Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 36 37 38 39 40

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 mei 2021 om 19:14:

Klik hier om de spoiler te bekijken

Klik hier om de spoiler te bekijken

Jasper Cillessen (Valencia)
Tim Krul (Norwich City)
Maarten Stekelenburg (Ajax)

Nathan Aké (Manchester City)
Daley Blind (Ajax)
Denzel Dumfries (PSV)
Matthijs de Ligt (Juventus)
Jeremiah St. Juste (Mainz 05)
Jurriën Timber (Ajax)
Joël Veltman (Brighton)
Stefan de Vrij (Internazionale)
Owen Wijndal (AZ)

Donny van de Beek (Manchester United)
Ryan Gravenberch (Ajax)
Frenkie de Jong (FC Barcelona)
Davy Klaassen (Ajax)
Teun Koopmeiners (AZ)
Marten de Roon (Atalanta Bergamo)
Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Steven Berghuis (Feyenoord)
Anwar El Ghazi (Aston Villa)
Cody Gakpo (PSV)
Luuk de Jong (Sevilla)
Donyell Malen (PSV)
Memphis Depay (Olympique Lyon)
Wout Weghorst (VfL Wolfsburg)

Dit is dan mijn gewenste selectie. Voor iedere positie genoeg mogelijkheden. Ik denk dat zowel de betere voetballers als de nodig andere kwaliteiten hierin te vinden zijn. Het zou mooi zijn als we het gewoon goed gaan doen straks.



Okay dankjewel en wat wordt jou geliefde starting 11, hoe ziet die eruit?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 mei 2021 om 20:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 mei 2021 om 19:14:

Klik hier om de spoiler te bekijken

Klik hier om de spoiler te bekijken

Jasper Cillessen (Valencia)
Tim Krul (Norwich City)
Maarten Stekelenburg (Ajax)

Nathan Aké (Manchester City)
Daley Blind (Ajax)
Denzel Dumfries (PSV)
Matthijs de Ligt (Juventus)
Jeremiah St. Juste (Mainz 05)
Jurriën Timber (Ajax)
Joël Veltman (Brighton)
Stefan de Vrij (Internazionale)
Owen Wijndal (AZ)

Donny van de Beek (Manchester United)
Ryan Gravenberch (Ajax)
Frenkie de Jong (FC Barcelona)
Davy Klaassen (Ajax)
Teun Koopmeiners (AZ)
Marten de Roon (Atalanta Bergamo)
Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Steven Berghuis (Feyenoord)
Anwar El Ghazi (Aston Villa)
Cody Gakpo (PSV)
Luuk de Jong (Sevilla)
Donyell Malen (PSV)
Memphis Depay (Olympique Lyon)
Wout Weghorst (VfL Wolfsburg)

Dit is dan mijn gewenste selectie. Voor iedere positie genoeg mogelijkheden. Ik denk dat zowel de betere voetballers als de nodig andere kwaliteiten hierin te vinden zijn. Het zou mooi zijn als we het gewoon goed gaan doen straks.



Okay dankjewel en wat wordt jou geliefde starting 11, hoe ziet die eruit?


Ik ga creatief doen. Gakpo, Depay, Berghuis en Weghorst zijn de vier beste aanvallers in mijn ogen. Berghuis vind ik de minste van het viertal, maar is recentelijk in vorm gekomen voor Oranje, past uitstekend op rechtsbuiten en heeft een linkervoet welke handig is bij onder andere corners.

Weghorst wordt dan de centrumspits. Gakpo en Depay kunnen allebei op linksbuiten; het is waar ik ze allebei denk ik het liefste zie spelen. Op rechtsbuiten vind ik Gakpo ook prima, maar dan moet Berghuis banken. Op 10 dacht ik aan Klaassen aangezien hij beter in vorm is dan Van de Beek en ik vind Wijnaldum tegenwoordig beter in een contolerende rol naast Frenkie de Jong; plus, ik denk dat niemand anders zo overdreven goed is op die rol dat Wijnaldum daar neerzetten zonde zou zijn; we doen het met De Roon niet altijd al te best tenslotte.

Maar op een gegeven moment had ik de gedachte: wat als ik Klaassen opoffer in mijn basiself om zo met het hele aanvallend viertal te spelen, ik voorheen opnoemde? Gakpo, Berghuis en Weghorst zou ik niet op 10 zetten, dus dan blijft Depay over. Depay, de aanvalsleider, degene wie de meeste nog altijd als centrumspits zien bij Oranje, maar ik liever als linksbuiten. Laatst gaf hij een goede voorzet vanaf linksbuiten en speelde hij beter dan als centrumspits waar hij die ene wedstrijd begon. Ik ben niet onderste boven van Depay in de centrumspits aangezien hij vaak afdwaalt en dan hebben we geen spits. We scoren vaak niet makkelijk is zo gebleken. Dus wat als we Depay op 10 zetten met praktisch een vrije rol?

Weghorst is een echte centrumspits, wie een goed aanspeelpunt is, terugzakt en eigenlijk alleen maar scoort wanneer hij (weer terug) in de 16 is. Hij zal ruimte maken voor Depay. Hoe mooi zou dat kunnen uitpakken? Weghorst houdt de verdediging wel bezig en helpt de aanval van Oranje gevaarlijker te worden. Met Gakpo, Depay en Berghuis om (en achter) Weghorst heen; dat kan wel eens wat worden, denk ik zo.

