Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Bruno Varela

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Dit kan toch niet als reservekeeper bij een club als Ajax?

 

+1/-2

Nee, is belachelijk dat hij er is. Scherpen, El Maach, Vandenheuvel, Kotarski zijn allevier al veel beter.

 

+1/-2

Deed hij het zo slecht dan? De goals waren allebei erg ongelukkig, kon hij weinig aan doen.

 

+4/-0

Eerst goal vond ik hem zwak. De 2e was ongelukkig. Iemand anders zei dat o.a. Scherpen beter is. Dat is onzin. Die is heel matig. Varela is moeilijk in te schatten maar ik zou in ieder gevaal nooit met Scherpen, Kotarski en El Maach tegen Getafe spelen. Dat wordt een ramp.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mark B schreef op 27 januari 2020 om 09:36:

Deed hij het zo slecht dan? De goals waren allebei erg ongelukkig, kon hij weinig aan doen.



Precies, dit was echt domme pech. Ongelooflijk dat Groningen zo twee goaltjes kado krijgt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 januari 2020 om 10:19:

Eerst goal vond ik hem zwak. De 2e was ongelukkig. Iemand anders zei dat o.a. Scherpen beter is. Dat is onzin. Die is heel matig. Varela is moeilijk in te schatten maar ik zou in ieder gevaal nooit met Scherpen, Kotarski en El Maach tegen Getafe spelen. Dat wordt een ramp.



Zou wel héél verdedigend zijn ;-)

 

+4/-0

Zeker niet slecht gespeeld. Had alleen maar pech bij die tegengoals. Misschien moet hij ook iets eerder zijn goal uit bij de 1-0, maar dat is een gebrek aan communicatie dat je dan hebt met een nieuwe speler in het team.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sverre Isachsen schreef op 27 januari 2020 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 januari 2020 om 10:19:

Eerst goal vond ik hem zwak. De 2e was ongelukkig. Iemand anders zei dat o.a. Scherpen beter is. Dat is onzin. Die is heel matig. Varela is moeilijk in te schatten maar ik zou in ieder gevaal nooit met Scherpen, Kotarski en El Maach tegen Getafe spelen. Dat wordt een ramp.



Zou wel héél verdedigend zijn ;-)



Je creëert wel een schokeffect ...

 

+1/-0

Zeer middelmatige keeper, wat slecht uitgekomen weer bij die corner. Twee wedstrijden twee fouten. Als Onana weggaat moeten we op zoek naar een nieuwe keeper....

 

+1/-1

Ik moet mijn commentaar bijstellen wat een drama zeg.....

 

+1/-1

Dit was ook gewoon een paniekaankoop na de fouten van Lamprou vorig jaar. Maar goed je zou zeggen dat de staf na een jaar met hem te hebben gewerkt een juiste inschatting kan maken of hij de beste optie is om te keepen als Onana er niet is. Feit blijft dat een wedstrijd onder druk heel wat anders is dan een training.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mark schreef op 12 februari 2020 om 09:05:

Dit was ook gewoon een paniekaankoop (...)



Als dit werkelijk zo is dan is dat toch ook weer verbazend en treurig.

Hoe is het mogelijk dat men in een dergelijke proffesionele organisatie niet in staat is, o.a. via de scouting, een speler goed op waarde te beoordelen?

In mijn optiek zijn er duidelijke ondergrenzen te stellen waarop spelers beoordeeld kunnen worden. Misschien hanteren ze die ook wel maar dan vraag ik mij af waarom ze spelers aantrekken die buiten de marges vallen.

Spelers die buiten de marge vallen zitten nl. ook altijd in de eigen opleiding, kosten veel minder en kennen de club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 26 januari 2020 om 16:29:

Dit kan toch niet als reservekeeper bij een club als Ajax?




Lamprou kon niet bij Ajax! puur om zijn lengte.

Sorry man, je overdrijft.

Deze guy kan echt wel keepen.

Voordat je zo snel oordeelt, zie de blunders van Onana bij Jong Ajax. En bij het eerste van Ajax. BV: tegen Benfica, Sturm Graz en bv bij Groningen ( was misschien ook een overtreding, maar Onana vraagt er bijna om)

En alle blunders die we vergeten zijn...en nu is hij top 3 van de wereld.
Onana en de Ligt maakten ook fouten, maar men hield vertrouwen in ze.

Tegen Vitesse nu juist Varela opstellen, geef hem een nieuwe kans en als hij opnieuw niet goed voor de dag komt dan weet Ten Hag genoeg.
Dan maar een andere.

