Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Youri Baas

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 augustus 2022 om 18:42:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 30 augustus 2022 om 15:33:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 augustus 2022 om 18:42:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 augustus 2022 om 18:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 augustus 2022 om 17:08:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 28 augustus 2022 om 15:16:

Ik weet nog niet wat ik van hem moet vinden. Dit was niet een wedstrijd om deze spelers (Baas, Sanchez) echt te beoordelen. Van voetbal was er namelijk weinig sprake.



Baas hield zich goed staande en liet zich niet van de wijs brengen door alles op en rond het veld.



Het is niet leuk om te zeggen maar ik heb hem nu al liever dan Blind.



In de competitie is dat zeker een optie. Internationaal gezien nog niet denk ik. Dan liever Wijndal.



Bijna vergeten dat we Wijndal nog in de selectie hebben. Ik weet het niet hoor. Zou hij het redden denk je? Ik heb mijn twijfels..



Ik denk dat je Wijndal vooral moet gebruiken als aanvallende back. Verdedigend komt hij tekort voor de top. De verdediging ziet er in ieder geval wat meer solide uit met het nieuwe centrum. De rechtsback zal dan wat meer moeten blijven hangen.




Hoe solide de verdediging daadwerkelijk is gaan we de komende weken meemaken als het voor het eerst serieus op de proef word gesteld met de CL. Zal mij benieuwen of Schreuder met de nieuwelingen het zo snel voor elkaar krijgt dat ze straks onder druk organisatorisch overeind blijven staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 31 augustus 2022 om 00:55:

Hoe solide de verdediging daadwerkelijk is gaan we de komende weken meemaken (...).



Als Blind in de verdediging staat is deze niet solide.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 augustus 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 31 augustus 2022 om 00:55:

Hoe solide de verdediging daadwerkelijk is gaan we de komende weken meemaken (...).



Als Blind in de verdediging staat is deze niet solide.



Met Blind en Tadic in je team, in de huidige vorm, speel je sowieso maar met 10 man. Beide voor 50% 'afwezig'.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 augustus 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 31 augustus 2022 om 00:55:

Hoe solide de verdediging daadwerkelijk is gaan we de komende weken meemaken (...).



Als Blind in de verdediging staat is deze niet solide.



Behalve in de opbouw. Daar is Daley heer en meester in maar we kennen zijn gebreken. Met name als linksback en mogen we blij zijn dat Bassey in de buurt is.

Nou vond ik Ajax op de verdedigende flanken al niet overweldigend sterk. Wijndal en Rensch zijn meer aanvallend ingesteld. In verdedigend opzicht gebeurt het nog wel eens dat ze een stap te laat zijn waardoor ze achter de feiten aanlopen. Tegen Fortuna Sittard of Sparta heb je eerder het voordeel dat de tegenpartij niet altijd scherp schiet. Gebeurt het straks tegen Liverpool of Napoli? Word je in de regel meteen afgestraft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 31 augustus 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 augustus 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 31 augustus 2022 om 00:55:

Hoe solide de verdediging daadwerkelijk is gaan we de komende weken meemaken (...).



Als Blind in de verdediging staat is deze niet solide.



Behalve in de opbouw. Daar is Daley heer en meester in maar we kennen zijn gebreken. Met name als linksback en mogen we blij zijn dat Bassey in de buurt is.

Nou vond ik Ajax op de verdedigende flanken al niet overweldigend sterk. Wijndal en Rensch zijn meer aanvallend ingesteld. In verdedigend opzicht gebeurt het nog wel eens dat ze een stap te laat zijn waardoor ze achter de feiten aanlopen. Tegen Fortuna Sittard of Sparta heb je eerder het voordeel dat de tegenpartij niet altijd scherp schiet. Gebeurt het straks tegen Liverpool of Napoli? Word je in de regel meteen afgestraft.



In de opbouw laat hij momenteel ook nauwelijks iets goeds zien. Gewoon banken. Hij is niets meer dan anderen.

