Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Frenkie bij Ajax en bij Barca

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Als je dit soort berichten leest en hem ziet spelen, komt er 1 woord bij mij naar boven: ZONDE.

https://nos.nl/artikel/2325607-stevige-kritiek-op-frenkie-de-jong-jeugdigheid-is-omgeslagen-in-naiviteit.htmllink




Bij Ajax, DE MAN.
De Veldheer. ELke bal eiste hij op, hij speelde soms als een combo tussen Beckenbauer en Cruijff (vleugen). Heel Europa wilde hem.

en nu...

Man, man, man.

Wat zonde als je hem nu ziet bij Barca.

Frenkie die nog een jaar bij Ajax was gebleven. Het had zo mooi kunnen zijn.

Dankjewel Barca voor het verpesten van deze mooie speler.

 

+1/-0

Frenkie heeft de pech dat Barcelona zeer slecht draait en dat hij met twee rare trainers heeft te maken (hij wordt op de meest vreemde posities geplaatst). Het team draait voor geen meter. Hetzelfde is anders het geval bij Ajax men verkoopt Schone en Frenkie en men koopt slechts 1 middelmatige middenvelder in (op advies van Ten Hag). Het middenveld is de motor van je ploeg en tijdens het seizoen is Ajax helemaal ingestort en sorry Ten Hag is ook een middelmatige trainer.

 

+1/-0

In Cruijff Visie deel je een actieveld op in 18 vakken, waarvan 3 kolommen wijd en 6 rijen lang.

Daarbij heten de middelste vakken dus "2", "5', "8", "11", "14" en "17".

In het Ajax van vorig jaar stonden Daely en Matthijs in "actievak 2" en speelden Lasse en Frenkie in "actievakken 5+8".

Bij het Barcelona van nu speelt Frenkie m.u.v. bij absentie Busquets nooit in "actievak 5" en varieert hij tussen "11 en 14, met incidenten in 17 en 5". Dat maakt het stukken anders en maakt hij vertrouwde dingen die hij in zijn juniorentijd bij RKCWII leerde, weer zich eigen. Het is niet zo flitsend als bij Ajax maar zijn kwaliteit is nog altijd op het niveau van Busquets en niet lagers. Om Frenkie maximaal te benutten moet Busquets naar "actievak 2" en moet je Frenkie naar "actievak 5" en misschien zelfs een Fati/Coutinho/Arthur/Pique in "actievak 8". Dan krijg je een hsl balcirculatie, en dan mogen spelers als Alba, Messi, Griezmann en Turan de hogere actievakken in met backs als Firpo en Puig. Dat zou het ideale Barcelona zijn, met Lenglet en Terstegen als de laagste 2 sluitposten.

Bij Ajax moet men de Youth League aangrijpen om het nieuwe Cruijffvoetbal te ontwerpen. Met de eigen jeugd als blauwdruk, die moet je grootbrengen. Met zeker statig een aantal routiniers en nieuwelingen maar de modus operandi moet zijn hoofdzakelijk eigen jeugd laten etaleren. Die lichting kan massief worden en blijken te blijven. Verjonging van het eerste elftal zsm, leeruren zijn ideaal wegens dat je echt als grote fenomenen ze durft in te stellen.
Wissels: RAATSIE, PYNADATH, RASMUSSEN, KASANWIRJO, HILLEN, BAAS, FITZJIM
STARTJEUGDELFTAL: Dani van der Heuvel(16) , Youri Regeer(16) Olivier Aertsen(15) Devyne Rensch(17) Sontje Hansen(17) , Enric Llansana(18) Amourrouchi Axelvandongen(15) Naci Unuvar(16) , Arjany Martha(16) Anass Salahedinne(18) Kenneth Taylor(17). Met mogelijke youthleaguewinst 2020 en bij ideaal beleid haalbaar om Champions League Winnaar 2021, 2022, 2023 te worden.

Dit bericht is gewijzigd op 3 maart 2020, 20:43:42.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 03 maart 2020 om 19:56:

Als je dit soort berichten leest en hem ziet spelen, komt er 1 woord bij mij naar boven: ZONDE.

(...)



Ik denk juist: prima!

Er is al zo vaak gezegd dat hij bij Barcelona op een verkeerde positie speelt.
Hij loopt nu vaak op een plek waar hij bij Ajax de passjes juist naar toe speelde. Door zijn falen wordt dit een actueel punt met kans op (positieve) verandering.

Overigens wat nu gebeurt heeft o.a. Johan Derksen vorig seizoen meerdere malen aangegeven. Iets dergelijks zei hij:

,,Hij loopt bij Ajax leuk te voetballen maar wel op eigen helft waar hij niet onder druk gezet wordt. Hij zou met zijn kwaliteiten 20m verder naar voren moeten voetballen. Maar dan wil ik nog wel eens zien wat daar uit komt" ...

Persoonlijk vond ik bij Ajax ook dat hij veel te weinig in scoringspositie kwam.
Met zijn inzicht en techniek had hij daar veel meer uit moeten halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 maart 2020 om 21:25:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 03 maart 2020 om 19:56:

Als je dit soort berichten leest en hem ziet spelen, komt er 1 woord bij mij naar boven: ZONDE.

(...)



Ik denk juist: prima!

Er is al zo vaak gezegd dat hij bij Barcelona op een verkeerde positie speelt.
Hij loopt nu vaak op een plek waar hij bij Ajax de passjes juist naar toe speelde. Door zijn falen wordt dit een actueel punt met kans op (positieve) verandering.

Overigens wat nu gebeurt heeft o.a. Johan Derksen vorig seizoen meerdere malen aangegeven. Iets dergelijks zei hij:

,,Hij loopt bij Ajax leuk te voetballen maar wel op eigen helft waar hij niet onder druk gezet wordt. Hij zou met zijn kwaliteiten 20m verder naar voren moeten voetballen. Maar dan wil ik nog wel eens zien wat daar uit komt" ...

Persoonlijk vond ik bij Ajax ook dat hij veel te weinig in scoringspositie kwam.
Met zijn inzicht en techniek had hij daar veel meer uit moeten halen.


Ome Louis zei dat ze hem op 4 moesten zetten. Geen flauw idee of dat goed is, maar Louis zal dat niet voor niks zeggen.

 

+1/-0

Als ik daar zou voetballen zou ik bij Messi advies vragen. Alles draait om hem.

- Wat verlangt hij van mij?
- Hoe heeft hij het liefst dat ik voetbal?

Misschien is dat ook al lang gebeurt ...

En wat de Spaanse Pers betreft. Ik heb wat reacties gelezen na de wedstrijden van Getafe ... Wat een chauvinisten, subjectiviteit en onzin!
Scheit aan die gasten. De voeten laten spreken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Frenkie bij Ajax en bij Barca