Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 14 15 16 17 18

forumillustratie

Een topic over directeur voetbalzaken Sven Mislintat mag niet ontbreken. Bespreek hier het beleid onder zijn leiding.

 

+1/-0

Tot nu toe:

+ Niet verder gegaan met Heitinga

- vd Booomen
- Komt niet erg representatief over. Alhoewel me dat verder weinig boeit. Liever een zwerver die een goede trainer aanstelt dan een Adonis die met bijv. de Boer aan komt zetten.

 

+2/-1

Het is best indrukwekkend wat Sven tot nu toe laat zien. Hij komt welbespraakt over en neemt eigenlijk alleen maar logische beslissingen. Ook bevalt het mij zeer wat hij zegt als het over zijn plannen gaat in de nabije toekomst.

Het is nog vroeg om te oordelen maar tot nu toe lijkt het erop dat we eindelijk weer een kundige technisch directeur aan boord hebben. Cruciaal.

 

+2/-1

Van de technische staf wordt (vrijwel) geheel afscheid genomen en gezien het gebrek aan inzicht is dat volkomen logisch.

Dit had natuurlijk altijd Hato moeten zijn.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/taylor-door-technische-staf-ajax-uitgeroepen-tot-talent-van-het-jaarlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 juni 2023 om 15:54:

Van de technische staf wordt (vrijwel) geheel afscheid genomen en gezien het gebrek aan inzicht is dat volkomen logisch.

Dit had natuurlijk altijd Hato moeten zijn.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/taylor-door-technische-staf-ajax-uitgeroepen-tot-talent-van-het-jaarlink



Uitroeping van Taylor zegt alles over de technische staf. Allemaal eruit niemand uitgezonderd. Geen oud zeer meer bij Ajax 1.

 

+3/-0

Zo gek vind ik dat nou ook weer niet. Hato heeft maar 15 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld, waarvan hij er in slechts de helft serieuze speeltijd kreeg. Als we kijken naar de winnaars van de afgelopen jaren dan hadden ze volgens mij allemaal al vrij veel speeltijd. Zou het op zich ook raar hebben gevonden als bijvoorbeeld Rulli op basis van slechts een seizoenshelft Speler van het Jaar had gewonnen, ook al was hij dit seizoen samen met Tadic en Alvarez waarschijnlijk de meest constante speler. Hato kan Talent van de Toekomst nog winnen.

Maar goed, Mislintat. Vind het nog erg vroeg voor een goed oordeel. Hij is formeel pas een week of twee in functie, en je moet hem uiteindelijk beoordelen op de trainer die hij aanstelt en op de spelers die hij weet te halen en verkopen. Hij komt op mij wel over als een vrij intelligente man die zich goed voorbereidt op zijn interviews en weet wat hij moet zeggen. Dat hij bijvoorbeeld zegt dat hij niet een dag na het vertrek van Heitinga al zijn vervanger aan wil kondigen getuigt van klasse. Vooralsnog heb ik een goed gevoel bij hem.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 juni 2023 om 15:54:

Van de technische staf wordt (vrijwel) geheel afscheid genomen en gezien het gebrek aan inzicht is dat volkomen logisch.

Dit had natuurlijk altijd Hato moeten zijn.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/taylor-door-technische-staf-ajax-uitgeroepen-tot-talent-van-het-jaarlink


Eens. Het is Talent van het jaar en Hato is overduidelijk exact dat. Taylor is een basisspeler met ups en downs. Dat is niet de essentie van Talent van het jaar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 juni 2023 om 22:59:

Tot nu toe:

+ Niet verder gegaan met Heitinga

- vd Booomen
- Komt niet erg representatief over. Alhoewel me dat verder weinig boeit. Liever een zwerver die een goede trainer aanstelt dan een Adonis die met bijv. de Boer aan komt zetten.


Regeer

 

+1/-0

Als ik aan Mislintat denk en zijn eerste maanden/weken hier vind ik het best lachwekkend hoe het allemaal gaat hier in Nederland. Die gozer weet niks over de club en moet duidelijk eerst even wennen en het water aanvoelen maar de media veroordelen die vent al voordat hij ook maar 1 dingetje gedaan had in zijn rol. Heitinga kwam in een moeilijke periode in het roer ook maar ook Sven heeft dat probleem. Waar ik een gekleurde mening had over Heitinga is het bij Sven een ongeschreven blad.