Weghorst
Gakpo, Depay, Berghuis
F de Jong, Wijnaldum
Wijndal, De Vrij, De Ligt, Dumfries
Stekelenburg

Stekelenburg is basisspeler geworden bij Ajax en heeft mij positief verrast - als in - dat hij er echt zo ongelooflijk goed heeft gestaan dat Onana voor geen seconde werd gemist. Cillesen is ook een goede doelman en het is mij echt om het even tussen die twee, bij eerste gedachte. Wat wel zo is: als ik Stekelenburg kies dan heb ik een heel basiselftal wie gewoon dit jaar basisspeler zijn geweest bij club en goede vorm hebben laten zien.

 

+1/-0

Ik vind dat er veel te veel zwakke plekken in dit Nederlands elftal zitten als je op komt als voorbeeld en je beste rechts back is Dumfries daar begint het al mee.De pay gedraagt zich als een soort Robben in zijn beste tijd en kan niet eens qua qualiteit dicht bij hem komen.Sorry voor Weghorst maar zou niet eens in aanmerking moeten komen voor een Nederlands elftal net zo min als Luuk de Jong.Ik ben zo wie zo wel klaar met het Nederlands elftal en al die andere Nationale elftallen ook.
Als je het over je hart kunt krijgen om te protesteren tegen racisme (groot gelijk) maar je gaat wel naar Qatar dan ben je niet goed bij je hoofd.Als Dat niet het grootste racisme wat er is dan weet ik het niet meer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

riman221956 schreef op 26 mei 2021 om 04:39:

Ik vind dat er veel te veel zwakke plekken in dit Nederlands elftal zitten als je op komt als voorbeeld en je beste rechts back is Dumfries daar begint het al mee.De pay gedraagt zich als een soort Robben in zijn beste tijd en kan niet eens qua qualiteit dicht bij hem komen.Sorry voor Weghorst maar zou niet eens in aanmerking moeten komen voor een Nederlands elftal net zo min als Luuk de Jong.Ik ben zo wie zo wel klaar met het Nederlands elftal en al die andere Nationale elftallen ook.
Als je het over je hart kunt krijgen om te protesteren tegen racisme (groot gelijk) maar je gaat wel naar Qatar dan ben je niet goed bij je hoofd.Als Dat niet het grootste racisme wat er is dan weet ik het niet meer.



Mee eens. Zitten veel teveel zwakke broeders in.

En goede dienende spelers zoals Wijnaldum krijgen een teveel spelbepalende rol.

Dumfries vind ik gek genoeg nog wel ok. Hij kan niet voetballen maar brengt goede energie.

Ik zou gezien het materiaal 442 spelen.

Stekelenburg (Bijlow is denk ik de beste keeper maar niet geselecteerd)
Dumfries, De Ligt, De Vrij, Wijndal
Wijnaldum, Van de Beek , De Jong, Gravenberch
Depay, Malen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 23 mei 2021 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 21 mei 2021 om 21:42:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 21 mei 2021 om 16:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 mei 2021 om 12:21:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 21 mei 2021 om 09:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 20 mei 2021 om 21:09:

Met Mazraoui, Dest en Ziyech had je gewoon 4-3-3 kunnen spelen en Mazraoui en Ziyech tonen zeker graniet, als je dat niet ziet sorry......... Dest is een goede substitute.....Waarom wordt Cillessen boven Stekelenburg gekozen, Stekelenburg heeft meer gekeept dan Jasper en de helft van het aantal doelpunten tegen gehad.


Ik weet niet wat ik hier mis, maar waarom noem je nou drie buitenlanders? Ziyech had eigenlijk al gekozen voor oranje wat mij betreft en nooit een dilemma ervaren - anders hadden we dat al gehoord - maar de andere twee maken die keuze zonder kinnesinne. Dest vind ik trouwens erg overschat. Slecht gezien van Koeman.

Er staat een selectie waar me redelijk mee voor de dag kunnen komen als de groep als eenheid speelt. Zat wedstrijden onder Koeman gehad, zoals Frankrijk thuis. Maar ook de potten tegen Duitsland.

De sfeer is wel uitgesproken zuur hier. Laat de Boer nou maar zijn laatste kans grijpen. Ik heb wel de hoop dat hij iets kan neerzetten.


Je hebt gelijk hoor maar ik had Ziyech er graag bij gehad. Dan had je in iedere linie een top veldspeler gehad en dat maakt het wel makkelijker. Maar goed dat is niet zo en we moeten het doen met wat we hebben. Als ik er over nadenk dan we drie topspelers, BLind hoort er ook gewoon bij. Maar aan de andere kant mis je wel weer van Dijk.

Ik hoop dat De Boer er een beetje vechtmentaliteit/spirit in krijgt. Er zitten zat spelers in de seletie die de werkmentaliteit hebben. Ik zou ook Maaarten boven Japser verkiezen omdat hij rustiger is en zeer goede trap heeft. Dat is een heel groot wapen als je met lopers speelt.

Aan de Boer zelf heb ik geen hekel, de man heeft Ajax succes gebracht en hij is de medegrondlegger van de huidige situatie. Je zult hem ook nooit een verkeerd woord over Ajax horen zeggen. Kijk Bosz wees de functie af en nu krijgt Frank de kans. We zitten in een soort overgangssituatie om weer naar volwassenheid te groeien.


Tja, met alles wel eens. Hoewel Blind op interland niveau nooit een dragende rol heeft aangekund, wel een verdienstelijke. Ik acht hem er zeker toe in staat, maar dan moet hij ook het vertrouwen krijgen van andere spelers als Wijnaldum etc.

