Nicolas - ook Onana te laten vertrekken.

Erger nog vind ik dat er voor de tieners uit eigen opleiding een aanmerkelijk bodembod is gedaan op hun contractvernieuwing. Je weet dat tieners de serieusheid afmeten tegen de biedingen op overige nieuwe tieners die Ajax aantrekt.


c2Onana/Drommel/Scherpen
Oppong/Rensch/Regeer|
Blind/Botman/Gahlot|
Antony/Brunetta/Tadic
Awaziem/Giovanni/Unuvar
David/Martinez/Efraina
c1Neres/Salahedinne/Taylor|
c3Hansen/Chimerenka/Mendez
A.Mitrovic/Brobbey/Gravenberch

Aub wanneer je een opstelling presenteert iets duidelijker graag wie waar en bv tussehaakjes een keuze b of c anders is het soms best wel ff lastig om je mening te snappen.

Onana (Kotarski of Scherpen)

Mazraoui (Dest of Timber) - - Alvarez - -

Etc.

Dank.

Shalom





c2Onana/Drommel/Scherpen
Oppong/Rensch/Regeer|
Blind/Botman/Gahlot|
Antony/Brunetta/Tadic
Awaziem/Giovanni/Unuvar
David/Martinez/Efraina
c1Neres/Salahedinne/Taylor|
c3Hansen/Chimerenka/Mendez
A.Mitrovic/Brobbey/Gravenberch




VERKOOP Van de Beek, Tagliafico, Dest maar ook Mazraoui Schuurs Promes Labyad Marin Bande Jensen Alvarez Pierie Magallan Veltman Eiting dus twv +- 239 Mio €

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 juni 2020, 03:06:29.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 08 juni 2020 om 23:07:

Meen dat Joel Drommel en Kjell Scherpen en Michael Verrips de drie doelmannen bij het nationaal team horen te gaan worden omdat ze beter keeperswerk leveren dan Bizot en Cillessen ea.



Wat is de bron van deze informatie?

Verteld die bron hoe, waar, waarop en waarmee ze zijn beoordeeld?
(Bijvoorbeeld met dobbelstenen of lootjes)

Wie zijn "ea"?

 

+1/-0

De selectie is grofweg in te delen in de volgende type spelers (Jong Ajax spelers niet meegerekend):

Doelmannen: Onana, Stekelenburg, Scherpen
Centrumverdedigers: Blind, Schuurs, J.Timber
Vleugelverdedigers: Mazraoui, Tagliafico, Dest
Controleurs: Martinez, Alvarez(moeilijk te plaatsen), Eiting
Lopende middenvelders: Promes, Kudus, Gravenberch, Ekkelenkamp
Creatieve aanvallers: Tadic, Antony, Labyad, Lang
Diep(gaand)e spitsen: Neres, Traoré, Huntelaar

Ajax heeft duidelijk (net als vorig seizoen tot dat Ziyech als middenvelder ging spelen) een gebrek aan voetballend vermogen op het middenveld. Wat je dus echt mist zijn de verbindingsspelers. Wat we tegenwoordig in het voetbal echter zien is dat dit op een alternatieve wijze kan worden opgelost. Guardiola begon bij Bayern met het opbouwen via de backs Lahm en Alaba die in balbezit naar de as kwamen. Klopp laat Liverpool opbouwen via Alexander-Arnold en Robertson om voetballend niet afhankelijk te zijn van Fabinho, Henderson of Wijnaldum.

Mijn voorstel voor Ajax is om op te gaan bouwen via de (vleugel)aanvallers. Op papier spelen we 4-3-3 met de punt naar achteren. In balbezit laat de controleur zich uitzakken en komen de vleugelaanvallers naar de bal toe om zich aanspeelbaar te maken. Logischerwijs moeten de backs er dan overheen komen en diepte zoeken op de flank, maar óók de halfspelers moeten loopacties maken naar voren om bij te sluiten bij de de diepe aanvaller.