 

+2/-0

Iedereen die nu een beetje vanuit angst en emotie gaat roepen dat Scherpen beter is?

For real?

 

+1/-0

Onana in Jong Ajax vergelijken met Varela slaat natuurlijk nergens op. André speelde op 18 en 19 jarige leeftijd in Jong Ajax zonder enige ervaring in het betaald voetbal. Varela is ondertussen 25 jaar oud en heeft al 155 duels in het betaald voetbal afgewerkt, waaronder 30 duels voor Vitoria Setubal en 35 duels voor Benfica 1 in de hoogste Portugese competitie. Bij Benfica zelfs twee duels Europees.

Iets te makkelijk beredeneerd van sommigen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 februari 2020 om 12:57:

Onana in Jong Ajax vergelijken met Varela slaat natuurlijk nergens op. André speelde op 18 en 19 jarige leeftijd in Jong Ajax zonder enige ervaring in het betaald voetbal. Varela is ondertussen 25 jaar oud en heeft al 155 duels in het betaald voetbal afgewerkt, waaronder 30 duels voor Vitoria Setubal en 35 duels voor Benfica 1 in de hoogste Portugese competitie. Bij Benfica zelfs twee duels Europees.

Iets te makkelijk beredeneerd van sommigen.



True heb je gelijk in, maar iedereen kan wel eens een minder dag hebben, toch?
Heeft iedereen wel eens.

Ook grote keepers en spelers van weleer hebben weleens een slechte dag of maken een blunder.

Als Varela consistent zo keept, sure...

Maar de man mag zelden spelen. Overigens is heel duidelijk, zegt de trainer ook dat de spelers het team in de steek hebben gelaten en dus ook de keeper. Want die kreeg keer op keer aanvallen op zich af.

Opstellen tegen Vitesse dus. Kan hij zich revancheren.

Doet hij het goed? fijn, speelt hij tegen getafe.
Doet hij het slecht. fijn speelt een andere tegen Getafe.

 

+1/-0

Ik zou het ook wel kunnen waarderen als ze hem vanavond opstellen. Weet je meteen wat je aan hem hebt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brasil schreef op 12 februari 2020 om 13:22:

Ik zou het ook wel kunnen waarderen als ze hem vanavond opstellen. Weet je meteen wat je aan hem hebt.



Het zou leuk zijn als we weer de dubbel kunnen pakken, dus doe maar niet. Met zo'n clown op doel weet je zeker dat je verliest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mark schreef op 12 februari 2020 om 09:05:

Dit was ook gewoon een paniekaankoop na de fouten van Lamprou vorig jaar. Maar goed je zou zeggen dat de staf na een jaar met hem te hebben gewerkt een juiste inschatting kan maken of hij de beste optie is om te keepen als Onana er niet is. Feit blijft dat een wedstrijd onder druk heel wat anders is dan een training.



Hij is gelukkig gehuurd, niet gekocht.

 

+1/-0

Met een wedstrijd of vijf in anderhalf jaar tijd waarvan slechts één op het hoogste niveau, twee tegen mindere tegenstanders en twee oefenwedstrijden, is het ook niet gek dat zelfs een keeper wedstrijdritme mist en fouten gaat maken. Ik denk niet dat hij de kwaliteiten heeft om Onana te vervangen, maar zo'n sporadisch optreden zegt m.i. ook weer niet alles. Hij is er al anderhalf jaar en dan had hij best wat van de bekerwedstrijden kunnen keepen zodat je weet wat je aan hem hebt, hij wat ritme houdt en zoals dat vroeger ook vrij gebruikelijk was. Hij heeft geen enkele kans gekregen maar dan zou je hem toch niet nog een keer hebben gehuurd als je zo weinig vertrouwen in hem hebt?

Kotarski en Scherpen maken op mij een wisselvallige indruk. Scherpen is gezien zijn ervaring op een hoger niveau dan Kotarski toch ietwat teleurstellend. Ik hou mijn hart vast iedere keer dat er op doel wordt geschoten, en dan gaat het niet over ballen die perfect in de hoek zijn geschoten en dus buiten bereik, maar regelmatig ballen die binnen bereik zijn van zo'n lange keeper en die Onana wel heeft. Kotarski zonder ervaring in zelfs de Eredivisie in de EL voor de leeuwen gooien kan briljant uitpakken of desastreus en als je in hem de optie voor de toekomst ziet lijkt het afbraakrisico mij mega groot want het zal eerder desastreus uitpakken dan briljant.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Historie » Bruno Varela