En zeker: Ziyech had voor oranje moeten uitkomen. Geen discussie. Die wilde dat, zijn ego wilde dat, wij wilden dat. Enkel de KNVB heeft lekker hautain lopen doen. Als Ajax in de tijd van Van der Aat en vdBoog: lekker onderhandelen met Ajax targets met een air van 'wees blij dat Ajax je vraagt'. Die tijden zijn voorbij. Het is tweerichtingsverkeer en je moet vertrouwen in elkaar uitspreken.

Met Ziyech waren we titelkandidaat voor de grote toernooien, zonder hem zijn we nergens favoriet en missen we een vormgever op het middenveld.

Jammer dat Ihattaren zo'n baggerjaar heeft gehad. Maar ik begrijp dan weer niet dat hij zelfs gepasseerd wordt voor Jong oranje. Je maakt mij niet wijs dat Ihatteren niet minstens zoveel en eigenlijk in de schaarse wedstrijden dat hij goed was maar Schmidt hem niettemin wisselde, meer bracht dan een Ekkelenkamp en De Wit bij hun clubs. Die hebben ook niet alles gespeeld en Ekkel zelfs amper in het eerste.

Zo'n jongen moet je er wel bij houden - emotioneel gezien. Heeft een enorm beladen keuze gemaakt, heeft zijn vader verloren, heeft een trainer met hij niet klikt. Ik zou iig een gesprek aangaan en hem prikkelen. Maar had hem dan ervaring op laten doen bij Jong. De Wit gaat oranje niet halen. Dit vind ik nou weer typisch de oude jeugdtrainer mentaliteit: VdLooi gaat niet voor het opleiden voor oranje, maar voor eigen eer en glorie en vindt zichzelf als trainer belangrijker dan de doorstroming naar oranje.

Gaan we weer..Krijg je als je niet de juiste voetbalmensen in de KNVB hebt die de normen stellen.



Blind heeft nog nooit in die rol hoeven komen. In 2014 had je nog Robben en Van Persie. Daarna was het fundament van de KNVB zo belachelijk dun in combinatie van niet onomstreden zijn bij United dat een leidende rol ook niet in de lijn der verwachtingen lag. Met Van Dijk, Frenkie en De Ligt was het misschien ook niet noodzakelijk en ook nog geblesseerd vlak voor dit toernooi.

Wil je Blind wel in die rol, dan moet je het team daarop inrichten. Mocht hij fit zijn dan moet je hem die ruimte geven om de opbouw te verzorgen van achteruit zodat je tussen de linies kan komen.

Even terugkomend op de KNVB. Dit "instituut" maakt zich met de week belachelijker. Onbegrijpelijke keuzes op cruciale posities waarbij ik niet per se wil ingaan op die dame die nu gekozen is. Die ken ik niet, dus wil ik graag de kans geven. Echter keuze om zo'n Art Langeler, Erwin van der Looi en nog een hele zooi op belangrijke posities te zetten snap ik werkelijk helemaal niks van. Ze leren gewoon niet van het verleden. Zoals jullie al zeggen is de situatie van Ziyech te lachwekkend voor woorden als het niet zo erg zou zijn. Dat is het dus wel en echt triest dat deze jongen zo opzichtig is gepasseerd toentertijd. Denk je dat ze ervan leren? nee hoor... Met Ihattaren doen ze eigenlijk precies hetzelfde. Zoveel incapabele mensen dat de tranen in je ogen springen.

Echt... Ik kan vrij weinig positieve dingen zeggen over de KNVB met als sluitstuk het lachwekkende toneelstuk over de playoffs vandaag.


Ik snap hun trainerskeuzes ook niet, maar aan de andere kant: welke innovatieve jonge trainers heeft Nederland? Je zou het al snel bij jeugdtrainers moeten zoeken denk ik.

Maar los van de trainers, gaat het mij ook om de mentaliteit. Die vdLooi zei eerder ook al eens dat hij bepaalde spelers niet bliefde, omdat die te vaak hadden afgezegd. Met andere woorden, hij koos toen voor de vaste groep en niet voor betere spelers.

Kan best een belangrijke les zijn voor spelers, maar ben je er om resultaten te boeken of doorstroming te realiseren? Lijkt me dat je Ihatarren er gewoon bij trekt. Zijn goede wedstrijden bij PSV - waar niemand van de analytici begreep waarom hij dan toch weer gewisseld werd - waren beter dan die van Ekkelenkamp of De Wit. Dat hij daarmee tekort komt voor oranje begrijp ik nog. Maar bij Jong hoort hij te zitten. Maar dan komt het groepsproces en het ego project van vdLooi in het gedrang.

Over Blind: dat is wel een beetje kip en ei verhaal. Iemand ga je de ruimte geven, als hij het afdwingt. Ik denk dat hij er nu aan toe is, mits hij fit genoeg is. Zou prima als een soort libero voor De Ligt en De Vrij kunnen spelen. Of als dubbele 6 naast Frenkie, zoals hij bij AJax had moeten doen ipv Schone wat mij betreft.



Ik was zowaar eens positief verrast door de KNVB. Ik vind de aanstelling van Marcel Lucassen een goede ontwikkeling. Voor zover ik heb kunnen volgen, heeft hij een moderne kijk op voetbal met interessante aanvallende spelopvattingen en principes. Ik hoop daarmee dat de "oude jongens, krentenbrood" verhaal naar de achtergrond verdwijnt en nieuwe innovatieve trainers wat meer de kans gaan krijgen. In de eredivisie is die Sjors Ultee daar een mooi voorbeeld van en natuurlijk ook Erik ten Hag en Arne Slot die zich ook hebben doorontwikkeld in tegenstelling tot Frank de Boer, Jaap Stam en de Mike Snoei's en Petrovic' van deze wereld.