 

+1/-0

Ik denk dat Baas onze beste linksback is. Blind kan gewoon niet meer en Wijndal voegt aanvallend te weinig toe en valt verdedigend door de mand. Baas lijkt mij de meest complete optie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 31 augustus 2022 om 17:05:

In de opbouw laat hij momenteel ook nauwelijks iets goeds zien. (...)



Het gaat ook daar allemaal veel te traag in sjoktempo.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 31 augustus 2022 om 17:05:

(...)

Gewoon banken. Hij is niets meer dan anderen.



Als hij niet meer goed genoeg is voor de basis moet hij ook niet meer naar de bank. Beter is de tribune of een andere club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 31 augustus 2022 om 17:55:

Ik denk dat Baas onze beste linksback is. Blind kan gewoon niet meer en Wijndal voegt aanvallend te weinig toe en valt verdedigend door de mand. Baas lijkt mij de meest complete optie.



Youri Baas viel mij twee jaar terug al positief op, ik verwachtte hem vorig seizoen al vaker in het team. Maar we moeten niet meteen gaan doen alsof hij Wijndal / Blind uit de basis speelt.
Laat hem maar meer en meer minuten maken. Komt vanzelf.

 

+1/-0

We hebben met die Oostenrijker ook nog een optie links centraal achterin zodat wellicht Big Shirley op linksback kan spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 01 september 2022 om 14:06:

We hebben met die Oostenrijker ook nog een optie links centraal achterin zodat wellicht Big Shirley op linksback kan spelen.



Ik denk eerder rechts centraal achterin.

 

+1/-0

Zal mij niks verbazen als men Ocampos als opkomende back gaan gebruiken in de tandem met Bergwijn of aan de andere kant, hij is twee benig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 september 2022 om 15:50:

Zal mij niks verbazen als men Ocampos als opkomende back gaan gebruiken in de tandem met Bergwijn of aan de andere kant, hij is twee benig.



Ocampos lijkt mij ook meer een soort van power wingback dan een daadwerkelijke vleugelspeler. Aan de bal is het niet bijzonder, maar hij heeft wel veel diepte. Tegelijkertijd hebben Brobbey en Bergwijn dat ook.

Mbt Baas, ik vind het een leuke jongen, maar hij is me nooit dusdanig opgevallen dat ik er een oordeel over kan geven. Wat mij betreft gaat die jongen achter Blind en Wijndal vooral aan z'n inhoud en lichaam werken, in de winterstop naar een middenmoter/degradant en dan kijken we wel even wat hij aankan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 01 september 2022 om 15:57:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 september 2022 om 15:50:

Zal mij niks verbazen als men Ocampos als opkomende back gaan gebruiken in de tandem met Bergwijn of aan de andere kant, hij is twee benig.



Ocampos lijkt mij ook meer een soort van power wingback dan een daadwerkelijke vleugelspeler. Aan de bal is het niet bijzonder, maar hij heeft wel veel diepte. Tegelijkertijd hebben Brobbey en Bergwijn dat ook.

Mbt Baas, ik vind het een leuke jongen, maar hij is me nooit dusdanig opgevallen dat ik er een oordeel over kan geven. Wat mij betreft gaat die jongen achter Blind en Wijndal vooral aan z'n inhoud en lichaam werken, in de winterstop naar een middenmoter/degradant en dan kijken we wel even wat hij aankan.



Interessante theorie. Dat zou deze transfer nog meer cachet geven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 01 september 2022 om 14:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 31 augustus 2022 om 17:55:

Ik denk dat Baas onze beste linksback is. Blind kan gewoon niet meer en Wijndal voegt aanvallend te weinig toe en valt verdedigend door de mand. Baas lijkt mij de meest complete optie.



Youri Baas viel mij twee jaar terug al positief op, ik verwachtte hem vorig seizoen al vaker in het team. Maar we moeten niet meteen gaan doen alsof hij Wijndal / Blind uit de basis speelt.
Laat hem maar meer en meer minuten maken. Komt vanzelf.


Het kan snel gaan als Blind het niet meer kan opbrengen als linksback en Wijndal bij ons door de mand valt. Baas geeft mij vooralsnog het beste gevoel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Youri Baas