Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » De Telegraaf: Wegen van Ajax en Lisandro Magallán scheiden

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=358475link
Lisandro Magallán verlaat Ajax, zo meldt De Telegraaf maandagmiddag. De verdediger zal op huurbasis bij Deportivo Alavés aan de slag gaan.

 

+1/-0

In plaats van de selectie te versterken is Overmars bezig zijn miskleunen te verpatsen.

 

+1/-0

Vroeger werd dit verbloemd door ze in de KKD te laten spelen en te zeggen dat ze het systeem nog moeten leren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 02 september 2019 om 16:42:

In plaats van de selectie te versterken is Overmars bezig zijn miskleunen te verpatsen.



Kunnen ze in ieder geval niet meer op worden gesteld in "noodsituaties" :) (zoals tegen PSV, maar verdedigers er bij blijven gooien omdat je het als trainer ook niet meer weet)

Benieuwd hoeveel van zijn salaris ze over zullen nemen.

 

+1/-0

Mooi, weg ermee. Die vent kan er niks van.

 

+1/-0

Kan dit niet beter in het Magallan topic?

Voor nu in ieder geval beter. Misschien doet ie het daar goed en kan hij nog wat waardevoller worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 02 september 2019 om 16:42:

In plaats van de selectie te versterken is Overmars bezig zijn miskleunen te verpatsen.



Ja. Maar door Magallán te laten vertrekken maakt hij de selectie in ieder geval niet zwakker ;)

En gelukkig wordt er niet geaarzeld met het nemen van de juiste beslissing in dit stadium. Maar "de juiste beslissing" had natuurlijk genomen moeten worden aan de hand van het scoutingsrapport ...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2019 om 20:25:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 02 september 2019 om 16:42:

In plaats van de selectie te versterken is Overmars bezig zijn miskleunen te verpatsen.



Ja. Maar door Magallán te laten vertrekken maakt hij de selectie in ieder geval niet zwakker ;)

En gelukkig wordt er niet geaarzeld met het nemen van de juiste beslissing in dit stadium. Maar "de juiste beslissing" had natuurlijk genomen moeten worden aan de hand van het scoutingsrapport ...



Wat stond er dan in het scoutingsrapport?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 02 september 2019 om 16:42:

In plaats van de selectie te versterken is Overmars bezig zijn miskleunen te verpatsen.



Welke versterkingen had je dan gewild, en op welke positie. Graag ook de namen er bij dan die mogelijk zouden zijn geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SandroMazzola schreef op 02 september 2019 om 21:34:

(...) Wat stond er dan in het scoutingsrapport?



Bevindingen van scouts, ondersteund met videobeelden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SandroMazzola schreef op 02 september 2019 om 21:35:

(...) Graag ook de namen er bij dan die mogelijk zouden zijn geweest.



Aan wie vraag je dat? En wat voor antwoord verwacht je? :denk

Dat is een vraag voor de scouts en de man van de financien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2019 om 22:25:

open/sluit de onderstaande quote:

SandroMazzola schreef op 02 september 2019 om 21:34:

(...) Wat stond er dan in het scoutingsrapport?



Bevindingen van scouts, ondersteund met videobeelden.



Heerlijk deze open deur. Je suggereert dat er een negatief rapport over Magallan lag, dat Overmars genegeerd zou hebben. Dus vraag ik je heel concreet wat de scouts over Magallan zeiden.

 

+1/-0

Naast zoveel geld, ook zoveel moeite. Een dikke transfer soap van een jaar en niks voor terug gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SandroMazzola schreef op 03 september 2019 om 08:52:

(...) Heerlijk deze open deur. Je suggereert dat er een negatief rapport over Magallan lag, dat Overmars genegeerd zou hebben. (...)



Ik suggereer dat Magallán, op basis van de informatie in het scoutingsrapport, niet gekocht had moeten worden.

Of de context van het rapport positief of negatief is doet er niet toe. Wel de inhoud. Als alleen goede kwaliteiten worden vermeld en niet de zwakke is het een 'positief' rapport. Maar dat wil niet zeggen dat een speler geschikt is.

En ik suggereer ook niet dat Overmars & Co. iets genegeerd hebben. Ze hebben niet de juiste conclusie getrokken. Dat is wat anders. En daarna kun je die juiste conclusie 'aannemen' of 'negeren'.

open/sluit de onderstaande quote:

SandroMazzola schreef op 03 september 2019 om 08:52:

(...) Dus vraag ik je heel concreet wat de scouts over Magallan zeiden.



Dat weet ik niet.

Ik baseer mij op wat ik in acht maanden proeftijd heb gezien en geconstateerd. En concludeer dat die jongen niet goed genoeg is. En wat ik zie hebben de scouts bij Boca ook gezien. Ik neem daarbij aan dat ze hem daadwerkelijk meerdere keren hebben zien spelen en dat een scoutingsrapport nauwkeurig en objectief wordt opgesteld.
Dan kan het niet anders zijn dan dat de kwaliteiten van Magallán niet overeenkomen met de kwaliteiten die vereist zijn voor een Ajaxspeler. Met die informatie is een verkeerde beslissing genomen.

Overigens kwamen er in januari, nog voordat Magallán hier was, al meteen 'geluiden' (van bekende analytici op TV) dat het 'niets bijzonders' was. Daar hou ik me nooit zo aan vast, ik wil spelers eerst zelf zien. Maar helaas hebben die gasten toch gelijk gekregen. Waar zij hun oordeel destijds op gebaseerd hebben weet ik niet. Ik verwacht op basis van videobeelden. En ik verwacht ook dat in een modern scoutingsrapport tegenwoordig videobeelden zijn opgenomen. Als daarin iets te zien is, Ajax waardig, hadden we dat in de afgelopen acht maanden ook wel gezien.

 

+1/-0

Jammer en toch wel heel bijzonder dat zoiets gebeurd is. Hij is lang in belangstelling geweest en heeft niks laten zien in het Ajax shirt. En dat voor een verdediger van Boca die 8/9 miljoen heeft gekost.

Wellicht ook te weinig kansen gekregen van de staf. Een aantal hele wedstrijden tegen zwakke broeders had wellicht geholpen.

Maar natuurlijk heeft hij de kansen die hij heeft gehad totaal verprutst dus is een afscheid waarschijnlijk de enige goede oplossing.

 

+1/-0

Ik lach me rot, ik had aan het begin van het seizoen geschreven dat hij niet goed genoeg was en ik hem een kruising vond tussen Gabrich en Santos en kreeg toen reacties waarom ik zo negatief over hem was.

 

+1/-0

Dure grap tot nu toe. Vind het wel wat kortzichtig hoe snel er over hem wordt geoordeeld. Hij heeft welgeteld vijf potjes mee mogen doen vorig jaar, waarvan twee in de basis. Neem niet weg dat ik zelf zeker een ander had gehaald. Volgens mij heeft Ajax veel meer behoefte aan een snelle en atletische verdediger dan aan een fysiek sterke mandekker die niet kan voetballen. En voor een speler van zijn leeftijd heeft Magallan ook niet echt veel ervaring.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » De Telegraaf: Wegen van Ajax en Lisandro Magallán scheiden