Erg benieuwd naar de selectie vandaag. Bergwijn afgevallen naar het schijnt.

 

+1/-0

El Ghazi, bergwijn en Bizot zijn de eerste afvallers

 

+1/-0

de afvallers:

⚽️ Bergwijn
⚽️ Bizot
⚽️ El Ghazi
⚽️ Hateboer
⚽️ St. Juste
⚽️ Karsdorp
⚽️ Tete
⚽️ Vilhena

 

+1/-0

Promes er dus bij. vriendje van Depay mag mee. Ik had voor El Ghazi gekozen

 

+1/-0

Van mij hadden Karsdorp en El Ghazi wel voor Veltman en Promes gemogen. Voor de rest best content met de selectie. Vooral blij dat Timber en Gakpo mee mogen. Voor Stekelenburg is dit ook erg leuk.

 

+1/-0

Teleurstellend dat El Ghazi niet mee is en daarbovenop dat Promes de voorkeur krijgt. Wat heeft die gozer nou laten zien? Benieuwd of journaille hier kritisch over durft te zijn straks in persco.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 mei 2021 om 14:58:

Van mij hadden Karsdorp en El Ghazi wel voor Veltman en Promes gemogen. Voor de rest best content met de selectie. Vooral blij dat Timber en Gakpo mee mogen. Voor Stekelenburg is dit ook erg leuk.



Veltman kan op meerdere plekken uit de voeten, dus dat snap ik nog wel. Had wel altijd El Ghazi meegenomen ipv Promes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 26 mei 2021 om 10:30:

open/sluit de onderstaande quote:

riman221956 schreef op 26 mei 2021 om 04:39:

Ik vind dat er veel te veel zwakke plekken in dit Nederlands elftal zitten als je op komt als voorbeeld en je beste rechts back is Dumfries daar begint het al mee.De pay gedraagt zich als een soort Robben in zijn beste tijd en kan niet eens qua qualiteit dicht bij hem komen.Sorry voor Weghorst maar zou niet eens in aanmerking moeten komen voor een Nederlands elftal net zo min als Luuk de Jong.Ik ben zo wie zo wel klaar met het Nederlands elftal en al die andere Nationale elftallen ook.
Als je het over je hart kunt krijgen om te protesteren tegen racisme (groot gelijk) maar je gaat wel naar Qatar dan ben je niet goed bij je hoofd.Als Dat niet het grootste racisme wat er is dan weet ik het niet meer.



Mee eens. Zitten veel teveel zwakke broeders in.

En goede dienende spelers zoals Wijnaldum krijgen een teveel spelbepalende rol.

Dumfries vind ik gek genoeg nog wel ok. Hij kan niet voetballen maar brengt goede energie.

Ik zou gezien het materiaal 442 spelen.

Stekelenburg (Bijlow is denk ik de beste keeper maar niet geselecteerd)
Dumfries, De Ligt, De Vrij, Wijndal
Wijnaldum, Van de Beek , De Jong, Gravenberch
Depay, Malen




Interessante keuze en ik denk ook een goed team wat je neer zet.

Maar Liam, als Blind fit is? Zet je hem er dan in en waar?


Depay - Malen


Ga ik zeker in mee als spitsen. Snelheid en techniek.
Gravenbergh heeft nog veel te weinig laten zien in mijn ogen.

3-5-2 of 5-3-2 tegen de moeilijke teams....Frankrijk, Spanje etc


Als coach kan je het beste het Van Gaal principe van WK 2014.
Verdedigend veel zekerheid in bouwen en weinig weggeven. En dan hopen op Frenkie, Wijnaldum, Depay, Malen, Donny.

 

+1/-1

Twee verschillende keuzes tussen Frank de Boer en Kiki.

Kiki ging voor:

St. Juste
El Ghazi

F de Boer voor:

Van Aanholt
Promes

Kiki gaf duidelijk haar afkeer voor Van Aanholt tevens gebrek aan interesse in het oproepen van Promes. Een matige linksback en een vleugelspits wie amper heeft gepresteerd het afgelopen jaar. De snelste verdediger van de 1. Bundesliga wie niet weg te denken is uit de defensie van 1. FSV Mainz 05 en binnenkort naar een betere club lijkt te gaan en een vleugelspits in de Premier League wie scoort en scoort vanuit de meest indrukwekkende dribbels en acties, zijn bij deze twee wapens waar we zonder mee moeten doen. In ruil daavoor een matige linksback met een ongelooflijk laag rendement en een vleugelspits wie zijn beste tijd wel heeft gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 26 mei 2021 om 13:58:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 23 mei 2021 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 21 mei 2021 om 21:42:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 21 mei 2021 om 16:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 mei 2021 om 12:21:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 21 mei 2021 om 09:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 20 mei 2021 om 21:09:

Met Mazraoui, Dest en Ziyech had je gewoon 4-3-3 kunnen spelen en Mazraoui en Ziyech tonen zeker graniet, als je dat niet ziet sorry......... Dest is een goede substitute.....Waarom wordt Cillessen boven Stekelenburg gekozen, Stekelenburg heeft meer gekeept dan Jasper en de helft van het aantal doelpunten tegen gehad.