Heitinga heb ik altijd een hele domme jongen gevonden en een veel te overgewaardeerde verdediger in zijn actieve spelerscarriere. Ik ben een gevoelsmens en ik ga vaak af van interviews om een mening te vormen over mensen in de voetballerij.

Waar je bij mannen als Peter Bosz aan zijn lippen hing tijdens elk interview, was Ten Hag misschien niet zo soepeltjes maar waren zijn interviews altijd interessant en intrigerend omdat hij echt een voetbaldier is. Heitinga zijn interviews zijn voor mij echt 0,0 amuserend. Dr zit geen greintje karakter of charisma in hem. En dan die rare tattoos :denk Maar ik dwaal af.

Ik snap heel goed dat Sven aan het begin die opmerking maakte over Heitinga pole position, want ik had zelf het gevoel dat de media in nederland zijn hoofd eraf had gebeten als hij ook maar iets anders zei dan dat. Wat wilden ze toch allemaal dat Heitinga als clubicoon op pole position zou liggen. En wat zou Ajax toch een koude kille club zijn als dat niet zo was. Heitinga had Ajax toch zo geholpen toen ze het zo erg nodig hadden?
Of dat nou zo bijzonder is.. Denk dat er minimaal 30 voetbalmensen in Nederland rondlopen die de Ajax coach job hadden aangenomen net als Heitinga deed.

Vooralsnog ben ik nog niet per se een Mislintat fan ofzo maar ik vind wel dat wel hem even in rustig vaarwater zijn werk moeten laten doen.
Vd Boomen schijnt niet te kunnen lopen, maar ik ben wel erg benieuwd naar hem. Vond hem in de jeugd al een interessante jongen, en hij is zo'n speler die in een lastige uitwedstrijd bij NEC van 30 meter ineens de gelijkmaker binnenpoeiert. Of met een magistraal passje Brobbey een niet te missen kans geeft waardoor Brobbey weer in de basis moet volgens iedereen.

Ik moet het nog zien maar ik vind het tot nu toe prima gezien de omstandigheden wat Svennetje laat zien

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Romalona schreef op 05 juni 2023 om 13:58:

Of met een magistraal passje Brobbey een niet te missen kans geeft ...



... die hij vervolgens toch nog recht of de keeper knalt of het stadion uit weet te roeien :D



:\(

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 05 juni 2023 om 15:27:

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Romalona schreef op 05 juni 2023 om 13:58:

Of met een magistraal passje Brobbey een niet te missen kans geeft ...



... die hij vervolgens toch nog recht of de keeper knalt of het stadion uit weet te roeien :D



:\(



Zolang hij hem niet in de lucht aanspeelt is er nog een kans(je)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Romalona schreef op 05 juni 2023 om 13:58:

Als ik aan Mislintat denk en zijn eerste maanden/weken hier vind ik het best lachwekkend hoe het allemaal gaat hier in Nederland. Die gozer weet niks over de club en moet duidelijk eerst even wennen en het water aanvoelen maar de media veroordelen die vent al voordat hij ook maar 1 dingetje gedaan had in zijn rol. Heitinga kwam in een moeilijke periode in het roer ook maar ook Sven heeft dat probleem. Waar ik een gekleurde mening had over Heitinga is het bij Sven een ongeschreven blad.

Heitinga heb ik altijd een hele domme jongen gevonden en een veel te overgewaardeerde verdediger in zijn actieve spelerscarriere. Ik ben een gevoelsmens en ik ga vaak af van interviews om een mening te vormen over mensen in de voetballerij.

Waar je bij mannen als Peter Bosz aan zijn lippen hing tijdens elk interview, was Ten Hag misschien niet zo soepeltjes maar waren zijn interviews altijd interessant en intrigerend omdat hij echt een voetbaldier is. Heitinga zijn interviews zijn voor mij echt 0,0 amuserend. Dr zit geen greintje karakter of charisma in hem. En dan die rare tattoos :denk Maar ik dwaal af.