Ik heb bovenaan Neres als diepe spits benoemt, omdat in de ideale opstelling er een kleine aanpassing is op bovenstaand verhaal. Want dan speelt Tadic als centrumaanvaller die zich helemaal laat uitzakken als spelmaker, waarna Neres vanaf de flank de diepte zoekt richting het centrum en dus de back ook hier een diepe positie op de flank kan innemen om zo een goede veldbezetting te waarborgen.

Voorbeeldopstelling (4-3-3):

Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Kudus, Martinez, Promes; Antony, Tadic, Neres.

Veldbezetting bij de opbouw:

Onana

Schuurs
Martinez
Blind

Antony
Tadic

Mazraoui
Kudus
Promes
Tagliafico
Neres


Op deze manier krijg je jouw beste (balvaste) spelers snel aan de bal en bovendien is het heel makkelijk om spelers in te wisselen (bij blessures, schorsingen, rouleren). Gravenberch of Ekkelenkamp kan zo de plek innemen van Promes als box-to-box speler. Dest kan op beide flanken diep spelen i.p.v. Mazraoui of Tagliafico. Voorin heb je met Labyad en Lang twee reserves die uitstekend kunnen functioneren als 'spelmakende' aanvallers.

De switch naar een echte spits (Traoré of Huntelaar) maak je zo ook eenvoudiger, zonder dat je Tadic als klassieke linksbuiten moet wegmoffelen. Centraal achterin blijf je krap zitten, maar ik heb Alvarez als hij speelt liever achter de bal dan voor de bal. Bovendien is de selectie door Overmars zodanig samengesteld dat met het huidige 4-2-3-1 systeem van Ten Hag, je goede aanvallende middenvelders/aanvallers op de bank zet ten faveure van minder goede controleurs.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2020, 00:56:42.

 

+1/-0

De CL komt eraan en het worden hele pittige en mooie wedstrijden misschien!
Verder ziet het er ook nu echt uit ( het is inmiddels 3 oktober) dat Onana en Tagliafico blijven wat natuurlijk ontzettend goed nieuws is! Wat ook goed nieuws is dat Ajax qua verkoop nu met Hakim, Botman,Donny,Dest, Veltman, Marin, Dest op +/ 120 miljoen zit wat gaat binnen komen.

Maar nu dus alles een beetje helder aan het worden en er dus misschien nog 1 speler waarschijnlijk bij komt, Davy Klaassen, is het misschien leuk dat zijn opstelling er tegen aan gaat gooien voor in de CL.

Mijn gedachte hierbij is om iedereen van het CL seizoen 2018-2019 weer op zijn eigen positie te laten spelen zover deze spelers er nog zijn en ik denk als Klaassen echt nog komt dat hij snel weer gewoon in de basis zal spelen en dan denk ik als controleur, maar aangezien het nog niet zeker is hou ik het eerst even hierbij. Waarbij de mooie notitie kunnen maken dat als deze spelers op deze plekken spelen, dat er 6 spelers uit het 2018-2019 seizoen weer op hun oude vertrouwde plek zullen spelen. Deze jongens hebben veel ervaring opgedaan de laatste jaren in de Uefacup en CL op het allerhoogste niveau. En dan heb je nog Klaas Jan en Labyad ook uit dat seizoen op de bank.

-----------------Onana---------------------.

Mazraoui---Schuurs ---- Blind -----Tagliafico.

------------Kudus-------Martinez--------------.
----------------Promes-----------------------.

Antony-----------Tadic-------------Neres.




Met Klaassen in de selectie zou ik bv zo gaan spelen:

-----------------Onana---------------------.

Mazraoui---Schuurs ---- Blind -----Tagliafico.

----------Klaassen ---Kudus--------------.
----------------Promes-----------------------.

Antony-----------Tadic-------------Neres.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Opstelling seizoen 20/21?