Ik weet niet wat ik hier mis, maar waarom noem je nou drie buitenlanders? Ziyech had eigenlijk al gekozen voor oranje wat mij betreft en nooit een dilemma ervaren - anders hadden we dat al gehoord - maar de andere twee maken die keuze zonder kinnesinne. Dest vind ik trouwens erg overschat. Slecht gezien van Koeman.

Er staat een selectie waar me redelijk mee voor de dag kunnen komen als de groep als eenheid speelt. Zat wedstrijden onder Koeman gehad, zoals Frankrijk thuis. Maar ook de potten tegen Duitsland.

De sfeer is wel uitgesproken zuur hier. Laat de Boer nou maar zijn laatste kans grijpen. Ik heb wel de hoop dat hij iets kan neerzetten.


Je hebt gelijk hoor maar ik had Ziyech er graag bij gehad. Dan had je in iedere linie een top veldspeler gehad en dat maakt het wel makkelijker. Maar goed dat is niet zo en we moeten het doen met wat we hebben. Als ik er over nadenk dan we drie topspelers, BLind hoort er ook gewoon bij. Maar aan de andere kant mis je wel weer van Dijk.

Ik hoop dat De Boer er een beetje vechtmentaliteit/spirit in krijgt. Er zitten zat spelers in de seletie die de werkmentaliteit hebben. Ik zou ook Maaarten boven Japser verkiezen omdat hij rustiger is en zeer goede trap heeft. Dat is een heel groot wapen als je met lopers speelt.

Aan de Boer zelf heb ik geen hekel, de man heeft Ajax succes gebracht en hij is de medegrondlegger van de huidige situatie. Je zult hem ook nooit een verkeerd woord over Ajax horen zeggen. Kijk Bosz wees de functie af en nu krijgt Frank de kans. We zitten in een soort overgangssituatie om weer naar volwassenheid te groeien.


Tja, met alles wel eens. Hoewel Blind op interland niveau nooit een dragende rol heeft aangekund, wel een verdienstelijke. Ik acht hem er zeker toe in staat, maar dan moet hij ook het vertrouwen krijgen van andere spelers als Wijnaldum etc.

En zeker: Ziyech had voor oranje moeten uitkomen. Geen discussie. Die wilde dat, zijn ego wilde dat, wij wilden dat. Enkel de KNVB heeft lekker hautain lopen doen. Als Ajax in de tijd van Van der Aat en vdBoog: lekker onderhandelen met Ajax targets met een air van 'wees blij dat Ajax je vraagt'. Die tijden zijn voorbij. Het is tweerichtingsverkeer en je moet vertrouwen in elkaar uitspreken.

Met Ziyech waren we titelkandidaat voor de grote toernooien, zonder hem zijn we nergens favoriet en missen we een vormgever op het middenveld.

Jammer dat Ihattaren zo'n baggerjaar heeft gehad. Maar ik begrijp dan weer niet dat hij zelfs gepasseerd wordt voor Jong oranje. Je maakt mij niet wijs dat Ihatteren niet minstens zoveel en eigenlijk in de schaarse wedstrijden dat hij goed was maar Schmidt hem niettemin wisselde, meer bracht dan een Ekkelenkamp en De Wit bij hun clubs. Die hebben ook niet alles gespeeld en Ekkel zelfs amper in het eerste.

Zo'n jongen moet je er wel bij houden - emotioneel gezien. Heeft een enorm beladen keuze gemaakt, heeft zijn vader verloren, heeft een trainer met hij niet klikt. Ik zou iig een gesprek aangaan en hem prikkelen. Maar had hem dan ervaring op laten doen bij Jong. De Wit gaat oranje niet halen. Dit vind ik nou weer typisch de oude jeugdtrainer mentaliteit: VdLooi gaat niet voor het opleiden voor oranje, maar voor eigen eer en glorie en vindt zichzelf als trainer belangrijker dan de doorstroming naar oranje.

Gaan we weer..Krijg je als je niet de juiste voetbalmensen in de KNVB hebt die de normen stellen.



Blind heeft nog nooit in die rol hoeven komen. In 2014 had je nog Robben en Van Persie. Daarna was het fundament van de KNVB zo belachelijk dun in combinatie van niet onomstreden zijn bij United dat een leidende rol ook niet in de lijn der verwachtingen lag. Met Van Dijk, Frenkie en De Ligt was het misschien ook niet noodzakelijk en ook nog geblesseerd vlak voor dit toernooi.

Wil je Blind wel in die rol, dan moet je het team daarop inrichten. Mocht hij fit zijn dan moet je hem die ruimte geven om de opbouw te verzorgen van achteruit zodat je tussen de linies kan komen.

Even terugkomend op de KNVB. Dit "instituut" maakt zich met de week belachelijker. Onbegrijpelijke keuzes op cruciale posities waarbij ik niet per se wil ingaan op die dame die nu gekozen is. Die ken ik niet, dus wil ik graag de kans geven. Echter keuze om zo'n Art Langeler, Erwin van der Looi en nog een hele zooi op belangrijke posities te zetten snap ik werkelijk helemaal niks van. Ze leren gewoon niet van het verleden. Zoals jullie al zeggen is de situatie van Ziyech te lachwekkend voor woorden als het niet zo erg zou zijn. Dat is het dus wel en echt triest dat deze jongen zo opzichtig is gepasseerd toentertijd. Denk je dat ze ervan leren? nee hoor... Met Ihattaren doen ze eigenlijk precies hetzelfde. Zoveel incapabele mensen dat de tranen in je ogen springen.

Echt... Ik kan vrij weinig positieve dingen zeggen over de KNVB met als sluitstuk het lachwekkende toneelstuk over de playoffs vandaag.