Ik snap heel goed dat Sven aan het begin die opmerking maakte over Heitinga pole position, want ik had zelf het gevoel dat de media in nederland zijn hoofd eraf had gebeten als hij ook maar iets anders zei dan dat. Wat wilden ze toch allemaal dat Heitinga als clubicoon op pole position zou liggen. En wat zou Ajax toch een koude kille club zijn als dat niet zo was. Heitinga had Ajax toch zo geholpen toen ze het zo erg nodig hadden?
Of dat nou zo bijzonder is.. Denk dat er minimaal 30 voetbalmensen in Nederland rondlopen die de Ajax coach job hadden aangenomen net als Heitinga deed.

Vooralsnog ben ik nog niet per se een Mislintat fan ofzo maar ik vind wel dat wel hem even in rustig vaarwater zijn werk moeten laten doen.
Vd Boomen schijnt niet te kunnen lopen, maar ik ben wel erg benieuwd naar hem. Vond hem in de jeugd al een interessante jongen, en hij is zo'n speler die in een lastige uitwedstrijd bij NEC van 30 meter ineens de gelijkmaker binnenpoeiert. Of met een magistraal passje Brobbey een niet te missen kans geeft waardoor Brobbey weer in de basis moet volgens iedereen.

Ik moet het nog zien maar ik vind het tot nu toe prima gezien de omstandigheden wat Svennetje laat zien



Amen.

Van "Kale en Kokkie" tot de Telegraaf-losers, je proeft een zekere angst voor het onbekende. Mislintat en de beoogde trainer Knutsen worden al van tevoren al belachelijk gemaakt om niks. Driessen hoorde ik al betogen dat de "Ajax-jongens" begrijpen hoe het allemaal werkt en alles puur en alleen voor de club doen terwijl Sven en Kjetil er geen reet van kunnen en er alleen maar voor zichzelf zitten. Terwijl...Blind, Koeman, van Basten, de Boer, Huntelaar..zo best waren al die "Ajax-jongens" niet altijd op technische functies.

"Kale" hoorde ik uitgebreid pleiten voor ten Cate, Rijkaard en anderen die al tijden niks gepresteerd hebben. Laatst moest het absoluut Bosz worden, ah ja, die man die nergens echt resultaat boekt en vroeger of later eruit getrapt wordt. No mas, die podcast kijk ik niet meer. Bekrompen idioten. Het is een xenofobie die niet bij een mondiale club als Ajax uit het kosmopolitische Amsterdam past.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 juni 2023 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Romalona schreef op 05 juni 2023 om 13:58:

Als ik aan Mislintat denk en zijn eerste maanden/weken hier vind ik het best lachwekkend hoe het allemaal gaat hier in Nederland. Die gozer weet niks over de club en moet duidelijk eerst even wennen en het water aanvoelen maar de media veroordelen die vent al voordat hij ook maar 1 dingetje gedaan had in zijn rol. Heitinga kwam in een moeilijke periode in het roer ook maar ook Sven heeft dat probleem. Waar ik een gekleurde mening had over Heitinga is het bij Sven een ongeschreven blad.

Heitinga heb ik altijd een hele domme jongen gevonden en een veel te overgewaardeerde verdediger in zijn actieve spelerscarriere. Ik ben een gevoelsmens en ik ga vaak af van interviews om een mening te vormen over mensen in de voetballerij.

Waar je bij mannen als Peter Bosz aan zijn lippen hing tijdens elk interview, was Ten Hag misschien niet zo soepeltjes maar waren zijn interviews altijd interessant en intrigerend omdat hij echt een voetbaldier is. Heitinga zijn interviews zijn voor mij echt 0,0 amuserend. Dr zit geen greintje karakter of charisma in hem. En dan die rare tattoos :denk Maar ik dwaal af.

Ik snap heel goed dat Sven aan het begin die opmerking maakte over Heitinga pole position, want ik had zelf het gevoel dat de media in nederland zijn hoofd eraf had gebeten als hij ook maar iets anders zei dan dat. Wat wilden ze toch allemaal dat Heitinga als clubicoon op pole position zou liggen. En wat zou Ajax toch een koude kille club zijn als dat niet zo was. Heitinga had Ajax toch zo geholpen toen ze het zo erg nodig hadden?
Of dat nou zo bijzonder is.. Denk dat er minimaal 30 voetbalmensen in Nederland rondlopen die de Ajax coach job hadden aangenomen net als Heitinga deed.

