Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 19 februari 2022 om 22:30:

Zit in de RvC als vervanger van Blind zolang hij bij het Nederlands elftal is als assistent. Zal verder niets betekenen lijkt me



Ah.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 februari 2022 om 22:22:

Jazeker, ik schrok me ook al de pleuris! :\( (...)



Ik schrok me ook de pleuris.
Maar dat was omdat ik Van der Sar nog zag zitten.

 

+1/-1

Werk aan de winkel voor de nieuwe directeur voetbalzaken.

Het waren een paar mooie jaren met het seizoen dat Real en Juve werden weggeveegd als hoogtepunt. Uitstekende talenten gekoppeld aan routine.
Daarna is het elk seizoen (wat) minder geworden. Je weet dat het een keer zal ophouden en dat lijkt nu te gebeuren.

Ik verwacht een leegloop wat financieel een boost zal geven. Dat geeft de mogelijkheid door te selecteren en nieuwe spelers aan te trekken. Of enkele jeugdspelers een kans te geven. Het wordt ook tijd moeilijke besluiten te nemen zoals de vervanging van Blind/Tadic.

Niet alleen jonge talentvollespelers zijn nodig maar ook spelers met de nodige routine die een absolute meerwaarde hebben.
Het moet als Ajax zijnde toch mogelijk zijn om weer eens een stunten, net als toendertijd met Tadic.
Trek de stoute schoenen aan zou ik zeggen.

Ik vraag me of binnen Ajax een schaduwlijst is en men ervan doordrongen is van de absolute noodzaak. Anders ben je terug bij af.

 

+3/-0

Ik verwacht dat deze maand nog de pleuris uitbreekt bij Ajax. Diverse spelers zijn aan muiten o.a. Klaassen, Brobbey, Bergwijn laten hun ongenoegen blijken in de pers. Gezichten op de bank spreken vaak boekdelen. De twee beoogde leiders zijn in sneltreinvaart aan het aftakelen.
Met De Telegraaf voorop is een offensief gestart tegen de gang van zaken bij Ajax. Steeds meer ongenoegen van binnenuit wordt naar buiten gebracht. O.a. dat de scouting genegeerd wordt. Bassey was alleen een oud scoutingsrapport van en is op voorspraak van Schreuder gehaald door Ajax.
De resultaten de laatste 3 weken zijn ronduit slecht tot matig te noemen. In ieder geval niet des Ajax.

Er moet echt een hele goede TD komen die zaken opnieuw gaat structureren en inrichten. Een hele sterke persoonlijkheid met een Ajax kijk op het voetbal.

Hoe denken jullie erover en aan wie denken jullie als kandidaten?

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 oktober 2022 om 20:51:

Hoe denken jullie erover en aan wie denken jullie als kandidaten?



Ik zou zeggen Max Huiberts, een frisse start met iemand van buitenaf. Zal wel wat geld kosten maar we moeten investeren in een goede TD. Maar ja daar is iedereen het over eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 15 oktober 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 oktober 2022 om 20:51:

Hoe denken jullie erover en aan wie denken jullie als kandidaten?



Ik zou zeggen Max Huiberts, een frisse start met iemand van buitenaf. Zal wel wat geld kosten maar we moeten investeren in een goede TD. Maar ja daar is iedereen het over eens.



Ogenschijnlijk eens omdat niemand er omheen kan. Cijfers Max Huiberts zijn goed. Heeft bovendien een voetbal verleden en geeft de jeugd kansen.

Daarnaast lijkt me Keje Molenaar een uitstekende kandidaat. Keje heeft een Ajax verleden. Was destijds betrokken bij de Cruijff revolutie. Heeft een goede uitstraling en zegt louter verstandige dingen.

Verder kan ik op weinig andere kandidaten komen. Het is mij wel duidelijk dat als ik naar het huidige aankoopbeleid kijk dat een paar honderduizend Ajax supporters met een voetbalverleden waarschijnlijk beter hadden ingekocht, enfin.

Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.

Het word hoog tijd dat de Ajax NV iets dergelijks opzet want tot dusver is er sprake van amateurisme. Het kan gewoon niet binnen een bedrijf. Laat Keje het opzetten waarna hij vier keer per jaar kan controleren of het na behoren functioneerd.