Ik snap hun trainerskeuzes ook niet, maar aan de andere kant: welke innovatieve jonge trainers heeft Nederland? Je zou het al snel bij jeugdtrainers moeten zoeken denk ik.

Maar los van de trainers, gaat het mij ook om de mentaliteit. Die vdLooi zei eerder ook al eens dat hij bepaalde spelers niet bliefde, omdat die te vaak hadden afgezegd. Met andere woorden, hij koos toen voor de vaste groep en niet voor betere spelers.

Kan best een belangrijke les zijn voor spelers, maar ben je er om resultaten te boeken of doorstroming te realiseren? Lijkt me dat je Ihatarren er gewoon bij trekt. Zijn goede wedstrijden bij PSV - waar niemand van de analytici begreep waarom hij dan toch weer gewisseld werd - waren beter dan die van Ekkelenkamp of De Wit. Dat hij daarmee tekort komt voor oranje begrijp ik nog. Maar bij Jong hoort hij te zitten. Maar dan komt het groepsproces en het ego project van vdLooi in het gedrang.

Over Blind: dat is wel een beetje kip en ei verhaal. Iemand ga je de ruimte geven, als hij het afdwingt. Ik denk dat hij er nu aan toe is, mits hij fit genoeg is. Zou prima als een soort libero voor De Ligt en De Vrij kunnen spelen. Of als dubbele 6 naast Frenkie, zoals hij bij AJax had moeten doen ipv Schone wat mij betreft.



Ik was zowaar eens positief verrast door de KNVB. Ik vind de aanstelling van Marcel Lucassen een goede ontwikkeling. Voor zover ik heb kunnen volgen, heeft hij een moderne kijk op voetbal met interessante aanvallende spelopvattingen en principes. Ik hoop daarmee dat de "oude jongens, krentenbrood" verhaal naar de achtergrond verdwijnt en nieuwe innovatieve trainers wat meer de kans gaan krijgen. In de eredivisie is die Sjors Ultee daar een mooi voorbeeld van en natuurlijk ook Erik ten Hag en Arne Slot die zich ook hebben doorontwikkeld in tegenstelling tot Frank de Boer, Jaap Stam en de Mike Snoei's en Petrovic' van deze wereld.

Erg benieuwd naar de selectie vandaag. Bergwijn afgevallen naar het schijnt.


Maar dat vind ik wel erg bescheiden hoor. Op Jong zetten ze iemand als Van der Looi.

Slot vind ik een interessante trainer, omdat je zijn patronen goed herkent. Gewoon een vakman. Moeilijk te begrijpen dat hij naar Feyenoord is gegaan, maar wie weet wat hem is voorgehouden.

Willem Weijs leek ook een leuke trainer, maar geen idee hoe hij het bij WII doet nu.

Overigens hoef je niet per se een nieuw systeem te spelen, maar pas je trainingsmethoden aan en begrijp de kwetsbaarheden van een 4-3-3.

Letsch, ook iemand om in de gaten te houden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 mei 2021 om 14:58:

Van mij hadden Karsdorp en El Ghazi wel voor Veltman en Promes gemogen. Voor de rest best content met de selectie. Vooral blij dat Timber en Gakpo mee mogen. Voor Stekelenburg is dit ook erg leuk.


Eens, een echte opkomende rechtsback zit niet in de selectie nu, terwijl je wel Van Aanholt aan de andere kant hebt. Promes schijnt goed te spelen in de Russische competitie en ik vind het eerlijk gezegd wel sterk van Frank dat hij niet zwicht voor die lopende zaak tegen Promes, maar Promes is gewoon niet mijn type speler. Heeft ook nooit iets bijzonders laten zien in oranje.

Geldt dan ook weer voor Bergwijn, maar die had ik dan wel weer meegenomen, als hij fit zou ogen. Is een andere intensiteit gewend en legde er toch weer een pegel in. Een EK is dan perfect om je sportieve gram te halen. Zie een Rijkaard in 88.

Had De Jong of Weghorst thuisgelaten voor Bergwijn. Maar goed, op elke selectie valt kritiek te hebben en de opmerking dat oranje gewoon teveel zwakke plekken kent, is een dooddoener die echt niets toevoegt. Alsof een bondscoach daar wat aan kan doen.

Propper vind ik jammer. Maar ok, als je bij Brighton gaat voetballen, leg je de lat ook niet echt hoog.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 26 mei 2021 om 15:56:

Teleurstellend dat El Ghazi niet mee is en daarbovenop dat Promes de voorkeur krijgt. Wat heeft die gozer nou laten zien? Benieuwd of journaille hier kritisch over durft te zijn straks in persco.



Dat komt vanzelf, als hij gaat spelen ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 26 mei 2021 om 10:30:

Dumfries vind ik gek genoeg nog wel ok. Hij kan niet voetballen maar brengt goede energie. (...)



Dat doen Essent en Vattenfall ook.

 

+4/-0

Ik had Karsdorp meegenomen omdat 3-5-2 mij de meest geschikte opstelling lijkt. Promes toch mee gezien de perikelen eromheen vind ik een verrassing, maar nu hij er bij is zou ik hem toch uitproberen op de rechterflank. Vraag is hoe fit is Blind? Toch een zekerheidje in het team normaal gesproken. Ondanks dat Van Dijk er niet bij is zou ik toch vertrouwen op de verdediging dat ze met veel ruimte in de rug kunnen spelen. Volle druk naar voren (dan zijn Depay, Weghorst en Van de Beek ook heel nuttig in de pressing).

Cillessen (Stekelenburg,Krul)

De Ligt (Timber)
De Vrij (Veltman)
Blind (Aké)

Promes (Dumfries)
Wijnaldum (Gravenberch,De Roon)
F. de Jong (Koopmeiners)
Wijndal (Van Aanholt)
Van de Beek (Klaassen)

Weghorst (Malen,L. de Jong)
Depay (Gakpo,Berghuis)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 26 mei 2021 om 15:56:
Benieuwd of journaille hier kritisch over durft te zijn straks in persco.

Natuurlijk niet. Als het om Oranje gaat is het enige dat ze doen 'verslag geven'. Net als die 4000 minuten opmerking over van de Beek. Iedereen wist dat dat niet klopte, maar buiten een 'dat lijkt me erg veel' ging niemand daar op door.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 26 mei 2021 om 19:30:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 26 mei 2021 om 13:58:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 23 mei 2021 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 21 mei 2021 om 21:42:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 21 mei 2021 om 16:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 mei 2021 om 12:21:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 21 mei 2021 om 09:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 20 mei 2021 om 21:09:

Met Mazraoui, Dest en Ziyech had je gewoon 4-3-3 kunnen spelen en Mazraoui en Ziyech tonen zeker graniet, als je dat niet ziet sorry......... Dest is een goede substitute.....Waarom wordt Cillessen boven Stekelenburg gekozen, Stekelenburg heeft meer gekeept dan Jasper en de helft van het aantal doelpunten tegen gehad.


Ik weet niet wat ik hier mis, maar waarom noem je nou drie buitenlanders? Ziyech had eigenlijk al gekozen voor oranje wat mij betreft en nooit een dilemma ervaren - anders hadden we dat al gehoord - maar de andere twee maken die keuze zonder kinnesinne. Dest vind ik trouwens erg overschat. Slecht gezien van Koeman.

Er staat een selectie waar me redelijk mee voor de dag kunnen komen als de groep als eenheid speelt. Zat wedstrijden onder Koeman gehad, zoals Frankrijk thuis. Maar ook de potten tegen Duitsland.

De sfeer is wel uitgesproken zuur hier. Laat de Boer nou maar zijn laatste kans grijpen. Ik heb wel de hoop dat hij iets kan neerzetten.


Je hebt gelijk hoor maar ik had Ziyech er graag bij gehad. Dan had je in iedere linie een top veldspeler gehad en dat maakt het wel makkelijker. Maar goed dat is niet zo en we moeten het doen met wat we hebben. Als ik er over nadenk dan we drie topspelers, BLind hoort er ook gewoon bij. Maar aan de andere kant mis je wel weer van Dijk.

Ik hoop dat De Boer er een beetje vechtmentaliteit/spirit in krijgt. Er zitten zat spelers in de seletie die de werkmentaliteit hebben. Ik zou ook Maaarten boven Japser verkiezen omdat hij rustiger is en zeer goede trap heeft. Dat is een heel groot wapen als je met lopers speelt.

Aan de Boer zelf heb ik geen hekel, de man heeft Ajax succes gebracht en hij is de medegrondlegger van de huidige situatie. Je zult hem ook nooit een verkeerd woord over Ajax horen zeggen. Kijk Bosz wees de functie af en nu krijgt Frank de kans. We zitten in een soort overgangssituatie om weer naar volwassenheid te groeien.


Tja, met alles wel eens. Hoewel Blind op interland niveau nooit een dragende rol heeft aangekund, wel een verdienstelijke. Ik acht hem er zeker toe in staat, maar dan moet hij ook het vertrouwen krijgen van andere spelers als Wijnaldum etc.

En zeker: Ziyech had voor oranje moeten uitkomen. Geen discussie. Die wilde dat, zijn ego wilde dat, wij wilden dat. Enkel de KNVB heeft lekker hautain lopen doen. Als Ajax in de tijd van Van der Aat en vdBoog: lekker onderhandelen met Ajax targets met een air van 'wees blij dat Ajax je vraagt'. Die tijden zijn voorbij. Het is tweerichtingsverkeer en je moet vertrouwen in elkaar uitspreken.

Met Ziyech waren we titelkandidaat voor de grote toernooien, zonder hem zijn we nergens favoriet en missen we een vormgever op het middenveld.

Jammer dat Ihattaren zo'n baggerjaar heeft gehad. Maar ik begrijp dan weer niet dat hij zelfs gepasseerd wordt voor Jong oranje. Je maakt mij niet wijs dat Ihatteren niet minstens zoveel en eigenlijk in de schaarse wedstrijden dat hij goed was maar Schmidt hem niettemin wisselde, meer bracht dan een Ekkelenkamp en De Wit bij hun clubs. Die hebben ook niet alles gespeeld en Ekkel zelfs amper in het eerste.

Zo'n jongen moet je er wel bij houden - emotioneel gezien. Heeft een enorm beladen keuze gemaakt, heeft zijn vader verloren, heeft een trainer met hij niet klikt. Ik zou iig een gesprek aangaan en hem prikkelen. Maar had hem dan ervaring op laten doen bij Jong. De Wit gaat oranje niet halen. Dit vind ik nou weer typisch de oude jeugdtrainer mentaliteit: VdLooi gaat niet voor het opleiden voor oranje, maar voor eigen eer en glorie en vindt zichzelf als trainer belangrijker dan de doorstroming naar oranje.

Gaan we weer..Krijg je als je niet de juiste voetbalmensen in de KNVB hebt die de normen stellen.