Vooralsnog ben ik nog niet per se een Mislintat fan ofzo maar ik vind wel dat wel hem even in rustig vaarwater zijn werk moeten laten doen.
Vd Boomen schijnt niet te kunnen lopen, maar ik ben wel erg benieuwd naar hem. Vond hem in de jeugd al een interessante jongen, en hij is zo'n speler die in een lastige uitwedstrijd bij NEC van 30 meter ineens de gelijkmaker binnenpoeiert. Of met een magistraal passje Brobbey een niet te missen kans geeft waardoor Brobbey weer in de basis moet volgens iedereen.

Ik moet het nog zien maar ik vind het tot nu toe prima gezien de omstandigheden wat Svennetje laat zien



Amen.

Van "Kale en Kokkie" tot de Telegraaf-losers, je proeft een zekere angst voor het onbekende. Mislintat en de beoogde trainer Knutsen worden al van tevoren al belachelijk gemaakt om niks. Driessen hoorde ik al betogen dat de "Ajax-jongens" begrijpen hoe het allemaal werkt en alles puur en alleen voor de club doen terwijl Sven en Kjetil er geen reet van kunnen en er alleen maar voor zichzelf zitten. Terwijl...Blind, Koeman, van Basten, de Boer, Huntelaar..zo best waren al die "Ajax-jongens" niet altijd op technische functies.

"Kale" hoorde ik uitgebreid pleiten voor ten Cate, Rijkaard en anderen die al tijden niks gepresteerd hebben. Laatst moest het absoluut Bosz worden, ah ja, die man die nergens echt resultaat boekt en vroeger of later eruit getrapt wordt. No mas, die podcast kijk ik niet meer. Bekrompen idioten. Het is een xenofobie die niet bij een mondiale club als Ajax uit het kosmopolitische Amsterdam past.



Heb Voetbalpraat zitten kijken.

Het geklaag van Jansen is te verklaren uit iets dat hij aan het begin van de uitzending zegt: Er lekt niks meer uit.

Een Duitse TD en een Noorse trainer met iig deels hun eigen vertrouwelingen in de organisatie en staf, hoe bereidt zullen die denken jullie zijn om te lekken naar Freekje Jansen en co?

Niet en daarom wil het journaille juist graag Nederlanders op sleutelposities hebben zodat ze insiders hebben die kunnen lekken.

 

+3/-0

Er is inderdaad sprake van angst voor het onbekende onder de Nederlandse voetbalmedia. Freek Jansen vind ik normaal nog wel zinnige dingen zeggen, maar ook hij roept rare dingen de laatste tijd. Wat je altijd ziet is dat er met twee maten wordt gemeten. Oud-voetballers hebben altijd een streepje voor. Je ziet dat nog het duidelijkste bij de trainers van PSV van de laatste jaren. Van Bommel en Van Nistelrooy werden direct al bizar de hemel in geprezen terwijl een moderne toptrainer als Schmidt altijd belachelijk werd gemaakt.

Overigens vind ik niet dat je Heitinga te veel moet veroordelen op die korte persmomenten na wedstrijden. Er is daarin niet altijd even veel tijd om echt de diepte in te gaan, en het hangt ook allemaal net van de vragen van de journalisten af. Ik denk niet dat je per se op basis van de laatste maanden kan zeggen dat Heitinga per se een ouderwetse trainer is.

Verder kan Mislintat het best gemeend hebben toen hij zei dat Heitinga op pole position lag op dat moment. Het is logisch om altijd eerst te kijken naar wat je hebt voordat je een beslissing over de trainer van de komende seizoenen neemt. In die zin lag hij dus ook op pole position. Alleen moet je vervolgens wel het team beter laten presteren, en daar is Heitinga uiteindelijk niet in geslaagd. Na thuiswedstrijd tegen Feyenoord is hij ook ineens rare dingen gaan doen, en je kon zien dat ook hij het team niet wist te motiveren.

De Telegraaf is trouwens ook al een tijdje een voorschot aan het nemen op wat mogelijke andere zondebokken in de toekomst. Hendriks en Lenderink worden al een tijdje weinig subtiel geframed als een soort kwade boosdoeners achter de schermen. Dat is altijd makkelijk scoren, want het is een natuurlijke reflex van veel voetbalsupporters om met argwaan naar bestuurders te kijken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 05 juni 2023 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 juni 2023 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Romalona schreef op 05 juni 2023 om 13:58:

Als ik aan Mislintat denk en zijn eerste maanden/weken hier vind ik het best lachwekkend hoe het allemaal gaat hier in Nederland. Die gozer weet niks over de club en moet duidelijk eerst even wennen en het water aanvoelen maar de media veroordelen die vent al voordat hij ook maar 1 dingetje gedaan had in zijn rol. Heitinga kwam in een moeilijke periode in het roer ook maar ook Sven heeft dat probleem. Waar ik een gekleurde mening had over Heitinga is het bij Sven een ongeschreven blad.

Heitinga heb ik altijd een hele domme jongen gevonden en een veel te overgewaardeerde verdediger in zijn actieve spelerscarriere. Ik ben een gevoelsmens en ik ga vaak af van interviews om een mening te vormen over mensen in de voetballerij.

Waar je bij mannen als Peter Bosz aan zijn lippen hing tijdens elk interview, was Ten Hag misschien niet zo soepeltjes maar waren zijn interviews altijd interessant en intrigerend omdat hij echt een voetbaldier is. Heitinga zijn interviews zijn voor mij echt 0,0 amuserend. Dr zit geen greintje karakter of charisma in hem. En dan die rare tattoos :denk Maar ik dwaal af.

Ik snap heel goed dat Sven aan het begin die opmerking maakte over Heitinga pole position, want ik had zelf het gevoel dat de media in nederland zijn hoofd eraf had gebeten als hij ook maar iets anders zei dan dat. Wat wilden ze toch allemaal dat Heitinga als clubicoon op pole position zou liggen. En wat zou Ajax toch een koude kille club zijn als dat niet zo was. Heitinga had Ajax toch zo geholpen toen ze het zo erg nodig hadden?
Of dat nou zo bijzonder is.. Denk dat er minimaal 30 voetbalmensen in Nederland rondlopen die de Ajax coach job hadden aangenomen net als Heitinga deed.

Vooralsnog ben ik nog niet per se een Mislintat fan ofzo maar ik vind wel dat wel hem even in rustig vaarwater zijn werk moeten laten doen.
Vd Boomen schijnt niet te kunnen lopen, maar ik ben wel erg benieuwd naar hem. Vond hem in de jeugd al een interessante jongen, en hij is zo'n speler die in een lastige uitwedstrijd bij NEC van 30 meter ineens de gelijkmaker binnenpoeiert. Of met een magistraal passje Brobbey een niet te missen kans geeft waardoor Brobbey weer in de basis moet volgens iedereen.

Ik moet het nog zien maar ik vind het tot nu toe prima gezien de omstandigheden wat Svennetje laat zien



Amen.

Van "Kale en Kokkie" tot de Telegraaf-losers, je proeft een zekere angst voor het onbekende. Mislintat en de beoogde trainer Knutsen worden al van tevoren al belachelijk gemaakt om niks. Driessen hoorde ik al betogen dat de "Ajax-jongens" begrijpen hoe het allemaal werkt en alles puur en alleen voor de club doen terwijl Sven en Kjetil er geen reet van kunnen en er alleen maar voor zichzelf zitten. Terwijl...Blind, Koeman, van Basten, de Boer, Huntelaar..zo best waren al die "Ajax-jongens" niet altijd op technische functies.

"Kale" hoorde ik uitgebreid pleiten voor ten Cate, Rijkaard en anderen die al tijden niks gepresteerd hebben. Laatst moest het absoluut Bosz worden, ah ja, die man die nergens echt resultaat boekt en vroeger of later eruit getrapt wordt. No mas, die podcast kijk ik niet meer. Bekrompen idioten. Het is een xenofobie die niet bij een mondiale club als Ajax uit het kosmopolitische Amsterdam past.



Heb Voetbalpraat zitten kijken.

Het geklaag van Jansen is te verklaren uit iets dat hij aan het begin van de uitzending zegt: Er lekt niks meer uit.

Een Duitse TD en een Noorse trainer met iig deels hun eigen vertrouwelingen in de organisatie en staf, hoe bereidt zullen die denken jullie zijn om te lekken naar Freekje Jansen en co?

Niet en daarom wil het journaille juist graag Nederlanders op sleutelposities hebben zodat ze insiders hebben die kunnen lekken.



Dat klopt helemaal maar historisch gezien verbaast het me wel. De Telegraaf vond het een tijdje terug helemaal geen probleem om naar de pijpen van autoritaire Duitsers te dansen.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 juni 2023 om 23:18:

Er is inderdaad sprake van angst voor het onbekende onder de Nederlandse voetbalmedia. Freek Jansen vind ik normaal nog wel zinnige dingen zeggen, maar ook hij roept rare dingen de laatste tijd. Wat je altijd ziet is dat er met twee maten wordt gemeten. Oud-voetballers hebben altijd een streepje voor. Je ziet dat nog het duidelijkste bij de trainers van PSV van de laatste jaren. Van Bommel en Van Nistelrooy werden direct al bizar de hemel in geprezen terwijl een moderne toptrainer als Schmidt altijd belachelijk werd gemaakt.

Overigens vind ik niet dat je Heitinga te veel moet veroordelen op die korte persmomenten na wedstrijden. Er is daarin niet altijd even veel tijd om echt de diepte in te gaan, en het hangt ook allemaal net van de vragen van de journalisten af. Ik denk niet dat je per se op basis van de laatste maanden kan zeggen dat Heitinga per se een ouderwetse trainer is.

Verder kan Mislintat het best gemeend hebben toen hij zei dat Heitinga op pole position lag op dat moment. Het is logisch om altijd eerst te kijken naar wat je hebt voordat je een beslissing over de trainer van de komende seizoenen neemt. In die zin lag hij dus ook op pole position. Alleen moet je vervolgens wel het team beter laten presteren, en daar is Heitinga uiteindelijk niet in geslaagd. Na thuiswedstrijd tegen Feyenoord is hij ook ineens rare dingen gaan doen, en je kon zien dat ook hij het team niet wist te motiveren.

De Telegraaf is trouwens ook al een tijdje een voorschot aan het nemen op wat mogelijke andere zondebokken in de toekomst. Hendriks en Lenderink worden al een tijdje weinig subtiel geframed als een soort kwade boosdoeners achter de schermen. Dat is altijd makkelijk scoren, want het is een natuurlijke reflex van veel voetbalsupporters om met argwaan naar bestuurders te kijken.



De ironie is dat PSV tenminste de ballen had om een buitenlander aan te stellen. Als je ziet hoeveel paniek er nu bij ons is omdat er mogelijk iemand met een andere nationaliteit aan het roer komt vind ik dat heel apart. Real Madrid, Barcelona, Man City, Man United, PSG, Bayern, Liverpool, Arsenal etc.etc. De beste ploegen ter wereld hebben regelmatig buitenlandse trainers, maar bij ons zou het niet kunnen want niemand buiten Amsterdam begrijpt het. Kom nou. Hou best van een beetje chauvinisme maar dit gaat allemaal te ver.

Verder eens, Pole Position betekent dat je een kleine voorsprong bij de start hebt maar dat garandeert absoluut niet dat je de race wint. Het gedrag van Johnny en zn zaakwaarnemer is zo genant en zo gespeend van zelfkritiek. Verwende kleuters die om zich heen gaan slaan als ze hun zin niet krijgen.

Ik ben dat hele Ajax-kringetje kotsbeu en hoop ergens op een nieuw tijdperk, geleid door Mislintat en Knutsen en exit al die jongens die leuk tegen een bal konden trappen en nu tot in den eeuwigheid denken recht te hebben op functies, inspraak en privileges terwijl ze daar niet geschikt voor zijn. Geldt ook voor zo'n Danny Blind bijvoorbeeld. Bedankt voor de prijzen destijds maar hopelijk verder tot nooit.

 

+5/-0

Ik vind wel dat Ajax altijd moet proberen mensen aan boord te hebben die zelf voor de club hebben gespeeld, maar ze moeten wel capabel zijn en opvattingen hebben die bij deze tijd passen. Danny Blind lijkt me juist nog wel een positieve uitzondering. Ik denk dat hij het uitstekend heeft gedaan in de RVC. Dat was een functie die goed bij hem paste, en hij heeft er ook de bagage voor. Hij is alleen impopulair bij velen om politieke redenen.

 

+3/-0

Ik vind het nog te vroeg om Mislintat te beoordelen, maar tot nu toe vind ik zijn interviews uitstekend. Zegt zinnige dingen die logisch zijn, lijkt zeer kalm en "in control" te zijn en als "outsider" Heitinga wegsturen getuigt van ballen. Dat mensen die hem enigszins kennen of info over hem hebben ingewonnen ook zeggen dat hij een zeer sterke eigen mening heeft stemt mij positief.

Deze zomer kan hem maken of breken. De selectie moet worden versterkt, sterkhouders die vertrekken (Timber, Kudus, Alvarez) zullen moeten worden vervangen en spelers die niets toevoegen moet afscheid van genomen worden. Een hele lastige situatie, maar volgens mij ook direct een enorme kans om als TD te laten zien wat je kunt.

De Nederlandse media hebben hun oordeel al geveld. Termen als "data-Duitser" zijn lachwekkend. Ze zijn gewoon teleurgesteld dat er amper informatie meer uitlekt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 06 juni 2023 om 09:33:
De Nederlandse media hebben hun oordeel al geveld. Termen als "data-Duitser" zijn lachwekkend. Ze zijn gewoon teleurgesteld dat er amper informatie meer uitlekt.



Er zijn nog maar weinig clubs die trouwens geen data gebruiken om te gaan scouten. Snap al die commentaar niet goed eerlijk gezegd. Manchester City kwam 5 jaar geleden al in het nieuws hierover en alle clubs bekijken trouwens zaken zoals recuperatievermogen en versnellingen op de eerste meters als ze spelers gaan scouten.

Maar om 1 of andere reden wordt dat bij Mislintat in het belachelijke getrokken, alsof die vent de hele dag SQL queries zit te uit te voeren in een data warehouse. Dat zal nog altijd een combinatie zijn van scoutingsrapporten en de data die beschikbaar is over bepaalde spelers. Je zou gek moeten zijn om het niet te doen.

Voorlopig trouwens geen oordeel over de beste man. Hij zit er nog maar pas en heeft nog maar 1 speler vastgelegd, waarvan ik vermoed dat die al langer op de planning stond.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 juni 2023, 09:57:58.

 

+3/-0

Ik was al een beetje klaar met alle jankverhalen rond Heitinga, maar nu hoeft hij van mij ook niet meer in een andere functie terug te komen. Op een gegeven moment werd de media al zo vaak opgezocht met het verhaal dat 'Heitinga bungelde', 'duidelijkheid moest krijgen' en meer van zulks. Maar dan vooral van de strekking; Heitinga verdient langer het vertrouwen. Een goed verstaander wist wel wat er aan de hand was: een lobby vanuit kamp Heitinga met De Telegraaf als middel. Het beviel mij allerminst dat ze op die manier de technische man zo onder hebben proberen te zetten. Mislintat heeft dat slim gespeeld, aanvankelijk vond ik die opmerking pole position voor Heitinga toen onbegrijpelijk. Ik was even bang dat we echt met Heitinga zouden worden opgescheept. Maar Mislintat heeft dat gewoon als decoy de lucht in gegooid. Het abominabele spel onder Heitinga was al een belangrijke indicator, maar toen de spelers (o.a.) Klaassen na de laatste wedstrijd al met een antwoord kwamen op wat moet er met de trainer gebeuren "dat weet ik niet''', i.p.v. het politiek correcte ''ik hoop dat hij blijft'''gaf al aan hoe de wind waaide. Dat Mislintat bij zijn gesprek met Heitinga is teruggekomen op dat twee jaar assistentschap is uiteraard ook meer dan terecht. Welke hoofdtrainer wil zo'n stoelpotenzager nou als assistent? De hele rancuneuze bende die we nu op ons afkrijgen inclusief Rob Jansen maakt helemaal duidelijk dat het een uitstekende beslissing is geweest hem niet aan te stellen. Voor al die analisten die dan nog lopen te janken over duidelijkheid: er is maar een man met hoofdletters verantwoordelijk en dat is Edwin Van Der Sar die Ajax zonder TD heeft laten zwemmen anderhalf jaar.

 

+5/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat