Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Medische staf

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

In dit topic kunnen de onderwerpen besproken worden die betrekking hebben op de medische staf.

 

+1/-0

Voetbal is een buitensport ...

Het valt mij al maanden op dat er een paar spelers tussen lopen met hele bleke koppies. Ik vind dat erg merkwaardig voor personen met een beroep in de buitenlucht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 maart 2020 om 00:29:

Voetbal is een buitensport ...

Het valt mij al maanden op dat er een paar spelers tussen lopen met hele bleke koppies. Ik vind dat erg merkwaardig voor personen met een beroep in de buitenlucht.



Doktor Koen , wat is Uw conclusie..?
Nog een recept mee voor de apotheker..? ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 maart 2020 om 02:10:

Doktor Koen , wat is Uw conclusie..?
Nog een recept mee voor de apotheker..? ;-)



Ik heb nog wel wat 'alternatieve geneeswijzen' op kweek in een loods ...

Maar daar ga je van vliegen.
Dan is het lastig de bal aan de voet te houden B) ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 maart 2020 om 21:53:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 maart 2020 om 02:10:

Doktor Koen , wat is Uw conclusie..?
Nog een recept mee voor de apotheker..? ;-)



Ik heb nog wel wat 'alternatieve geneeswijzen' op kweek in een loods ...

Maar daar ga je van vliegen.
Dan is het lastig de bal aan de voet te houden B) ...


Dat doet me in ene keer de ogen open gaan, hebben wij al een Jamaicaan gecontracteerd? Ik heb ooit de film Cool Runnings gezien, die gasten kunnen goed bob sleeën...…. Dan kunnen ze zeker voetballen..... Kijk Mexicanen lukken niet, maar dat gebied daar is wel vruchtbaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 03 maart 2020 om 21:56:

Dat doet me in ene keer de ogen open gaan, hebben wij al een Jamaicaan gecontracteerd? (...)



Ik heb Ky-Mani Marley wel eens op het veld gezien. B)
Zijn contract ken ik niet ...

Usain Bolt is misschien een optie achterin met zijn snelheid. :denk
Hij heeft twee jaar terug nog gevoetbald ...

 

+1/-0

Ik vind het frappant dat het Ajax blijkbaar niet lukt om al jaren en jarenlang geen top medische staf samen te stellen. Hebben ze bv een goede conditietrainer moet die weer wijken voor een dubieuze trainer op voorspraak van Ten Hag een voorbijganger.
Een conditietrainer valt bij mij gedeeltelijk onder de medische staf, omdat hij verantwoordelijk is voor opbouw van conditie en terugkomen na een blessure.
Bij Neres mag je grote vraagtekens zetten waarom die nog niet terug is. Tijdens het winter trainingskamp is er iets gebeurd dat het daglicht niet verdragen kan.

 

+1/-0

Ten Hag heeft letterlijk gezegd dat Neres een terugslag heeft gehad opgelopen tijdens de (herstel)training in Qatar. De slimme interviewer van FoxSport vroeg niet door... En omdat Ten Hag niks verder zegt moet er iets gebeurd zijn..... Nieuwe blessure wie weet....Waarom vraagt niemand naar Neres, compleet onbegrijpelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 maart 2020 om 23:03:

(...)
Bij Neres mag je grote vraagtekens zetten waarom die nog niet terug is. (...)



Ja. Daar is enige openheid op zijn plaats.

Wat is er zo speciaal aan een meniscusoperatie om dat niet met supporters te delen? Een medische blunder?

 

+1/-0

Volgens de ( nog onbevestigde ) berichten slaat het corona covid-19 virus ook toe in de Ajax gelederen . Enkele stafleden , waaronder Poulsen, zouden in quarantaine gesteld zijn...
Nog even en er staat niemand meer op het veld ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 05 maart 2020 om 20:46:

Volgens de ( nog onbevestigde ) berichten slaat het corona covid-19 virus ook toe in de Ajax gelederen . Enkele stafleden , waaronder Poulsen, zouden in quarantaine gesteld zijn...
Nog even en er staat niemand meer op het veld ...



Vooralsnog preventieve maatregelen.

(Bron: De Telegraaf)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 maart 2020 om 20:49:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 05 maart 2020 om 20:46:

Volgens de ( nog onbevestigde ) berichten slaat het corona covid-19 virus ook toe in de Ajax gelederen . Enkele stafleden , waaronder Poulsen, zouden in quarantaine gesteld zijn...
Nog even en er staat niemand meer op het veld ...



Vooralsnog preventieve maatregelen.

(Bron: De Telegraaf)



Alessandro Schoenmaker is de andere. Tot 13 Maart thuis blijven.

 

+1/-0

Ik wil na het moment met Eriksen niet meteen naar de medische staf van Ajax wijzen, maar het viel me op dat het in vrij korte tijd toch al de zoveelste speler (Nouri, Blind en nu Eriksen) is die in zijn jeugd intensief de jeugdopleiding van Ajax heeft gevolgd en naar het gras gaat. Het zal vast allemaal toevallig en pure pech in combinatie met topsport zijn. Maar hopelijk onderzoeken ze dit wel binnen Ajax om het volledig uit te kunnen sluiten...

 

+1/-0

Ja ik kan er ook weinig zinnigs over zeggen. Het kan puur toeval zijn. Nouri, Eriksen, Sno, Blind... ik vind het veel en kan van een andere club niet zoveel gevallen opnoemen.

Hoe zit het eigenlijk met andere sporten? Ik lees niet vaak dat een basketballer zoiets overkomt. Of een tennisser. Of een hockeyer. Natuurlijk gaat de aandacht vooral uit naar voetbal dus dat kan aan mij liggen. Bij jullie iets bekend hierover?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 juni 2021 om 09:27:

Ja ik kan er ook weinig zinnigs over zeggen. Het kan puur toeval zijn. Nouri, Eriksen, Sno, Blind... ik vind het veel en kan van een andere club niet zoveel gevallen opnoemen.

Hoe zit het eigenlijk met andere sporten? Ik lees niet vaak dat een basketballer zoiets overkomt. Of een tennisser. Of een hockeyer. Natuurlijk gaat de aandacht vooral uit naar voetbal dus dat kan aan mij liggen. Bij jullie iets bekend hierover?



Het kan inderdaad puur toeval zijn.

Niet alleen de medische staf is trouwens hier de gemene deler, maar ook het verwachtingspatroon en de kritische houding van de supporters :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 juni 2021 om 09:27:

Ja ik kan er ook weinig zinnigs over zeggen. Het kan puur toeval zijn. Nouri, Eriksen, Sno, Blind... ik vind het veel en kan van een andere club niet zoveel gevallen opnoemen.

Hoe zit het eigenlijk met andere sporten? Ik lees niet vaak dat een basketballer zoiets overkomt. Of een tennisser. Of een hockeyer. Natuurlijk gaat de aandacht vooral uit naar voetbal dus dat kan aan mij liggen. Bij jullie iets bekend hierover?


Dat lijkt me inderdaad toeval. Blind heeft ook bij United gespeeld en zal daar ook medisch zijn doorgelicht en gemonitord. Eriksen bij Spurs en Inter. Nouri is diep en diep sneu, want daar was kennelijk toch iets bekend.

Ook in andere sporten gebeurt dit, maar realiseer je wel dat voetbal qua aantallen zo'n grote sport is, dat de voorbeeld ook meer aanwezig zijn. Maar ook in wielrennen en hockey zijn zulke gevallen bekend.

Nouri is spijtig genoeg een geval waarin de medische zorg niet scherp genoeg was, maar bij Blind en nu Eriksen en Sno is dat volgens mij goed begeleid.

Diep respect voor Daley dat hij zo professioneel en mentaal sterk is dat hij weer een goede pot aflevert na zoiets, maar vraag me af hoe de familie Nouri de laatste dagen is doorgekomen. Niemand ziet dat dagelijkse gevecht, maar iedereen heeft wel een mening over hun schadeclaim die niet eens bekend is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 15 juni 2021 om 10:05:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 juni 2021 om 09:27:

Ja ik kan er ook weinig zinnigs over zeggen. Het kan puur toeval zijn. Nouri, Eriksen, Sno, Blind... ik vind het veel en kan van een andere club niet zoveel gevallen opnoemen.

Hoe zit het eigenlijk met andere sporten? Ik lees niet vaak dat een basketballer zoiets overkomt. Of een tennisser. Of een hockeyer. Natuurlijk gaat de aandacht vooral uit naar voetbal dus dat kan aan mij liggen. Bij jullie iets bekend hierover?


Dat lijkt me inderdaad toeval. Blind heeft ook bij United gespeeld en zal daar ook medisch zijn doorgelicht en gemonitord. Eriksen bij Spurs en Inter. Nouri is diep en diep sneu, want daar was kennelijk toch iets bekend.

Ook in andere sporten gebeurt dit, maar realiseer je wel dat voetbal qua aantallen zo'n grote sport is, dat de voorbeeld ook meer aanwezig zijn. Maar ook in wielrennen en hockey zijn zulke gevallen bekend.

Nouri is spijtig genoeg een geval waarin de medische zorg niet scherp genoeg was, maar bij Blind en nu Eriksen en Sno is dat volgens mij goed begeleid.

Diep respect voor Daley dat hij zo professioneel en mentaal sterk is dat hij weer een goede pot aflevert na zoiets, maar vraag me af hoe de familie Nouri de laatste dagen is doorgekomen. Niemand ziet dat dagelijkse gevecht, maar iedereen heeft wel een mening over hun schadeclaim die niet eens bekend is.



We hebben trouwens ook nog de casus Nwankwo Kanu.

Maar goed, de arts van Spurs heeft naar zijn eigen zeggen Eriksen nog tot 2019 getest en nog nooit iets van een afwijking geconstateerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 15 juni 2021 om 10:05:
...maar vraag me af hoe de familie Nouri de laatste dagen is doorgekomen. Niemand ziet dat dagelijkse gevecht, maar iedereen heeft wel een mening over hun schadeclaim die niet eens bekend is.

Nou inderdaad. Bij Eriksen zag je wel hoe het had kunnen 'meevallen' als er snel en adequaat gehandeld was. Misschien had het niets uitgemaakt, maar kan me voorstellen dat deze dagen weer heel vaak 'wat als' is voorbijgekomen bij de familie. Supersneu.

 

+1/-0

Tja de reanimatie van Nouri was niet zo zeer een slecht uitgevoerde reanimatie, maar eerder een demonstratie van alles wat je dus nóóit moet doen bij een reanimatie. Iedereen die daarbij betrokken was zou een levenslang beroepsverbod moeten krijgen.

 

+1/-0

Wel opvallend dat er veel Ajacieden hartproblemen krijgen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Medische staf