 

+3/-0

Frank Arnesen is vrij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 oktober 2022 om 11:18:

Frank Arnesen is vrij.



Frank Arnesen heeft zelf al aangegeven er niet voor open te staan, en de RvC Ajax geadviseerd om openlijk steun te betuigen aan Hamstra.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 oktober 2022 om 13:17:

Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.




Dit is er lange tijd geweest. Met als gevolg dat we niet snel en slagvaardig genoeg waren op de TM. Nu is die controle er trouwens op het financiële aspect al in de vorm van Eldering.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 oktober 2022 om 11:18:

Frank Arnesen is vrij.



Frank Arnesen heeft zelf al aangegeven er niet voor open te staan, en de RvC Ajax geadviseerd om openlijk steun te betuigen aan Hamstra.



Ik heb hem dat zondag bij ESPN niet horen zeggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 oktober 2022 om 12:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 oktober 2022 om 11:18:

Frank Arnesen is vrij.



Frank Arnesen heeft zelf al aangegeven er niet voor open te staan, en de RvC Ajax geadviseerd om openlijk steun te betuigen aan Hamstra.



Ik heb hem dat zondag bij ESPN niet horen zeggen.



https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1050596/arnesen-wuift-ajax-vraag-weg-ze-moeten-uitspreken-dat-ze-geloven-in-hamstra.htmllink

https://www.telezien.nl/goedemorgen-eredivisie/16-oktober-2022-541784link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 13:18:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 oktober 2022 om 12:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 oktober 2022 om 11:18:

Frank Arnesen is vrij.



Frank Arnesen heeft zelf al aangegeven er niet voor open te staan, en de RvC Ajax geadviseerd om openlijk steun te betuigen aan Hamstra.



Ik heb hem dat zondag bij ESPN niet horen zeggen.



https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1050596/arnesen-wuift-ajax-vraag-weg-ze-moeten-uitspreken-dat-ze-geloven-in-hamstra.htmllink

https://www.telezien.nl/goedemorgen-eredivisie/16-oktober-2022-541784link




Ja klopt. Hij wuifde het weg, Ajax zou hem niet nodig hebben. Dat zei hij inderdaad.

Maar hij zei niet dat hij NEE zou zeggen als Ajax hem zou vragen.

 

+1/-0

Hoe serieus moeten we het gerucht over scholletje nemen? Dat zou namelijk óók dramatisch zijn.

Vooropgesteld: Als speler, aanvoerder en leider echt veel voor Ajax betekent, maar daarna in elke voetbaltechnische functie gefaald. Met als dieptepunt het vieze spelletje Sturkenboom, van Gaal, Ten Have A.K.A. een mes in Cruijff zijn rug.

Daar heeft hij zichzelf belangrijker dan de club gemaakt en is hij wat mij betreft, icoon- af.

Kijk je puur naar z’n kwaliteiten/cv? Ook ongeschikt! Hoe komen ze dan in hemelsnaam weer bij Danny Blind terecht.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 17 oktober 2022 om 14:36:

Hoe komen ze dan in hemelsnaam weer bij Danny Blind terecht.


Het is een vrindje en hij lult altijd met het OBN mee.

De hockeyers, tennissers en de zakenlui zijn nooit weggeweest, ze hebben zich alleen stil gehouden. Eerst Cruijff buiten gewerkt en je merkt de laatste jaren dat de RvC weer vol stroomt met vriendjes van leden van de bestuursraad.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 13:18:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 oktober 2022 om 12:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 oktober 2022 om 11:18:

Frank Arnesen is vrij.



Frank Arnesen heeft zelf al aangegeven er niet voor open te staan, en de RvC Ajax geadviseerd om openlijk steun te betuigen aan Hamstra.



Ik heb hem dat zondag bij ESPN niet horen zeggen.



https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1050596/arnesen-wuift-ajax-vraag-weg-ze-moeten-uitspreken-dat-ze-geloven-in-hamstra.htmllink

https://www.telezien.nl/goedemorgen-eredivisie/16-oktober-2022-541784link


Ik heb die uitzending ook gezien, denk je nou echt dat hij openlijk gaat solliciteren en con collega's van Ajax gaat afvallen. Arnesen is gewoon een gentleman die wegens gezondheidsredenen een half jaar geleden bij Feyenoord is vertrokken. Net zoals Liam al schreef, hij zei ook geen NEE, hij wende professioneel het gesprek af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 11:21:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 oktober 2022 om 13:17:

Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.




Dit is er lange tijd geweest. Met als gevolg dat we niet snel en slagvaardig genoeg waren op de TM. Nu is die controle er trouwens op het financiële aspect al in de vorm van Eldering.




Dat wist ik niet. Kan in de periode waar jij over spreekt de slagvaardigheid ook parten hebben gespeeld omdat de club veel minder te spenderen had?

Al met al schijnt het aankoopbeleid bij Ajax vaker een isseu te zijn geweest. Zo stelt Marco van Basten vanavond in het programma Rondo dat toen hij bij Ajax kwam op het moment dat TD Martin van Geel vertrok. Marco samen met zijn manager uiteindelijk zelf maar moest uitzoeken hoe ze het aankoopbeleid gingen doen. Louter omdat er niemand voor was.

Het verhaal van Marco lijkt sterk op die van Schreuder. Aan tafel bij Rondo noemen ze het wanbeleid. Wel van alles verkopen maar qua aankoopbeleid is het maar de vraag hoe of wat.

Het lijkt wel of er voor dit gedeelte nooit enig fundament is gelegd. Heb je als nieuwe trainer het geluk mee als er toevallig een TD zit die goed mee kan denken. Vetrekt de TD loop je de kans dat de volgende coach het zelf maar moet uitzoeken waar de versterkingen vandaan komen.

Voor een beursgenoteerd bedrijf als Ajax kan ik nog niet geloven dat dit allemaal kan, laat staan er wat mee gedaan word om voor de toekomst niet weer in dezelfde herhaling te vallen. Toch schijnt het met Schreuder gebeurt te zijn.

 

+2/-0

Stel dat het verhaal van “zoek het maar uit met je zaakwaarnemer” zou kloppen.

Je krijgt 100 miljoen en je gaat met je eigen (let op: eigen!!!!!!) zaakwaarnemer shoppen en je stelt zo’n KUT team samen!

Die Alfred doet net alsof ie 20 messen in z’n rug heeft gekregen. Ik denk dat iedere trainer van een Europese topclub een moord zou doen om Carte blanche 100 miljoen uit te kunnen geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 17 oktober 2022 om 21:53:

Stel dat het verhaal van “zoek het maar uit met je zaakwaarnemer” zou kloppen.

Je krijgt 100 miljoen en je gaat met je eigen (let op: eigen!!!!!!) zaakwaarnemer shoppen en je stelt zo’n KUT team samen!

Die Alfred doet net alsof ie 20 messen in z’n rug heeft gekregen. Ik denk dat iedere trainer van een Europese topclub een moord zou doen om Carte blanche 100 miljoen uit te kunnen geven.



Nou ja, Schreuder poogde met zijn uitleg duidelijk te maken hoe de zaak er tijdens de zomerstop voorstond.

Los van Schreuder blijf ik het opmerkelijk vinden dat de NV niet kan terugvallen op een organisatie als een TD vertrekt om het aankoopbeleid kwalitatief op peil te houden. Voor een lijst met mogelijke kandidaten moet een beroep worden gedaan op zaakwaarnemers. Zo van weten jullie toevallig nog wat?

Ik vind dat opmerkelijk omdat die zelfde NV er alle belang bij heeft dat er komend seizoen weer een kwalitatief goed en uitgebalanceerd elftal op de mat staat des Ajax, of zie ik dat soms verkeerd?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 17 oktober 2022 om 21:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 11:21:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 oktober 2022 om 13:17:

Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.




Dit is er lange tijd geweest. Met als gevolg dat we niet snel en slagvaardig genoeg waren op de TM. Nu is die controle er trouwens op het financiële aspect al in de vorm van Eldering.




Dat wist ik niet. Kan in de periode waar jij over spreekt de slagvaardigheid ook parten hebben gespeeld omdat de club veel minder te spenderen had?

Al met al schijnt het aankoopbeleid bij Ajax vaker een isseu te zijn geweest. Zo stelt Marco van Basten vanavond in het programma Rondo dat toen hij bij Ajax kwam op het moment dat TD Martin van Geel vertrok. Marco samen met zijn manager uiteindelijk zelf maar moest uitzoeken hoe ze het aankoopbeleid gingen doen. Louter omdat er niemand voor was.

Het verhaal van Marco lijkt sterk op die van Schreuder. Aan tafel bij Rondo noemen ze het wanbeleid. Wel van alles verkopen maar qua aankoopbeleid is het maar de vraag hoe of wat.

Het lijkt wel of er voor dit gedeelte nooit enig fundament is gelegd. Heb je als nieuwe trainer het geluk mee als er toevallig een TD zit die goed mee kan denken. Vetrekt de TD loop je de kans dat de volgende coach het zelf maar moet uitzoeken waar de versterkingen vandaan komen.

Voor een beursgenoteerd bedrijf als Ajax kan ik nog niet geloven dat dit allemaal kan, laat staan er wat mee gedaan word om voor de toekomst niet weer in dezelfde herhaling te vallen. Toch schijnt het met Schreuder gebeurt te zijn.



Maar dit is ook precies wat ik bedoel.

De hele Cruyff filosofie valt en staat met het kunnen vullen van het eerste elftal met Ajax waardige spelers vanuit de jeugd. En op CL nivo wel te verstaan.

En dan bedoel ik niet een heel elftal, maar wel een man of 5 á 6, waarbij ook nog de jaarlijkse verkochte spelers zoveel mogelijk intern moeten worden kunnen opgevangen. Dat betekent dat er in de 1e 2 of 3 generatie jeugdelftallen onder het eerste (Jong Ajax, o18 en o16) voldoende talenten moeten zitten met de potentie een dragende speler in Ajax 1 te kunnen worden. Als dat niet zo is kan het plan Cruyff niet in werking gezet worden, want dan moet je immers verkopen vervangen door aankopen.

Maar het punt is dat er gewoon niet elk jaar 5 super talenten doorstromen. Je moet dus eerst wat aan de lijn Jong Ajax - o16 gaan doen voordat je sowieso kunt gaan beginnen aan het plan Cruyff bij het eerste van Ajax. Dat betekent dat je moet beginnen bij de 14,15 jarigen en dus ben je 5 of 6 jaar verder voordat je bij het eerste elftal aankomt.

Daarom wordt ik ook zo cynisch als men hier roept "Dan vervangen we toch ff 2 poppetjes bovenin en voeren we het plan Cruyff in". Zo werkt het volgens mij niet. Om het in te voeren moet je iets veranderen vanaf de RvC tm de hele begeleiding en opleiding van o16. En vervolgens 6 jaar geduld hebben.

En ik ben dus van mening dat er een reden is dat het plan Cruyff niet geheel ingevoerd kan worden. Dat had toen direct moeten gebeuren. Dat is nie gebeurd omdat er iets is gebeurd tussen Jonk en Bergkamp en de toenmalige RvC. En wat gek genoeg ook niet helpt is het succes van 18/19, omdat dat niet bepaald bijdraagt aan het opbrengen van geduld. Dat zie je nu maar. Mensen verwachten nu elk jaar dat we Liverpool ff aan de kant zetten met sprankelend voetbal. 6 Wedstrijden is het niks en de wereld staat in brand.

Als je geen geduld hebt, en geen jeugd die elk jaar 5 toptalenten aflevert, wat blijft er dan nog over?

Maar dit zijn slechts my 2 cents hoor :)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 oktober 2022, 00:07:09.

 

+1/-0

De enige trouwens die uit het (2e) tijdperk Cruyff komt, die filosofie aanhangt + ruime ervaring heeft als CEO bij diverse bedrijven én al ervaring heeft als TD is..... Edo Ophof.

Dat is de enige die ik ken die voldoet aan het profiel Overmars.

 

+1/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.