Blind heeft nog nooit in die rol hoeven komen. In 2014 had je nog Robben en Van Persie. Daarna was het fundament van de KNVB zo belachelijk dun in combinatie van niet onomstreden zijn bij United dat een leidende rol ook niet in de lijn der verwachtingen lag. Met Van Dijk, Frenkie en De Ligt was het misschien ook niet noodzakelijk en ook nog geblesseerd vlak voor dit toernooi.

Wil je Blind wel in die rol, dan moet je het team daarop inrichten. Mocht hij fit zijn dan moet je hem die ruimte geven om de opbouw te verzorgen van achteruit zodat je tussen de linies kan komen.

Even terugkomend op de KNVB. Dit "instituut" maakt zich met de week belachelijker. Onbegrijpelijke keuzes op cruciale posities waarbij ik niet per se wil ingaan op die dame die nu gekozen is. Die ken ik niet, dus wil ik graag de kans geven. Echter keuze om zo'n Art Langeler, Erwin van der Looi en nog een hele zooi op belangrijke posities te zetten snap ik werkelijk helemaal niks van. Ze leren gewoon niet van het verleden. Zoals jullie al zeggen is de situatie van Ziyech te lachwekkend voor woorden als het niet zo erg zou zijn. Dat is het dus wel en echt triest dat deze jongen zo opzichtig is gepasseerd toentertijd. Denk je dat ze ervan leren? nee hoor... Met Ihattaren doen ze eigenlijk precies hetzelfde. Zoveel incapabele mensen dat de tranen in je ogen springen.

Echt... Ik kan vrij weinig positieve dingen zeggen over de KNVB met als sluitstuk het lachwekkende toneelstuk over de playoffs vandaag.


Ik snap hun trainerskeuzes ook niet, maar aan de andere kant: welke innovatieve jonge trainers heeft Nederland? Je zou het al snel bij jeugdtrainers moeten zoeken denk ik.

Maar los van de trainers, gaat het mij ook om de mentaliteit. Die vdLooi zei eerder ook al eens dat hij bepaalde spelers niet bliefde, omdat die te vaak hadden afgezegd. Met andere woorden, hij koos toen voor de vaste groep en niet voor betere spelers.

Kan best een belangrijke les zijn voor spelers, maar ben je er om resultaten te boeken of doorstroming te realiseren? Lijkt me dat je Ihatarren er gewoon bij trekt. Zijn goede wedstrijden bij PSV - waar niemand van de analytici begreep waarom hij dan toch weer gewisseld werd - waren beter dan die van Ekkelenkamp of De Wit. Dat hij daarmee tekort komt voor oranje begrijp ik nog. Maar bij Jong hoort hij te zitten. Maar dan komt het groepsproces en het ego project van vdLooi in het gedrang.

Over Blind: dat is wel een beetje kip en ei verhaal. Iemand ga je de ruimte geven, als hij het afdwingt. Ik denk dat hij er nu aan toe is, mits hij fit genoeg is. Zou prima als een soort libero voor De Ligt en De Vrij kunnen spelen. Of als dubbele 6 naast Frenkie, zoals hij bij AJax had moeten doen ipv Schone wat mij betreft.



Ik was zowaar eens positief verrast door de KNVB. Ik vind de aanstelling van Marcel Lucassen een goede ontwikkeling. Voor zover ik heb kunnen volgen, heeft hij een moderne kijk op voetbal met interessante aanvallende spelopvattingen en principes. Ik hoop daarmee dat de "oude jongens, krentenbrood" verhaal naar de achtergrond verdwijnt en nieuwe innovatieve trainers wat meer de kans gaan krijgen. In de eredivisie is die Sjors Ultee daar een mooi voorbeeld van en natuurlijk ook Erik ten Hag en Arne Slot die zich ook hebben doorontwikkeld in tegenstelling tot Frank de Boer, Jaap Stam en de Mike Snoei's en Petrovic' van deze wereld.

Erg benieuwd naar de selectie vandaag. Bergwijn afgevallen naar het schijnt.


Maar dat vind ik wel erg bescheiden hoor. Op Jong zetten ze iemand als Van der Looi.

Slot vind ik een interessante trainer, omdat je zijn patronen goed herkent. Gewoon een vakman. Moeilijk te begrijpen dat hij naar Feyenoord is gegaan, maar wie weet wat hem is voorgehouden.

Willem Weijs leek ook een leuke trainer, maar geen idee hoe hij het bij WII doet nu.

Overigens hoef je niet per se een nieuw systeem te spelen, maar pas je trainingsmethoden aan en begrijp de kwetsbaarheden van een 4-3-3.

Letsch, ook iemand om in de gaten te houden.



Ik verwacht ook niet direct resultaat, maar dat ze deze keuze afgelopen week hebben gemaakt stemt mij wel positief. Hij heeft wel voor nieuwe trainers gezorgd en niet het oude jongens krentenbrood verhaal in stand gehouden.

Je hoeft ook zeker niet een nieuw systeem te spelen idd, maar wel moderne principes hanteren. Het belangrijkste is om vooruit te willen spelen ipv doelloos de bal achterin rondspelen.

Ten Hag vindt ik wel een mooi voorbeeld van een moderne trainer alhoewel ook dat soms saai is. Ze hanteren wel duidelijke principes hoe ze vrij moeten komen. Er zit over het algemeen achter de meeste ballen een positieve gedachte om tot kansen te komen. De kunst is nu echter om hier nog veel meer in te gaan varieren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal